ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz A 200
Το μεγάλο νέο στα μηχανικά μέρη της καινούριας A-Class είναι ο 1.4 Turbo των 163 ίππων
- -
- -
με μια ματιά
Η 4η γενιά του premium μικρομεσαίου της Mercedes-Benz αποκτά νέα εμφάνιση, εντυπωσιακές τεχνολογίες και καινούριους κινητήρες βενζίνης και diesel.
Η νέα A-Class βασίζεται στη φιλοσοφία της προηγούμενης, που προσέλκυσε το πολυπόθητο νεανικό κοινό στη μάρκα, και προσθέτει περισσότερες αξίες και αρετές που ανέκαθεν χαρακτήριζαν τα αυτοκίνητα Mercedes-Benz. Σχεδιαστικά ωρίμασε, έγινε πιο κομψή διατηρώντας ωστόσο την επιθετικότητα στο σχήμα της με χαρακτηριστικά όπως το μακρύ καπό, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και τις σπορ αναλογίες που της προσδίδουν οι διαστάσεις: μήκος 4.419 mm (+ 120 mm), πλάτος 1.796 mm (+ 16 mm) και ύψος 1.440 mm (+6 mm). Η δυναμική σιλουέτα φέρνει οφέλη και στον τομέα της αεροδυναμικής, χαρίζοντας στο χάτσμπακ της Mercedes-Benz κορυφαίο συντελεστή για την κατηγορία (Cd: 0.25).
Αν με την εξωτερική της σχεδίαση η νέα A-Class κεντρίζει το
βλέμμα σου, με τον εσωτερικό της κόσμο σε αφήνει άφωνο.
Πρωταγωνίστριες φυσικά οι δύο οθόνες στη σειρά που καταργούν τα
αναλογικά όργανα και αναλαμβάνουν την ενημέρωση, τη συνδεσιμότητα
και την ψυχαγωγία οδηγού κι επιβατών με πρωτόγνωρη κομψότητα,
premium αισθητική και hi tech λογική.
Αμφότερες διατίθενται με διάμετρο 7’’ (στάνταρ) ή 10,25’’
(προαιρετικά), με τη δεύτερη περίπτωση να είναι σαφώς πιο
εντυπωσιακή! Η αριστερή προβάλει ψηφιακά τον πίνακα οργάνων με
δυνατότητες αλλαγής του στιλ ή της απεικόνισης των πληροφοριών,
κάτι που γίνεται εύκολα από τους διακόπτες στο αριστερό μπράτσο του
τιμονιού. Η δεξιά που ασχολείται με το infotainment είναι και αφής
και ελέγχεται ποικιλοτρόπως: είτε με τους διακόπτες που βρίσκονται
δεξιά στο τιμόνι, είτε από το touchpad στη βάση της κονσόλας, είτε
φωνητικά. Και δεν εννοούμε με απλές φωνητικές εντολές, αλλά με
διάλογο, μεταξύ του οδηγού και του διαδραστικού Mercedes-Benz User
Experience (MBUX). Απλά λες “Hey Mercedes” και το σύστημα σε ρωτάει
σε τι θα μπορούσε να βοηθήσει, ξεκινώντας την επικοινωνία μεταξύ
σας, η οποία γίνεται στην αγγλική γλώσσα και χωρίς λέξεις κλειδιά.
Μπορείς για παράδειγμα να ρωτήσεις αν θα χρειαστείς ομπρέλα αύριο
και το MBUX να σου πει το δελτίο καιρού για την περιοχή που
βρίσκεσαι. Μια μοναδική εμπειρία συνδεσιμότητας προσφέρει η νέα
A-Class.
Μοντέρνα σχεδίαση και ποιοτικά υλικά υποστηρίζουν επάξια το
hi-tech προφίλ της καμπίνας, ενώ οι μεγαλύτερες διαστάσεις ωφέλησαν
τους χώρους επιβατών και αποσκευών. Δύο ενήλικες θα βολευτούν άνετα
στις πίσω θέσεις αν στις εμπρός δεν κάθονται μπασκετμπολίστες, και
αν χρειαστεί θα χωρέσει και τρίτος με μικρές παραχωρήσεις.
Μεγαλύτερο κατά 29 λίτρα είναι και το πορτμπαγκάζ, που φτάνει πλέον
τα 370 λίτρα (1.210 με αναδιπλωμένα καθίσματα).
Το άλλο μεγάλο νέο που φέρνει η 4η γενιά της A-Class, και το μεγαλύτερο όσον αφορά στα μηχανικά μέρη, είναι ο ολοκαίνουριος 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.332 κυβικών. Είναι καρπός της συνεργασίας με τον όμιλο Renault-Nissan και διαπρέπει σε προδιαγραφές και απόδοση. Διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και αποδίδει ισχύ 163 PS στις 5.500 rpm και 250 Nm ροπής μόλις στις 1.620 rpm! Στην περίπτωσή μας συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων 7G-DCT (+ 2.300 € περίπου) που είναι εξαιρετικά ομαλό και αρκετά σβέλτο στις αλλαγές.
Ο κινητήρας διακρίνεται για τη δύναμή του σε όλο το εύρος των
στροφών και επιταχύνει με προθυμία το χάτσμπακ των 1.355 κιλών:
0-100 km/h σε 8,0 sec, τελική ταχύτητα 225 km/h. Ο ήχος του όμως
υπερνικά την καλή ηχομόνωση και γίνεται αισθητός στην καμπίνα στις
επιταχύνσεις, αν και όχι ενοχλητικός. Στο ταξίδι πάντως είναι
ήσυχος με ταχύτητες 140-150 km/h. Επιπλέον, είναι και αρκετά
οικονομικός, αν δεν παρασύρεσαι συχνά από την ισχύ του. Κατά τη
διάρκεια της δοκιμής είδαμε μέση κατανάλωση 8,0 lt/100 km.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Τεχνολογίες
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Φινέτσα
- Απόδοση
- Ασφάλεια
- Οδική συμπεριφορά
ξινά
- Τιμή
Οδηγικά, η νέα A-Class έχει γίνει πιο… Mercedes-Benz. Πατάει πιο αρχοντικά στο δρόμο, προσφέρει καλύτερη άνεση και σε μεταφέρει ξεκούραστο και ατσαλάκωτο στον προορισμό σου. Και όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, τόσο πιο συγκροτημένη είναι η συμπεριφορά της. Σπορ δεν τη λες, ακόμα και αν έχεις επιλέξει το συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης στο Dynamic Select, αλλά θα ακολουθήσει τον ρυθμό σου με καλή πρόσφυση, σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο, λογικές κλίσεις από τη μαλακή ανάρτηση και αποτελεσματικότητα στις στροφές και τις αλλαγές κατεύθυνσης. Ομοίως και τα φρένα διαχειρίζονται άριστα την ταχύτητα και δείχνουν συνέπεια και αντοχή.
Γενικά η Α 200 προσφέρει τη γνωστή αίσθηση ασφάλειας των μεγαλύτερων Mercedes-Benz. Σε αυτό συμβάλλει βέβαια και το πληρέστατο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού με συστήματα όπως τα Active Distance Assist Distronic και Active Steering Assist που διατηρούν τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ρυθμίζοντας την ταχύτητα και ελέγχοντας το τιμόνι, το Active Emergency Stop Assist που φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και το Active Lane Change Assist που το διατηρεί εντός των λωρίδων κυκλοφορίας. Φυσικά ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού είναι σχεδόν ανεξάντλητος.
συμπέρασμα
Η A-Class που μεγάλωσε σε διαστάσεις και χώρους, εμπλουτίζει το τεχνολογικό της υπόβαθρο με καινοτομίες και παραμένει στην αφρόκρεμα της κατηγορίας. Με το MBUX προσφέρει μια μοναδική εμπειρία συνδεσιμότητας και υπηρεσιών, ενώ στην έκδοση Α 200 με τους 163 ίππους συνδυάζει επιδόσεις με χαμηλό κόστος χρήσης. Φυσικά το τίμημα είναι το κόστος αγοράς, που έχει απογειωθεί σημαντικά προς τα πάνω. Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT πλησιάζει τα 35.000 €, αλλά τα αξίζει.