ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500 Cult 1.3 Diesel
Στοχευμένες πινελιές τεχνολογικής ανανέωσης για το πολυαγαπημένο Πεντακοσαράκι που συνεχίζει να γοητεύει με το μοναδικό του στυλ
- -
- -
με μια ματιά
Το αγαπημένο 500 ανανεώθηκε στα σημεία για το 2014 και απέκτησε την έκδοση Cult που δίνει έμφαση στην τεχνολογία και την πολυτέλεια.
γλυκά
- Εμφάνιση μέσα-έξω
- Διάκοσμος καμπίνας
- Εξοπλισμός
- Απόδοση μοτέρ
- Οδική συμπεριφορά
ξινά
- Χώροι
- Τιμή
Το σύγχρονο Πεντακοσαράκι αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο μικρό της τελευταίας δεκαετίας και διατηρείται φρέσκο με ελάχιστες αλλαγές ή προσθήκες από το 2007 που πρωτοκύλισε τους τροχούς του στην άσφαλτο. Οι Ιταλοί, όντας μάστορες στη σχεδίαση και το μάρκετινγκ, γνωρίζουν πολύ καλά τι άσο έχουν στο μανίκι τους και για το 2014 φρόντισαν να ενισχύσουν το 500 σε σημεία που “μετράνε” στον υποψήφιο αγοραστή, χωρίς όμως να επέμβουν ουσιαστικά στην άκρως πετυχημένη αρχική συνταγή.
Νέο; Αλήθεια;
Το ανανεωμένο 500 θα το αναγνωρίσεις κυρίως από τα νέα χρώματα (σαν το Lattementa Green του “δικού μας” Cult) και τις καινούργιες επενδύσεις στο εσωτερικό, αφού η χαριτωμένη ρετρό σχεδίαση μέσα-έξω παραμένει αλώβητη – και καλά κάνει. Η μεγαλύτερη αλλαγή βρίσκεται μπροστά στα μάτια του οδηγού. Ο νέος ευανάγνωστος ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 7 ιντσών παντρεύει ιδανικά τη ρετρό αισθητική με την τεχνολογία και είναι στάνταρ στις εκδόσεις Cult και Sport (έξτρα στη Lounge). Εκεί, εκτός από τις κλασικές ενδείξεις για τον κινητήρα, το καύσιμο, την ταχύτητα, το ηχοσύστημα και τον υπολογιστή ταξιδίου, μπορείς να δεις και πληροφορίες του κινητού σου τηλεφώνου, τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης αλλά και πόσο οικονομικά οδηγείς μέσω της κλίμακας eco index. Κατά τα λοιπά, ο πλούσιος εξοπλισμός της έκδοσης Cult περιλαμβάνει, εκτός από τα βασικά, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο σαλόνι, ζάντες αλουμινίου και γυάλινη - μη ανοιγόμενη – ηλιοροφή.
Άλλα στοιχεία της συγκεκριμένης έκδοσης είναι το μαύρο χρώμα στο πίσω μέρος της οροφής και στους καθρέφτες, οι καινούργιες ζάντες αλουμινίου και οι λεπτομέρειες χρωμίου στο αμάξωμα (προφυλακτήρες, χειρολαβές κλπ). Εννοείται πως οι δυνατότητες εξατομίκευσης παραμένουν αμέτρητες. Κατά τα λοιπά, στο εσωτερικό απολαμβάνεις τη γνώριμη παιχνιδιάρικη αίσθηση, τον χρωματιστό διάκοσμο στο ταμπλό, την προσεγμένη συναρμογή των σκληρών στο σύνολό τους υλικών, την ψηλή θέση οδήγησης που χαρίζει καλή ορατότητα και τα ιδιαίτερα άνετα καθίσματα - με τη μέτρια όμως πλευρική στήριξη. Οι χώροι συνεχίζουν να μην συγκαταλέγονται στα δυνατά του σημεία, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ 185 λίτρων), αλλά αυτό δεν απασχολεί τον συνειδητοποιημένο αγοραστή του 500. Μέτρια είναι και η απόδοση του δικτυωτού σκιάστρου της ηλιοροφής που τα βρίσκει σκούρα κάτω από τον δυνατό ελληνικό ήλιο. Αυτό που πιστεύουμε ήταν ευκαιρία να βελτιωθεί πάντως, είναι οι επενδύσεις των θυρών που θα μπορούσαν να αποκτήσουν κάποια χρωματική προσθήκη για να “σπάει” το μουντό γκρι πλαστικό.
Diesel Story
Κάτω από το καπό, οι αλλαγές στο Fiat 500 Model Year 2014 αφορούν τον νέο 900άρη Twinair βενζίνης με τους 105 ίππους. Αντίθετα δεν έχουμε αλλαγές στην πετρελαιοκίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ. Ο γνωστός 1.300άρης Multijet diesel με τους 95 ίππους και τα 200 Nm ροπής συνδυάζει ζωντάνια και οικονομία. Σύμφωνα με τη Fiat, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι στα 3,7 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 97 g/km, απαλλάσσοντας το Cinque από τον βραχνά των τελών κυκλοφορίας. Στην πράξη ο μικρός πετρελαιοκινητήρας σου επιτρέπει να κινείσαι σβέλτα με τη μέση κατανάλωση γύρω στα 6 lt/100 km, ενώ αν το επιδιώξεις μπορείς να δεις τιμές κοντά στο 5, χάρη φυσικά και στο στάνταρ Start & Stop. Σε συνεργασία με το σωστά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, το πετρελαιοκίνητο μοτέρ κινεί με προθυμία το μικρό Fiat, ιδιαίτερα αν εκμεταλλευτείς την πλούσια ροπή μεταξύ 1.800 και 2.500 rpm. Από στάση και με το γκάζι στο πάτωμα, τα 100 km/h έρχονται σε 10,7 sec - σύμφωνα πάντα με τη Fiat - ενώ η επιτάχυνση σταματά στα 180 km/h τελικής ταχύτητας.
Οδηγικά, αφήνοντας πίσω σου τους δρόμους της πόλης όπου το 500
βρίσκεται στο στοιχείο του, ανακαλύπτεις την ταξιδιάρα ψυχή που
κρύβει το στυλάτο πετρελαιοκίνητο μικρό. Στον αυτοκινητόδρομο
διατηρεί με ευκολία ταχύτητα αρκετά πάνω από το όριο ταχύτητας, ενώ
σε επαρχιακές διαδρομές εμπνέει εμπιστοσύνη. Μόνο όταν το
παρακάνεις με πολύ υψηλή ταχύτητα θα νιώσεις πως το κοντό μεταξόνιο
προκαλεί μια σχετική νευρικότητα. Ακόμη κι εκεί όμως, το ESP (που
χρεώνεται 350 ευρώ αλλά καλό είναι να το προσθέσεις στον εξοπλισμό
του αυτοκινήτου) είναι αρωγός σου. Σε κάθε περίπτωση, η ανάρτηση
προσφέρει ασφαλές κράτημα και απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες,
ενώ οι θόρυβοι – με εξαίρεση του κινητήρα στην επιτάχυνση – μένουν
εκτός καμπίνας χαρίζοντας ήσυχο ταξίδι.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Το 500ράκι παραμένει ξεχωριστό, φρέσκο και ελκυστικό, συνεχίζοντας να γοητεύει χωρίς να υστερεί σε ουσία. Ακόμη και η συχνή πλέον παρουσία του στους δρόμους δεν έχει φθείρει καθόλου τον μύθο που το ακολουθεί. Οι πινελιές τεχνολογικού εκσυγχρονισμού έπιασαν τόπο και ταιριάζουν στο μοναδικό του στυλ. Βέβαια, αν θες να συνδυάσεις τα παραπάνω με την πολυτέλεια της έκδοσης Cult και τις αρετές του 1.300άρη Diesel, ετοιμάσου για το ανάλογο τίμημα. Το ξεχωριστό όμως κοστίζει. Άλλωστε, αν είσαι άνθρωπος που επιλέγει με βάση τη λογική, πάντα υπάρχει και το Panda.