Δοκιμή smart fortwo urbanshadow. Τέλος εποχής

Η smart αποχαιρετά τους βενζινοκινητήρες με μια ειδική έκδοση και ατενίζει προς ένα αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο 2020

  • -
  • -

Πρόκειται για ένα από τα πιο πολυσυζητημένα αυτοκίνητα των τελευταίων 20 ετών – 21 για την ακρίβεια. Το Smart Fortwo  ξεκίνησε το 1998 ως το αμφιλεγόμενο ‘εργαλείο’ για την πόλη, εξελίχθηκε σε ‘παιχνίδι’, έγινε ‘μόδα’ και κατέληξε σε ‘λατρεία’ για όσους εκτίμησαν τις αστικές αρετές του. Σήμερα, στην 3η του γενιά συνεχίζει να κουμπώνει ιδανικά στις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης στο λαβύρινθο της πόλης, προβάλλοντας ταυτόχρονα ένα μοντέρνο lifestyle.

Οι καιροί αλλάζουν όμως, η αυτοκίνηση μπαίνει στην πρίζα και η μαμά Mercedes-Benz σχεδιάζει για τη smart ένα αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο μέλλον! Άλλωστε, είναι ήδη η μοναδική μάρκα που προσφέρει όλη τη γκάμα μοντέλων της τόσο με κινητήρες βενζίνης όσο και με ηλεκτροκινητήρες. Οι πρώτοι βέβαια μετρούν μέρες, μιας και το 2020 όλα ανεξαιρέτως τα smart θα κινούνται με ρεύμα. Για να αποχαιρετήσει λοιπόν την εποχή των συμβατικών βενζινοκινητήρων με το στιλ που της αρμόζει, η smart παρουσίασε την ειδική έκδοση urbanshadow, τόσο για το forfour όσο και για το fortwo που δοκιμάζουμε εδώ.

Χρωματικοί συνδυασμοί

Η νέα έκδοση urbanshadow εμπλουτίζει τον εξοπλισμό των smart coupé, cabrio και forfour και προσφέρεται σε προνομιακή τιμή. Οι διαθέσιμοι χρωματικοί συνδυασμοί είναι οι εξής:

- Μαύρος κλωβός ασφαλείας tridion με όλα τα χρώματα.

- Συνδυασμός ίδιου χρώματος στον κλωβό ασφαλείας tridion και τα bodypanels σε λευκό, μαύρο, ασημί και γκρι.

- Κλωβός ασφαλείας σε ασημί, γκρι ή λευκό και μαύρα bodypanels.

Θα ξεχωρίσεις το fortwo urbanshadow από το εμπρός σπόιλερ και τον πίσω διαχύτη BRABUS, τις μαύρες 16άρες ζάντες αλουμινίου με τις 8 ακτίνες σε σχήμα ‘Υ’ και τη χαμηλωμένη κατά 10 mm ανάρτηση. Στο εσωτερικό, το τριάκτινο τιμόνι είναι δερμάτινο και διαθέτει paddles αλλαγής ταχυτήτων και τα πεντάλ είναι από βουρτσισμένο ανοξείδωτο χάλυβα, ενώ το πακέτο Cool & Media προσθέτει αυτόματο κλιματισμό και σύστημα smart Media με οθόνη αφής 7’’, φωνητικό χειρισμό, συνδεσιμότητα Mirror-Link και σύστημα πλοήγησης. Πλούσιος εξοπλισμός και ευχάριστος, νεανικός διάκοσμος λοιπόν στην καμπίνα που προσφέρει επιπλέον μια βολική θέση οδήγησης με καλή ορατότητα, σωστή εργονομία, αρκετές θήκες, προσεγμένη ποιότητα με συνδυασμό σκληρού πλαστικού και υφάσματος, άπλετο χώρο για δύο ενήλικες και πορτμπαγκάζ με σπαστή πόρτα και χωρητικότητα 190 λίτρων.

3 χρόνια δωρεάν service
Με την αγορά ενός smart urbanshadow παρέχεται δωρεάν το συμβόλαιο συντήρησης compact διάρκειας 3 ετών που περιλαμβάνει τις εργασίες, τα ανταλλακτικά και τα λειτουργικά υγρά που απαιτούνται για την τακτική συντήρηση του οχήματος. Το πρόγραμμα ισχύει για 3 χρόνια ή 60.000 km χιλιόμετρα (όποιο από τα δύο επέλθει πρώτο), αφορά μόνο πελάτες λιανικής και μπορεί να μεταφερθεί στον επόμενο ιδιοκτήτη σε περίπτωση μεταπώλησης.

Κάτω από το χώρο αποσκευών παίρνει θέση είτε ο ατμοσφαιρικός 3-κύλινδρος των 999 κυβικών και 71 ίππων, είτε ο τουρμπάτος, επίσης 3κύλινδρος 900άρης (898 cc) με τους 90 ίππους, ταιριασμένοι αμφότεροι αποκλειστικά με το 6-άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη twinamic που έχει δύο προγράμματα οδήγησης (eco & sport). Οδηγήσαμε και τους δύο και μπορούμε να πούμε ότι μεταξύ τους θα επιλέγαμε μάλλον τον ατμοσφαιρικό. Συνεργάζεται καλύτερα με το σβέλτο και ομαλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο και έχει αρκετή δύναμη από χαμηλά για να ελίσσεσαι στην πόλη, με ζωντάνια αισθητά μεγαλύτερη από αυτή που προϊδεάζουν τα επίσημα νούμερα επιδόσεων (0-100 km/h σε 15,1 sec).

γλυκά
  • Ευελιξία
  • Ευκολία αυτόματου κιβωτίου
  • Ζωηροί κινητήρες
  • Θέση οδήγησης
  • Σχεδίαση ταμπλό
  • Ευρυχωρία για δύο
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Το κιβώτιο αργεί στο kickdown
  • Τσιμπημένη κατανάλωση

Από την άλλη η μέση κατανάλωση των 7 lt/100 km που πετύχαμε μάλλον δεν το κολακεύει ενώ δεν απέχει πολύ και από την τιμή που είδαμε με την έκδοση των 900 κυβικών (7,5 - 8 lt/100 km). Η οποία φυσικά υπερέχει αισθητά σε επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,3 sec). Το κιβώτιο ωστόσο δείχνει να μην συμβαδίζει απόλυτα με τη δυναμική του μοτέρ, ειδικά στα kickdown που δείχνει να «σκέφτεται» τι ακριβώς πρέπει να κάνει.

Στο δρόμο το smart εμπνέει εμπιστοσύνη με το κράτημά του όντας ξεκούραστο, στιβαρό και σταθερό. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας έντονα προστατευτικά, απρόθυμα να επιτρέψουν οποιοδήποτε λάθος ή υπερβολή να εξελιχθεί. Ακόμη κι αν το πιέσεις σε στροφές, το smart δεν γίνεται επικίνδυνο. Απλά σου δείχνει με τον τρόπο του πως το πρόβλημα το έχεις εσύ που του συμπεριφέρεσαι σαν ένα σπορ αυτοκίνητο, και όχι αυτό. Ιδανικό πεδίο δράσης του παραμένει η πόλη.


Με όπλα του το μήκος των 2.695 mm και την ακτίνα στροφής των 6,95 m το fortwo τρυπώνει παντού, κάνει αναστροφή σε σοκάκια και σε γλιτώνει από το χρονοβόρο και εκνευριστικό ψάξιμο για θέση στάθμευσης. Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά όχι δυσάρεστη και μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες νιώθεις τον πίσω άξονα να αναπηδά.

συμπέρασμα

Το fortwo urbanshadow κερδίζει το συναίσθημα χωρίς να θυσιάζει τη χρηστικότητα. Είναι μοναδικό, ευχάριστο και πρακτικό, ένα γνήσιο icon. Αν θέλεις τον βασιλιά της πόλης αλλά δεν θες να μπεις ακόμη στον κόσμο των ηλεκτρικών, τρέξε να προλάβεις ένα από τα τελευταία βενζινοκίνητα smart.


smart fortwo urbanshadow

1.0

0.9 Turbo

Κυλινδροι

3/ σε σειρά

3/ σε σειρά

Κυβισμός (cc)

999

898

Ισχύς (hp)

71

90

      @ rpm

6.000

6.200

Ροπή (Nm)

91

135

      @ rpm

2.850

2.500

Μέση κατανάλωση (lt/100 km)

4,9

5,1

Κιβώτιο twinamic/ σχέσεις

αυτόματο/ 6

αυτόματο/ 6

Εκπομπές CO2 (g/km)

110

114

0-100 km/h (sec)

15,1

11,3

Τελική ταχύτητα (km/h)

151

155

Τιμή

Από 15.780 €

 


 ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...