ΔΟΚΙΜΗ: Audi Q2 2.0 TDI 190PS quattro S tronic
Το baby SUV της Audi φοράει ένα πανίσχυρο diesel και τετρακίνηση, προσθέτοντας έντονη σπορ χροιά στον premium χαρακτήρα του
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο μέλος της οικογένειας ‘Q’ της Audi κατατάσσεται στην κατηγορία των crossover πόλης, κάτω από το Q3 και απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό κοινό που αναζητά πολυτέλεια, στυλ, σπορ χαρακτήρα και - γιατί όχι - περιπέτεια.
To Audi Q2 εισήγαγε τον όρο premium στα μικρά SUV, ενσωματώνοντας την αίγλη των μεγαλύτερων Q3 και Q5 σε ένα κόμπακτ από πλευράς διαστάσεων και μοντέρνο αισθητικά αμάξωμα. Έχει μήκος 4,19 m, είναι φαρδύ στα 1,79 m και χαμηλό στα 1,51 m, αναλογίες που του χαρίζουν μια δυναμική όψη την οποία ενισχύουν σχεδιαστικά στοιχεία όπως η επιβλητική μάσκα εμπρός και η φαρδιά 3η κολόνα, που συμβάλλει με την χρωματική της αντίθεση στη συνολική φινέτσα του μικρού SUV της Audi. Ειδικά το Q2 2.0 TDI 190PS quattro S tronic Sport που δοκιμάζουμε εδώ, με το ανοιχτό γκρι να έρχεται σε αντίθεση με τις μαύρες λεπτομέρειες και τις εντυπωσιακές ζάντες 19’’, δείχνει σχεδόν πολεμικό!
Στο εσωτερικό, η σχεδιαστική συγγένεια με το Α3 είναι εμφανής,
αν και ο διάκοσμος είναι πιο νεανικός και ευχάριστος. Στη συνολικά
άριστη εικόνα συμβάλλουν η αψεγάδιαστη ποιότητα υλικών και
συναρμογής, η άψογη εργονομία και ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης,
ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Άξια αναφοράς είναι τα ημιδερμάτινα
καθίσματα του πακέτου S-Line που είναι εξαιρετικά, τόσο σε ποιότητα
όσο και στη στήριξη του σώματος. Στην περίπτωσή μας το παρών δίνει
και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit που αναβαθμίζει την
πληροφόρηση του οδηγού με την οθόνη LCD 12,3’’ και τα γραφικά
υψηλής ανάλυσης, αλλά και το infotainment MMI touch με οθόνη 8,3’’
και touchpad στον στρογγυλό επιλογέα όπου μπορείς να γράφεις
γράμματα ή αριθμούς για να κάνεις γρηγορότερα επιλογές σταθμών στο
ραδιόφωνο, καταχώρηση οδών στο σύστημα πλοήγησης κλπ.
Δεδομένων των μικρών εξωτερικών διαστάσεων, δεν περιμένεις οι χώροι να είναι το φόρτε του Q2. Παρόλα αυτά, είναι αρκετοί για μια τετραμελή οικογένεια ενώ ακόμη και το πορτμπαγκάζ είναι ικανοποιητικό με χωρητικότητα 355 λίτρα. Και αν αναδιπλώσεις την πλάτη του πίσω καθίσματος, δημιουργείται εντελώς επίπεδο δάπεδο χώρου φόρτωσης 1.000 λίτρων.
Στην άλλη άκρη, κάτω από το καπό, ζει και βασιλεύει ο 2λιτρος
πετρελαιοκινητήρας στην ισχυρότερη εκδοχή του, με 190 ίππους και
400 Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο
διπλού συμπλέκτη S Tronic και τετρακίνηση quattro και συμβάλλει
σημαντικά στον σπορ χαρακτήρα του Q2. Όχι μόνο σε απόλυτα νούμερα
επιδόσεων (0-100 km/h σε 7,3 sec, τελική ταχύτητα 218 km/h), αλλά
και στη γενικότερη λειτουργία μιας και ακούει από χαμηλά και έχει
αρκετά μεγάλο εύρος απόδοσης για diesel. Βέβαια, αντίστοιχα μεγάλο
είναι και το εύρος της κατανάλωσης καυσίμου. Αν κινείσαι
συγκρατημένα θα δεις τιμές κοντά στα 7 lt/100 km, αν όμως
παρασυρθείς από το γκάζι θα σκαρφαλώσεις πάνω από τα 10. Η μέση
τιμή των 8,5 lt/100 km που είδαμε στη δοκιμή μας πάντως είναι μια
καθόλα λογική τιμή για την ισχύ του 2.0 TDI (εργοστασιακή μέση
κατανάλωση: 5,1 lt/100 km).
Οδηγικά, το μικρό Q2 εντυπωσιάζει με την αμεσότητά του θυμίζοντας χάτσμπακ με σπορ χαρακτήρα. Κρατάει καλά, αλλάζει κατεύθυνση χωρίς να χαζεύει και στρίβει με περίσσεια αυτοπεποίθηση, παίρνοντας πολύ μικρές κλίσεις και εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό. Σε αυτό συμβάλλει και το τιμόνι που είναι ακριβές και άμεσο. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων πίσω (αντί για ημιάκαμπτο άξονα των προσθιοκίνητων εκδόσεων). Έχει σφικτή ρύθμιση και προσφέρει ικανοποιητική άνεση και ποιοτική κύλιση. Μόνο σε μεγάλες ανωμαλίες νιώθεις να κοπανά ελαφρώς, αν και μερίδιο ευθύνης έχουν και οι (έξτρα) μεγάλοι τροχοί 19’’.
γλυκά
- Απόδοση κινητήρα
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Μοντέρνα εμφάνιση
- Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
- Λειτουργία τετρακίνησης
ξινά
- Μέτρια ορατότητα πλάγια πίσω
- Κατανάλωση υπό πίεση
- Άνεση σε μεγάλες ανωμαλίες
- Τιμή έκδοσης
Φυσικά, συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, διατήρηση της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας ή προσαρμοζόμενο - αυτόματο σταθεροποιητή ταχύτητας στην κίνηση συμπεριλαμβάνονται στην τεχνολογική φαρέτρα του μικρού SUV και καθιστούν τις καθημερινές σου μετακινήσεις, ασφαλέστερες. Άριστες είναι οι εντυπώσεις και από την ηχομόνωση που κρατά το εσωτερικό ήσυχο, ιδανικό για μακρινά ταξίδια.
Στο χώμα το Q2 είναι αρκετά σφικτό. Το quattro με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη λειτουργεί αποτελεσματικά και σε συνδυασμό με τη δύναμη του κινητήρα προσφέρει μεγάλες δυνατότητες κίνησης, αρκεί να προφυλάξεις το χαμηλό αμάξωμα από ύπουλες επαφές και τα ασφάλτινα ελαστικά (235/40 R 19) από τις κοφτερές πέτρες. Πάντως, στην περίπτωση που σκιστεί κάποιο ελαστικό, υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης κάτω από το χώρο αποσκευών, κάτι σπάνιο πλέον ακόμη και σε SUV. Όπως και να ‘χει, ελάχιστοι είναι τελικά αυτοί που θα βουτήξουν το Q2 σε λάσπες, νεροφαγώματα και χωμάτινα εμπόδια, ενώ πολλοί περισσότεροι θα εκτιμήσουν την τετρακίνηση quattro σε χιονισμένες διαδρομές χειμερινών προορισμών.
συμπέρασμα
Το κορυφαίο Q2 έχει μοντέρνα σχεδίαση, ποιότητα Audi και χώρους για μια τετραμελή οικογένεια, ωστόσο ξεχωρίζει για τον ευχάριστο, σπορ οδηγικό χαρακτήρα που του προσδίδουν οι 190 ίπποι του 2.0 TDI, το 7άρι S tronic και η τετρακίνηση quattro. Μπόνους οι αμέτρητες δυνατότητες διαμόρφωσης, τόσο της εξωτερικής εμφάνισης όσο και του εσωτερικού.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ