Δοκιμή Mitsubishi Space Star 1.2 CVT
Ένα αυτοκίνητο-εργαλείο πρέπει να έχει κι εκείνο τα δικά του εργαλεία για να πετύχει την αποστολή του. Για το συγκεκριμένο Space Star, αυτό το εργαλείο είναι ένα αξιόλογο CVT κιβώτιο
- -
- -
με μια ματιά
Έχοντας πλέον ξεκαθαρίσει ότι διαδέχτηκε με επιτυχία ένα βαρύ όνομα όπως το Colt, το Space Star της Mitsubishi καθιερώθηκε ως ένα από τα πλέον οικονομικά supermini της αγοράς, χωρίς όμως να θεωρείται φτηνό ή κατώτερης κλάσης. Η έκδοση με το κιβώτιο CVT προσθέτει ευκολία, χωρίς να χάνει ούτε στο ελάχιστο την οικονομική της προσέγγιση.
γλυκά
- Πολύ καλή λειτουργία κιβωτίου
- Ζωντανός κινητήρας
- Ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα
- Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
- Ευκολία οδήγησης
- Τιμή
- Απόλυτα λογικό κόστος χρήσης
ξινά
- Μικρό πορτμπαγκάζ
- Ποιότητα λειτουργίας ανάρτησης
- Μέτρια ηχομόνωση
Με το Space Star η Mitsubishi θέσπισε τη διάδοχη κατάσταση του ιστορικού Colt, με ένα μοντέλο που προσεγγίζει την καθημερινότητα λίγο διαφορετικά. Από μια πιο οικονομική σκοπιά δηλαδή, συμπληρωμένη με έντονη πρακτικότητα και ευκολία οδήγησης. Αυτή η λογική βέβαια, υπάρχει και στα υπόλοιπα Space Star. Τη διαφορά στην περίπτωσή μας κάνει το αυτόματο κιβώτιο CVT, που μεταμορφώνει την ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις.
Μεταβαλλόμενη σχέση
Το να έχεις ένα αυτόματο κιβώτιο αξιώσεων σε αυτή την κατηγορία τιμής της σουπερμίνι κατηγορίας, δεν είναι αυτονόητο. Κι εκεί ακριβώς ποντάρει το νέο μικρό της Mitsubishi. Με τη CVT φιλοσοφία του, το κιβώτιο ικανοποιεί απόλυτα την αστική λογική. Το Space Star ξεκινάει με χαμηλές στροφές και αμεσότητα στην επιτάχυνση χωρίς έντονο πατινάρισμα και αίσθηση απώλειας ισχύος ή υπερβολικών τριβών. Μόνο στο φρενάρισμα πρέπει να συνηθίσεις την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο δεν επιβραδύνει όσο ακριβώς θέλεις. Αυτό δεν έχει να κάνει με τη δύναμη πέδησης αλλά με την αίσθηση ότι το μοτέρ εξακολουθεί να «σπρώχνει» το αυτοκίνητο όσο ο οδηγός πατάει φρένο.
Με αυτή την ελάχιστη εξαίρεση, το Space Star είναι ακριβώς όπως το περιμένεις. Πανεύκολο στην οδήγηση και ζωντανό σε επιτάχυνση. Τουλάχιστον μέχρι τα 100 km/h είναι προφανές ότι σε αστικές συνθήκες το CVT είναι ένα ανεκτίμητο μπόνους. Επιπλέον, η αύξηση της κατανάλωσης συγκριτικά με το χειροκίνητο δεν είναι υπερβολική και σε πραγματικές μικτές συνθήκες μπορείς να υπολογίζεις κοντά στα 7,5 lt/100 km. Το μόνο «αλλά» είναι ότι η ευκολία του CVT φορτώνει την τσέπη σου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας (90,9 ευρώ), αφού οι εκπομπές CO2 είναι στα 101 g/km.
Όπως και στη χειροκίνητη έκδοση, οι 80 ίπποι του 3κύλινδρου 1.200άρη αποδίδονται με γραμμικό τρόπο και οι κραδασμοί του στο ρελαντί δεν ενοχλούν. Αν και ο ήχος του διαπερνάει εύκολα την αδύναμη ηχομόνωση, η ευχάριστη χροιά κάνει την κατάσταση αποδεκτή. Αυτό που θα σου λείψει είναι η ροπή, αφού τα 106 Nm αποδεικνύονται λίγα ακόμα και για το πανάλαφρο Space Star.
Αμετάβλητη ευκολία
Ευκολοδήγητο σε βαθμό σχεδόν κακουργηματικό, το Space Star είναι ρυθμισμένο για άνεση, με μαλακή ανάρτηση που επιτρέπει στο αμάξωμα να γέρνει αρκετά στις στροφές και να βυθίζεται στο φρενάρισμα. Άνετο πάντως είναι ώστε να συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο την ευκολία στην οδήγηση.
Η ίδια ακριβώς αρχή της απόλυτης ευκολίας διέπει και την καμπίνα, που ναι μεν είναι φτιαγμένη από υλικά οικονομικής επιλογής, αλλά σε εκτέλεση με αποδεκτή συναρμογή. Η θέση οδήγησης δεν είναι υπόδειγμα ανατομίας ή άνεσης όμως τελικά θα βολευτείς και θα εκτιμήσεις δεόντως την εξαιρετική ορατότητα που βοηθάει τόσο στην κίνηση όσο και στο παρκάρισμα. Στην ευρυχωρία, δεν υπάρχει αλλαγή σε σχέση με το Space Star που ξέρουμε: Ευρύχωρη καμπίνα, σε βάρος όμως του πορτμπαγκάζ που δεν ξεπερνάει τα 235 λίτρα.
Στα 11.786 ευρώ με την προσφορά και την απόσυρση, το αυτόματο Space Star θέτει ως αντίτιμο τα 800 ευρώ σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση. Το οποίο είναι πολύ λογικό αν αναλογιστείς την άνεση που σου προσφέρει και ότι δεν αλλοιώνει καθόλου την αρχική σύλληψη του Space Star ως ένα πρωτίστως οικονομικό αυτοκίνητο. Απλώς τώρα, του απογειώνει και την ευχρηστία.
συμπέρασμα
Το Space Star με το κιβώτιο CVT όχι απλώς διατηρεί στο πρώτο σκαλί των αρετών του τη σχέση τιμής/εξοπλισμού, αλλά την τονίζει ακόμα περισσότερο με απογείωση της άνεσης στην οδήγηση και απόλυτα λογική τιμή. Τα τέλη κυκλοφορίας είναι η μόνη αλλαγή στο κόστος χρήσης, κι εν τέλει ένα λογικό αντάλλαγμα που όμως τελικά είναι το αντάλλαγμα για την ευκολία.