ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 508 1.6 PureTech EAT8 GT-Line
Με ψυχή και έμπνευση οι Γάλλοι δημιούργησαν ένα μοντέλο με έντονη προσωπικότητα και γοητεία
- -
- -
Και ενώ όλος ο κόσμος δείχνει να υποτάσσεται στις επεκτατικές και κυριαρχικές τάσεις του Ιουλίου Καίσαρα… συγνώμη, των SUV, ένα μικρό Γαλατικό χωριό αντιστέκεται σθεναρά στις πιέσεις αυτές. Ο Δρυΐδης αξιοποιώντας τη μυστική συνταγή που κανένας δεν γνωρίζει, φτιάχνει τον μαγικό ζωμό που δίνει υπεράνθρωπες δυνάμεις και εκ του αποτελέσματος, σπουδαία έμπνευση.
Εκεί στην Peugeot λοιπόν δεν φοβούνται μην τους πέσει ο ουρανός στο κεφάλι, αρνούμενοι να ακολουθήσουν τις τάσεις της εποχής. Κάθε άλλο μάλιστα, το πράττουν με μαεστρία, όπως μαρτυρά η γκάμα τους με μπροστάρη το απόλυτα πετυχημένο, 3008, που κουβαλάει στις αποσκευές του από το 2016 τον βαρύτιμο τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Δίπλα του το μεγαλύτερο 5008 που δίνει βάθος και ποιότητα, αλλά και το νέο 208 που έρχεται γεμάτο υποσχέσεις.
Σε αυτή τη φάση όμως οι Γάλλοι θέλησαν να κάνουν την υπέρβαση. Και τι υπέρβαση. Με επιστροφή στα σεντάν, τα οποία για κάποιους έμοιαζαν, με τα σημερινά δεδομένα να είναι καταδικασμένα. Η συνταγή όμως εδώ περιλαμβάνει, ξεχωριστή, κομψή και συνάμα δυναμική σχεδίαση, με μπόλικη ποσότητα ποιότητας.
Περνώντας στην ουσία και για να γίνουμε πιο ακριβείς, στην περίπτωση του 508 δεν έχουμε να κάνουμε με ένα απλό οικογενειακό σεντάν, αλλά ένα μεσαίο σπορ σεντάν μήκους 4,750 mm, με κουπέ αισθητική και πέντε πόρτες.
Σε κερδίζει από την πρώτη κιόλας επαφή. Η χαρακτηριστική εμπρός όψη του, με το χαμηλό καπό, τα κάθετα φώτα LED στις άκρες του προφυλακτήρα, τα «διαμαντάκια» στην εισαγωγή του αέρα και το πλάτος (1.859 mm) που φαίνεται χάρη στη σχεδίαση πιο μεγάλο, να συνθέτουν ένα δυναμικό σύνολο.
Από την άλλη το χαμηλό ύψος 1.403 mm σε συνδυασμό με το σμιλεμένο αμάξωμα, με την κυρτή οροφή και το γλυκό τελείωμα με τα φουσκωμένα οπίσθια και τις πόρτες χωρίς πλαίσια αποτελούν την ταυτότητα του μοντέλου. Το πίσω μέρος δανείζεται στοιχεία από τα αδελφά μοντέλα, με τα κάθετα LED μέσα στα φωτιστικά να είναι τέσσερα και ανάβοντας να γίνονται 10. Η πέμπτη πόρτα ενσωματώνεται αρμονικά στο σχήμα, χωρίς στην πράξη να διακρίνεται οπτικά.
Το σύνολο δεν κρύβει τη συγγένειά του με το πρωτότυπο Quartz που είδαμε λίγα χρόνια πριν, ενώ οι παλαιότεροι αναγνωρίζουν δεσμούς και με τα 504 και 504 Coupe. Για την κατασκευή του έχει χρησιμοποιηθεί η εξέλιξη της πλατφόρμας EMP2, με την Peugeot να έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη στιβαρότητα. Με ειδικές κατεργασίες το σασί παρουσιάζεται σημαντικά ενισχυμένο, ενώ παράλληλα κάνοντας χρήση ελαφρών υλικών έχει εξοικονομηθεί βάρος. Κινήσεις που συμβάλουν στη βελτίωση, τόσο των οδικών χαρακτηριστικών, όσο και της άνεσης.
Το 508 με την ποιότητα κατασκευής του επιβεβαιώνει την ταμπέλα τού premium που θέλει η Peugeot να φέρουν τα μοντέλα της. Κάτι που ενισχύεται ακόμα περισσότερο όταν περάσεις στο εσωτερικό του. Το ταμπλό είναι ένα ενιαίο κομμάτι, χωρίς ενώσεις και λοιπά «ελαττώματα», το οποίο έχει σκαφτεί για να χωρέσει τα όργανα. Η φιλοσοφία i-Cockpit έχει πάει ένα βήμα παραπέρα, με τα πλήκτρα αεροπορικού τύπου κάτω από την οθόνη να είναι νέα, πιο λεπτά και κομψά.
Δέρμα αλουμίνιο και γυαλιστερές επιφάνειες κυριαρχούν στο εσωτερικό. Δίπλα στον κομψό επιλογέα, στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται το button εκκίνησης και λίγο πιο πίσω του ένα ευρύχωρο ντουλαπάκι με πορτάκι που θα φιλοξενήσει τα μικροπράγματα της καθημερινότητας.
Αρκετές ακόμα θήκες ανεβάζουν το δείκτη της πρακτικότητας, η οποία διεκδικεί μερίδιο προβολής από την αισθητική και την ποιότητα που πρωταγωνιστούν. Η οθόνη στη δική μας έκδοση GT-Line είναι 10 ιντσών (οκτώ στη βασική Active).
Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με διάσταση 12,3 ιντσών και έξι επιλογές διαμόρφωσης. Η οθόνη είναι ορατή πάνω από το μικρό σπορ, κοφτό στο κάτω μέρος του τιμόνι. Στην πράξη και ανάλογα με το ύψος υπάρχει η πιθανότητα να κρύβεται μέρος των πληροφοριών αν φέρεις το τιμόνι πιο ψηλά, στη σωστή θέση, κάτι που κάνει υποχρεωτική τη ρύθμισή του στο κατώτερο μέρος και πιο κοντά στα πόδια.
Τα καθίσματα σέβονται το σώμα, προσφέροντας αξιόλογη άνεση που θα εκτιμήσεις στις πολύωρες μετακινήσεις, αλλά και καλή υποστήριξη. Η θέση είναι χαμηλή ενισχύοντας τη σπορ αίσθηση που αποζητάς από ένα μοντέλα αυτής της φιλοσοφίας.
Το μήκος του μεταξονίου (2.793 mm) προϊδεάζει για καλούς χώρους, κάτι που δεν επιβεβαιώνεται στο βαθμό που περιμένεις όσον αφορά τους πίσω επιβάτες και τα πόδια τους. Επιπλέον η πρόσβαση στο εσωτερικό απαιτεί ένα βαθμό ευελιξίας, αφού η κυρτή οροφή απαιτεί μια μικρή επίκυψη.
Αντίθετα, η πόρτα του χώρου αποσκευών που ανοίγει μέχρι ψηλά κάνει την πρόσβαση σε αυτόν εύκολη. Ανάλογα το επίπεδο πάτωμα επιτρέπει την τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων, με το συνολικό όγκο να είναι 487 λίτρα ή 1.537 με τα καθίσματα κάτω.
Κάτω από το καπό του Peugeot 508 1.6 Puretech βρίσκεται ο γνωστός τούρμπο βενζίνης με απόδοση 180 ίππων στις 5.500 rpm και ροπή 250 Nm στις 1.650 rpm. Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.
Η συνεργασία είναι… εποικοδομητική, λειτουργώντας ομαλά και αξιοποιώντας στο μέγιστο, ανάλογα με τις συνθήκες τον κινητήρα. Υπάρχουν και τα προγράμματα οδήγησης ECO, Sport και Normal, με το καθένα να υποστηρίζει σχεδόν ιδανικά αυτό που μαρτυρά το όνομά του.
Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,9 sec με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 230 km/h. Το καλοστημένο πλαίσιο κρύβει την ταχύτητα και κάνει τα πάντα να μοιάζουν εύκολα πίσω από το τιμόνι αυτού του 508.
Μια ματιά στο ταχύμετρο σε κάνει να συνειδητοποιήσεις πόσο εύκολα μαζεύει χιλιόμετρα και τα κρατάει σε κάθε είδους δρόμο. Καταπίνει τις ευθείες, κάνοντας τις καμπές να μοιάζουν ίσιωμα. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι μεστή, με την ανάρτηση να παίρνει άριστα. Συνδυάζει με μαεστρία άνεση και κράτημα, απογειώνοντας το σύνολο.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Αισθητική
- Ποιότητα
- Ανάρτηση
- Κινητήρας
- Τεχνολογία
- Εργονομία
- Άνεση
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
ξινά
- Επιβίβαση στις πίσω θέσεις
- Χώροι για τα πόδια πίσω
Ταξιδεύεις ατσαλάκωτος απολαμβάνοντας επιπλέον και την οδήγηση. Σε δρόμους με στροφές δεν κρύβει τα 1.500 κιλά του. Χωρίς να είναι νωθρό, δεν έχει τη σπιρτάδα ενός Peugeot, εστιάζοντας στην αποτελεσματικότητα και την ευκολία. Στρίβει όπως έρχεται, χωρίς να ανοίγει την τροχιά του, ενώ και το πίσω μέρος μένει ακλόνητο. Τα φρένα είναι υπάκουα και δυνατά, με καλή αίσθηση. Στο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το Safety Plus Pack, με ενεργό σύστημα ελέγχου «τυφλού» σημείου προς τα πίσω, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής του οδηγού, αυτόματη εναλλαγή μεσαίων και μεγάλων φώτων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
συμπέρασμα
Μπορεί οι Γαλάτες να είχαν γίνει ο κακός μπελάς των Ρωμαίων, αλλά αυτοί οι Γάλλοι όμως της Peugeot φαίνεται ότι στρέφουν τα βέλη τους προς τους γείτονες και θα ταράξουν την ησυχία των Γερμανών στη μεσαία premium κατηγορία, με ένα μοντέλο που έχει μπόλικο στιλ, ποιότητα, τεχνολογία και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, έχοντας ίσως ως μοναδικό τροχοπέδη την τιμή που ξεκινάει από τα 36.500 ευρώ για τη βασική έκδοση 1.6 PureTech 180 και φτάνει τα 44.500 € στην περίπτωση της πλούσιας GT-Line εκδοχής.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ