ΔΟΚΙΜΗ: Opel Corsa 1.0 Turbo 90 PS
Το ανανεωμένο και ορεξάτο Corsa, μπαίνει με προσόντα στην εποχή του downsizing
- -
- -
με μια ματιά
Ανανεωμένο σε εμφάνιση, ακόμα περισσότερο στην εσωτερική του εικόνα, το νέο Corsa αποκτά την γοητεία που του έλειπε. Και φυσικά έναν χιλιάρη turbo για να μην του λείπει τίποτα!
γλυκά
- Σχεδίαση
- Εσωτερική ανανέωση
- Κομψό σαλόνι
- Απόδοση κινητήρα
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Ποιότητα κύλισης
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Αίσθηση τιμονιού
- Ξερές αντιδράσεις πίσω άξονα
Αν και το δημοφιλές κλισέ λέει ότι ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, η πραγματικότητα απαιτεί τις αλλαγές, ή έστω το φρεσκάρισμα που θα κρατήσει ζωηρό το ενδιαφέρον. Η περίπτωση του Corsa είναι χαρακτηριστική. Ποτέ δεν προκαλούσε ρίγη ενθουσιασμού με βάση το θεαθήναι, ούτε θα κάρφωνε την σημαία της Opel στην κορυφή της απόλυτης οδηγικής φιλοσοφίας, όμως πάντα υπήρχαν καλά λόγια να το συνοδεύουν τελικά. Ακόμα και σε στιγμές που ο ανταγωνισμός δυνάμωνε, το supermini της Opel κατάφερνε όχι απλά να επιβιώνει, αλλά να αποτελεί σταθερή αξία στις ανάγκες του κοινού, με ελάχιστη εμπορική φθορά για την εταιρεία που φυσικά έδειξε αντανακλαστικά την στιγμή που χρειαζόταν.
ΕCO λεγεTEC…
O υπερτροφοδοτούμενος χιλιάρης ECOTEC είναι η είδηση για το
νέο Corsa. Αν
πραγματικά έλειπε κάτι μέχρι πρότινος, ήταν το γενναίο downsizing
που έβαζε απουσία στην Opel στο μάθημα "μικρός αποδοτικός
βενζινοκινητήρας". O μικρότερος υπερτροφοδοτούμενος της Opel, με
έναρξη καριέρας στο Adam, κάνει ντεμπούτο στο
Corsa και αποδίδει 90 και 115 ίππους με την πρώτη απόδοση να
απασχολεί το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Πριν βιαστεί να τον κρίνει
κανείς με επιείκεια, απέναντι στους 25 επιπλέον του ισχυρότερου
αδερφού, οι ανακοινώσιμες τιμές δείχνουν ενθαρρυντικές. Τα 170 Nm
ροπής εκτός από αξιόλογο νούμερο είναι η τιμή που απεικονίζεται στα
τεχνικά χαρακτηριστικά της Opel και για τις δυο εκδοχές του
χιλιάρη! Η μέγιστη τιμή ροπής εμφανίζεται και διατηρείται από τις
1.800 rpm έως τις 3.700 rpm και μόνο το ελαφρώς πιο απλωμένο εύρος
απόδοσης - ανηφορίζοντας ψηλά τη βελόνα στο στροφόμετρο -
διαφοροποιεί τις επιδόσεις σε σχέση με το 115άρι Corsa. Βασισμένος
στην 3κύλινδρη λογική, με 999 cc και με τεχνολογία Direct Injection
Turbo, εξελίχθηκε από λευκό φύλλο χαρτί ώστε να είναι
ανταγωνιστικός απέναντι στους επίκαιρους ισχυρούς ανταγωνιστές αλλά
και τους φιλόδοξους μελλοντικούς που θα προκύψουν.
Τι άλλο όμως έλειπε από το Corsa για να στρέψει τα φώτα επάνω του;
Μια φρέσκια εικόνα σύννομη με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, ένα
ζωηρότερο σχεδιαστικά σαλόνι που δεν θα κάνει το μάτι να γλαρώσει
από πλήξη, τεχνολογικό υπόβαθρο και multimedia εφαρμογές και φυσικά
λίγο παραπάνω δέσιμο, φροντίδα και εξέλιξη στην υπόθεση "πλαίσιο".
Ξεκινώντας από το τελευταίο, η Opel καυχιέται για τον πλήρη
ανασχεδιασμό που εκτός από την ακαμψία βελτίωσε και το κέντρο
βάρους τοποθετώντας το 5 mm χαμηλότερα. Η φιλοσοφία της ανάρτησης
διατηρείται μεν με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα
πίσω, αλλά το στιβαρότερο υποπλαίσιο μπροστά και οι βελτιώσεις στο
σύστημα διεύθυνσης, τα αναβαθμισμένα ελαστικά παρεμβύσματα στις
βάσεις στήριξης, η ισχυρότερη αντιστρεπτική ράβδος πίσω και η νέα
σειρά ελατηρίων - αμορτισέρ, θέτουν τις νέες βάσεις στο επίπεδο
συμπεριφοράς.
Η εξωτερική εικόνα έχει ωφεληθεί από ένα συνδυασμό στοιχείων που
συναντάμε σε Astra και Adam και το Corsa E ή αλλιώς 5ης γενιάς
αποκτά την νεανική αύρα και τον δυναμισμό ώστε να μην περνά
απαρατήρητο ακόμα και στην 5θυρη έκδοση. Η τρανταχτή αλλαγή είναι
εμφανής στο εσωτερικό του, που με αναβαθμισμένα υλικά και καθολικά
νέα σχεδίαση καταφέρνει να γοητεύσει, διατηρώντας τα καλά
χωροταξικά του δεδομένα αλώβητα για επιβάτες και αποσκευές, ενώ
εμφανίζεται ελαφρώς βελτιωμένο κυρίως ως προς την πρακτικότητα σε
επίπεδο χώρων μικροαντικειμένων. Την trendy και φιλόξενη νέα εικόνα
οφείλει στους σχεδιαστές που έδωσαν ένα δημιουργικό ταμπλό με κομψή
αισθητική, εργονομία και premium ατμόσφαιρα. Ο νέος πίνακας οργάνων
συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές πληροφορίες, είναι πλήρης και
ευανάγνωστος, ενώ ο στάνταρ υπολογιστής ταξιδίου περιλαμβάνει μενού
και στα ελληνικά. Φυσικά στην κεντρική κονσόλα η 7’’ έγχρωμη οθόνη
του IntelliLink
Infortainment προσφέρει την είσοδο στον multimedia κόσμο, με
συνδεσιμότητα με smartphones και ηλεκτρονικές συσκευές ψυχαγωγίας.
Αρκετές λειτουργίες διατίθενται μέσω εφαρμογών, όπως η πλοήγηση
BringGo, ενώ οι δυνατότητες και ο εξοπλισμός έχουν ανέβει επίπεδο.
Επίσης, ανάλογα με την έκδοση και τις δυνατότητες εξατομίκευσης, το
Corsa μπορεί να απολαμβάνει μακρά λίστα τεχνολογιών (π.χ: Opel Eye,
Traffic Sing Recognition, Lane Departure Warning, High Beam Assist,
Following Distance Indication, Forward Collision Warning, Hill
Start Assist, κ.ά)
Corsa πλήρες και ταχύ, της Opel το καμάρι…
Με το μοτέρ να δουλεύει στο ρελαντί, πρέπει να είσαι αρκετά
εξοικειωμένος για να καταλάβεις τρικύλινδρο κραδασμό που
χαρακτηρίζει μεν την συγκεκριμένη φιλοσοφία κινητήρων, αλλά που
τείνει πλέον να εξαφανιστεί ως χαρακτηριστικό τους. Η ομαλή
λειτουργία και η γεμάτη καμπύλη ισχύος/ροπής είναι γεγονός και με
τον ζωηρό από χαμηλά 90άρη κινητήρα, απολαμβάνεις την βόλτα είτε
κινείσαι ράθυμα στην πόλη, είτε αναζητάς το μέγιστο της απόδοσής
του. Πολιτισμένος και αποδοτικός σε όλο του το ωφέλιμο εύρος έως
τις 6.000 rpm, ο μικρός υπερτροφοδοτούμενος ECOTEC ανταποδίδει την
δραστήρια διάθεση με κολακευτικά νούμερα που αφορούν τα 0-100 km/h
(11,9’’) και την τελική ταχύτητα (180 km/h).
Δεν χρειάζεται όμως να τον δουλεύεις ψηλά για να εισπράττεις ζωηρό
τράβηγμα. Αρκούν οι 4.500 rpm για να απλώσει με ευχάριστο τρόπο τις
ζωηρές του επιδόσεις και τις απολαυστικές ρεπρίζ που θυμίζουν
κινητήρα μεγαλύτερο απ’ ότι οδηγείς. Το στάνταρ 6άρι, νέο κιβώτιο,
ταιριάζει εξαιρετικά στο σύνολο τόσο όσον αφορά την λειτουργία και
αίσθηση, όσο και την ευστοχία της κλιμάκωσης. Σε φυσιολογικό σβέλτο
ρυθμό, δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 6,5 lt/100 km σε μικτή κατανάλωση
και σε ποικιλία διαδρομών, ενώ αν βγάλεις το μαστίγιο το trip
computer θα χορτάσει τα νούμερα 8 και 9, όμως τότε θα ψάχνεσαι για
εξακρίβωση με τα απόλυτα νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνει ο
κατασκευαστής. Με μαλακό πόδι η κατανάλωση πέφτει στην βάση του 6,
ενώ με μυαλωμένο στιλ οικονομικής οδήγησης οι τιμές που ξεκινούν
από 5 δεν είναι δύσκολο να έρθουν.
Συνολικά το χιλιάρι Corsa έχει τόσο ταλέντο ώστε να διακριθεί σε
διπλό ταμπλό, σε επίπεδο οικονομίας και απόδοσης εν ολίγοις, ενώ τα
νέα δεδομένα του έχουν προσθέσει ποιοτικό επίπεδο κύλισης που
βελτιώνουν τη σχέση του με το ξεκούραστο ταξίδι. Η αναβαθμισμένη
στιβαρότητα του πλαισίου και το βελτιωμένο τιμόνι δίνουν στον οδηγό
λόγο για να απολαύσει το supermini της Opel με επιθετικότερο στιλ
οδήγησης. Η σταθερή σχέση με την ασφάλεια έχει ωφεληθεί και με
επικοινωνιακότερους τρόπους, στοιχεία που θα εκτιμήσεις αν ψάχνεις
το κάτι παραπάνω όταν η διαδρομή είναι γαρνιρισμένη με στροφές.
Φυσικά δεν είναι κύρια προτεραιότητά του να γοητεύσει του
σκληροπυρηνικούς της οδήγησης, όμως τώρα δεν θα τους μείνει η
αδιάφορη γεύση στον ουρανίσκο. Στο τιμόνι λείπει ακόμα η αίσθηση
και οι αντιδράσεις στον πίσω άξονα θα εμφανιστούν στα εγκάρσια,
όμως αυτά είναι τα μόνα που μπορείς να του χρεώσεις ανάμεσα σε ένα
πακτωλό θετικών εντυπώσεων από την συνολική του εικόνα.
Σημασία έχει ότι το νέο Opel Corsa έρχεται πιο πλήρες και επίκαιρο
από ποτέ. Δικαιωματικά τοποθετείται σε ρόλο ανταγωνιστικό σε σχέση
με την αφρόκρεμα της κλάσης, ώστε για ακόμα μια φορά να βάζει πλώρη
για νέο best seller.
ΦΩΤΟ: Γ & Χ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
συμπέρασμα
Μπορεί με τον πετρελαιοκινητήρα να χτίζει τα τελευταία χρόνια την εμπορική του καταξίωση, όμως ο φρεσκότατος τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος χιλιάρης είναι το εντυπωσιακό νέο στην γκάμα Corsa που αξίζει την προσοχή σου. Με την ανανέωση να έχει φρεσκάρει τον δυναμισμό του και το εξωτερικό στιλ ώστε να γνέφει ευχάριστα το μάτι, με το νέο ταμπλό να προσφέρει μια ζωηρή νεανικότητα που δηλώνει έμπνευση και με καθολικές βελτιώσεις στα σημεία, το Corsa επιστρέφει στην αφρόκρεμα των supermini χωρίς να υστερεί σε τίποτα στο παρόν και στο άμεσο μέλλον της κατηγορίας. Μπορεί να μην επιδιώκει το απόλυτο σε επίπεδο συμπεριφοράς, όμως συνδυάζει την φιλικότητα και ασφάλεια με αποτελεσματικότητα και δυναμική φιλοσοφία που τώρα βγαίνει ακόμα και με τον μικρό βενζινοκινητήρα στα σπλάχνα του. Ο υπερτοφοδοτούμενος χιλιάρης είναι απολαυστικός, αποδοτικός, οικονομικός και προσθέτει το κερασάκι που θα απλώσει την εμπορική καταξίωση της Opel στην κλάση, χωρίς να περιορίζεται πλέον σε diesel ταξινομήσεις.