ΔΟΚΙΜΗ: MINI Cooper 5d 1.5 Diesel Auto
Με στιλ που ξεχειλίζει και αίσθηση που συναρπάζει, το MINI στην ανανεωμένη του εκδοχή με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων συμπληρώνει το όμορφο παζλ παρέχοντας και ευχρηστία
- -
- -
με μια ματιά
Το ανανεωμένο 5θυρο MNI προσφέρει περισσότερο στιλ και άνεση. Γι’ αυτό φροντίζει επιπλέον και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη που διακρίνεται για την ταχύτητά του. Σταθερή αξία ο 3κύλινδρος diesel.
Το MINI αποτελεί αναμφίβολα την πιο επιτυχημένη αναβίωση μοντέλου.
Ήρθε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, διατηρώντας τους
δεσμούς του με το πρότυπο, έχοντας, όπως ήταν φυσικό μια πιο
εξελιγμένη, σύγχρονη μορφή, εναρμονισμένη με την εποχή. Ωστόσο, η
συνταγή της επιτυχίας ήταν κρυμμένη κάτω από τον φαντεζί μανδύα του
και αφορούσε την ποιότητα που είχε -όπως και ο προγονός του- στο
δρόμο. Δυναμική οδική συμπεριφορά, με την χαρακτηριστική καρτίστια
αίσθηση, την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού που το
κατέστησαν ένα ποθητό από τους λάτρεις της οδήγησης, αυτοκίνητο. Η
επιτυχία με το καλημέρα ήταν τόσο μεγάλη που ξεπέρασε ακόμα και τις
πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις των στελεχών της MINI.
Η δίψα του κοινού για περισσότερο «Cooperάκι», άνοιξε την όρεξη των ανθρώπων της MINI. Πέρα λοιπόν από το κλασικό 3θυρο αμάξωμα, δημιούργησαν και άλλες εκδόσεις, με την 5θυρη να αναλαμβάνει το έργο… της πρακτικότητας. Πέτυχε εμπορικά και συνεχίζει δυναμικά την πορεία με την πιο πρόσφατη γενιά του να περνάει στη φάση της ανανέωσης.
Μικρής έκτασης αισθητικές φρεσκάρουν τη ρετρό εικόνα του χωρίς να την αλλοιώνουν. Τα φώτα είναι νέα, προσαρμοζόμενα τώρα, με λειτουργία Matrix προαιρετικά, με το φόντο να είναι μαύρο. LED είναι και τα πίσω φώτα με διακοσμητικά σχέδιο Union Jack, χαρακτηριστικό στην ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου, που συναντάμε σε αρκετά σημεία του αυτοκινήτου. Μικρότερο έγινε το σήμα της φίρμας, ενώ οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου και οι καθρέπτες συμπληρώνουν το πάζλ των αλλαγών, με τους χρωματισμούς Starlight Blue, Solaris Orange και Emerald Grey του αυτοκινήτου της δοκιμής να το ολοκληρώνουν.
Ιδιαίτερο και δίχως άλλο μοναδικό είναι το εσωτερικό του MINI. Το κεντρικό όργανο, με έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών στη βασική έκδοση και 8,8’’ προαιρετικά, κυριαρχεί στη σχεδίαση, αναβαθμίζοντας εκτός από την εικόνα και την εργονομία του μοντέλου. Οι λειτουργίες του ελέγχονται από ένα περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλα.
Το ταχύμετρο βρίσκεται στη συνηθισμένη θέση πίσω από το τιμόνι και φιλοξενείται σε ένα στρογγυλό όργανο, ενώ αριστερά του σε ένα ημικυκλικό απεικονίζονται οι στροφές του κινητήρα. Η ποιότητα είναι αυτή που χαρακτηρίζει την κατασκευή. Στα θετικά συμπεριλαμβάνονται και τα καθίσματα, με την καλή πλευρική στήριξη και την άνεση που προσφέρουν. Με μήκος 3.982 mm, πλάτος 1.727 mm, ύψος 1.425 mm και μεταξόνιο 2.567 mm το 5θυρο MINI Cooper είναι σημαντικά πιο ευρύχωρο και πρακτικό από την 3θυρη εκδοχή του. Η διάταξη είναι αποκλειστικά 4θέσια με τη μικρή πίσω πόρτα να κάνει σχετικά δύσκολη της επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών.
Από εκεί και πέρα όμως δεν θα υπάρχει πρόβλημα, αφού θα βολέψει άτομα κανονικού μεγέθους, ζητώντας κάποιες παραχωρήσεις από τους ψηλότερους. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 278 lt, με διπλό πάτωμα, το οποίο διευκολύνει στην τακτοποίηση των πραγμάτων, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πίσω πλάτες η τιμή αυξάνεται στα 941 lt.
Τη διαφορά σε αυτή την έκδοση Cooper D κάνει ο 3κύλινδρος diesel κινητήρας των 1,5 λίτρων τεχνολογίας TwinPower Turbo και προδιαγραφών ρύπων Euro 6C. Αποδίδει 116 ίππους και 270 Nm ροπής, με τη λειτουργία του να είναι γραμμική και ελάχιστα να θυμίζει diesel. Σε αυτό βοηθάει και το νέο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα 7άρι διπλού συμπλέκτη, το οποίο αποδεικνύεται σημαντικά πιο γρήγορο και άμεσο από το αυτόματο που αντικαθιστά. Δεν χρειάζεται να ασχολείσαι με τις στροφές του κινητήρα, αφού το κιβώτιο φροντίζει να τις διατηρεί στο ωφέλιμο εύρος απόδοσης του κινητήρα, ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού και διαβάζοντας τις εντολές που δέχεται από γκάζι.
γλυκά
- Κινητήρα
- Κιβώτιο
- Οδική συμπεριφορά
- Αισθητική
- Ποιότητα
- Οδηγική αίσθηση
- Θέση οδήγησης
- Κατανάλωση
- Πρακτικότητα 5θυρου αμαξώματος
ξινά
- Χώροι πίσω
- Μικρό άνοιγμα πίσω θυρών
- Χώρος αποσκευών
Επιπλέον, τα προγράμματα οδήγησης Mid, Sport και Green, τα οποία είναι διαθέσιμα προαιρετικά, επηρεάζουν πιο εστιασμένα τη λειτουργία του. Ξεκινώντας αντίστροφα και από την επιλογή Green, αυτή κρατά χαμηλά τις στροφές και την κατανάλωση (5 lt/100 km), αλλάζοντας σχέσεις γρήγορα και χωρίς να πιέζει τον κινητήρα. Το Mid είναι το «καθημερινό» πρόγραμμα που κάνει την απόκριση στο δεξί πεντάλ πιο ζωντανή και το MINI πιο πρόθυμο να επιταχύνει, ανεβάζοντας όμως ελαφρώς την κατανάλωση πιο κοντά στα 6 lt/100 km. Στο Sport το Cooper D αποκτά νεύρο, με τις αλλαγές να γίνονται πιο ψηλά και την επιτάχυνση να είναι έντονη. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το 5θυρο MINI ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 9,6 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 202 km/h, έχοντας εκπομπές CO2 104-103 gr/km.
Στο δρόμο το 5θυρο MINI Cooper D σε κερδίζει με την αμεσότητα που προσφέρει από την ανάρτηση και το τιμόνι. Απολαυστικό σε κάθε περίπτωση, είτε κινείσαι σε ανοιχτό δρόμο, είτε, ακόμα καλύτερα σε επαρχιακό με στροφές. Δύσκολα θα βρει ταίρι ανταγωνιστικά, τόσο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και απόλαυσης στο δρόμο, όσο και σε τιμή. Μια κατηγορία μόνο το MINI, με το Cooper D 5d να στοιχίζει 24.700 ευρώ στη βασική του έκδοση, ενώ αν αξιοποιήσεις τις δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει η τιμή του εκτοξεύεται σε επίπεδα άλλης κατηγορίας.
συμπέρασμα
Μοναδικό σε εμφάνιση το MINI, σε κερδίζει εκτός από την αισθητική του με τον σπορ χαρακτήρα του. Ακόμα και με τον 3κύλινδρο diesel κινητήρα τα καταφέρνει εξαιρετικά, αφού δεν του λείπουν οι επιδόσεις, τις οποίες μάλιστα συνδυάζει με εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη κάνει τη διαφορά, αφού σε σχέση με αυτό που αντικαθιστά είναι πιο γρήγορο και εν γένει πιο αποτελεσματικό. Στοιχίζει, αλλά αξίζει και έχει το κοινό του που δεν θα σταθεί στα νούμερα.