ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 EcoBlue auto ST-Line
Ένας diesel κινητήρας σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο προσθέτει οικονομία και άνεση στο οδηγοκεντρικό προφίλ του Focus
- -
- -
με μια ματιά
Ο diesel κινητήρας έρχεται να δώσει νέα διάσταση στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του νέου Ford Focus, προάγοντας την οικονομία, ενώ σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο δείχνει και την άνετη πλευρά του.
Το Ford Focus ήρθε πλήρως ανανεωμένο να θέσει
νέους κανόνες στην κατηγορία. Κοιτά ψηλά, ρίχνοντας κλεφτές ματιές
στην πιο premium κατηγορία και αυτό είναι ξεκάθαρο, τόσο σε επίπεδο
ποιότητας, όσο και τεχνολογίας.
Σχεδιαστικά έκανε το επόμενο βήμα, σηματοδοτώντας τις εξελίξεις στην Ford, ενώ διατηρεί στο ακέραιο τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, όπως ήδη διαπιστώσαμε στην πρώτη επαφή μαζί του, αλλά και στην δοκιμή της μικρής βενζινοκίνητης έκδοσης 1.0 EcoBoost.
Σειρά λοιπόν πήρε η diesel έκδοση με τον 4κύλινδρο 1.5 EcoBlue όπως ονομάζει τη συγκεκριμένη σειρά, η φίρμα με σήμα το μπλε οβάλ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας προάγει την οικονομία καυσίμου και σε συνδυασμό με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ανεβάζει και τον δείκτη άνεσης και ευκολίας.
Είναι γεγονός πάντως ότι μια τόσο καλή βάση όπως το πλαίσιο του νέου Ford Focus κυριαρχεί στο σύνολο αναδεικνύοντας κάθε συνδυασμό. Σε κάθε περίπτωση όμως και με τους μηχανικούς της Ford να ξεπερνούν τον εαυτό τους κάνοντας αμέτρητους συνδυασμούς σε επίπεδο ρυθμίσεων, το νέο Focus έχει ξεχωριστή προσωπικότητα και χαρακτήρα.
Αισθητικά η έκδοση ST-Line διακρίνεται για την πιο επιθετική προσέγγιση, με τις αλλαγές να εστιάζονται στους νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τους νέους αεραγωγούς, το χαμηλότερο κατά 10 mm ύψος, τις ιδιαίτερης σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών και τα logo που μαρτυρούν την ταυτότητα του μοντέλου.
Συνολικά το νέο Focus αφήνει το -νέο- στίγμα του, με τις πιο πληθωρικές διαστάσεις του. Μακρύτερο κατά 20 mm (4.378 mm), έχει επίσης σημαντικά μεγαλύτερο +52 mm μεταξόνιο (2.700 mm), ενώ αντιθέτως είναι χαμηλότερο κατά 30 mm (1.454 mm), με το σύνολο να δείχνει πιο επιθετικό.
Το αποτέλεσμα επηρεάζει και την αεροδυναμική με την τιμή Cd:0,27 να εντυπωσιάζει για μοντέλο της κατηγορίας. Επιπλέον, χάρη στη χρήση της νέας πλατφόρμας C2 ενισχυμένη σε ποσοστό 20% είναι και η ακαμψία του αμαξώματος, κίνηση που εξαργυρώνεται θετικά στα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, στην άνεση και στην ασφάλεια που προσφέρει.
Επί της ουσίας και όσον αφορά την έκδοση της δοκιμής μας με τον diesel κινητήρα 1.5 TDCi EcoBlue, πατάει θετικά, προσφέροντας υψηλά άνεσης που συνδυάζει με καλή ποιότητα κύλισης. Κάτι που εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο αν στην εξίσωση μπει και το γεγονός ότι πρόκειται για την έκδοση ST-Line με τον σπορ προσανατολισμό, που έχει πέρα από 10 mm χαμηλότερη ανάρτηση και πιο σφιχτούς ελαστικούς συνδέσμους, αλλά και γενικότερα διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση.
Τους 45 φτάνουν οι συνδυασμοί, όπως μας είχαν τονίσει οι μηχανικοί της Ford στην πρώτη οδηγική επαφή! Ο νέος κινητήρας πετρελαίου που χρησιμοποιείται στη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 120 ίππους στις 3.600 rpm.
Η ροπή των 300 Nm είναι διαθέσιμη από στις 1.750 rpm και αποδίδεται σταθερά μέχρι τις 2.250 rpm. Τεχνολογικά ο κινητήρας διαθέτει ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα, ανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης σε συνδυασμό με υγρόψυκτο intercooler για πιο αποδοτική καύση και περιορισμό των ρύπων και σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης.
γλυκά
- Αισθητική
- Άνεση
- Χώροι
- Πλαίσιο
- Ανάρτηση
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Τεχνολογία
- Ασφάλεια
ξινά
- Μη απενεργοποιούμενο ESP
- Σκληρά πλαστικά χαμηλά
Το αποτέλεσμα αντανακλάται στην αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία του. Τραβάει από χαμηλά, χωρίς κομπιάσματα, με την πλούσια ροπή να κυριαρχεί στις μεσαίες στροφές και τη δύναμη να παίρνει τη σκυτάλη από εκεί και πάνω. Με την κίνηση να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός νέου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, το Focus τα καταφέρνει αξιόλογα και σε επίπεδο επιδόσεων. Πιο συγκεκριμένα τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 10,2 sec και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 193 km/h. Το νέο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής ενσωματώνει τεχνολογίες όπως το Adaptive Shift Scheduling και το Adaptive Shift Quality Control που αξιολογούν πληροφορίες που συλλέγουν σχετικά με το στιλ οδήγησης, αλλά και τις συνθήκες του περιβάλλοντος και προσαρμόζουν ανάλογα τις αλλαγές αυτόματων σχέσεων. Μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την ταχύτητα που πραγματοποιεί τις αλλαγές, αλλά το κάνει με την ομαλή λειτουργία του. Δεν έχει τα κλοτσήματα που χαρακτηρίζουν τα αυτόματα διπλού συμπλέκτη, ξεκινώντας ήπια σε ανηφόρες, χαρίζοντας καλύτερη ισορροπία στις εκκινήσεις.
Ο επιλογέας δεν είναι ο γνωστός συμβατικός που προεξέχει από την κεντρική κονσόλα, αλλά ένας περιστροφικός διακόπτης, ενώ διαθέτει και -μικρά- paddles αλλαγών πίσω από το τιμόνι, που επιτρέπουν χειροκίνητες αλλαγές. Στην καθημερινότητα το αυτόματο diesel Focus παρουσιάζεται ιδιαίτερα ευχάριστο, αλλά όχι αναμενόμενα οικονομικό σε κατανάλωση, με την τιμή της δοκιμής μας να περιορίζεται ελαφρώς κάτω από τα 7 lt/100 km. Από την άλλη στον ανοιχτό δρόμο δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του, με την κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 6 lt/100 km, ενώ με περισσότερη προσοχή αγγίζει και το 5άρι.
ΔΕΣ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ FORD FOCUS
συμπέρασμα
Ένα ακόμα κομμάτι προστέθηκε στο όμορφο παζλ του νέου Ford Focus, χαρίζοντας στο μικρομεσαίο μοντέλο της φίρμας με σήμα το μπλε οβάλ επιπλέον των δεδομένων σε όλες τις εκδόσεις, ποιότητας, ευρυχωρίας και οδηγοκεντρικού χαρακτήρα, την άνεση και την ευκολία στην καθημερινότητα.