ΔΟΚΙΜΗ: Honda Civic 1.6 i-DTEC MY 2014
Δύσκολα θα αναγνωρίσεις το ελαφρώς ανανεωμένο Civic. Όπως δύσκολα θα προσπεράσεις τις αρετές της απόδοσης, της οικονομίας και της πρακτικότητας που το χαρακτηρίζουν
- -
- -
με μια ματιά
Το Civic ανανεώθηκε στα σημεία και συνεχίζει να αποτελεί το ιδανικό πακέτο απόδοσης-οικονομίας-πρακτικότητας
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση ανάρτησης
- Απόδοση κινητήρα
- Λειτουργία κιβωτίου
- Κατανάλωση καυσίμου
- Ποιότητα κατασκευής
- Ευρυχωρία – πρακτικότητα
- Πλούσιος εξοπλισμός
ξινά
- Τσιμπημένη βασική τιμή
Δεν είναι νέο μοντέλο. Δεν είναι καν facelift. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα ρετούς σε λεπτομέρειες της εμφάνισης και νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Οι ψαγμένοι Honda-κηδες θα αναγνωρίσουν το Civic Model Year (MY) 2014 από το “piano black” μαύρο μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, τις νέες ζάντες αλουμινίου 17’’ που παντρεύουν το μαύρο με το ασημί, τα φιμέ κρύσταλλα του πορτμπαγκάζ και το διαφορετικό σχήμα στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα.
Αντίστοιχα, στο εσωτερικό έχουμε λευκές ραφές στο τιμόνι και στα καθίσματα και μικροαλλαγές σε διάφορα χειριστήρια του τιμονιού και του ηχοσυστήματος. Αυτό σημαίνει πως η σύγχρονη, hi-tech σχεδίαση συνεχίζει να δίνει το παρών, όπως και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή αλλά τελικά βολεύεσαι εύκολα και απολαμβάνεις πλούσιο (στην έκδοση Comfort) έως υπερπλήρη (στην Sport) εξοπλισμό και προσεγμένη εργονομία, με εξαίρεση την οθόνη i-MΙD που για να ανακαλύψεις όλες τις ρυθμίσεις της απαιτείται μελέτη του manual. Φυσικά, το πίσω magic seat με τις πολλαπλές δυνατότητες διάταξης κυριαρχεί στην καμπίνα, δίνοντας τη δυνατότητα μερικής ή πλήρης αναδίπλωσης της πλάτης που δημιουργεί εντελώς επίπεδο δάπεδο, ή εναλλακτικά ανάκλησης των εδράνων προς τα επάνω για δημιουργία ενός δεύτερου χώρου φόρτωσης ιδανικού για τη μεταφορά ψηλών αντικειμένων. Το πορτμπαγκάζ είναι κορυφαίο για την κατηγορία με χωρητικότητα 477 λίτρων (με κιτ επισκευής ελαστικού) που εκτινάσσεται στα 1.378 έως την οροφή με αναδιπλωμένο κάθισμα. Μεγάλοι είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, με μόνες παρατηρήσεις το κοντό σε μήκος έδρανο του καθίσματος που δεν υποστηρίζει σωστά τους μηρούς σου και την αδυναμία να χωρέσεις τα πέλματά σου κάτω από τα εμπρός καθίσματα, κάτι που σε αναγκάζει να κρατάς αρκετά λυγισμένα τα πόδια σου.
Οδηγοκεντρικός χαρακτήρας
Το τελευταίο Civic ήταν ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία σε κράτημα και άνεση. Παρόλα αυτά, οι μηχανικοί της Honda “έβαλαν χέρι” και στο πλαίσιο, αλλάζοντας σε σχέση με το μοντέλο του 2012-2013 τα αμορτισέρ, τα ελατήρια και τα σάιλεντ μπλοκ (ελληνιστί: σινεμπλόκ) εμπρός-πίσω και τα ακραξόνια μπροστά. Ακόμη, άλλαξαν τη γεωμετρία της ανάρτησης και τις παραμέτρους του ηλεκτρικού τιμονιού και αύξησαν τη διάμετρο της πίσω αντιστρεπτικής. Στόχος όλων αυτών ήταν η ακόμη καλύτερη συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες και το φρενάρισμα, χωρίς να χάσει το Civic την αποτελεσματικότητα και την αίσθηση που το χαρακτηρίζουν στην οδήγηση.
Στην πράξη, το μικρομεσαίο Honda συνεχίζει να πατάει με σιγουριά και αυτοπεποίθηση την άσφαλτο. Ακόμη και με το VSA εκτός λειτουργίας, το εμπρός μέρος αργεί πολύ να ανοίξει την τροχιά του και όταν το κάνει, ελέγχεις εύκολα την κατάσταση με το γκάζι και το άμεσο τιμόνι. Η ουρά από την άλλη αρνείται να ξεκολλήσει από την άσφαλτο και πρέπει να κάνεις κάτι πολύ “τραβηγμένo” για να φέρεις σε δύσκολη θέση το Civic. Την ίδια στιγμή, η άνεση παραμένει πολύ καλή παρά τη σφικτή ανάρτηση, ενώ η προσεγμένη ηχομόνωση και ο ήσυχος κινητήρας συμβάλλουν σε άνετα ταξίδια.
Ένας 1.600άρης για όλα
Κάτω από το καπό του “δικού μας” Civic αναπνέει ο 1.600άρης diesel i-DTEC που συνδυάζει άριστα τις επιδόσεις (120 ίπποι, 0-100 km/h σε 10,5 sec) με την οικονομία (μέση κατανάλωση 3,6 lt/100 km, εκπομπές CO2 94 g/km που ισοδυναμούν με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Στην πράξη αποδεικνύεται πολιτισμένος και ζωντανός στο πάτημα του γκαζιού, τραβώντας με προθυμία από χαμηλά και μέχρι τις υψηλές στροφές λειτουργίας του. Την ίδια στιγμή, η πραγματική μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,5 lt/100 km, ενώ αν το επιδιώξεις ενεργοποιώντας και το πρόγραμμα ECO, μπορείς να δεις και τιμές κάτω από το 5! Στα συν πρέπει να προσθέσουμε και το πολύ καλό σε αίσθηση χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
συμπέρασμα
Το πετρελαιοκίνητο Civic δεν χρειαζόταν βελτιώσεις για να παραμείνει ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία της αγοράς. Άλλωστε, και οι αλλαγές που έγιναν είναι δύσκολο να τις εντοπίσεις. Αν ξεπεράσεις την τσιμπημένη του τιμή, απολαμβάνεις ένα ευρύχωρο, ποιοτικό, καλά εξοπλισμένο και υπερ-πρακτικό χάτσμπακ που συνδυάζει οικονομία με επιδόσεις και άνεση με οδηγική ευχαρίστηση. Και θα έχεις βέβαια τη σιγουριά πως θα παραμείνει έτσι για πολλά χρόνια.