ΔΟΚΙΜΗ: Mini John Cooper Works
Το ισχυρότερο Mini όλων των εποχών με το "John Cooper Works" στην ούγια εμπνέεται από έναν 2λιτρο turbo 231 ίππων και ένα πλαίσιο ρυθμισμένο για κορυφαία οδηγική απόλαυση
- -
- -
με μια ματιά
Η ισχυρότερη έκδοση του 3-θυρου Mini αλλά και το ισχυρότερο Mini όλων των εποχών, με την υπογραφή John Cooper Works.
Ελάχιστα μοντέλα έχουν γίνει συνώνυμα της οδηγικής απόλαυσης. Το Mini Cooper κουβαλά τη συγκεκριμένη σφραγίδα στα διαπιστευτήριά του από το 1961 που πρωτοεμφανίστηκε! Η αρχική ιδέα του John Cooper ήταν απλή: συμπυκνωμένη δύναμη. Με άλλα λόγια μικρές διαστάσεις, λίγα κιλά, πολλοί ίπποι, καλές αναρτήσεις και φυσικά δυνατά φρένα. Το όνειρο κάθε λάτρη της οδήγησης. Μπορεί στο original Mini η φιλοσοφία του Cooper να μην εστίαζε τόσο στην ισχύ όσο στην ασύγκριτη go-kart αίσθηση, στα σύγχρονα John Cooper Works ωστόσο η δύναμη ήταν ανέκαθεν πλουσιοπάροχη. Στην τελευταία γενιά κορυφώνεται στους 231 ίππους, χαρίζοντας στο JCW τον τίτλο του ισχυρότερου Mini όλων των εποχών.
γλυκά
- Απόδοση
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Εμφάνιση
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός
ξινά
- Άνεση ανάρτησης
- Κατανάλωση βενζίνης
Προκλητικό!
Η άγρια εμφάνιση κάνει ξεκάθαρο περί τίνος πρόκειται με πληθώρα εισαγωγών αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, φούσκωμα στο καπό, διπλή μπούκα στην εξάτμιση μαζί με το απαραίτητο diffuser πίσω και φυσικά μεγάλους τροχούς 18 ιντσών (στάνταρ 17’’) που φιλοξενούν τεράστιες τετραπίστονες δαγκάνες φρένων της Brembo. Στοιχεία που ενισχύουν την επιθετικότητα του, έτσι κι αλλιώς σπορ χάτσμπακ. Ανάλογη η εικόνα και στο εσωτερικό όπου κυριαρχούν τα άριστα σε στήριξη μπάκετ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, το ειδικό για την περίσταση δερμάτινο τιμόνι, ο αλουμινένιος λεβιές του (προαιρετικού) αυτόματου κιβωτίου Steptronic 6 σχέσεων με paddles στο τιμόνι και το κεντρικό κυκλικό όργανο όπου φιλοξενείται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 8,8". Εννοείται ότι υπάρχουν σήματα Works, για να μην ξεχνιόμαστε, ενώ δεν πρέπει να παραβλέψουμε την προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής. Χώροι; Ποιος νοιάζεται για χώρους;
Δυνατό!
Άλλα όμως είναι τα σημεία που τραβούν το ενδιαφέρον. Όπως π.χ. ο 2λιτρος, τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας που αποδίδει 231 ίππους (από 211 του προηγούμενου μοντέλου) ανάμεσα στις 5.200 και 6.000 rpm και 320 Nm ροπής από τις 1.250 έως τις 4.800 rpm. Απόδοση ικανή να επιταχύνει τα 1.280 κιλά του Works από στάση στα 100 km/h σε 6,1 sec και μέχρι την τελική των 246 km/h! Το μοτέρ διακρίνεται για την γραμμική του λειτουργία, την άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και την απίστευτη δύναμή του σε όλη την κλίμακα των στροφών. Μάλιστα συνεργάζεται αρμονικά με το 6άρι Steptronic το οποίο, στην επιλογή Sport του MINI Driving Mode πραγματοποιεί ταχύτατες αλλαγές και δεν ανεβάζει σχέση στον κόφτη στη χειροκίνητη λειτουργία. Τις κορυφαίες επιδόσεις ολοκληρώνει ένας πωρωτικός ήχος που συνοδεύεται από σκασίματα της εξάτμισης στο άφημα του γκαζιού.
Άντε τώρα εσύ να δείξεις αυτοσυγκράτηση για να μην εκτινάξεις την κατανάλωση βενζίνης στα ύψη. Φυσικά, τα 5,7 lt/100 km που ανακοινώνει η Mini είναι άπιαστο όνειρο, μπορείς όμως να κινείσαι σβέλτα και να καις κάτω από 10 lt/100 km. Για hot hatch μιλάμε άλλωστε, όχι για 1.300άρι diesel supermini…
Εκρηκτικό!
Το ερώτημα που καίει όμως είναι ένα: πως στρίβει; Το νέο JCW τιμά τη μνήμη του John Cooper θυμίζοντας kart. Ελίσσεται από στροφή σε στροφή με ανύπαρκτες κλίσεις και υψηλή πρόσφυση, χάρη και στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό EDLC που υποκαθιστά αποτελεσματικά τη λειτουργία ενός μπλοκέ. Στρίβει μονοκόμματα, αλλά απαιτεί σεβασμό και προσοχή, γιατί με τη δύναμη που έχει μαζεύει χιλιόμετρα πανεύκολα! Δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που παλεύεις με το άριστο σε αίσθηση και αμεσότητα τιμόνι, αλλά η ιδιαίτερα σφικτή ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) ελέγχει αποτελεσματικά το αμάξωμα και τα πανίσχυρα φρένα δηλώνουν εμφατικά παρών κάθε φορά που θα τα χρειαστείς.
Βέβαια, μην περιμένεις πολλά σε άνεση. Είναι άλλωστε γνωστό πως τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και η σκληρή ανάρτηση δεν τα πάνε καλά με τους ελληνικούς δρόμους. Αλλά αυτό είναι κάτι που περιμένεις από ένα τόσο ακραίο μικρό hot hatch. Σε καλή άσφαλτο και ειδικά σε πίστα, το Mini John Cooper Works ξεδιπλώνει τα ταλέντα του και αποκαλύπτει τον πραγματικό του ρόλο: αυτόν του «όπλου»! Χαλάλι τα 31.270 € που κοστίζει (29.000 € η χειροκίνητη έκδοση) με απόσυρση…
συμπέρασμα
Το κορυφαίο Mini Cooper S μπορεί να έγινε πιο πολιτισμένο σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο τιμά τη μνήμη του John Cooper με εκρηκτικές επιδόσεις και αίσθηση kart στην οδήγηση. Ένα πραγματικό όπλο για το δρόμο και την πίστα.