Δοκιμή: BMW 218i Active Tourer Ένα πολυμορφικό απέναντι στην... καταιγίδα των SUV

Με την Active Tourer η BMW σπάει τη μονοτονία των SUV, προσφέροντας απλόχερα χώρους, πρακτικότητα και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP

Η Active Tourer είναι ένα μοντέλο σε περιτύλιγμα MPV, που εστιάζει δίχως άλλο στην πρακτικότητα, χωρίς ωστόσο να απαρνείται τις αρετές που διακρίνουν τα αυτοκίνητα στη γκάμα της BMW. Η βαυαρική φίρμα αποστασιοποιείται από τα τετριμμένα, κατατάσσοντας αυτή τη «δυάρα» σε μια δική της υποκατηγορία με τα αρχικά SAT (Sports Activity Tourer).

Θέλει να την κάνει να ξεχωρίζει και όχι μόνο σε αισθητική, αλλά και σε φιλοσοφία, αφού πατά στην πλατφόρμα που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια και στέλνει τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Περίεργο ακούγεται για BMW, αλλά δεν είναι νέο, αφού μετρά περισσότερα από τέσσερα χρόνια, όσα και η 2 Active Tourer στην αγορά.

Μάλιστα σε αυτή τη φάση της ζωής της περνάει από ένα φρεσκάρισμα. Οι αλλαγές δεν είναι συνταρακτικές, αλλά προσδίδουν φρεσκάδα στο μοντέλο. Πιο συγκεκριμένα τα φωτιστικά σώματα άλλαξαν, όπως και τα χαρακτηριστικά «νεφρά» που μεγάλωσαν, μαζί με την τριπλέτα των εισαγωγών αέρα που έχουν μαύρο περίγραμμα. Μαζί με το διακοσμητικό που έχει προστεθεί στο πίσω μέρος ενισχύουν αισθητικά το πλάτος του αυτοκίνητου.

Επιπλέον, έχουν προστεθεί 13 νέες αποχρώσεις αμαξώματος, όπως και έξι νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου, με διαστάσεις από 16 έως 19 ιντσών. Στο εσωτερικό υπάρχουν 24 χρωματικοί συνδυασμοί όσον αφορά τα καλύμματα των καθισμάτων, τα οποία είναι τώρα πιο άνετα. Νέος είναι και ο επιλογέας της αυτόματης έκδοσης, με τα διακοσμητικά αλουμινίου ή γυαλιστερού πλαστικού να ολοκληρώνουν την εικόνα της ανανέωσης. Εκεί όμως που η Σειρά 2 Active Tourer βάζει γκολ από τα αποδυτήρια είναι η πρακτικότητα.

Το συνολικό μήκος των 4,35 m και του μεταξονίου των 2,67 m δίνουν μόνο τη μία διάσταση της ευρυχωρίας που προσφέρει, αφού οι άνθρωποι της BMW έκαναν εξαιρετική δουλειά όσον αφορά την αξιοποίηση του εσωτερικού χώρου.

Τα καθίσματα είναι ψηλά τοποθετημένα χαρίζοντας άνεση και εποπτική ορατότητα σε οδηγό και επιβάτες. Μοναδικό παράπονο προκύπτει από τις φαρδιές κολόνες εμπρός, οι οποίες «κόβουν» αρκετές από τις χρήσιμες πληροφορίες. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, η οποία προβάλει όλες τις πληροφορίες που αφορούν το αυτοκίνητο, αλλά και βοηθητικές.

Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά το διαμήκη άξονα αυξομειώνοντας αντιστρόφως ανάλογα το χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών και των αποσκευών. Ο όγκος των τελευταίων ξεκινάει από τα 468 λίτρα και φτάνει, με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων κατά 40:20:40 στα 1.510. Η νέα γενιά της οικογένειας κινητήρων BMW EfficientDynamics, TwinPower Turbo τροφοδοτούν την ανανεωμένη Σειρά 2 Active Tourer.

Όσον αφορά τη δική μας έκδοση δοκιμής 218i εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο τούρμπο 1.499 cc κινητήρα βενζίνης, με ανεβασμένη απόδοση στους 140 ίππους από τις 4.500 έως τις 6.500 rpm. Η ροπή είναι πλούσια φτάνοντας τα 220 Nm από τις μόλις 1.480 rpm. H απόδοσή της είναι ομαλή, χωρίς ξεσπάσματα, ενώ είναι διαθέσιμη στο σύνολό της μέχρι τις 4.200 rpm, δίνοντας από εκεί και πάνω τη σκυτάλη στην ισχύ.

Το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις, συμβάλει τα μέγιστα στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία και ανεπαίσθητα, με το κιβώτιο να διαβάζει τον τρόπο και τις συνθήκες κίνησης ρυθμίζοντας τη λειτουργία του. Έτσι, σε χαμηλό φορτίο οι αλλαγές γίνονται νωρίς, με τις στροφές να μένουν χαμηλά, ενώ ανεβαίνουν και μένουν ψηλά αν το πόδι πέσει πιο βαρύ στο δεξί πεντάλ.

γλυκά
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Ευελιξία εσωτερικού
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Ορατότητα εμπρός (κολόνες)

Επιπλέον, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης ECO, Comfort και Sport, αξιοποιώντας έτσι το μέγιστο των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση η BMW 218i Active Tourer αποδεικνύεται ιδιαίτερα ήσυχη, ξεκούραστη και ευχάριστη. Η ανάρτηση ακολουθεί τα πρότυπα της BMW με σφιχτή ρύθμιση που κάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου πιο άμεσο, με ελάχιστο κόστος στην άνεση. Στον ανοιχτό δρόμο αποδεικνύεται ευθύβολη, με την πληροφορία που φτάνει στα χέρια του οδηγού να είναι μεστή και τις κλίσεις του αμαξώματος περιορισμένες. Ακόμα και πιο στενά κομμάτια με συνεχείς στροφές δεν είναι ικανά να τη φέρουν σε δύσκολη θέση. Κυριαρχεί σε αυτόν τον τομέα στην κατηγορία της, δείχνοντας το δρόμο στα μοντέλα του ανταγωνισμού. Οι επιδόσεις είναι αξιόλογες, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 9,3 sec και τη μέγιστη ταχύτητά να αγγίζει τα 205 km/h.

Το αντίτιμο δεν είναι υψηλό σε καύσιμο, αφού μπορεί να είναι πάνω από το 5,8 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ως μέση κατανάλωση, αλλά και πάλι τα σχεδόν 8,0 lt/100 km δεν είναι πολλά. Αν είσαι ήπιος με το γκάζι μπορείς να πετύχεις σημαντικά καλύτερα νούμερα, ενώ αντίθετα με πίεση θα αγγίξει το δεκάρι.

συμπέρασμα

Η 218i Active Tourer σε κερδίζει με την πρακτικότητά της, την ευελιξία, αλλά και τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα, που τηρουμένων των αναλογιών δεν έχει ανταγωνισμό στην κατηγορία του. Κινητήρας και κιβώτιο συμπληρώνουν θετικά το παζλ, προσφέροντας επιδόσεις, άνεση και οικονομία αν το ζητήσεις.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...