Renault Captur 1.5 dCi diesel
Η απάντηση της Renault στον κόσμο των μικρών crossover έρχεται σε σωστό timing
- -
- -
με μια ματιά
Το Captur ξεκλειδώνει όλες τις σύγχρονες ανάγκες ευρυχωρίας, κομψού στιλ, οικονομίας, απόδοσης, συμπεριφοράς και διάθεσης για φυγή στα μέτρα του εφικτού.
Αν ανατρέξεις στην ιστορία της Renault για Crossover θα καταλήξεις 53 χρόνια πίσω, τότε που το Renault 4L αποτελούσε την πιο άρτια απάντηση στο αντίπαλο δέος που δεν ήταν άλλο από το Citroen 2CV. «Κατάλληλο δια ανωμάλους δρόμους» έλεγαν οι διαφημίσεις της εποχής και ουσιαστικά το κατρέλ (Quatrelle) μπορεί να θεωρηθεί μακρινός πρόγονος των crossover. Ακόμα όμως και αν δεν υπήρχε κάτι για να συνδέσει την Renault με την υπόθεση crossover, θα ήταν αδύνατον να αγνοήσει την νέα τάση στην μετά SUV εποχή. Με το Koleos που ήρθε μέσω συνεργασιών, η γαλλική φίρμα άργησε να ανέβει στο τρένο της κλάσης των SUV ακολουθώντας συνταγή που δεν ταίριαζε στο ευρύ ευρωπαϊκό κοινό για να θεωρηθεί επιτυχές, όμως το Captur έρχεται στην ώρα που πρέπει με σωστές αναλογίες, φορώντας την κομψή στολή περιπέτειας και με συνταγή που δεν θα το χορταίνεις.
γλυκά
- Ισορροπημένη σχεδίαση
- Κόμπακτ διαστάσεις
- Ευρυχωρία
- Πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Κινητήρας
- Απόδοση
- Φρένα
- Κατανάλωση
ξυνά
- Πλευρική στήριξη καθισμάτων
- Εξοπλισμός βασικής έκδοσης
Clio με ανάστημα και θέα
Η βάση για την δημιουργία του Captur πατάει στο supermini της
εταιρίας, όμως δεν κοπιάρει τα χαρακτηριστικά του Clio αλλά
ακολουθεί τον δικό του ξεχωριστό δρόμο. Παραμένει κόμπακτ παρά τα
60 mm επιπλέον μήκους και διατηρεί το ανάστημα σχεδόν 120 mm
ψηλότερα από την κομψή και δυναμική μούσα. Από εκεί και πέρα τα
διακριτικά φουσκώματα που συμβάλουν στο μυώδες στιλ, οι κομψές
γωνίες και τα έξυπνα crossover χαρακτηριστικά στο κορμί του όπως τα
σκούρα προστατευτικά τριγύρω, προσφέρουν έναν ελκυστικά δυναμικό
σχεδιασμό που ομορφαίνει τους δρόμους χωρίς απαραίτητα να είναι
κοσμοπολίτικοι ή καλοστρωμένοι. Το ύψος από το έδαφος είναι
ικανότατο, φτάνει τα 200 mm που αρκούν για τις χωμάτινες
περιηγήσεις αλλά τουλάχιστον για την ώρα η κίνηση παραμένει μπροστά
(σε όλες τις εκδόσεις), για να σου κόψει λίγο την όρεξη προς την
υπερβολή, όπως άλλωστε είθισται στην κατηγορία που ανήκει.
Στο εσωτερικό η λογική σχεδίασης του Clio είναι παρούσα με το
Captur να μιμείται τον πίνακα οργάνων, τους διακόπτες κλιματισμού
αλλά και αρκετούς περιφερειακούς, όμως η κεντρική ιδέα του ταμπλό
διαφοροποιείται με έμφαση στην πρακτικότητα. Στην κορυφή, πάνω από
την κεντρική κονσόλα υπάρχει ένας βαθύς αποθηκευτικός χώρος με
καπάκι, ενώ μπροστά από τα γόνατα του συνοδηγού το ντουλαπάκι έχει
αποκτήσει πλέον τον ρόλο ενός ευρύχωρου, ανθεκτικού και πρακτικού
συρταριού χωρητικότητας 11 λίτρων. Ο συνδυασμός ματ και γυαλιστερών
επιφανειών επικρατεί και στο σύνολό τους τα υλικά και η ποιότητα
μπορεί να μην αγγίζουν τα premium σαλόνια όμως σε πείθουν για την
αντοχή τους στο χρόνο. Ο διάκοσμος και ο εξοπλισμός είναι θέμα
γούστου και εξατομίκευσης που η Renault προσφέρει στο crossover
της, ενώ ο εξοπλισμός ακόμα και στις πρώτες εκδόσεις είναι πλήρης
σε επίπεδο ασφάλειας και ικανοποιητικός σε ανέσεις, αφήνοντας
στοιχεία όπως το σύστημα πολυμέσων Media Nav με οθόνη αφής 7’’,
ηλεκτρονικό κλιματισμό, τροχούς 17’’, διχρωμίες και τα πρωτοποριακά
αφαιρούμενα καλύμματα καθισμάτων με φερμουάρ για εύκολο καθαρισμό ή
αντικατάσταση, για τις ανώτερες εκδόσεις.
Χωροταξικά πέντε ενήλικες βολεύονται με άνεση στην καθημερινότητα
εκπληρώνοντας τον οικογενειακό ρόλο, ο χώρος σε γόνατα και κεφάλι
δεν θα προβληματίσει τους ψηλότερους, ενώ το διαθέσιμο πλάτος
δημιουργεί προϋποθέσεις για άνετο ταξίδι με τον μεσαίο να νιώθει
πιο ριγμένος στον χώρο των ποδιών. Πίσω τους τα 377 λίτρα του χώρου
αποσκευών με τον διπλό πάτο μπορούν να γίνουν 455 εάν η έκδοση
προσφέρει συρόμενο πίσω κάθισμα, ενώ με την πλήρη ανάκληση της
δεύτερης σειράς καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος χώρο
φόρτωσης 1.235 lt.
Άνετο και απολαυστικό
Ο 1.5 dCi με τους 90 ίππους στις 4.000 rpm και τα 220 Nm ροπής
από τις 1.750 rpm, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να απολαύσεις
το Captur συνολικά. Με 1.461 cc, άμεσο ψεκασμό και τουρμπίνα
μεταβλητής γεωμετρίας ο 1.5 dCi είναι από τους ποιοτικότερους σε
απόδοση, λειτουργία και οικονομία κινητήρες diesel που υπάρχουν έως
τα 1,6 λίτρα. Με λιγότερο από 1.300 κιλά με οδηγό και γεμάτο
ρεζερβουάρ, το crossover της Renault εκπληρώνει τα πρώτα 100 km/h
σε 13,1’’ και πετυχαίνει 171 km/h τελική ταχύτητα. Σημασία όμως δεν
έχουν τα νούμερα όσο η γεμάτη αίσθηση επιτάχυνσης από την βάση του
στροφόμετρου που κολακεύει τις ρεπρίζ και δεν αναζητά κατεβάσματα
στο σωστό σε κούμπωμα και κλιμάκωση 5άρι κιβώτιο. Δεν χρειάζεται να
ξεπεράσεις τις 1.500 rpm για να νιώσεις την κυριαρχία της ροπής να
εκδηλώνεται με διάρκεια και σπρώξιμο προς τα εμπρός. Αν θέλεις
αλλάζεις νωρίς (δυο παρά ή δυο και κάτι rpm), διατηρώντας ένα
σβέλτο τέμπο, ενώ αν ψάχνεις το μέγιστο μπορείς να ανεβάζεις μέχρι
βαθιά προς τα κόκκινα, κάτι που πρακτικά θα καταλάβεις σύντομα ότι
δεν σου είναι απαραίτητο για να κινείσαι σβέλτα.
Στο απαλλαγμένο από τέλη κυκλοφορίας Captur, δύσκολα θα δεις την
κατανάλωση να ξεπερνά τα 6 lt/100 km χωρίς συμβιβασμούς, ενώ με
τρόπο θα δεις ακόμα και 5. Το αυξημένο ύψος δεν επηρεάζει την οδική
συμπεριφορά που διατηρεί αποτελεσματική και ευχάριστη εικόνα, με
τον ψηλά τοποθετημένο οδηγό να απολαμβάνει θέση, τιμόνι, φρένα και
συνολική ποιότητα σφιχτής λειτουργίας από την ανάρτηση. Ταυτόχρονα,
με το σωστό έλεγχο και την απολαυστική και δεμένη αίσθηση που
μεταφέρει, αντιμετωπίζει και με γαλλική παιδεία τις ανωμαλίες του
δρόμου χωρίς να αγχώνει και να ταλαιπωρεί. Σαν κεντρική ιδέα
παραμένει καλοστημένο και αποτελεσματικό σαν Clio με bonus την
αυξημένη απόσταση από το έδαφος για τις κακοτοπιές, ενώ ακόμα και
όταν αφήσει το ασφάλτινο δίκτυο νιώθει ευχάριστα όταν οι τροχοί του
κυλούν σε χωμάτινο τερέν. Η μακρινή δύσβατη παραλία και ο βατός
δασικός που οδηγεί σε ειδυλλιακή τοποθεσία δεν θα μείνουν
ανεκπλήρωτο όνειρο, ούτε θα πληγώσουν το κορμί και εγωισμό του
Captur, αρκεί βέβαια ο οδηγός του να θυμάται ότι δεν υπάρχει
τετρακίνηση στην μετάδοση και το μοναδικό προνόμιο σε σχέση με άλλα
συμβατικά αυτοκίνητα τουλάχιστον για την ώρα είναι η αυξημένη
απόσταση από το έδαφος.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Η βασική έκδοση Authentic διατηρεί χαμηλά το κόστος της προσφέροντας ικανοποιητικές ανέσεις, αλλά όχι όλο το ρεπερτόριο του σύγχρονου πακέτου που χαρακτηρίζει το Captur. Οι εκδόσεις Expression και Dynamic αποκτούν περισσότερο νόημα σε επίπεδο επίκαιρων ανέσεων και πρεστίζ χωρίς να απογειώνουν δραματικά το κόστος. Με γεμάτο το καλάθι των πλεονεκτημάτων, το crossover της Renault παραμένει ευχάριστο οδηγικά σαν ένα Clio, διατηρεί καλύτερη χωροταξική σχέση, διατηρώντας μικρές διαστάσεις για τις καθημερινές ιστορίες αστικής τρέλας και διαθέτει ανάστημα και προϋποθέσεις να ξεφύγει με μέτρο προς την φύση, όπως και τα περισσότερα της κατηγορίας του. Με τόσα θετικά μάλιστα δίνει και τόπο σε σκέψεις για τετρακίνητη έκδοση. Μελλοντικά ίσως…