Renault Clio 1.5 dCi

Το νέο Clio διαπρέπει στην κλάση του, αλλά με τον 1.5 dCi είναι που βουλώνει στόματα!

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,3 lt/100km
Εκπομπές CO285 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η 4η γενιά Clio, σε πετρελαιοκίνητη εκτέλεση διασφαλίζει το μοντέρνο στιλ και το δυναμικό ταμπεραμέντο και προσφέρει την απόλυτη λύση στην υπόθεση απόδοση και οικονομία.

Κάθε φορά που ασχολείται η Renault με την κατηγορία των supermini δεν περιορίζεται σε απλή παρουσία, αλλά σκοπός της είναι να ξεχωρίσει από τον σωρό και να διατηρήσει μια ηγετική στάση στο θέμα. Μια ιστορία που ξεκίνησε από τα 5άρια και διαδέχτηκε η εποχή Clio. Η πρόσφατη 4η γενιά που γνωρίσαμε στην μικρή τρικύλινδρη και υπερτροφοδοτούμενη βενζινοκίνητη έκδοση (0.9 TCe), είναι η απόδειξη και μια καλή απάντηση σε όλη την πιάτσα για τον τρόπο που πρέπει να φτιάχνονται τα «μικρά». Αν όμως απολαμβάνεις το Clio με τον φρέσκο βενζινοκινητήρα, τι να περιμένεις από αυτό με τον 1.5 dCi που αποτελεί μήλο της έριδας στους μικρούς πετρελαιοκινητήρες;

 

Ελκυστήρας!

Αν έχεις ζήσει έστω και για λίγο τον 1.5 dCi, θα τον θυμάσαι κυρίως για το εντυπωσιακό του τράβηγμα, σχεδόν από το ρελαντί. Δεν χρειάζεται να ξεπεράσεις τις 1.300 rpm για να νιώσεις την αρχοντική κυριαρχία της ροπής να εκδηλώνεται με διάρκεια και σπρώξιμο προς τα εμπρός. Αν θέλεις αλλάζεις νωρίς (δυο παρά ή δυο και κάτι στο στροφόμετρο), διατηρώντας ένα σβέλτο τέμπο, ενώ αν ψάχνεις επιδόσεις μπορείς να ανεβάζεις μέχρι βαθιά προς τα κόκκινα, κάτι που πρακτικά θα καταλάβεις σύντομα ότι δεν σου είναι απαραίτητο για να κινείσαι γρήγορα. Άλλωστε τα 220 Nm ροπής εκδηλώνονται πολύ πριν τις δύο χιλιάδες (1.750 rpm) και εδώ κρύβεται η αιτία του σούπερ τραβήγματος που εξασφαλίζει ο 1.5 dCi, στο μόλις 1.070 κιλών αμάξωμα. Λιγότερο θα ψάχνεις τους 90 ίππους ψηλά στις 4.000 rpm και περισσότερο θα απολαμβάνεις τις χαμηλομεσαίες με την εντυπωσιακή και πλήρως αξιοποιήσιμη ροπή του πετρελαιοκινητήρα της Renault.
Τα νούμερα επιβεβαιώνουν τις καλές επιδόσεις με 11,7’’ για τα πρώτα 100
km/h από στάση και 178 km/h τελικής ταχύτητας, όμως το ζητούμενο δεν είναι τόσο οι αριθμοί όσο η αίσθηση που γεύεσαι βυθίζοντας το γκάζι. Οι ρεπρίζ είναι βάλσαμο και το κατέβασμα κρίνεται στις περισσότερες των περιπτώσεων περιττό, στο σωστά απλωμένο σε κλιμάκωση και ποιοτικό σε αίσθηση 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Με 1.461 cc, άμεσο ψεκασμό και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ο 1.5 dCi είναι από τους ποιοτικότερους σε απόδοση, λειτουργία και οικονομία κινητήρες που υπάρχουν έως τα 1,6 λίτρα. Δεν είναι τυχαίο που χρησιμοποιείται με επιτυχία σε όλη την γκάμα Renault και Dacia με αποδόσεις από 75 έως 110 ίππων, ενώ πρόσφατα υιοθετήθηκε  και από την Mercedes μετά από συμφωνία των δυο εταιρειών. Τα καλά νέα όμως δεν σταματούν εδώ, αλλά συνεχίζονται και όσον αφορά την κατανάλωση. Με τρυφερό πόδι και οδήγηση στο στιλ που σου ζητάει ο κινητήρας μπορείς να απολαμβάνεις σβέλτη μετακίνηση χωρίς να ξεπερνάς πολύ τα 4 lt/100 km και αν υπάρχει υπομονή, γνώση και θέληση θα δεις και κάτω από τα τέσσερα λίτρα εφόσον φυσικά βολεύει και η διαδρομή. Στο γρήγορο ταξίδι πάνω από τα όρια του ΚΟΚ το Clio 1.5 dCi δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6,5 lt/100 km, ενώ η μέση κατανάλωση την εβδομάδα της δοκιμής στρογγυλοκάθισε στο τάλιρο! Πρακτικά γεμίζεις και ξεχνάς να ξαναπεράσεις από πρατήριο καυσίμων, πριν ολοκληρώσεις 800 με 900 χιλιόμετρα με τα 45 λίτρα του ρεζερβουάρ.
Και μέσα σε όλα αυτά το
Clio είναι ήσυχο με το μοτέρ να ψιθυρίζει, ενώ σε κερδίζει και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει η ανάρτηση. Συμπεριφέρεται υποδειγματικά στο σκληρό αστικό οδικό δίκτυο, φιλτράρει άριστα τις εδαφικές κακοτεχνίες, χωρίς να «κοπανάει» ή να μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό και το αυτοκίνητο δείχνει παντού συμπαγές και καλοστημένο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ακρίβεια ελιγμών. Βοηθάει φυσικά και το στάνταρ ESP που δεν απενεργοποιείται και «μαζεύει» διακριτικά την μούρη και την ουρά. Ο τρόπος που συμπεριφέρεται, ξεχωρίζει από την κατηγορία του πλησιάζοντας την κλάση C κάτι που προκύπτει από την στιβαρή αίσθηση, την επικοινωνιακή του προθυμία να μεταφέρει πληροφορίες και αν θα γκρινιάξεις για κάτι θα είναι μόνο για το μη απενεργοποίηση του ESP που δεν σε αφήνει να απολαύσεις το προχωρημένο στήσιμο σε πιο extreme καταστάσεις.

 
Η γοητευτική μούσα

Με διαστάσεις και μεταξόνιο που λίγα χρόνια πριν θα φλέρταρε με την επόμενη κατηγορία, το νέο Clio δείχνει και είναι μεγαλύτερο αυτοκίνητο καταφέρνωντας ωστόσο να διατηρεί μια δυναμική αρμονία στο γυμνασμένο και αισθησιακό αμάξωμά του. Στο εσωτερικό, το περιβάλλον δημιουργεί ευχάριστη διάθεση στους επιβάτες και προσφέρει καλή εργονομία και ικανοποιητικούς χώρους για μικροαντικείμενα. Τα τερτίπια της σχεδίασης βέβαια με τις φαρδιές πίσω κολόνες και το μικρό παρμπρίζ, έχουν περιορίσει την ορατότητα προς τα πίσω. Οι πίσω ακόμα και αν είναι καλοθρεμμένοι ενήλικες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι και μόνο όταν έρθει και τρίτος στην παρέα θα νιώσουν …αγαπημένοι! Στην πράξη το μεγάλο όφελος πάει στον χώρο αποσκευών που προσφέρει 300 λίτρα χωρητικότητας για αποσκευές (έως 1.147 λίτρα με αναδίπλωση καθισμάτων). Στο μοντέρνο ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη 7’’ στην οποία, πέρα από τα συστήματα ήχου, ραδιοφώνου και εξωτερικών πηγών, παρέχονται πληροφορίες πλοήγησης Nav N Go με απεικόνιση 2D και 3D, λειτουργίες τηλεφώνου μέσω Bluetooth, αλλά και μια σειρά από χρήσιμες ρυθμίσεις για τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Στο στάνταρ Media Nav μπορεί να απουσιάζει το Cd player, όμως εκτός των άλλων ξεχωρίζει και σε επίπεδο ευχρηστίας και δεν χρειάζεται να είσαι εξοικειωμένος σε ανάλογα συστήματα για να απολαύσεις τις υπηρεσίες του.
Συνολικά η αρτιότητα του
Clio το τοποθετεί σε ξεχωριστή θέση, πολύ ψηλότερα από τον συνωστισμό της κατηγορίας supermini. Και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση αποδεικνύει ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις να απογειώσει τα χαρίσματα του και να προσελκύσει το απαιτητικό και ασυμβίβαστο κοινό.

 

γλυκά
  • Σχεδίαση με έμπνευση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
ξυνά
  • Σκληρά, στο συνολό τους, υλικά
  • Ορατότητα πίσω
  • Χώρος για τα κεφάλια (των πίσω)
  • Μόνιμα On το στάνταρ ESP
συμπέρασμα

Η εμπνευσμένη και δημιουργική σχεδίαση με τολμηρές καμπύλες και γοητευτικές γραμμές που χαρακτηρίζουν συνολικά, μέσα έξω το νέο Clio είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη και ακόμα πιο σημαντική αφορά το τεχνολογικό status και τους αποδοτικούς κινητήρες με το 1.5 dCi των 90 ίππων να αποτελεί βάλσαμο στην εποχή μας. Απόδοση γεμάτη και ροπή σχεδόν από το ρελαντί που απογειώνουν την μούσα σε επίπεδο επιδόσεων, διάρκεια μέχρι ψηλά και πάνω απ’όλα οικονομία, κάτι που θα μπορούσε να γραφτεί και με κεφαλαία γράμματα, για έμφαση. Η οικολογία και το χαμηλό ετήσιο κόστος, δένουν περίφημα με μια αποτελεσματική, επικοινωνιακή και ασφαλή συμπεριφορά ώστε να βγει αβίαστα το «μπράβο» για τα συνολικά του κατορθώματα. 

VIDEOS

New Renault Clio 2012

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...