ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 EAT6

Ο μικρός 3κύλινδρος τούρμπο περνάει κάτω από το καπό του 208 και συνδυάζεται με ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η ανανεωμένη εκδοχή του Peugeot 208 δεν στέκεται μόνο στις αισθητικές αλλαγές, αφού σε αυτή την έκδοση πρωταγωνιστεί ο νέος κινητήρας 1,2 λίτρων με τους τρεις κυλίνδρους που αποδίδει με τη βοήθεια τούρμπο 110 ίππους. Ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο έρχεται ως το κερασάκι στην τούρτα να συμβάλει στην εν γένει άνετη φιλοσοφία του αυτοκινήτου.


Ο αέρας ανανέωσης φύσηξε πάνω από το Peugeot 208 φέρνοντας αλλαγές στον αισθητικό αλλά και στο μηχανικό τομέα. Επιδερμικές, όσον αφορά την εμφάνιση, του έτσι και αλλιώς κομψού supermini, αλλά σημαντικότερες όσον αφορά τα μηχανικά του μέρη. Σχεδιαστικά το ανανεωμένο Peugeot 208 απέκτησε νέο προφυλακτήρα, με ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με LED ημέρας. Η μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα αλλάζει ελαφρώς τη φυσιογνωμία του, με την εικόνα να συμπληρώνουν οι προβολείς ομίχλης.

Ίδια συνταγή…

Η ανανέωση δεν έφερε αλλαγές στα δομικά στοιχεία του αυτοκινήτου, με τις διαστάσεις του να παραμένουν ως είχαν. Οι  μικρές αλλαγές στο εσωτερικό τόνωσαν την ποιοτική εικόνα του 208, το οποίο καταφέρνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό χάρη στην ιδιαίτερη εργονομία του με το μικρό τιμόνι που έρχεται χαμηλά και κοντά στα πόδια του οδηγού. Πάνω από αυτό σε πρώτο πλάνο είναι τα ευανάγνωστα όργανα με κανονική διάταξη και όχι με χαρακτηριστικό στροφόμετρο ανάποδης φοράς που μας έχει συνηθίσει η Peugeot.

Ανάμεσα σε αυτό και το ταχύμετρο είναι μια οθόνη με τις βασικές πληροφορίες του αυτοκινήτου τις οποίες επιλέγεις από τα χειριστήρια στο τιμόνι, ενώ εξορισμένες στα δύο άκρα του πίνακα είναι οι δείκτες θερμοκρασίας και καυσίμου. Την γνωστή εικόνα συμπληρώνει η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό η οποία ενισχύει σε τεχνολογικό επίπεδο την εικόνα του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας παράλληλα στην άνεση με τις δυνατότητες σύνδεσης που προσφέρει.

 Σε επίπεδο πρακτικότητας το 208 θα μπορούσε και καλύτερα, αφού οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι λίγες, με τις ποτηροθήκες εμπρός από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου να είναι ρηχές και με περιορισμένο ύψος. Έτσι, οι μόνες που μένουν να αναλάβουν αυτό το φορτίο είναι οι μεγάλες τσέπες στις πόρτες. Κατά τα λοιπά, τέσσερα άτομα θα μετακινηθούν σχετικά άνετα, με τον χώρο αποσκευών να είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας με όγκο 285 λίτρα. Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων κάτω φτάνει στα 1.076 λίτρα, αλλά το δάπεδο σε αυτή την περίπτωση δεν είναι εντελώς επίπεδο.

 

… με πιο δυνατή γεύση


Αυτό που έρχεται να δώσει «ένταση» στο ανανεωμένο Peugeot 208 είναι η προσθήκη του 3κύλινδρου τούρμπο 1.2 PureTech με απόδοση 110 ίππων και 205 Nm ροπής. Η ισχύς είναι στα όρια του ανταγωνισμού, αλλά η ροπή είναι κορυφαία για κινητήρα αυτής της χωρητικότητας και μάλιστα αποδίδεται από αρκετά χαμηλά, αφού είναι διαθέσιμη στο σύνολό της από τις 1.500 rpm. Σε συνδυασμό με το EAT6 ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής, το οποίο πάει κόντρα στο ρεύμα της εποχής που θέλει τα αυτόματα να είναι διπλού συμπλέκτη, καταφέρνει να προσφέρει άνεση, κρατώντας τον κινητήρα πάντα στην ωφέλιμη εποχή του, με ένα απλό πάτημα του γκαζιού. Αυτό το κιβώτιο μπορεί να μην ακολουθεί σε ταχύτητα αλλαγών τον ανταγωνισμό, αλλά αποδεικνύεται αποτελεσματικό σε όλους τους τομείς και πιο φιλικό στο σταμάτα – ξεκίνα, επιδεικνύοντας πιο ήπιες αντιδράσεις.

Στην πράξη, όπως αυτή αποτυπώνεται σε αριθμούς το τούρμπο 208 επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 9,8 sec, ενώ συνεχίζει δυναμικά μέχρι ο δείκτης του ταχύμετρου να δείξει 190 km/h. Σε ρυθμούς σβέλτους το 208 1.2 PureTech αποδεικνύεται ευχάριστο, αποτελεσματικό και συνάμα ξεκούραστο, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες από τον οδηγό. Η ανάρτηση είναι καλά ρυθμισμένη, δίνοντας προβάδισμα στην άνεση, κάτι που θα διαπιστώσεις αν επιχειρήσεις να το κυνηγήσεις περισσότερο. Ο κινητήρας στο επιτρέπει, αλλά τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν τις ενστάσεις τους, επεμβαίνοντας νωρίς για να σταματήσουν κάθε σου υπερβολή από το ξεκίνημά της.

γλυκά
  • Άνεση
  • Κινητήρας
  • Ροπή
  • Ποιότητα
  • Ευχρηστία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Ευχάριστος χαρακτήρας
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα στις μεσαίες rpm
  • Σχετικά αργές αλλαγές ταχυτήτων

Αυτό σίγουρα δεν κόβει πόντους από το εν γένει φιλικό και ευχάριστο σύνολο του 208 1.2 PureTech 110 που έφτιαξε η Peugeot. Το κιβώτιο χωρίς περιστροφές μας άρεσε και ας μην είναι πιο γρήγορο της αγοράς, αφού δημιουργεί ένα ωραίο σύνολο με κινητήρα και πλαίσιο. Οι επιδόσεις που προσφέρει η «βενζίνη» είναι καλύτερες από αυτές που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο πόλης, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 9,8 sec και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 194 km/h. Από την άλλη η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,5 lt/100 km με τη δική μας κατά τη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες και χωρίς υπερβολές σε κανένα τομέα να είναι λίγο πάνω από τα 7 lt/100 km, με τάσεις προς τα κάτω αν είσαι πιο προσεκτικός.

Με 17.000 ευρώ η τιμή του σε απόλυτα νούμερα ακούγεται υψηλή, σε σχέση μάλιστα με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία του. Αλλά κατά αναλογία και κατά αντιστοιχία με αυτά που προσφέρει το Peugeot 208 1.2 PureTech 110 η τιμή του είναι νορμάλ, αφού το γαλλικό supermini τα δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό με την ποιότητά του, τις επιδόσεις του, την άνεση που προσφέρει σε όλα τα επίπεδα, τόσο από την ανάρτηση, όσο και από τη λειτουργεία του αυτόματου κιβωτίου, αλλά και τον ευχάριστο χαρακτήρα του. Εξάλλου, κάτι που αξίζει θα πρέπει να πληρώνεται κιόλας.

συμπέρασμα

Το Peugeot 208 1.2 PureTech 110 ΕΑΤ6 είναι από τις πιο ελκυστικές εκδόσεις του γαλλικού supermini και αναμφίβολα από τις πιο ευχάριστες και άνετες. Μπορεί το κλασικό αυτόματο που έχει επιλέξει να μην ακολουθεί τα διπλού συμπλέκτη σε ταχύτητα, αλλά χωρίς να υστερεί σημαντικά αποδεικνύεται πιο φιλικό σε καθημερινές μετακινήσεις και συνδυάζεται άψογα με τον τούρμπο γαλλικό διαμάντι με τους τρεις κυλίνδρους. 




VIDEOS

Peugeot 208 facelift

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...