ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC Auto
Η GLA έρχεται φουριόζα και βάζει τέλος στην απουσία της Mercedes στα Crossover/SUV
- -
- -
με μια ματιά
Μικρομεσαία premium εκτέλεση της Mercedes στην ανερχόμενη κλάσης των crossover/SUV με σαφής επιρροή από την A-Class και εμφάνιση υπερυψωμένου hatchback με κομψή στολή περιπέτειας.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Απόδοση κινητήρα
- Επιδόσεις
- Στιβαρή αίσθηση
- Έλεγχος ανάρτησης
- Οδική συμπεριφορά
- Πρόσφυση
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Σκληρή ανάρτηση
- Τιμή
Η απουσία της Mercedes από τα μοδάτα και εύστοχα για την εποχή Crossover/SUV έλαβε τέλος. Η παρουσία της στις μεγαλύτερες τετρακίνητες κατηγορίες είναι δεδομένη χρόνια τώρα, όμως έλειπε εκεί που υπάρχει η πραγματική ζήτηση. Με την GLA η Mercedes έλυσε τον γρίφο και πήρε θέση ανάμεσα premium κατασκευαστές και προτάσεις όπως είναι και η ίδια. Το αριστοκρατικό καρέ στην ανερχόμενη κλάση συμπληρώθηκε και τα Q3, X1 και V40 απέκτησαν ένα σοβαρό αντίπαλο που θα ανακατέψει την τράπουλα για νέα μοιρασιά. Βασισμένη και εμφανώς επηρεασμένη από την μικρομεσαία αδερφή A-Class τόσο σε πάτωμα όσο και σε αρκετά στοιχεία σχεδίασης διαθέτει τα στοιχεία της επιτυχείας όπως κομψότητα, μοντέρνο στιλ και τον δυναμισμό που σε κερδίζει από την πρώτη ματιά.
Με κομψή στολή περιπέτειας
Από την άλλη, πέρα από στιλ, φινέτσα, φρου φρου και αρώματα, η ψηλοκάπουλη αισθητική, τα μαύρα διακριτικά πλαστικά προστατευτικά στα φρύδια των θόλων αλλά και στα μασπιέ, οι ποδιές σε εκτέλεση βουρτσισμένου αλουμινίου εμπρός και πίσω και η εμφάνιση υπερυψωμένου hatchback σε πείθει ότι δεν θα αρνηθεί την στιγμή που θα κληθεί να ανακατευτεί με τα χώματα. Η διακριτική στολή περιπέτειας δεν προσβάλει την γενικότερη αισθητική που είναι κομμένη και ραμμένη στα Mercedes πρότυπα. Πολυτέλεια και ποιότητα πάνω από όλα, στοιχεία που προκύπτουν και όταν ανοίξουν οι πόρτες της μικρομεσαίας καμπίνας. Χώροι ανάλογοι της premium κατηγορίας που απευθύνεται με τους τέσσερις επιβάτες να νιώθουν άνετα και μόνο όταν φιλοξενείται πέμπτος, η πίσω τριάδα να νιώθει τα συμπτώματα της μικρομεσαίας καμπίνας, ενώ σε αυτή την περίπτωση ο μεσαίος έχει να αντιμετωπίσει και το πληθωρικό τούνελ της μετάδοσης. Πίσω από τους επιβάτες τα 421 lt του χώρου αποσκευών εξασφαλίζουν τις μεταφορικές τους ανάγκες, ενώ στα πλαίσια της πρακτικότητας προσφέρονται προαιρετικά(πακέτο Load Compartment) άλλα 60, με την πλάτη να ρυθμίζεται 15 μοίρες πιο όρθια. Με την πλήρη αναδίπλωση φυσικά τα διαθέσιμα λίτρα πολλαπλασιάζονται(1.235) και ο επίπεδος χώρος φόρτωσης περιορίζεται μόνο από το στενό άνοιγμα της πίσω πόρτας. Πέρα από λύσεις, εργονομία και ευρυχωρία η GLA προσφέρει και αναμενόμενη τεχνολογία με την πρώτη επαφή να είναι εμφανής στον διαθέσιμο εξοπλισμό που ενδεικτικά περιλαμβάνει πλήρες πακέτο ασφάλειας(9 αερόσακοι), τελευταίας γενιάς Pre-Safe και φυσικά εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέσω της οθόνης τύπου tablet που ξεχωρίζει στην κορυφή της κονσόλας. Τα στάδια εξοπλισμού συμπληρώνουν προαιρετικά το ήδη υψηλό επίπεδο, ενώ τα περιθώρια εξατομίκευσης είναι σχεδόν ατελείωτα τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο και σε ηλεκτρονικά βοηθήματα, ειδικά πακέτα, στοιχεία άνεσης, πολυτέλειας και αξεσουάρ.
Με όλα τα καλά!
Η 250 4Matic Auto που είχαμε στα χέρια μας είναι αρκετά προικισμένη για να σε ενθουσιάσει πίσω από το τιμόνι της. Ένας σύγχρονος υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος τεχνολογίας Euro6 προσφέρει 211 ίππους και 350 Nm ροπή που είναι διαθέσιμα σχεδόν από το ρελαντί. Φυσικά το κιβώτιο απλοποιεί τις καταστάσεις με νόημα και είναι το διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, ενώ η νέα γενιά του συστήματος τετρακίνησης 4MATIC με πολύδισκο συμπλέκτη, φροντίζει για τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης όταν οι συνθήκες είναι ολισθηρές. Πρακτικά δεν σου λείπει τίποτα και όλα αυτά συνοδεύονται από ένα στιβαρό αμάξωμα και μια σφιχτή ανάρτηση που στηρίζεται σε McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση σωστά ρυθμισμένη προσφέρει καλή πληροφορία και η ανάρτηση διαβάζει σωστά το τερέν χωρίς να φλυαρεί και προσφέρει ανάλαφρη αίσθηση. Έτσι παρά τα παραπάνω από 1.500 κιλά της η GLA ελίσσεται με ουσία στις εντολές του οδηγού που νιώθει ικανοποιημένος ακόμα και αν έχει στον μυαλό του σπορ απαιτήσεις. Φυσικά η σφιχτή ρύθμιση μετριάζει την άνεση ιδίως στις εγκάρσιες ανωμαλίες, όμως η κύλιση και ηχομόνωση παραμένει στα υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η εταιρεία. Ο καλοτάξιδος και ακλόνητος χαρακτήρας της ευθείας συνδυάζεται με δραστήρια συμπεριφορά στο επαρχιακό δίκτυο με την ποιότητα του δρόμου να μην περιορίζει τον ρυθμό ή να αγχώνει για απώλεια πρόσφυσης. Οι αισθητήρες της τετρακίνησης ενεργοποιούν άμεσα και από εντελώς μπροστοκίνητο μεταφέρει την ροπή που χρειάζεται πίσω ανάλογα με τις συνθήκες. Στο χώμα διαπιστώνεις αμέσως την αποτελεσματικότητα του συνόλου, ενώ με το ESP στο off σε αφήνει να παίξεις με ελεγχόμενες γωνίες. Για πιο δύσκολες καταστάσεις το DSR(Downhill Speed Regulation) εξασφαλίζει χαμηλή ταχύτητα κατάβασης χωρίς μπλοκάρισμα, χωρίς βέβαια να ξεχνάμε ότι η GLA έχει τον ρόλο του light και όχι σκληροπυρηνικού τετρακίνητου. Οι επιδόσεις είναι επίσης στα φόρτε τους και ενδεικτικά θέλει 7,1’’ για τα 0-100km/h με τελική ταχύτητα 230 km/h, όμως περισσότερο σε εντυπωσιάζει η πολιτισμένη λειτουργία και απόδοση που ταυτόχρονα δεν εκτοξεύει και την κατανάλωση. Από 7 έως 12 lt/100 km ανάλογα με τον ρυθμό, είναι μέσα στις δυνατότητες της, ενώ με υπομονή και χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής μπορεί να σταθεροποιήσει την μέση κατανάλωση γύρω στα 8 lt/100 km.
Η GLA έχει το προνόμιο του ξεχωριστού, κομψού και δυναμικού premium hatchback την στιγμή που ταυτόχρονα εξυπηρετεί ρόλο περιπέτειας με βάσει τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες της έκδοσης 4MATIC. Η αλμυρή τιμή εδώ που τα λέμε, είναι αναμενόμενη…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
συμπέρασμα
Φυσικά για να μπεις στο club των τυχερών με την προικισμένη GLA 250 4MATIC Auto πρέπει να υπολογίζεις ότι θα ελαφρώσεις κατά 40 χιλιάδες ευρώ, κάτι που αυτομάτως την κατατάσσει στην αφρό της κατηγορίας. Και ρεαλιστικά η κορυφή της αφρόκρεμας στην ανερχόμενη κλάση δεν απέχει και πολύ μακριά για την προικισμένη GLA. Κομψή, κλασικά Mercedes σε ποιότητα και πολυτέλεια, φορτωμένη τεχνολογία και απολαυστική στην οδήγηση. Έτσι, εκτός από την τιμή το μικρότερο SUV/Crossover στην φαμίλια της Mercedes, δικαιολογεί την θέση της και με το υψηλό της επίπεδο απ’ όποια πλευρά και αν την κρίνεις.