ΔΟΚΙΜΗ: Opel Grandland X 1.6 TDCi 120 PS
Η βασική έκδοση diesel του Grandland X έρχεται σε συμφέρουσα τιμή και έχει πολλά να μας πει
- -
- -
Η Opel δεν ανήκει στους πρωτοπόρους της κατηγορίας των SUV, αφού μέχρι πρότινος είχε επενδύσει σε περισσότερο χρηστικά μοντέλα, αδιαφορώντας για τη νέα τάση. Η έκρηξη των πωλήσεων των οχημάτων ελευθέρου χρόνου όμως την έκανε να αναθεωρήσει. Χρονικά η συγκυρία την βρίσκει υπό τη σκέπη του PSA Group, κάτι που όμως έχει βαθύτερη ιστορία, αφού η εξέλιξη των νέων μοντέλων της ξεκίνησε πριν από την εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο.
Η επίθεση με τα SUV/crossover έγινε σε όλα τα μέτωπα (κατηγορίες), με το μικρότερο Crossland X να βγαίνει μπροστάρη και να ακολουθείται από το μεγάλο, όπως μαρτυρά και το όνομά του Grandland X. Με μήκος 4.477 mm τοποθετείται στο μεσαίο κομμάτι της κατηγορίας, έχοντας απέναντί του καταξιωμένους ανταγωνιστές, που μετράνε χρόνια στο κουρμπέτι. Ωστόσο, η Opel τράβηξε άσσο από το μανίκι της που ακούσει στο όνομα EMP2 που είναι η πλατφόρμα του ομίλου PSA και χρησιμοποιείται από το ήδη πετυχημένο και αδελφό μοντέλο πλέον, Peugeot 3008.
Σωστή βάση με καλά θεμέλια για το χτίσιμο ενός μοντέλου που έχει πρωταγωνιστικές βλέψεις. Παρά την συγγένεια με το 3008, το Grandland X διαφοροποιείται σημαντικά σε όλους σχεδόν τους τομείς, με την προσέγγισή του να είναι πιο ήπια. Χωρίς εξεζητημένες λύσεις σε επίπεδο σχεδίασης, υιοθετεί στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας της Opel, δίνοντας έμφαση στην κομψότητα. Καταφέρνει να κεντρίζει το βλέμμα, όντας ένα κομψό και πιο… καθημερινό μοντέλο από το αδελφό γαλλικό crossover. Οι καμπύλες κυριαρχούν, με τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED εμπρός να κόβουν… όγκο. Η μάσκα συνδυάζεται με μια μεγάλη εισαγωγή αέρα που βρίσκει το ταίρι της στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα με πιο μακρόστενη μορφή, έχοντας ως συμπλήρωμα τις πλαϊνές εισαγωγές κάτω από τα φώτα.
Στο πλάι δυο γραμμές ανηφορίζουν προς το τελείωμα του αμαξώματος συμπιέζοντας τα πίσω παράθυρα, κατά τα σύγχρονα πρότυπα που θέλουν τα αυτοκίνητα με πιο κουπέ αισθητική. Δυο επίσης νεύρα στο πίσω μέρος σμιλεύουν το πίσω μέρος και τη μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών, με τα λεπτά φωτιστικά σώματα να αποτελούν συνέχεια του εμπρός μέρους. Το μεγάλο πλάτος 1.866 mm δίνει πιο επιβλητική υπόσταση στο Grandland X με το σχετικά χαμηλό ύψος 1.609 mm να δημιουργούν ένα σύνολο επιθετικό, αλλά εύπεπτο που αρέσει.
Πέρα από τα υποκειμενικά που αφορούν τη σχεδίαση, το μεγάλο μεταξόνιο 2.675 mm υπόσχεται κορυφαία άνεση με χώρους για πέντε άτομα και αποσκευές. Υπόσχεση που κρατά, όπως φαίνεται ξεκάθαρα μόλις περάσεις στο εσωτερικό του. Κάθεσαι ψηλά σε κάθε περίπτωση, με τα αναπαυτικά εμπρός καθίσματα της πλουσιότερης έκδοσης να παίρνουν ξεκάθαρο προβάδισμα απέναντι σε αυτά τη βασικής. Πίσω θα καθίσουν άνετα δύο και με τις ελάχιστες παραχωρήσεις που μπορεί να κάνεις σε ένα αυτοκίνητο και ένας τρίτος. Ο χώρος αποσκευών θα φιλοξενήσει πράγματα 514 λίτρων και χάρη στο διπλό πάτωμα, γίνεται επίπεδος όταν πέσουν τα καθίσματα και φτάνει τα 1.652 λίτρα.
Σχεδιαστικά οι άνθρωποι της Opel προσέγγισαν το θέμα του εσωτερικού πιο ήπια, με απλές γραμμές, χωρίς να καταφύγουν σε υπερβολές. Κάτι που δεν «απέφυγαν» όμως όσον αφορά την ποιότητα, στην οποία δεν έκαναν εκπτώσεις. Μαλακό ενιαίο πλαστικό που… ρουφάει το δάκτυλο σου όταν το πιέσεις έχει τοποθετηθεί στο ταμπλό, δίνοντας μια premium αίσθηση στο μεγάλο SUV της Opel. Εργονομικά δεν υπάρχουν ατέλειες, με τις θήκες να συμβάλουν στην πρακτικότητα του μοντέλου, έναν τομέα στον οποίο το Grandland X διακρίνεται. Η τεχνολογία της Opel με το σύστημα OnStar μεταξύ αυτών συνοδεύει και το μοντέλο της δοκιμής και του χαρίζει το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού σε αυτόν τον τομέα.
Στα σημαντικά που αφορά την έκδοση δοκιμής, είναι ο κινητήρας diesel 1.6 CDTi. Αποδίδει 120 ίππους στις 3.750 rpm και πλούσια ροπή 300 Nm ροπής στις 1.750 rpm. Στην πράξη, δείχνει δυνατός ακόμα και όταν τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο ανέβουν ψηλά και παράλληλα πρόθυμος από χαμηλά. Το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς να διακρίνεται για την αίσθησή του, σε κερδίζει με την κλιμάκωσή του που αξιοποιεί σωστά τις δυνατότητες του κινητήρα. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 11,8 sec με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 189 km/h. Αλλά εκεί που διακρίνεται είναι η οικονομία. Κατεβάζει εύκολα κατανάλωση, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερο χειρισμό από τον οδηγό, με τη μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής να είναι λίγο κάτω από τα 7 lt/100 km.
γλυκά
- Ποιότητα
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
ξινά
- Αίσθηση τιμονιού
- Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
Εκτός των συνηθισμένων για την Opel είναι το στήσιμο του Grandland X 1.6 CDTi. Η άνεση έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάθε περίπτωση, με τους μεγάλους τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών που είναι στάνταρ στη βασική έκδοση να μην την επηρεάζουν. Στις στροφές το Grandland X παρουσιάζει κλίσεις, όχι έντονες που να επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά του και την αποτελεσματικότητά του. Εύκολο σε γενικές γραμμές, βοηθάει με τον τρόπο του τον οδηγό να κινηθεί σβέλτα και χωρίς κόπο σε ανοιχτό δρόμο ή ακόμα και με στροφές. Απέχει από την προσέγγιση του Γάλλου αδελφού, έχοντας λιγότερη ακρίβεια στις κινήσεις του, αλλά σε αποζημιώνει με την άνεση που προσφέρει και τον φιλικό του χαρακτήρα. Ενδιαφέρουσα και ανταγωνιστική είναι η τιμή της βασικής, αλλά πλούσιας σε εξοπλισμό έκδοσης X-Cite, με τα 26.300 ευρώ να τοποθετούν το diesel Opel Grandland X στην καρδιά της κατηγορίας.
συμπέρασμα
Η βασική έκδοση diesel του Grandland X βάζει το μεσαίο SUV της Opel δυναμικά στο παιχνίδι της δύσκολης αυτής κατηγορίας. Η ισορροπημένη σχεδίαση, χωρίς εξάρσεις θα αρέσει στην πλειονότητα των αγοραστών αυτής της κλάσης και πιθανότητα αποτελεί πλεονέκτημα του μοντέλου. Αυτό που δίχως άλλο είναι σημαντικό και αδιαμφισβήτητο είναι η ποιότητα κατασκευής του Grandland X, που δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο, ενώ παράλληλα αφήνει βάσιμες υποσχέσεις για μακροχρόνια σχέση χωρίς προβλήματα. Η χαλαρή και λίγο ασαφής αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ένα πολύ μικρό τίμημα που καλείσαι να πληρώσεις, σε σχέση με το συνολικό κέρδος που θα έχεις από τη συμβίωση με το ποιοτικό και πρακτικό Opel Grandland X, το οποίο μάλιστα έρχεται σε άκρως ανταγωνιστική τιμή με πλούσιο εξοπλισμό. Στα θετικά προσθέστε και τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων ο οποίος διακρίνεται για τη ροπή του και υπό συνθήκες αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικός.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ. & Χ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ