ΔΟΚΙΜΗ: Opel Corsa OPC
Η γνώριμη σφραγίδα OPC επιστρέφει στο ανανεωμένο Corsa
- -
- -
με μια ματιά
Το γρηγορότερο Corsa με τις ευλογίες του Opel Performance Center φρεσκάρει την αισθητική του, τις προδιαγραφές του και τη σχέση του με την επικαιρότητα.
Νωρίτερα, προς τα τέλη του 2011 αν θυμάμαι καλά, η Opel είχε σερβίρει την έκδοση Nurburgring Edition. Το τότε Corsa OPC με τα εν λόγω διακριτικά είχε σπαταλήσει ώρες εξέλιξης και δοκιμών για να βάλει tattoo στο κορμί του το δημοφιλές περίγραμμα της πίστας. Για να το κερδίσει αυτό, διένυσε παραπάνω από 10.000 km κάτω από τις πιο απαιτητικές συνθήκες στην "πράσινη κόλαση" του Nordschleife, ώστε να επιβεβαιώσει την ποιότητα απόδοσης. Χιλιόμετρα δοκιμών που αντιστοιχούν σε 180.000 km κανονικής οδήγησης σε δρόμο, για όσους βιαστούν να τα κρίνουν λίγα για την αξιοπιστία της δουλειάς των ανθρώπων του Opel Performance Center και κατά συνέπεια του αυτοκινήτου. Τότε λοιπόν οι εντυπώσεις ήταν θετικές και το μυώδες supermini έδειχνε να αποκτά την πικάντικη γεύση που αναζητούσε ο απαιτητικός της οδήγησης, σε σχέση με το απλό OPC, που ήταν μεν ταχύ αλλά του έλειπε το αλατοπίπερο. Οι 192 ίπποι του απλού, έφταναν τους 211 στη συλλεκτική έκδοση των 500 αυτοκινήτων με το όνομα της ομώνυμης πίστας και το συγκεκριμένο Corsa ήταν το καλύτερο OPC που μπορούσες να αποκτήσεις. Σήμερα που το Corsa OPC βρίσκεται στην δημιουργική δεύτερη γενιά του, δεν θα μπορούσε να μην φορέσει το επίσημο supermini κουστούμι της εταιρείας. Το αμάξωμα είναι παραδοσιακά και αποκλειστικά τρίθυρο, η κεντρική σχεδιαστική ιδέα φωτογραφίζει την πέμπτη γενιά του μοντέλου Corsa που συναντάμε αυτή τη στιγμή στις εκθέσεις και κάπου εδώ αρχίζουν οι ιδιαιτερότητες της σπορ έκδοσης με τα αρχικά OPC (Opel Performance Center). Ένας συνδυασμός καμπύλων και αιχμηρών γραμμών κυριαρχεί, το αμάξωμα είναι σαφώς πιο χαμηλά στο έδαφος σε σχέση με τα απλά Corsa, ενώ τα νέα φωτιστικά σώματα δίνουν το στίγμα για την σύγχρονη εποχή του. Λεπτομέρεια που δεν συναντάς στα ταπεινά supermini της Opel, βρίσκεται σε ρόλο οριζόντιας εισαγωγής στο καπό, ενώ το μυώδες και σπορ στιλάκι σε προφυλακτήρα και μάσκα συμπληρώνουν με premium τρόπο οι χρωμέ λεπτομέρειες. Η αλήθεια είναι ότι δεν το λες κραυγαλέο και αν κάπου ξεκαθαρίζει το τοπίο για τις προθέσεις του, είναι περισσότερο πίσω. Βέβαια το body kit υποδηλώνει τον σπορ χαρακτήρα και η σήμανση OPC επίσης. Οι 18’’ τροχοί γεμίζουν τους θόλους, όμως η φτερούγα ψηλά και οι φωλιασμένες στο diffuser διπλές απολήξεις της Remus, αποτελούν το γνήσιο της (σπορ) υπογραφής.
Περάστε!
Ανοίγεις την πόρτα και διαπιστώνεις ότι η βασικότερη αλλαγή είναι το πετυχημένο και μοντέρνο ομολογουμένως νέο ταμπλό με τον αντίστοιχο πίνακα οργάνων. Το OPC κέρδισε πόντους εκσυγχρονισμού, πληροφόρησης και παροχών, ενώ και ποιοτικά δείχνει την αναβάθμισή του. Το επίπεδο του εξοπλισμού είναι υπέρπληρες περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων έξι αερόσακους και ESP, πλήρη γκάμα ηλεκτρικών ευκολιών, ηχοσύστημα, κλιματισμό και cruise control, ενώ η γαρνιτούρα είναι το σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής, IntelliLink, για πλοήγηση, πληροφόρηση και ψυχαγωγία, οι προβολείς bi-xenon και η κάμερα οπισθοπορείας. Χωροταξικά και απλά για την ιστορία, υπολογίζεις στους χώρους της 3θυρης έκδοσης του Corsa με κάποιους συμβιβασμούς που δημιουργούν τα μπάκετ κυρίως στον διαθέσιμο χώρο στα πόδια των επιβατών και στην είσοδο/έξοδό τους. Τελικά όμως αυτό που σου μένει περισσότερο, είναι τα μονοκόμματα μπάκετ της Recaro που διαχρονικά χαρακτήριζαν το μικρό OPC. Άψογα σε εικόνα και εντυπωσιακά στον ουσιαστικό ρόλο τους να στηρίζουν πλευρικά το σώμα, τα Recaro αφήνουν μόνο το παράπονο ότι τοποθετούν ψηλότερα τον οδηγό που μάταια ψάχνει τρόπο για χαμηλότερη ρύθμιση. Κατά τα άλλα η θέση είναι «πολεμική» και το μόνο που σου μένει είναι να διαπιστώσεις αν οι αλλαγές των ανθρώπων του Opel Performance Center έπιασαν τόπο.
γλυκά
- Μυώδες στιλ
- Σπορ αισθητική μέσα και έξω
- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση
- Εκρηκτικότητα
- Επιδόσεις
- Φρένα
- Μπλοκέ διαφορικό
- Εξοπλισμός
ξινά
- Κατανάλωση
- Αίσθηση τιμονιού
- Μακριές διαδρομές στο κιβώτιο
Με το Performance Pack περασμένο στο βιογραφικό του, το αυτοκίνητο της δοκιμής απολάμβανε επιπλέον τους τροχούς των 18’’, για να χωρέσουν και τα μεγαλύτερα φρένα των 330 mm εμπρός με τις 4πίστονες δαγκάνες της Brembo, ακόμα πιο σκληρή ρύθμιση στην αναβαθμισμένη ανάρτηση, αλλά και το πολύδισκο μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Drexler. Για την ανάρτηση, η Opel συνεργάστηκε αυτή τη φορά με την Koni, και τα ομώνυμα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damper) φορέθηκαν στο OPC. Στόχος, να προσαρμόζουν την απόσβεσή τους μαλακώνοντας ή σκληραίνοντας ανάλογα με τη συχνότητα κίνησης των τροχών κατά τον κατακόρυφο άξονα. Οι αλλαγές όμως στην ανάρτηση δεν περιορίστηκαν μόνο εδώ. Τα ελατήρια κόντυναν 10 mm, ενώ οι τροποποιήσεις περιλαμβάνουν ενισχυμένα σινεμπλόκ και παχύτερες αντιστρεπτικές ράβδους. Επαναπρογραματισμός στο λογισμικό του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης και νέα ακραξόνια υπόσχονται αμεσότητα στο τιμόνι, ενώ πριν περάσουμε στον κινητήρα, βελτίωση δέχτηκε και το 6άρι κιβώτιο που κόντυνε κατά 13% τις διαδρομές του επιλογέα ανάμεσα στις σχέσεις. Ο κινητήρας είναι ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 που ουσιαστικά προέρχεται από το προηγούμενο μοντέλο, αλλά με αρκετές αλλαγές ώστε να ανεβάσει απόδοση. Νέα εισαγωγή και intercooler, νέα μπεκ ψεκασμού και εξάτμιση και φυσικά η ανάλογη χαρτογράφηση στον εγκέφαλο για να φτάσουμε στα 207 άλογα και 245 Nm ροπής.
Πυρ και κίνηση
Τελικά τα σκαλίσματα των ανθρώπων του Opel Performance Center,
απέδωσαν! Τα 0-100km/h έρχονται σε 6,8’’ και η τελική ταχύτητα
αγγίζει τα 230 km/h, όμως δεν είναι μόνο τα νούμερα αλλά και η
εκρηκτικότητα που εκφράζεται ο κινητήρας. Η πληθωρική ροπή σε
σπρώχνει χωρίς ιδιοτροπίες και με διάρκεια από χαμηλά, την ίδια
στιγμή που τα νούμερα στο ταχύμετρο σαλτάρουν ανά εικοσάδα με
ξέφρενο ρυθμό. Άμεσος σε απόκριση και γεμάτος αλλά γραμμικός, χωρίς
τρύπες και ανούσια ξεσπάσματα. Δεν αρκεί όμως μόνο η απόδοση του
κινητήρα αν δεν συνοδεύεται και με ανάλογο σπορ στήσιμο. Η
συνεργασία του πακέτου πλαισίου-ανάρτησης, η κατευθυντικότητα, τα
φρένα και η μεταφοράς της ροπής στο οδόστρωμα είναι θεμελιώδη
ζητήματα σε ένα σπορ αυτοκίνητο και το OPC τα καταφέρνει
ορχηστρικά. Με την σφιχτή ανάρτηση να διαβάζει με επιμέλεια το
δρόμο χωρίς να αντιδρά ξερά και με το μηχανικό μπλοκέ να μην
σπαταλάει ενέργεια σε σπινάρισμα το Corsa ακολουθεί με πιστότητα
τις εντολές που του δίνεις. Οι ευθείες γίνονται τροφή για την
απόδοση του κινητήρα και τις καταπίνει σε χρόνο dt, ενώ δείχνει να
αδημονεί για στροφές χωρίς να απαιτεί τους συμβιβασμούς. Η
βελτιωμένη ανάρτηση διαβάζει επιμελώς τον δρόμο και δεν
αποκρύπτει πληροφορίες στον οδηγό, κάτι στο οποίο συμβάλουν και τα
χαμηλοπρόφιλα 18άρια λάστιχα. Η αμεσότητα του συνδυασμού ανάρτησης
ελαστικών, έχει ωφελήσει την σπορ εικόνα που μεταφράζεται σε
αστραπιαίες και εύστοχες αντιδράσεις την στιγμή που πραγματικά τις
χρειάζεσαι, όμως αναζητούν καλό τάπητα για να αποδώσουν. Χρειάζεται
προσοχή στις κακοτεχνίες των δρόμων μας για να μην τραυματίσεις τα
πανάκριβα λάστιχα. Θεωρείται δεδομένο ότι η άνεση από την
συμπεριφορά της ανάρτησης περνάει σε δεύτερη μοίρα, αλλά μιλάμε για
ένα σπορ αυτοκίνητο που μπορεί να είναι σφιχτό στην καθημερινότητα,
όμως ταξιδεύει με καλή κύλιση για τα δεδομένα της κατηγορίας και σε
αποζημιώνει με την ευελιξία του. Και βέβαια, όπως είναι φυσικό, το
OPC ζητάει τροφή για να αποδώσει! «Τροφή» που μεταφράζεται από 9
lt/100 km έως και διπλάσια λίτρα αν οδηγείς με πόδι αμόνι, αν και
μπορείς να είσαι γρήγορος διατηρώντας το trip computer σε τιμές
κοντά στα 11 lt/100km. Σημασία για το OPC έχει κυρίως η επαφή του
με τον δρόμο και φυσικά η μεταφορά της δύναμης πάνω σε αυτόν με τον
καλύτερο τρόπο. Αν παραδοσιακά σε Corsa OPC, ο κανόνας
υπαγόρευε να είσαι τρυφερός στο γκάζι μέσα σε μια κλειστή, ή
διαρκείας στροφή, στην φρέσκια έκδοση της δοκιμής αυτό δεν
συμβαίνει. Το μηχανικό μπλοκέ, παρά την έξτρα ισχύ
και ροπή, δεν σπαταλά τις δυνάμεις και ακολουθεί κατά γράμμα
τις εντολές που δίνει ο οδηγός με το τιμόνι. Σημαντικό στοιχείο για
να μην συμβιβάσεις τον ρυθμό της ευθείας και να απολαύσεις με
ταχύτητα το σπορ αυτοκίνητο της Opel μέσα στις στροφές.
Η υποστροφή έρχεται σε μικρότερο βαθμό και μάλλον θα το έχεις
παρακάνει για να την γευτείς σε διάρκεια, ενώ η τάση της ουράς να
ακολουθήσει τις εντολές που δίνεις με το τιμόνι προσφέρει απόλαυση
και αποτέλεσμα ακόμα και στην απαιτητικότερη διαδρομή. Ομοίως
κολακευτική είναι και η εικόνα των βελτιωμένων φρένων που
γονατίζουν το αυτοκίνητο, δεν τρομάζουν στα χιλιόμετρα και
διαχειρίζονται με φιλότιμο την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Απέδειξαν
μεν γαϊδουρινή υπομονή στις συνεχείς επιβραδύνσεις, αλλά δεν
σημαίνει ότι στην βαναυσότητα μένουν ανεπηρέαστα. Φυσικά το τιμόνι
είναι αισθητά ταχύτερο στις εντολές, όμως δεν θα υποκλιθείς στην
αίσθηση του, ενώ αν κάτι παραμένει παρά την βελτίωση, είναι οι
διαδρομές στον επιλογέα που δεν πλησιάζουν τα κιβώτια του
ανταγωνισμού. Tο μάθημα της σπορ εντύπωσης όμως το περνάει με
επιτυχία, ενώ η εξαιρετική διαγωγή πάει πακέτο με την απόδοση, τις
επιδόσεις και τη σύγχρονη και καλοεξοπλισμένη εικόνα που
συνοδεύεται και από λογική τιμή.
συμπέρασμα
Από τη στιγμή που ένα Corsa περάσει το κατώφλι του Opel Performance Center είναι δεδομένο ότι κυκλοφορεί με άδεια οπλοφορίας και πυροβολεί αδιακρίτως τους ανταγωνιστές του. Η πρόσφατη ανανέωση του supermini της Opel παρέσυρε και το γρήγορο μικρό με τα διακριτικά OPC, που κέρδισε τις αισθητικές και τεχνολογικές πινελιές πακέτο με τις αναθεωρημένες σπορ προδιαγραφές του. Ανέκαθεν στο μάθημα της σπορ εντύπωσης έπαιρνε καλούς βαθμούς το Corsa OPC, ενώ εξαιρετική διαγωγή διατηρούσε και στο κομμάτι της απόδοσης, ενώ τώρα προσφέρει ένα άρτιο σύνολο για αυτόν που αναζητά απόδοση χωρίς συμβιβασμούς.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ