ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 PS

Το γαλλικό σουπερμίνι παραμένει πάντα επίκαιρο με μικρές αλλά στοχευμένες επεμβάσεις της μαμάς Citroen. Τελευταία αλλαγή, ο νέος 1.600άρης diesel των 100 ίππων

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή254 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,0 lt/100km
Εκπομπές CO279 gr/km
με μια ματιά

Το σουπερμίνι της Citroen απέκτησε νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 BlueHDi. Εδώ δοκιμάζουμε την έκδοση των 100 ίππων.

γλυκά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Ευρυχωρία καμπίνας
ξινά
  • Μαλακή ανάρτηση στη γρήγορη οδήγηση

Ένα από τα δυνατά στοιχεία της δεύτερης γενιάς C3 ήταν ανέκαθεν η σχεδίαση: χαρακτηριστική Citroen, ξεχωριστή χωρίς να θυμίζει τίποτε άλλο αλλά και ανεπηρέαστη στο πέρασμα του χρόνου. Έτσι, οι τελευταίες αλλαγές των Γάλλων περιορίστηκαν ουσιαστικά κάτω από το εμπρός καπό. Οι νέοι κινητήρες PureTech βενζίνης και BlueHDi diesel δίνουν νέα πνοή στο γαλλικό μοντέλο, κάτι που διαπιστώσαμε οδηγώντας την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 100 ίππων.

Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 3.750 rpm, ωστόσο είναι η πλούσια ροπή των 254 Nm που είναι διαθέσιμη ήδη στις 1.750 rpm, αυτή που δίνει το σβέλτο τέμπο στην οδήγηση του C3. Το μοτέρ είναι πολιτισμένο σε λειτουργία και πρόθυμο μεταξύ 1.500 - 4.000 rpm χωρίς να υπάρχει λόγος να πιέζεις παραπάνω. Τα 10,8 sec για το 0-100 km/h και τα 189 km/h τελικής είναι ενδεικτικά νούμερα των δυνατοτήτων του, αν και με το γαλλικό σουπερμίνι δε νιώθεις ποτέ την ανάγκη να κυνηγήσεις το χρόνο. Σε παρασέρνει στο δικό του, χαλαρό στυλ και ξαφνικά ανακαλύπτεις πως κινείσαι αεράτα και σβέλτα χωρίς να οδηγείς νευρικά. Τα κάνει όλα με ένα ξεχωριστό, γλυκό τρόπο, με σύμμαχο την ανάρτηση. Η τελευταία έχει μαλακή ρύθμιση και δείχνει ξεκάθαρα τον προσανατολισμό της στην άνεση, αφήνοντας το αμάξωμα να γέρνει αν το παρακάνεις στις στροφές ή στο δυνατό φρενάρισμα. Πάντα όμως με ασφάλεια και χωρίς δράματα, αφού το στάνταρ ESP είναι εκεί για να επέμβει όταν χρειαστεί. Στο ίδιο μήκος κύματος και το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τον μαλακό και εύχρηστο αλλά όχι και τόσο ακριβή σε διαδρομές επιλογέα.

Γενικά το C3 είναι ευχάριστο, άνετο και ασφαλές. Απορροφά τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων σαν λιμουζίνα, είτε κινείσαι στην πόλη, είτε καταπίνεις χιλιόμετρα στην εθνική. Ειδικά στις καθημερινές αστικές σου μετακινήσεις απολαμβάνεις το ελαφρύ τιμόνι, την ευκολία οδήγησης και φυσικά την οικονομία καυσίμου. Η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer τις μέρες της δοκιμής ήταν στα 5,5 lt/100 km, ενώ αν προσπαθήσεις μπορείς να δεις τιμές από 4 (Citroen: 3,4 lt/100 km). Επιπλέον, με εκπομπές CO2 στα 87 g/km το συγκεκριμένο C3 απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Όπως είπαμε και νωρίτερα, το καμπυλόγραμμο σχήμα του C3 παραμένει κομψό και ιδιαίτερο, κλίνοντας λιγότερο προς το σπορ και περισσότερο προς το premium, κάτι που είναι εμφανές και στο εσωτερικό. Η αισθητική της καμπίνας ξεχωρίζει, η ποιότητα και τα υλικά είναι προσεγμένα και χωροταξική εικόνα δεν αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια. Η έξυπνη εσοχή στο ταμπλό προσφέρει επιπλέον αέρα για τα πόδια του συνοδηγού, ενώ ποτηροθήκες και θήκες για μικροαντικείμενα επαρκούν για τις καθημερινές ανάγκες. Αντίστοιχα τα σχόλια και για το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων, το οποίο μάλιστα φιλοξενεί ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής ελαστικού. Ο πλούσιος εξοπλισμός είναι ένα ακόμη ατού του γαλλικού σουπερμίνι. Το σύστημα Multimedia SMEG NAVI είναι στάνταρ στην έκδοση Attraction και διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 7″, ενσωματωμένο Navigation, Bluetooth, θύρα USB και πρωτόκολλα Mirror Link και CarPlay, τα οποία καθιστούν δυνατή τη σύνδεση συσκευών Android και Apple (iPhone 5 και άνω) αντίστοιχα, με απεικόνιση των κύριων λειτουργιών τους στην οθόνη. Μόνο εργονομικό φάουλ, τα μπουτόν του μενού και της ρύθμισης έντασης του SMEG που βρίσκονται πολύ πιο χαμηλά στο ταμπλό.

Το C3 συνεχίζει να διακρίνεται για το ξεχωριστό του στιλ, την φινέτσα του εσωτερικού, τις premium ανέσεις και την οικονομία. Αν σε αυτά προσθέσεις την ιδιαίτερα ελκυστική τιμή που στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 100 ίππων ξεκινά λίγο πάνω από τα 14 χιλιάρικα (με όφελος απόσυρσης και Green Bonus), τότε εύκολα αντιλαμβάνεσαι πως η γαλλική πρόταση είναι κελεπούρι στην πιάτσα των σουπερμίνι.

συμπέρασμα

Το Citroen C3 με τον diesel των 100 ίππων αποκτά ένα ακόμη ουσιώδες ατού, που μαζί με την ευρυχωρία και τον πλούσιο εξοπλισμό το καθιστούν μια από τις πιο έξυπνες αγορές στα σουπερμίνι.

VIDEOS

New Citroën C3

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...