Δοκιμή: Opel Grandland X 1.2 Turbo AT8
Η Opel προσθέτει στο ήδη άνετο Grandland X ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνοντας τη ζωή του οδηγού ακόμα πιο άνετη και εύκολη
- -
- -
Η επίθεση της Opel στη δημοφιλή κατηγορία των SUV έφερε αρκετά νέα μοντέλα σε διάφορες κατηγορίες. Το Grandland X είναι από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις, με μήκος 4.477 mm τοποθετείται στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία, των μεσαίων SUV και βρίσκει στο δρόμο του καταξιωμένους ανταγωνιστές με μεγάλο… ρεύμα.
Το Grandland X προτάσσει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα που δίνει έμφαση στο δυναμισμό, όσον αφορά την αισθητική και την άνεση, όσον αφορά τον τρόπο που κινείται στο δρόμο και τους χώρους που προσφέρει. Μάλιστα μετά την… κουμπαριά με την Peugeot η Opel αποδεικνύεται ωφελημένη, αφού αξιοποίησε στο έπακρο την προίκα από τον γάμο.
Το μεγάλο SUV της Opel πατάει στην πλατφόρμα του Peugeot 3008, με διαφορετικές ρυθμίσεις όμως από τους μηχανικούς της εταιρείας, που το χαρίζουν μοναδική ταυτότητα. Δεν είναι σφιχτό όπως το γαλλικό μοντέλο, αλλά αντίθετα πριμοδοτεί σε όλα τα επίπεδα την άνεση. Η τελευταία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, με το Grandland X να αδιαφορεί για τον τίτλο του πιο fun to drive μοντέλου στην κατηγορία.
Οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, με τις μαλακές ρυθμίσεις, επιτρέπουν κλίσεις, αλλά όχι πλεύσεις στο αμάξωμα, χωρίς να επηρεάζουν την καλή οδική συμπεριφορά. Περισσότερο αποτελεσματικό από όσο η ήπια ρύθμιση της ανάρτηση σε πρώτη φάση υπόσχεται, θα στρίψει θετικά, χωρίς δράματα, ενώ αποσβένει με μαεστρία κάθε είδους κακοτεχνία, κάνοντας τις μετακινήσεις απόλαυση, με προεξέχουσα την άνεση.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται η εν γένει αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός τόσο από το τιμόνι, όσο και από τα επιμέρους χειριστήρια. Η προσθήκη στη γκάμα του Grandland X, του νέου αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων, προίκα από την Peugeot, που αντικαθιστά το 6άρι με το οποίο ήταν διαθέσιμο το μεγάλο SUV της Opel, ενισχύει ακόμα περισσότερο την άνεση. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με τον 3κύλινδρο 1.200άρη με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο κινητήρα, με τους 130 ίππους και τα 230 Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα από τις μόλις 1.750 rpm. Πρόκειται, δίχως άλλο, για ένα συνδυασμό κολακευτικό για το Grandland X.
Άνετο, αλλά χωρίς ωστόσο να στερείται επιδόσεων και νεύρου, για τα δεδομένα του μεγέθους και του βάρους (1.393 kg) αυτοκινήτου. Το κιβώτιο παρουσιάζεται ομαλό σε λειτουργία με σβέλτες και ανεπαίσθητες αλλαγές στην απολύτως αυτόματη λειτουργία. Αναζητά εύστοχα τη σωστή σχέση με γνώμονα την οικονομία, ενώ γίνεται περισσότερο φλύαρο αν κυνηγήσεις τις απόλυτες επιδόσεις. Με το πόδι στο πάτωμα το αυτόματο Grandland X επιταχύνει από 0- 100 km/h σε 10,4 sec, έχοντας τελική 194 km/h, που είναι 8 περισσότερα από αυτά της χειροκίνητης έκδοσης.
Στο ταξίδι η μακριά κλιμάκωση των δύο τελευταίων σχέσεων συμβάλουν στην οικονομία καυσίμου, με τη μέση τιμή σε μικτές συνθήκες κατά τη διάρκεια της δοκιμής να είναι 8,2 lt/100 km. Όχι μακριά από τα 6,5 lt/100 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Κατά τα λοιπά και πιο γνωστά, το Grandland X διακρίνεται για τη μυώδη του εμφάνιση, με τα κομψά στοιχεία, λιγότερο εξεζητημένα και πιο συμβατικά από αυτά που συναντάμε στο… αδελφό Peugeot 3008.
γλυκά
- Άνεση
- Χώροι
- Ανάρτηση
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Ποιότητα
- Καθίσματα
- Τεχνολογία
- Αισθητική
ξινά
- Περιορισμένη ορατότητα πίσω
- Πλαστικά στις πόρτες
Τα λεπτά εμπρός φωτιστικά σώματα δημιουργούν όμορφη αντίθεση με τον όγκο του αυτοκινήτου, ενώ όσον αφορά το προφίλ, τα μικρά πίσω παράθυρα, με τη γραμμή των θυρών που ανηφορίζει, φροντίζουν να δημιουργήσουν μια κουπέ αίσθηση στο μεγάλο SUV. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ποιοτική, με το ταμπλό στο πάνω μέρος του να έχει μαλακά πλαστικά, τα οποία σκληραίνουν όσο κατεβαίνεις πιο κάτω στην κεντρική κονσόλα. Με μεταξόνιο 2.675 mm και καλή διαρρύθμιση του εσωτερικού, θα βολευτούν σε αυτό ακόμα και πέντε άτομα, ενώ θα ταξιδέψουν με κορυφαίες ανέσεις τέσσερις. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 517 λίτρα ή 488 με τη ρεζέρβα ανάγκης, τιμή απόλυτα ικανοποιητική.
Το Opel Grnadland X 1.2T AT8 είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις με τιμές που ξεκινούν από τα 26.000 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα στη βάση τοποθετείται η επετειακή 120 Edition, λίγο πιο πάνω με 27.400 € η X-Plore, στα 30.600 € υπάρχει η πιο πλούσια X-Clusive και η κορυφαία Ultimate στοιχίζει 35.400 €.
συμπέρασμα
Με την προσθήκη αυτού του νέου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων η Opel αναβάθμισε ακόμα περισσότερο την άνεση που προσφέρει το Grandland X. Ο συνδυασμός κινητήρ-κιβωτίου που δημιούργησε είναι ελκυστικός και απόλυτα ταιριαστός με τον εν γένει χαρακτήρα του μοντέλου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ