ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Ford Fiesta Black Edition 1.0 140 PS
Το Fiesta προκαλεί την κάστα των προσιτών hot hatch με το 1.000άρι διαμάντι EcoBoost των 140 ίππων και ένα πλαίσιο αριστούργημα
- -
- -
με μια ματιά
Η νέα σπορ έκδοση του Fiesta με τον 1.000άρη EcoBoost να κάνει ρεκόρ ίππων/λίτρο αποδίδοντας 140 PS. Διαθέσιμο σε Κόκκινο με μαύρες λεπτομέρειες ή Μαύρο με κόκκινες λεπτομέρειες.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Κράτημα
- Επιδόσεις
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
- Εσωτερικό
ξινά
- Λείπει ο σπορ ήχος από το μοτέρ
- ESP που δεν απενεργοποιείται
Θα μπορούσαν στη Ford να αρκεστούν στο έξυπνο στυλιστικό concept “Red & Black” και την άριστη εφαρμογή του στο δυναμικό αμάξωμα του 3θυρου Fiesta. Όμως όχι. Ήθελαν να μας αποδείξουν πως ο εκπληκτικός 1.000άρης EcoBoost, ο “Διεθνής Κινητήρας” για τρεις συνεχείς χρονιές, μπορεί και περισσότερα. Σεβασμός λοιπόν στους μηχανικούς της Ford που “έβγαλαν” 140 ίππους και 210 Nm ροπής από μόλις 999 κυβικά, ρίχνοντας το Fiesta στην αρένα των Seat Ibiza FR, Suzuki Swift Sport και Abarth 500. Ναι, πρόκειται για τον ισχυρότερο 1.000άρη βενζινοκινητήρα όλων των εποχών! Φυσικά, δεν ξέχασαν να φροντίζουν αναλόγως την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και την κλιμάκωση του κιβωτίου.
Πάμε από την αρχή
Τι είναι όμως τούτο εδώ το Fiesta; Είναι η νέα σπορτίβικη έκδοση που γεφυρώνει το κενό από το 1.000άρι Sport των 125 ίππων με το κορυφαίο ST των 182 ίππων. Διαθέσιμο σε δύο τρίθυρες εκδόσεις, ‘RED’ κόκκινο με μαύρες λεπτομέρειες, ή ‘BLACK’, δηλαδή μαύρο με κόκκινες λεπτομέρειες, όπως αυτό που δοκιμάζουμε εδώ. Εμφανισιακά, τον ξεχωριστό τόνο δίνουν η χαρακτηριστική χρωματική αντίθεση της οροφής, οι σπορ προφυλακτήρες, οι πλαϊνές ποδιές, η αεροτομή οροφής, τα καλύμματα καθρεπτών με χρωματική αντίθεση και οι ζάντες αλουμινίου Panther Black 16 ιντσών ή προαιρετικά 17 ιντσών. Στο εσωτερικό συναντάμε κεντρική κονσόλα και λαβές θυρών σε gloss black, μαύρο δερμάτινο σπορ τιμόνι και κάλυμμα επιλογέα ταχυτήτων με κόκκινη ραφή, μαύρα πατάκια με κόκκινη ραφή και ανθρακί μαύρα σπορ καθίσματα σε υλικό Ultimate με αντίθετη κόκκινη ραφή και εξωτερικές επιφάνειες.
Στην πράξη
Θα περίμενες η κορυφαία ιπποδύναμη να έχει επιτευχθεί με συμβιβασμούς στην απόκριση στις χαμηλές στροφές, ή στην ποιότητα λειτουργίας του μοτέρ. Κι όμως, για μια ακόμη φορά ο 1.000άρης EcoBoost μας αναγκάζει να του βγάλουμε το καπέλο. Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος τραβάει αγόγγυστα από τις 1.000 σχεδόν rpm, ανεβάζοντας ρυθμό γραμμικά αλλά δυναμικά μετά τις 1.500 και μέχρι τον κόφτη. Η επίδοση των 9 sec για το κλασικό 0-100 km/h που ανακοινώνει η Ford το αδικεί εν μέρει και αυτό οφείλεται στον κόφτη που με το αυτοκίνητο σταματημένο δεν αφήνει τον κινητήρα να ανεβάζει πάνω από 4.500 rpm. Στις ρεπρίζ όμως ο 1.0 EcoBoost ξεδιπλώνει χωρίς εμπόδια την πλούσια ροπή των 210 Nm επιταχύνοντας με σθένος το Fiesta. Και όλα αυτά, με το μοτέρ να διαπρέπει σε ποιότητα λειτουργίας και χωρίς να καίει πολλή βενζίνη. Σε μικτές συνθήκες η κατανάλωση δεν πέρασε τα 7,5 lt/100 km, ενώ αν επιδιώξεις να κινηθείς οικονομικά τιμές έως κι ένα λίτρο χαμηλότερα είναι εύκολα εφικτές. Τι μας έλειψε από τον κινητήρα; Ένας πιο μπάσος, άγριος ήχος που να ολοκληρώνει τη δυναμική εμπειρία οδήγησης του Fiesta BLACK. Βέβαια, ο αντίλογος λέει πως η ήσυχη λειτουργία του γίνεται πλεονέκτημα στο ταξίδι. Περί ορέξεως λοιπόν…
Θα ήταν άδικο όμως να μείνουμε μόνο στις ικανότητες του 1.000άρη EcoBoost. Και αυτό επειδή στο πλαίσιο έχει γίνει εξαιρετική δουλειά. Η βάση βέβαια υπήρχε από το καλοστημένο Fiesta. Η χαμηλότερη και πιο σφικτή ανάρτηση φροντίζει για αποτελεσματικότητα αλλά και για οδηγική απόλαυση. Το Fiesta BLACK στρίβει με ακρίβεια, χωρίς να χαζολογά με γλιστρήματα ή να γέρνει. Νιώθεις ότι το φοράς, ότι έχεις κάθε στιγμή τον έλεγχο. Τέτοια είναι η εμπιστοσύνη που σου δίνει. Είναι βέβαια και το ESP που δυστυχώς δεν απενεργοποιείται και επεμβαίνει κόβοντας κάθε διάθεση της ουράς για παιχνίδι. Αν όμως το πάρεις απόφαση και κινηθείς με γραμμές, νιώθεις το μπροστινό να μπουκάρει με αυτοπεποίθηση στη στροφή και το πίσω μέρος να ανοίγει γλυκά την τροχιά του, όσο χρειάζεται για να σε βοηθήσει. Την ίδια στιγμή, η άνεση είναι καλή και η λειτουργία της ανάρτησης εντυπωσιακά ποιοτική. Στα συν το σωστό σε αίσθηση και κοφτερό τιμόνι, το “καλολαδωμένο” 5άρι κιβώτιο και τα σούπερ δυνατά φρένα (παρότι με ταμπούρα στους πίσω τροχούς).
Κατά τα λοιπά
Η αίσθηση στο εσωτερικό είναι σπορ χωρίς να υπάρχουν κραυγαλέες προσθήκες. Τα καθίσματα προσφέρουν καλή στήριξη, η θέση οδήγησης βολεύει κάθε σωματότυπο, η εργονομία δεν κρύβει εκπλήξεις, η ποιότητα είναι προσεγμένη και οι χώροι επαρκούν για τέσσερις ενήλικες. Φυσικά, όπως κάθε νέο Ford, έτσι και το BLACK διαθέτει προηγμένες τεχνολογίες όπως το σύστημα συνδεσιμότητας Ford SYNC με φωνητική ενεργοποίηση και το MyKey που επιτρέπει στους γονείς να θέτουν περιορισμούς στους νεαρούς οδηγούς συμβάλλοντας στην ασφαλέστερη οδήγηση. Τέλος, ο πλούσιος εξοπλισμός διαθέτει στάνταρ 7 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού), ESP, ράδιο-CD, αυτόματο κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου 16’’.
ΦΩΤΟ: Γιώργος Καραγιωργάκης
συμπέρασμα
Τελικά, το BLACK Edition (και το RED φυσικά) δεν είναι ένα προσιτό ST. 'Εχει τον δικό του, ξεχωριστό χαρακτήρα που συνοψίζεται στην εξής φράση: ένα στυλάτο, γρήγορο και απολαυστικό στην οδήγηση σουπερμίνι που όμως δεν συμβιβάζεται στην καθημερινότητα, προσφέροντας τεχνολογία, άνεση και οικονομία καυσίμου. Και αυτό μας αρέσει.