ΔΟΚΙΜΗ: Ford Edge 2.0 TDCi Sport 210 PS auto
Μετά την Mustang η Ford φέρνει στην Ευρώπη και το Edge, ένα ακόμα «αμερικάνικο» μοντέλο, με χαρακτηριστικά SUV
- -
- -
με μια ματιά
Αυτό είναι το κορυφαίο SUV της Ford που συνδυάζει τις γνωστές αρετές των μοντέλων με σήμα το μπλε οβάλ, αλλά και μεγάλους χώρους, πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και ταξιδιάρικο χαρακτήρα.
Το Edge είναι ένα μοντέλο ελάχιστα γνωστό στους Ευρωπαίους, ακόμα
και αν αυτοί είναι φίλοι της Ford. Δεν είναι όμως επειδή είναι νέο
μοντέλο, αφού στην Αμερική μετρά σχεδόν 10 χρόνια εμπορικής
πορείας, αλλά επειδή μέχρι τώρα η Ford δεν το έφερνε στη Γηραιά
Ήπειρο. Ωστόσο, τα πράγματα άλλαξαν και μετά την Mustang που ήρθε
για πρώτη φορά στην Ευρώπη, η Ford φέρνει και το Edge.
Δύο μοντέλα που στοχεύουν σε μια ειδική κατηγορία κοινού και όχι στην καρδιά της αγοράς, αφού τόσο τα χαρακτηριστικά τους, όσο και η τιμή τους τα κατατάσσουν στην κορυφή της πυραμίδας. Όσον αφορά το Edge, το μοντέλο της δοκιμής, έρχεται μετά από τα EcoSport και Kuga να συμπληρώσει τη γκάμα των SUV της Ford, προσδίδοντας αίγλη και δίχως άλλο κύρος, ενώ παράλληλα προσφέρει στους πελάτες της εταιρείας μια επιλογή στην κατηγορία των premium SUV.
Με γεμάτη φαρέτρα
Το εγχείρημα της Ford δεν είναι καθόλου εύκολο, ωστόσο το Edge έχει να επιδείξει αρκετά στοιχεία ικανά να προσελκύσουν κοινό που αναζητά κάτι διαφορετικό από τα… συνηθισμένα. Αισθητικά δεν κρύβει τις αμερικάνικες καταβολές του, με πληθωρική εικόνα που δεν περνά απαρατήρητη και ειδικά σε αυτό το χρυσαφί – πορτοκαλί χρώμα και στην έκδοση Sport που ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ογκώδες με μήκος που ξεπερνάει τα 4,8 m, το Edge συνδυάζει αρμονικά τις ακμές με τις καμπύλες, με το αποτέλεσμα να είναι κολακευτικό στο μάτι.
Η χαρακτηριστική εξάγωνη μάσκα δεσπόζει εμπρός και δένει με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα που τα αγκαλιάζει το μακρύ κυρτό καπό με τα νεύρα που το διατρέχουν και του χαρίζουν δυναμική. Τα νίκελ έχουν την τιμητική τους, ενώ στην έκδοση Sport τη θέση του προστατευτικού στον εμπρός προφυλακτήρα έχει πάρει ένα αεροδυναμικό… μαχαίρι που κατεβαίνει πιο χαμηλά. Την εικόνα σε αυτή την περίπτωση συμπληρώνουν οι μεγάλοι τροχοί 20 ιντσών σε μαύρο χρώμα και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης που βρίσκουμε χωνευτές μέσα στον πίσω προφυλακτήρα με το diffuser.
Πίσω φωτιστικά σώματα LED ενώνονται κάτω από το πίσω κρύσταλλο και «σπάνε» τον όγκο κάνοντας το Edge πιο κομψό. Η μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή κάνει ωραία διχρωμία εξωτερικά, αλλά και το εσωτερικό πιο φωτεινό και ευχάριστο. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η εν γένει προσέγγιση του Edge, ακολουθώντας τα βήματα του γνωστού μας Mondeo. Η μεγάλη οθόνη οκτώ ιντσών δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα και παρέχει πρόσβαση σε όλες τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου συμβάλλοντας σημαντικά στην εργονομία.
Οι μεγάλες θήκες, με αυτήν ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα να εντυπωσιάζει με το μέγεθός της, θα βολέψουν όλα τα πράγματα της καθημερινότητάς σας. Οι θέσεις εμπρός είναι ψηλά τοποθετημένες κατά τα συνηθισμένα πρότυπα των SUV, με τον οδηγό να έρχεται κοντά στο τιμόνι και με τα πόδια σχετικά κρεμασμένα κάθετα προς το πάτωμα. Αυτό που θα απολαύσεις δίχως άλλο στο Edge είναι η ευρυχωρία, με τους πίσω επιβάτες ακόμα και τρεις στον αριθμό να απολαμβάνουν κορυφαίες ανέσεις, αφού έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν και τις πλάτες των καθισμάτων. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 602 λίτρα στη βασική του διαρρύθμιση, ενώ η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.847 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Φαίνεται και είναι… δυνατό
Κάτω από το καπό του Ford Edge κρύβεται ο καλός 2λιτρος diesel κινητήρας της εταιρείας με απόδοση που φτάνει τους 210 ίππους και τα 450 Nm ροπής! Με το γκάζι στο πάτωμα το μεγάλο SUV φτάνει από στάση τα πρώτα 100 km/h σε 9,4 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 211 km/h. Το αυτόματο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων PowerShift διπλού συμπλέκτη με τα paddles στο τιμόνι, αξιοποιεί στο μέγιστο τη ροπή κάνοντας τις μετακινήσεις εύκολες και σχετικά – για το μέγεθός του - οικονομικές. Η κατανάλωση κατά τη δοκιμή κυμάνθηκε στα 10 lt/100 km, με τη διαδρομή να είναι μικτή, περιλαμβάνοντας από αστικό περιβάλλον, μέχρι και ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο, ενώ αν ανεβάσετε ρυθμό θα σας ακολουθήσει και η τιμή της κατανάλωσης.
Στο δρόμο το Edge τιμά τη… φανέλα της Ford, κρύβοντας υποδειγματικά τον όγκο του σε κάθε είδους διαδρομή. Με τη σπορ ανάρτηση της συγκεκριμένης έκδοσης που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, τα καταφέρνει και στις στροφές, με την πρόσφυση να είναι εντυπωσιακή για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Η μετάδοση περνάει μέσω του AWD της Ford και στους τέσσερις τροχούς. Για αυτό φροντίζει ένας πολύδισκος συμπλέκτης ο οποίος σε συνθήκες απώλειας πρόσφυσης στέλνει ροπή στους πίσω τροχούς, κάτι που δύσκολα θα διαπιστώσεις σε καλή άσφαλτο, όπου το Edge δείχνει να πατάει καλά, χωρίς να χαζεύει, ενά και τα φρένα ανήκουν αναμφίβολα στα θετικά του.
Άμεσο είναι το τιμόνι, με καλό βάρος και σύστημα προσαρμογής του λόγου του, έτσι ώστε ανάλογα με την ταχύτητα να ρυθμίζει την κίνησή του. Στην πράξη και μέσα στα στενά της πόλης, ο μικρός κύκλος στροφής του γρήγορου τιμονιού, σε συνδυασμό με το μεγάλο μέγεθος του αυτοκινήτου που ξεπερνάει τα 4,8 m σε μήκος, θα δημιουργήσουν αρκετές φορές πονοκέφαλο στον οδηγό. Σε επίπεδο ευελιξίας ίσως να μην κερδίζει βραβείο, εξάλλου δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του, αλλά τα καταφέρνει σίγουρα με την τεχνολογία του, διευκολύνοντας το έργο του οδηγού με τις κάμερες οι οποίες προβάλουν στην οθόνη εικόνα 180 μοιρών από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου.
Εκτός από την άνεση η τεχνολογία που κουβαλά το Ford Edge αφορά και την ασφάλεια, με σύστημα αποφυγής σύγκρουσης 3ης γενιάς με αναγνώριση πεζών και αναβαθμισμένο σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος με αυτόνομη πέδηση και ενεργό cruise control. Επίσης, τα φώτα προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη τους στις συνθήκες κίνησης, αναγνωρίζοντας το όχημα που κινείται αντίθετα προκειμένου να μειώσουν την έντασή τους. Σε συνθήκες κίνησης επίσης αναγνωρίζει το «τυφλό» σημείο στο πλάι του αυτοκινήτου και εφόσον διαπιστώσει ακούσια αλλαγή λωρίδας (δηλαδή χωρίς φλας), προειδοποιεί τον οδηγό με δόνηση στο τιμόνι και παράλληλα ασκεί αντίθετη ροπή σε αυτό προκειμένου να διορθώσει. Στα λιγότερο συνηθισμένα συστήματα ασφάλειας που δεν βρίσκουμε ούτε στα έξτρα άλλων μοντέλων, είναι ο ενσωματωμένος αερόσακος στην πίσω ζώνη.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Ανάρτηση
- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Χώροι
- Σχεδίαση μέσα-έξω
- Κατανάλωση (για το μέγεθός του)
ξινά
- Ευελιξία
- Βάρος
- Τιμή
Το Ford Edge έρχεται με φουλ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ακόμα περισσότερα από όσα μπορείς να φανταστείς ή και να ζητήσεις από ένα αυτοκίνητο. Αυτό αναμφίβολα είναι ένα από τα μεγάλα όπλα του, μαζί με την οδική συμπεριφορά, την άνεση και τους χώρους, απέναντι στον premium καθιερωμένο στη συνείδηση του κοινού, ανταγωνισμό. Εκεί όπου εξάλλου το βάζει όχι μόνο το μέγεθός του, αλλά και η τιμή του, με τη βασική Titanium να στοιχίζει 72.240 ευρώ, η «δική μας» Sport 73.788 ευρώ και η Vigniale που δίνει έμφαση στην πολυτέλεια να φτάνει τα 78.788 ευρώ. Το σίγουρο είναι ότι δεν έχεις κάτι να προσθέσεις που θα ανεβάσει την τιμή του, αντιθέτως σύμφωνα με ένα προωθητικό πρόγραμμα που τρέχει από την Ford μπορείτε να πάρεις όφελος που φτάνει ακόμα και τα 5.500 ευρώ.
συμπέρασμα
Το Ford Edge είναι ένα μεγάλο SUV με ανάλογους, χώρους και τιμή. Στοχεύει σε μια ειδική κατηγορία που δεν θα κοιτάξει τόσο την τιμή, αλλά θα αγοράσει με το όνομα και γιατί όχι με το συναίσθημα. Το μεγάλο SUV από την αντιπέρα όχθη του Ατλαντικού έχει τα φόντα να σε κερδίσει, αλλά έχει επίσης και έντονο και καθιερωμένο στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ανταγωνισμό. Αν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του σίγουρα θα βρεις λόγους για να το αποκτήσεις.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ