Mitsubishi Space Star 1.2
Το νέο Space Star βάζει τέλος στην εποχή Colt, επαναπροσδιορίζει τις διαστάσεις του και προσεγγίζει με μαεστρία τα θέλω της εποχής
- -
- -
με μια ματιά
Η νέα supermini πρόταση της Mitsubishi με έμφαση στην οικονομία και στην λειτουργική πρακτικότητα, αλλά και στην πληρότητα του εξοπλισμού του.
Μέχρι το 2005 (από το 1998) η ονομασία Space Star συνόδευε την πολυμορφική κατά την Mitsubishi πρόταση στη γκάμα που είχε μικρομεσαία τοποθέτηση. Ο supermini ρόλος ανήκε στο Colt, μέχρι σήμερα που αποφάσισε η εταιρεία να αναθεωρήσει ολοκληρωτικά. Το μικρό Mitsubishi πλέον ονομάζεται Space Star και συνολικά η φιλοσοφία του βασίζεται σε μια εντελώς νέα λογική μακριά από την τετράμετρη και πληθωρική υλοποίηση. Το supermini της Mitsubishi μόλις που ξεπερνά τα 3,7 m, χαρακτηρίζεται από τη καμπυλωτή χαριτωμένη σχεδίαση χωρίς πολυμορφικό ανάστημα και δεν σκοπεύει να αναλωθεί σε ρόλο φτωχού συγγενή στην κατηγορία.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Απόδοση κινητήρα
- Ασφαλής συμπεριφορά
- Κομψό και πρακτικό σαλόνι
- Ευρύχωρη για το μέγεθος καμπίνα
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
ξινά
- Χώρος αποσκευών
- Ποιότητα λειτουργίας της ανάρτησης
απόψεις
Το Space Star μπαίνει στην καρδιά της πιο δημοφιλούς κατηγορίας δίνοντας έμφαση στην ουσία. Παρά τις μικρές του διαστάσεις προσφέρει αξιόλογη ευρυχωρία, συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση με ζωηρές επιδόσεις και η ελκυστική του τιμή συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Δίχως φανφάρες και ανούσιους εντυπωσιασμούς και χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε κάποιο τομέα, προσφέρει ένα δυνατό πακέτο που αξίζει την προσοχή του υποψήφιου αγοραστή σουπερμίνι.
Γιάννης Λημναίος
Ένα και να (μην) καίει
Η χωροταξία και η χρηστικότητα ήταν τα σημεία που επέλεξαν να
εστιάσουν οι άνθρωποι της Mitsubishi, ενώ σημαντικός τομέας που δεν
μπορούσαν φυσικά να αγνοήσουν ήταν αυτός της οικονομίας. Πρακτικά,
το μικροκαμωμένο για τα σύγχρονα δεδομένα της κλάσης αυτοκίνητο
προσφέρει έναν οικονομικό ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο κινητήρα 1,2
λίτρων με απόδοση 80 ίππων που έχει να μετακινήσει ένα πανάλαφρο
αμάξωμα που δεν ξεπερνά τα 900 κιλά. Το εντυπωσιακό της υπόθεσης
είναι ότι η Mitsubishi δεν κατάφερε τη δίαιτα απογυμνώνοντας σε
εξοπλισμό το supermini της, αλλά όπως θα διαπιστώσετε στην μια και
μοναδική έκδοση INTENSE το επίπεδο είναι πλούσιο ώστε σε συνδυασμό
και με την τιμή να κερδίσει εύκολα την ταμπέλα “value for money”.
Στο Space Star θα βρείτε στάνταρ τους 6 αερόσακους, το ABS και το
σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC, τον ηλεκτρονικό κλιματισμό, την
αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα Auto Stop
& Go, σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα (Regenerative
Braking System), 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες,
ζάντες αλουμινίου 15’’, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί,
ράδιο-CD με MP3/USB/AUX και τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα.
Η λίστα δεν σταματάει εδώ και το πλούσιο ρεπερτόριο εξοπλισμού
έρχεται να συμπληρώσει μια κομψή καμπίνα με λιτό σχεδιαστικό στιλ
αλλά σαφώς λειτουργικό και πρακτικό στην καθημερινή συμβίωση. Τα
πλαστικά είναι μεν σκληρά, αλλά δείχνουν καλοφινιρισμένα και
συναρμολογημένα σύμφωνα με την παράδοση των Ιαπώνων, ασχέτως αν το
μικρό Mitsubishi κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη. Ο διάκοσμος μπορεί
να υστερεί σε φωτεινότητα, όμως η συνολική εικόνα είναι θετική τόσο
για να βολευτούν τα μικροαντικείμενά σου, όσο και να φιλοξενηθούν
τέσσερις ενήλικες στο εσωτερικό του. Οι πίσω θα βρουν περιορισμένο
το χώρο στο κεφάλι μόνο αν ξεφεύγουν από τον τυπικό σωματότυπο και
εκπροσωπούν την ψηλή νέα γενιά, όμως ο χώρος στα γόνατα κρίνεται
επαρκής για τα 2.450 mm του μεταξονίου. Η ένσταση θα έρθει από τον
χώρο αποσκευών που με 235 λίτρα απλά ικανοποιεί για τα καθημερινά
ψώνια και σε καμία περίπτωση δεν κάνει την διαφορά. Παρηγοριά τα
διαθέσιμα 912 lt από την στιγμή που θα ρίξεις τις πλάτες στα πίσω
καθίσματα.
Σύνθημα οικονομία, παρασύνθημα ευελιξία
Πίσω από το τιμόνι το πρώτο που εισπράττεις είναι η δραστήρια
διάθεση του 1.200άρη MIVEC να ανταποκριθεί στις ανάγκες. Μπορεί οι
80 ίπποι και τα 106 Nm ροπή να μην γυαλίζουν στο μάτι, όμως η
ελαστικότητα του τρικύλινδρου και το ελαφρύ αμάξωμα αντισταθμίζουν
την αραιή κλιμάκωση του πεντατάχυτου κιβωτίου με την σωστή αίσθηση.
Οι επιδόσεις μπορεί να μην είναι ο τομέας που διαφημίζει, όμως τα
11,7’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 180 km/h τελικής
ταχύτητας επιβεβαιώνονται στην πράξη και τελικά σε κάνουν ταχύτερο
στο δρόμο απ’ ότι φανταζόσουν, αρκεί να εξαντλείς την ευστροφία του
προς την πάνω πλευρά του στροφομέτρου. Το γεγονός επίσης ότι οι
τρικύλινδροι κραδασμοί δεν γίνονται αισθητοί στην καμπίνα
αποδεικνύει, εκτός από την σωστή ηχομόνωση και την πολιτισμένη
λειτουργία του MIVEC.
Σε αστική καθημερινή χρήση το Space Star εκπροσωπεί τον καθημερινό
φίλο που δεν χαλάει χατίρι. Εύχρηστο, ζωηρό όταν του το ζητήσεις,
με καλή ορατότητα συνολικά και με ευελιξία για σεμινάριο με τον
κύκλο στροφής στα 9,2 m - μακράν καλύτερο σε σχέση με τον
ανταγωνισμό που δεν δείχνει ιδιαίτερη ευαισθησία σε αυτόν τον
τομέα.
Στα θετικά της υπόθεσης συγκαταλέγεται και η οικονομία και σπανίως
θα δεις στο trip computer τιμές πάνω από τα 8 λίτρα αν μαστιγώνεις
το μοτέρ. Και αν αυτό δεν ακούγεται και τόσο εντυπωσιακό, σε νορμάλ
συνθήκες και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή η συνηθισμένη τιμή που
διαβάζεις είναι ανάμεσα στα 5 με 6 lt/100 km, ενώ αν
ακολουθήσεις τις οδηγίες του στάνταρ “Eco Drive Assist” που
επεξεργάζεται το στιλ και τις συνθήκες οδήγησης σε πραγματικό
χρόνο, θα επιβραβευτείς με μια green ένδειξη στο ταμπλό και με
καταναλώσεις κάτω από τα 5 λίτρα. Στην φειδωλή χρήση καυσίμου
συμβάλει και το εξαιρετικό σε λειτουργία start/stop που είναι πάντα
επίκαιρο και αξιόπιστο στην λειτουργία του.
Στο δρόμο και έξω από την πόλη το Space Star, αποδεικνύεται σβέλτο
και ευχάριστο, μεταφέροντας προοδευτικά τις αντιδράσεις του και
έχει για back up τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας για την
περίπτωση που το παρακάνεις. Νωρίτερα βέβαια νιώθεις ότι η
λειτουργία της ανάρτησης (McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω)
δεν σε προδιαθέτει για να βγάλεις σπορ στοιχεία από τον χαρακτήρα
του αυτοκινήτου που προτιμά την ασφάλεια και την αποτελεσματική
συμπεριφορά χωρίς υπερβολές. Η αίσθηση του αργού τιμονιού (3,5
στροφές) με την ηλεκτρική υποβοήθηση κυμαίνεται στο μέσο όρο της
κατηγορίας και οι κλίσεις από την ανάρτηση είναι αισθητές, παρόλα
αυτά έχεις την αίσθηση του δεμένου συνόλου που θα ακολουθήσει άμεσα
τις εντολές σου. Μπορεί λοιπόν να μην σε ενθουσιάζει για γρήγορη
οδήγηση σε στροφές, όμως η ανάρτηση αντιμετωπίζει σωστά τις
ανωμαλίες χωρίς βέβαια να διεκδικεί δάφνες εκεί σε σχέση με τον
ανταγωνισμό.
Συνοπτικά το Space Star ενσωματώνει περισσότερα θετικά στοιχεία από
τα αρνητικά και στοχεύει στις ανάγκες του σημερινού αγοραστή με
ισχυρό επιχείρημα την συνολική προσφορά του συνδυασμένη με
γοητευτική τιμή.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
συμπέρασμα
Ένα φρέσκο supermini από την Mitsubishi που ξεφεύγει από την λογική της επιμήκυνσης και υιοθετεί την λογική της δίαιτας και ευέλικτης πρακτικότητας. Με μικρές διαστάσεις, χαριτωμένη εμφάνιση και δραστήρια διάθεση από τον οικονομικότατο τρικύλινδρο κινητήρα των 1,2 λίτρων, το Space Star προσφέρει την λύση για απροβλημάτιστη καθημερινότητα στις ασφυκτικές αστικές διαδρομές. Οι χώροι δεν προβληματίζουν, η απόδοση είναι ζωηρή και γεμάτη χωρίς να αδειάζει το πορτοφόλι και ο εξοπλισμός στην μοναδική έκδοση INTENSE πλούσιος για τα σύγχρονα πρότυπα της κατηγορίας. Σε απόλυτα λογική τιμή για αυτά που προσφέρει, το Space Star διατηρεί το προνόμιο της εκπροσώπησης του ολοκληρωμένου μικρού αυτοκινήτου για την πόλη, χωρίς να περιορίζεται μόνο εκεί και φυσικά του καθημερινού πιστού φίλου που σπάνια θα σε προδώσει.