ΔΟΚΙΜΗ: Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI
Εμφανώς ελκυστικότερο συνολικά, το νέο μεσαίο Opel έρχεται προικισμένο στην μεσαία κατηγορία
- -
- -
με μια ματιά
Απέκτησε δυναμισμό σε εικόνα, ελάφρυνε, βελτίωσε τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και ωφελήθηκε σε τεχνολογίες.
Με τις μικρότερες κατηγορίες να μιμούνται τις μεγαλύτερες σε
παρεχόμενη τεχνολογία, ποιοτική αύρα και συνολική απόδοση, ο ρόλος
των μεσαίων δυσκολεύει εμπορικά. Επί της ουσίας όμως το αποτέλεσμα
της εξέλιξής τους τα έχει ανεβάσει σε άλλο επίπεδο. Έχουν ωφεληθεί
τόσο ώστε να μπορείς να διακρίνεις ότι η σχέση τους με τα premium
της κλάσης χωρίζεται από μια λεπτή δυσδιάκριτη κλωστή. Το νεότερο
Insignia Grand Sport είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπου σαν
μοντέλο ήταν ήδη ένας δυνατός παίχτης στην κλάση του, κουβαλώντας
στις πλάτες του το στέμμα του COTY 2009. Με την μεγαλοπρέπεια των
συνοδευτικών (Grand Sport) που κέρδισε στην 2η γενιά του και με την
αντίστοιχη προσοχή σε κάθε τομέα, το μεσαίο Opel έχει πολλά να
προσφέρει και όχι απλά να υποσχεθεί.
Το μαγικό ραβδί της εξέλιξης
Η αναγέννηση του Insignia με τα συνοδευτικά Grand Sport, ήρθε πάνω στην νέα ελαφρύτερη, κατά 59 κιλά, πλατφόρμα Ε2 της GM. Η στρεπτική ακαμψία παρόλα αυτά εμφανίζεται 9% αυξημένη, ενώ στο σύνολο η πετυχημένη δίαιτα που έχει δεχτεί το μεσαίο Opel έρχεται με αποτέλεσμα ένα όφελος από 175 έως 200 κιλά (στις station εκδόσεις: Sport Tourer). Μεταξόνιο και μετατρόχια έχουν απλωθεί (92 mm και 11 mm αντιστοίχως) περιορίζοντας από την μια τους προβόλους και δημιουργώντας καλλίγραμμη ισορροπία που συμβάλει στη δυναμική εικόνα. Το νέο Insignia λοιπόν δεν δείχνει απλά πιο δυναμικό, αλλά είναι. Με δεδομένες τις πληθωρικές διαστάσεις στην κατηγορία η Opel δεν δίστασε να φερθεί ακόμα πιο γενναιόδωρα στο Insignia και να το κεράσει μεγαλοπρέπεια. Επέτρεψε στους σχεδιαστές του να μην δεσμευτούν ώστε να δώσουν στο νέο Insignia Grand Sport τις αναλογίες που θα συζητηθούν με θετικό πρόσημο. Δίπλα του ένα προγενέστερο Insignia δείχνει λιγότερο δυναμικό και φυσικά λιγότερο ελκυστικό με το νεότερο. Πάρα το γεγονός ότι έχει μακρύνει 55 mm, ταυτόχρονα έχει φαρδύνει 7 mm και κοντύνει 29 mm, για να δέσουν οι αναλογίες του προς το κομψότερο και πιο υποσχόμενο στο μάτι και στα δεδομένα του.
Μπορεί να εκπροσωπείται από ένα 5θυρο πληθωρικό αμάξωμα μήκους 4.897 mm, όμως με νέα σχεδίαση εμπνευσμένη από το Opel Monza Concept και λεπτομέρειες που τονώνουν την αθλητική του περιβολή, διαπρέπει στο μάτι και στον ιδιαίτερα χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd:0,26) που διαθέτει. Τα φωτιστικά σώματα είναι ένα ακόμα σχεδιαστικό και τεχνολογικό highlight κομμάτι του νέου Insignia Grand Sport. Οι IntelliLux LED matrix προβολείς με 32 LED να κάνουν τα μαγικά τους όταν πέφτει το σκοτάδι, ξημερώνουν κυριολεκτικά τη νύχτα. Ταυτόχρονα όμως έχουν «νοημοσύνη» και ρίχνουν φως εκεί που πρέπει χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα σε διερχόμενους, ενώ προσφέρουν εμβέλεια μεγάλης σκάλας έως 400 μέτρα. Το τεχνολογικό πάρκο του Insignia Grand Sport περιλαμβάνει ακόμα ενεργό καπό (το πρώτο Opel) για βελτιωμένη προστασία πεζών σε στιγμή ατυχήματος, αναβαθμισμένο προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου FlexRide, Head up display, Adaptive Cruise Control - ACC, με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με αυτοματοποιημένη διόρθωση, πανοραμική κάμερα 360 μοιρών και σύστημα ασύρματης φόρτισης για τα κινητά. Φυσικά δεν μένει μόνο σε αυτά και το 4G LTE Wi-Fi Hotspot του OnStar, επιτρέπει τη σύνδεση στο διαδίκτυο έως και 7 συσκευών.
Στο εσωτερικό, το νέο Insignia Grand Sport προσφέρει premium ποιότητα, υλικά και συναρμολόγηση ενώ ο διάκοσμος είναι μοντέρνος και η χωροταξική γενναιοδωρία γαρνιρισμένη με κομψή σχεδίαση. Ο χώρος πίσω έχει ωφεληθεί, ώστε να μεταφέρει με άνεση υψηλόσωμους με γεροδεμένο σωματότυπο και η βελτίωση στην περιοχή των ποδιών είναι εξασφαλισμένη. Φυσικά το τούνελ για τις τετρακίνητες εκδόσεις παραμένει, αλλά δεν ενοχλεί. Η 5η πόρτα αποκαλύπτει 490 lt για αποσκευές, που με πτώση της πλάτης των πίσω καθισμάτων γίνονται 1.450 lt. Μπροστά συναντάς ένα οδηγοκεντρικό ταμπλό με ψηφιακό ταχύμετρο και οθόνη πληροφοριών στο κέντρο και αναλογικά όργανα εκατέρωθεν. Διαπιστώνεις άμεσα την εμφανώς βελτιωμένη εργονομία, την τελευταία γενιά συστημάτων IntelliLink infotainment και μια κατά 30 mm χαμηλότερη θέση καθίσματος, που προσφέρει από ηλεκτρικές ρυθμίσεις μέχρι και μασάζ κάτι που είναι μερικά από τα διαθέσιμα κομφόρ στις προαιρετικές λίστες εξοπλισμού. Θερμαινόμενα δεν είναι μόνο τα καθίσματα, αλλά και το τιμόνι, ενώ και η συνολική περιφερειακή ορατότητα είναι εμφανώς βελτιωμένη. Στην αναβαθμισμένη ποιοτική αύρα που νιώθεις στο εσωτερικό της πλούσιας έκδοσης Innovation, μπορείς να απολαμβάνεις ένα πλήρες ρεπερτόριο εξοπλισμού ασφαλείας και ανέσεων που συναγωνίζεται τις premium προτάσεις της κλάσης, με αβαντάζ ένα ρεαλιστικό κόστος που δεν ξετινάζει το πορτοφόλι.
Σπορ εικόνα, αθλητική συμπεριφορά
Ο turbodiesel των 1,6 λίτρων με τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων σε επίπεδο απόδοσης, τη στιγμή που συζητάμε για μια μπερλίνα που, ναι μεν ελάφρυνε, αλλά πλησιάζει τα 1.500 κιλά. Οι 136 ίπποι είναι παρόντες και εκφράζονται σιωπηλά, ενώ τα 320 Nm ροπής διατηρούν πρωταγωνιστικό ρόλο στο κομμάτι της απόδοσης. Η γενναία ροπή καμουφλάρει την μακριά κλιμάκωση στο 6άρι κιβώτιο και παραμένει ο καλύτερος σύμμαχος στην προσπάθεια να κινήσει σβέλτα την αθλητική σιλουέτα του νέου Insignia. Μόνο σε ρεπρίζ με 5η και πολύ περισσότερο με 6η και χαμηλή ταχύτητα διαπιστώνεις την αδυναμία να ανταποκριθεί όπως του αρμόζει, κάτι που σε οδηγεί σε κατέβασμα για να δεις αποτέλεσμα. Διαφορετικά πρέπει να δείξεις υπομονή μέχρι να δεις τη βελόνα στο στροφόμετρο να πλησιάζει προς τις 2.000 σ.α.λ., όπου η ροπή δίνει ρέστα. Οι επιδόσεις (0-100 km/h: 10,5’’ , τελική ταχύτητα: 211 km/h) είναι καλές για να κινηθείς σβέλτα, ενώ αναμενόμενα καλή εικόνα αφήνει και η οικονομία καυσίμου που στο μέσο όρο της δοκιμής κυμάνθηκε ανάμεσα στα 6,8 με 7,9 lt/100 km χωρίς να του φερθούμε ιδιαίτερα στοργικά. Μπορείς να ταξιδεύεις όμως οικονομικά και σβέλτα με το trip computer ανάμεσα στα 6,5 με 7,0 lt/100 km, που με το 62αρι ρεζερβουάρ εξασφαλίζουν μια αυτονομία κοντά στα 1.000 km. Το μεσαίο Opel δείχνει με την νέα του εικόνα αυτό που περιμένεις όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα
- Τεχνολογίες
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Χώροι
ξινά
- Ελαστικότητα χαμηλά
Συμπεριφέρεται ευέλικτα και ζωηρά στις εντολές κρύβοντας τις διαστάσεις του και ακολουθεί με περισσότερη προθυμία την δυναμική οδήγηση. Η ανάρτηση διατηρεί μια ισορροπία άνεσης και ελέγχου των τροχών με το οδόστρωμα ακόμα και όταν νιώθεις τον πίσω άξονα με αρχιτεκτονική πολλαπλών συνδέσμων να αντιδρά πιο δραστήρια στις ξαφνικές εγκάρσιες ανωμαλίες που θα περάσουν οι τροχοί του. Αντιδράσεις που δεν θα επηρεάσουν την καλή συνολική εικόνα, αλλά θα γίνουν αισθητές στα αισθητήρια του οδηγού. Χωρίς ανησυχητικές κλίσεις όταν πιεστεί, το τιμόνι διαθέτει τη ζωντάνια για να ακολουθήσει το σημάδι της ιδανικής γραμμής, ενώ η ουδέτερη συμπεριφορά μένει ως κεντρική ιδέα του χαρακτήρα του, με την υποστροφή να προκύπτει με μέτρο μόνο όταν υπερβάλει στην είσοδο ο οδηγός. Στα νέα δεδομένα που αναβαθμίζουν το κράτημα, προσθέτεις την συνολική αίσθηση συμπεριφοράς-φρεναρίσματος, την ποιότητα κύλισης που το κάνουν ξεκούραστο και ασφαλές για μεγάλα ταξίδια και έχεις μια ολοκληρωμένη πρόταση στην μεσαία κατηγορία. Δεν προσπαθεί να σε πείσει ότι είναι το πιο σπορ στην κλάση, ούτε ο βασιλιάς της άνεσης. Όμως καταφέρνει να αποσπάσει θετικότατα σχόλια σε κάθε τομέα που σε συνδυασμό με τη πλήρη συνολική αναβάθμιση, την φορτωμένη τεχνολογία σε επίπεδο ασφάλειας, ανέσεων, ψυχαγωγίας και την εξαιρετική σχέση τιμής εξοπλισμού βάζει πλώρη για πετυχημένη παρουσία στην δοκιμαζόμενη κατηγορία.
συμπέρασμα
Γοητευτικότερο σε εικόνα και δυνατότητες, το Insignia Grand Sport στην 2η γενιά του μοντέλου δεν έχει να φοβηθεί τίποτα απέναντι στους ανταγωνιστές του στην κλάση των μεσαίων. Ομόρφυνε, κέρδισε αθλητικό στιλ, ελάφρυνε προς όφελος της δυναμικής συμπεριφοράς και πλούτισε όσον αφορά φινέτσα, ποιότητα, τεχνολογίες και εξοπλισμό ώστε να βλέπει στα μάτια τους premium εκπροσώπους στην κατηγορία C. Με τον 1.6 CDTI μπορεί να μην καρπώνεται τις επιδόσεις και την ευστροφία του νέου βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, όμως με όπλα του την ροπή και την γενναιόδωρη αυτονομία απλοποιεί τον ταξιδιωτικό χαρακτήρα του.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ