ΔΟΚΙΜΗ: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Ecotec 165 PS
Δοκιμάζουμε το νέο Insignia στην ισχυρότερη τούρμπο βενζίνη έκδοση του νέου κινητήρα 1,5 λίτρων
- -
- -
Στην Opel αποδεικνύουν ότι δεν επαναπαύονται στις δάφνες τους, δουλεύοντας σκληρά για να δημιουργήσουν ένα καλύτερο σε όλους τους τομείς αυτοκίνητο. Και δεν μπορεί να είναι αλλιώς τα πράγματα όταν αναφερόμαστε στο νέο σε όλους τους τομείς και σημαντικά βελτιωμένο Insignia. Ένα μοντέλο που κατέκτησε στην πρώτη του γενιά πριν 9 χρόνια τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς (COTY) και σε αυτό το διάστημα οι πωλήσεις του έφτασαν σχεδόν το ένα εκατομμύριο μονάδες.
Στη δεύτερη γενιά του κερδίζει τις εντυπώσεις με την αισθητική του. Το Insignia Grand Sport, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, κολακεύεται από την 5θυρη σιλουέτα του, με το γλυκό τελείωμα και το κουπέ στιλ. Οι καμπύλες διατηρήθηκαν, αλλά τώρα είναι πιο ήπιες, χαρίζοντας δυναμισμό στην εικόνα του μεσαίου μοντέλου της Opel. Η νέα πλατφόρμα της GM με την ονομασία E2 που χρησιμοποιείται είναι 59 κιλά πιο ελαφριά, αλλά παράλληλα προσφέρει 9% καλύτερη ακαμψία. Το συνολικό κέρδος σε βάρος είναι σημαντικό με το νέο Insignia ναι είναι 175 κιλά πιο ελαφρύ, δηλαδή 1.440 κιλά. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η ισχυρότερη του νέου τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1.5 Ecotec που αποδίδει 165 ίππους (υπάρχει και η βασική με 140 PS με 21.950 €). Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με μικρές σχετικά διαδρομές και καλό κούμπωμα.
Με πιο επιβλητικές διαστάσεις και μήκος που αγγίζει τα 4,897 mm, το νέο Opel Insignia είναι κατά 55 mm πιο μακρύ και εκτός από εντυπωσιακό αισθητικά είναι και πιο πρακτικό σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το μεταξόνιο του έφτασε τώρα τα 2.892 mm και είναι κατά 92 mm μεγαλύτερο, προσφέροντας… βασιλικές ανέσεις σε όλους τους επιβαίνοντες και κυρίως στους πίσω. Παράπονα δεν προκύπτουν ούτε από τον οδηγό ο οποίος απολαμβάνει τα νέα εξαιρετικά άνετα καθίσματα που προσφέρουν επιπλέον και καλή στήριξη, ενώ σε αυτή τη γενιά είναι και κατά 30 mm πιο χαμηλά τοποθετημένα. Μεγάλος και πρακτικός, λόγω σχήματος, αλλά και λόγω της πέμπτης πόρτας που ανοίγει διάπλατα, είναι και ο χώρος αποσκευών. Ο όγκος του ανέρχεται στα 490 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή εκτοξεύεται στα 1.450 λίτρα.
Η ποιότητα είναι σημαντικά αναβαθμισμένη και αποτυπώνεται στα νέα μαλακά υλικά που χρησιμοποιούνται στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού. Το ταμπλό έγινε πιο λιτό με λιγότερους διακόπτες, ανεβάζοντας τον δείκτη της εργονομίας. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από τη μεγάλη οθόνη οκτώ ιντσών, η οποία παρέχει, μεταξύ άλλων και τη δυνατότητα σύνδεσης πολλών συσκευών με internet, αφού γίνεται Wi-Fi Hot spot. Τα βασικά χειριστήρια του κλιματιστικού έχουν διατηρηθεί ως επιπλέον ευκολία, για άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις και όχι μόνο μέσα από την οθόνη. Επιπλέον, τα χειριστήρια στο μικρότερο σε μέγεθος τιμόνι κάνουν επίσης πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού.
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από τρία κυκλικά όργανα, με το μεσαίο που απεικονίζει την ταχύτητα να είναι ψηφιακό. Στο εσωτερικό του φιλοξενεί μια ακόμα οθόνη μικρότερων διαστάσεων 4,2 ιντσών, η οποία παρέχει τις πληροφορίες ταξιδίου. Προαιρετικά διαθέσιμο είναι και το Head Up Display, που προβάλει πάνω από το τιμόνι και εμπρός ακριβώς από το οπτικό πεδίο του οδηγού στοιχεία που αφορούν μεταξύ άλλων, την ταχύτητα και τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης. Πλούσιο είναι και το οπλοστάσιο ασφάλειας, με συστήματα όπως το Lane Keep Assist που διατηρεί το αυτοκίνητο εντός των λωρίδων διαγράμμισης του δρόμου, το Adaptive Cruise Control, που ρυθμίζει την ταχύτητα ανάλογα με το προπορευόμενο όχημα, ενώ φρενάρει το αυτοκίνητο και σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης προκειμένου να αποφευχθεί η επικείμενη σύγκρουση.
Ο τούρμπο κινητήρας 1,5 λίτρων είναι ένα από τα νεότερα μέλη της οικογένειας Opel και κολακεύει το μεγάλο αμάξωμα του Insignia. Γραμμικός, με καλά χαρακτηριστικά απόδοσης, χωρίς να αποτελεί σημείο αναφοράς, ταιριάζει αρμονικά με το μεσαίο μοντέλο της Opel, χαρίζοντας του ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Οι τιμές των εργοστασιακών επιδόσεων είναι αξιόλογες και σίγουρα δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο στην ανάγνωσή τους. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε μόλις 8,9 sec με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 222 km/h. Εύλογα, ακόμα και σε θεωρητικό επίπεδο καταλαβαίνεις ότι το Insignia 1.5 Ecotec ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες, κάτι που επιβεβαιώνει και στην πράξη, δείχνοντας μάλιστα μια ευκολία σε αυτό. Η ροπή των 250 Nm είναι κυρίαρχη. Διαθέσιμη από χαμηλά, χαρίζει δυνατό τράβηγμα πάνω από τις 2.000 rpm και σταθερά μέχρι λίγο πιο πάνω από τις 4.000 rpm κάνοντας το Insignia να δείχνει ακόμα πιο ελαφρύ.
Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να συνδυάζει την άνεση με το κράτημα. Το Insignia 1.5 Ecotec δεν δρέπει σπορ δάφνες, αλλά διακρίνεται για την ομοιογένεια στις αντιδράσεις του, με τον ανοιχτό δρόμο να αποτελεί το πεδίο δράσης του. Τα φαρδύτερα μετατρόχια κατά 11 mm του χαρίζουν καλύτερο πάτημα, με τα περιθώρια πρόσφυσης να έχουν διευρυνθεί και τον οδηγό να λαμβάνει πιο σαφείς πληροφορίες για τη θέση των τροχών. Το τιμόνι, χωρίς περιττό βάρος, δεν κουράζει στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ αποδεικνύεται και αρκούντως επικοινωνιακό όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν.
γλυκά
- Αισθητική
- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Επιδόσεις
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
ξινά
- Κατανάλωση
- Ευελιξία
Αυτό που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο είναι η καλή ποιότητα κύλισης, η οποία μάλιστα συνοδεύεται και με αξιόλογη άνεση που δεν δείχνει να επηρεάζεται ούτε από τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών, παρά μόνο σε χαμηλές ταχύτητες, όπου αντιδρά λίγο πιο ξερά. Την ευελιξία που επιδεικνύει στον ανοιχτό δρόμο εύλογα την χάνει σε αστικό περιβάλλον, με την καλή ορατότητα να λειτουργεί αντισταθμιστικά. Σε κάθε περίπτωση τα φρένα είναι θετικά και δυνατά σε με καλή αίσθηση από το μεσαίο πεντάλ. Το Opel Insignia σε αυτή τη γενιά του έχει γίνει ένα πιο ελκυστικό μοντέλο και όχι μόνο αισθητικά. Άνετο τόσο σε χώρους, όσο και στο δρόμο καταφέρνει να σε κερδίζει από τα πρώτα μέτρα. Η εργονομία του έχει βελτιωθεί σημαντικά, όπως και η ποιότητα, ενώ σε αυτή την ισχυρή κινητήρια έκδοση του 1.5 Ecotec με τους 165 ίππους στοχεύει σε αυτούς που δεν αρκούνται στα βασικά. Εξάλλου είναι κατευθείαν διαθέσιμο από τη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Edition με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και τιμή στα 27.700 ευρώ.
συμπέρασμα
Σε αυτή την έκδοση το Insignia δικαιολογεί το νέου του επίθεμα Grand Sport. Ο τούρμπο κινητήρας βενζίνης στην ισχυρή του εκδοχή προσφέρει επιδόσεις και ταξιδιάρικο χαρακτήρα στο μεσαίο μοντέλο της Opel. Σε συνάρτηση με τους χώρους την πρακτικότητα και την άνεση, αλλά και την αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά, το Insignia είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με πλούσιο μάλιστα εξοπλισμό σε αυτή την κορυφαία έκδοση που κάνει τη ζωή του οδηγού και των επιβαινόντων εύκολη.