ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Juke Nismo RS 4WD Xtronic
Crossover λογική για σπορ στιγμές, αντισυμβατικό στιλ και όλα τα εφόδια για να τραβήξει τα φώτα επάνω του
- -
- -
με μια ματιά
Το ποιο προικισμένο Juke, εκτός από τα διακριτικά Nismo RS, διαθέτει CVT 8αρι κιβώτιο, τετρακίνηση και 214 ίππους από τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6.
γλυκά
- Σχεδίαση… μέσα - έξω
- Σπορ αποτελεσματικότητα
- Τετρακίνηση
- Επιδόσεις
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Καθίσματα (στήριξη - εμφάνιση)
- Φρένα
ξινά
- Ορατότητα πίσω
- Σπορ χαρακτήρας
- Μικρό ρεζερβουάρ
- Κατανάλωση
- Τιμή
Από την φύση του εξωστρεφές το Juke δύσκολα κρύβει τις προθέσεις του. Ήρθε για να ξεχωρίσει και όχι να ζήσει με διακριτικότητα ανάμεσα σε άλλους τετράτροχους ανταγωνιστές. Είτε θα σε γοητεύσει λοιπόν, είτε θα σε απωθήσει με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του. Με τα διακριτικά Nismo να προέρχονται από το τμήμα Nissan Motorsport και με ακόμα πιο φλογερή εμφάνιση, το κομπακτ Crossover της Nissan δηλώνει ισχυρό για παιχνίδι σε πάσης φύσεως δρόμους και έχει επιχειρήματα για αυτό. Αν κινείσαι στην πόλη το CVT κιβώτιο ταχυτήτων θα σου κάνει τη ζωή σβέλτη και εύκολη. Αν ξημεροβραδιάζεσαι σε δευτερεύουσες οδούς γαρνιρισμένες με στροφές το Xtronic σε κερνάει με 8 σχέσεις και paddles σε κάθε χέρι, το στήσιμο παραμένει Nismo και το μοτέρ τουρμπίζει στα 214 άλογα. Αν πάλι ζητάς απόδραση σε χωμάτινο τερέν, η τετρακίνηση δηλώνει παρόν και είναι πρόθυμη να σε πάει μακριά, αρκεί να μην ξεγελαστείς ότι καβαλάς Navara. Τελικά τι λείπει από το Juke;
Κρίση ταυτότητας;
Θεωρητικά δεν λείπει τίποτα, μα πραγματικά τίποτα! Δύναμη,
τεχνολογία, εξοπλισμός, σπορ εσανς και αίσθηση περιπέτειας,
ποιότητα, σχεδίαση και άλλα πολλά! Πρακτικά όμως το ιδιαίτερο
σχεδιαστικά Juke πέφτει στα βαθιά, χάνει ελαφρώς τον προσανατολισμό
του και δύσκολα βρίσκεις ανταγωνιστικές προτάσεις με τα ίδια
χαρακτηριστικά. Αυτό από την μια είναι υπέρ του, από την άλλη όμως
σημαδεύει και εκπυρσοκροτεί με πυρά διασποράς χωρίς να κεντράρει σε
συγκεκριμένο στόχο. Ας τα δούμε όμως λίγο ποιο αναλυτικά. Η
εμφάνιση είναι αποδεδειγμένα μυώδης και το επιθετικό body kit με
σφραγίδα Nismo RS εκδηλώνεται από σπόιλερ με κόκκινες λεπτομέρειες,
χρώμα που συναντάμε σε δαγκάνες φρένων στα καβούκια των εξωτερικών
καθρεφτών. Οι ζάντες είναι 18 ιντσών σε μαύρη απόχρωση και γεμίζουν
τα δυναμικά φτερά ενώ ο διαχύτης και η πληθωρική απόληξη της
εξάτμισης κλείνουν την πολλά υποσχόμενη εικόνα.
Οι εξωτερικές σπορ λεπτομέρειες αναδεικνύουν το εξωστρεφές σχήμα,
ενώ η διαφοροποίηση συνεχίζεται και στα ενδότερα στην λιγότερο
προκλητική, αλλά ομοίως ενδιαφέρουσα καμπίνα. Τις εντυπώσεις κλέβει
η κονσόλα που χωρίζει τα μπροστινά καθίσματα και παραπέμπει στην
σιλουέτα μοτοσυκλέτας με βασικό στοιχείο το ρεζερβουάρ, ενώ στην
διαφορετικότητα της έκδοσης που οδηγούμε διακρίνεις το ντυμένο με
αλκαντάρα γείσο πάνω από τον πίνακα οργάνων, τον συνδυασμό
αλκαντάρα - δέρματος στο τιμόνι, τις κόκκινες ραφές και φυσικά τα
μονοκόμματα μπάκετ της Recaro με την σφραγίδα Nismo. Η ορατότητα
πίσω πάσχει λόγω σχεδίασης, ενώ ο εξοπλισμός είναι πλήρης με το
Nissan Dynamic Control System να πρωταγωνιστεί, μαζί με το CVT
κιβώτιο και τις 8 προεπιλεγμένες σχέσεις του, που ο οδηγός μπορεί
να ελέγχει μέσω paddles πίσω από το τιμόνι.
Juke με απ’ όλα
Σε σχέση λοιπόν με το μπροσθιοκίνητο Nismo RS, το Juke της
δοκιμής έχασε το μπλοκέ και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά κέρδισε
αναβάθμιση με τετρακίνηση και έναν σαφώς ανώτερο πολλαπλών
συνδέσμων. Έχασε επίσης και λίγη φλόγα από τις επιδόσεις του. Λίγο
η πιο ήπια χαρτογράφηση στον 1.6 DIG-T και ακόμα περισσότερο το
βάρος κιβωτίου και τετρακίνησης δίνουν μέρος της εξήγησης. Πρακτικά
το 4WD Juke RS σε σχέση με το δικίνητο αδέρφι του είναι 150 κιλά
βαρύτερο, κάτι που σημαίνει ότι με γεμάτο το ρεζερβουάρ και οδηγό
ξεπέρνα τα 1.500 κιλά. Η νέα χαρτογράφηση έχει γαληνέψει στα χαρτιά
την απόδοση, όμως οι 214 ίπποι δεν είναι λίγοι και τα 250 Nm ροπή
επίσης επαρκούν για γρήγορες στιγμές. Σε συνδυασμό με το Xtronic το
Nismo RS υλοποιεί σβέλτα τις επιταχύνσεις, είτε στην αυτόματη, είτε
στην προεπιλεγμένη λειτουργία των 8 σχέσεων όμως δεν βάζει φωτιά
στο δρόμο, όπως δηλώνουν και τα νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνει η
Nissan (0-100 km/h: 8,0’’, τελική ταχύτητα 200 km/h). Πίσω από
τους τροχούς των 18’’ τα φρένα επαρκούν για να διαχειριστούν την
ταχύτητα, όντας θετικά από κάθε άποψη.
Σε επίπεδο συμπεριφοράς τώρα το Nismo RS δικαιώνει το αρμόδιο τμήμα
της εταιρείας και αν ξεπεράσεις τις λογικές κλίσεις μιας
εξαιρετικής κατά τα άλλα σφιχτής ανάρτησης, θα βρεις το γρήγορο
crossover της Nissan ικανό να αντεπεξέλθει σε σπορ αποστολή. Το
πλαίσιο δείχνει την στιβαρότητά του και η τετρακίνηση όταν την
επιλέξεις ανακαλύπτει πρόσφυση στα γλιστερά κομμάτια. Διαφορετικά η
απουσία μπλοκέ με μόνο μπροστά την παροχή της δύναμης δημιουργεί
ανάγκη για σύνεση προκειμένου να μετριάσεις την υποστροφή.
Δύσκολα θα οδηγήσεις οικονομικά με το CVT να ανεβάζει τις στροφές
ψηλά προς το όριο στροφών. Σε συνδυασμό μάλιστα με το μικρό
ρεζερβουάρ αν οδηγείς επιθετικά οι επισκέψεις στο βενζινάδικο θα
είναι συχνές. Το σύνολο είναι περισσότερο ταχύ, φιλικό και
αποτελεσματικό και λιγότερο ενθουσιώδες για αυτόν που αναζητά
θεαματικές γωνίες, γοητευμένος από το σύνολο των χαρακτηριστικών
του. Αν το εκβιάσεις θα διώξει την ουρά όμως κάτι τέτοιο θέλει
προσπάθεια και δεν έρχεται αβίαστα, ακόμα και στο χώμα. Εκεί τα 170
mm από το έδαφος και η τετρακίνηση δίνουν λόγο για αναζήτηση, όμως
οφείλεις να σεβαστείς το χαμηλό προφίλ των ελαστικών. Συνολικά, με
το υπερυψωμένο και πληθωρικό του στιλ δίνει την αίσθηση του
ατρόμητου. Με το υπερπλήρες ρεπερτόριο εφοδίων δεν αφήνει παράπονα
σε όσους θέλουν να είναι μέσα σε όλα. Ο ξεχωριστός του χαρακτήρας
πατάει -έστω και με κάποιες υποχωρήσεις- τόσο στον κόσμο της
ταχύτητας όσο και της περιπέτειας και κοστολογείται αλμυρά!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
συμπέρασμα
Και να θέλεις να κρυφτείς με ένα Juke δύσκολα το πετυχαίνεις. Παραμένει ξεχωριστό και στην πιο ανεπτυγμένη φύση του με τα διακριτικά Nismo RS κερδίζει λόγους να γοητεύσει το γρήγορο κοινό. Περισσότερο εστιασμένο στην overall χρήση και ανάγκες, το τετρακίνητο Juke προσφέρει έμπνευση σε λιγότερο σκληροπυρηνικούς των σπορ κατασκευών, αλλά υιοθετεί και τη λογική του λίγο απ’ όλα. Μια διαφορετική προσέγγιση του όρου life style, επιδόσεις, crossover τοποθέτηση και εξοπλισμό για να αισθάνεσαι επίκαιρος και δραστήριος είτε σουλατσάρεις καθημερινά στην πόλη, είτε αναζητάς ταχύτητα στα βουνά και εξερεύνηση στα ενδότερά τους. Με τίμημα βέβαια την αλμυρή τιμή και την διψασμένη διάθεση.