Kia Rio 1.4 Diesel ISG
Στη πετρελαιοκίνητη φρενίτιδα που ζούμε, το Rio 1.4 Diesel δείχνει σαν το ιδανικό πακέτο κυβισμού, μεγέθους και τιμής
- -
- -
με μια ματιά
Το πάντα επίκαιρο Rio απευθύνεται με την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,4 λίτρων σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό υποψηφίων αγοραστών απαντώντας πειστικά στις ανάγκες τους.
γλυκά
- Κατανάλωση καυσίμου
- Σχεδίαση μέσα - έξω
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι επιβατών & αποσκευών
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
- Επταετής εργοστασιακή εγγύηση
ξινά
- Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
- Τράβηγμα μοτέρ στις χαμηλές στροφές
Στην πιο δημοφιλή κατηγορία της αγοράς, ένα μοτέρ diesel μικρού κυβισμού τραβά σίγουρα το ενδιαφέρον. Ιδιαίτερα στην περίπτωση του Rio που έχει διπλό άσσο στο μανίκι του. Εκτός από τον μικρό 1.100άρη, στη γκάμα του σουπερμίνι της Kia υπάρχει και ο ισχυρότερος 1.4 Diesel που υπόσχεται ένα πιο ολοκληρωμένο πακέτο.
Με απόδοση 90 ίππων στις 4000 rpm και 220 Nm ροπής από τις 1500 rpm, o 1.400άρης πετρελαιοκινητήρας υπόσχεται τουλάχιστον πολύ καλές επιδόσεις. Στην πράξη είναι δυνατός κινώντας με προθυμία το Rio. Μπορεί στις χαμηλές στροφές να χάνει στα σημεία σε σχέση με τον μικρότερο 1.1 Diesel, καθώς δεν έχει την ίδια άμεση απόκριση και είναι πιο θορυβώδης στο ρελαντί και την επιτάχυνση, μετά τις 2.000 rpm όμως και μέχρι τις 4.000 rpm ξεδιπλώνει τα παραπάνω κυβικά του μεταφράζοντάς τα σε ροπή και καλύτερες επιδόσεις. Τα απλώς ικανοποιητικά νούμερα που ανακοινώνει η Kia (0-100 km/h σε 14,2 sec) δεν συνάδουν με την αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας το Rio 1.4D. Η πλούσια ροπή στις μεσαίες στροφές σου δίνουν την εντύπωση ενός ιδιαίτερα σβέλτου σουπερμίνι. Όσο για το θέμα του θορύβου, αναλαμβάνει η πολύ καλή ηχομόνωση, η οποία δεν αφήνει τον 1.4 να ακούγεται αισθητά στο εσωτερικό δίνοντας τελικά ήσυχο και ξεκούραστο ταξίδι. Το 6άρι κιβώτιο με την απλωμένη κλιμάκωση δεν προβληματίζει στις γρήγορες αλλαγές, απλώς σου δίνει την αίσθηση πως θα σκαλώσει χωρίς πάντως να το κάνει. Στο νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης το Rio σκοράρει με τη μέση τιμή των 6,0 lt/100km - χάρη και στη βοήθεια του συστήματος ISG (Start&Stop) – που είδαμε στη δοκιμή μας. Αν το προσπαθήσεις, βλέπεις νούμερα κάτω από 5,5 lt/100 km, όχι μακριά από τα 3,6 που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Στα συν και οι εκπομπές CO2 των μόλις 94 g/km που σε απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.
Στο δρόμο το 1.4 Diesel παρουσιάζεται όπως κάθε Rio που έχουμε οδηγήσει: Συγκροτημένο, με σφιχτούτσικη ανάρτηση που συνδυάζει εξαιρετικό κράτημα, εύκολο έλεγχο, μικρές κλίσεις στις στροφές και καλό επίπεδο άνεσης, με μόνη μας παρατήρηση στον τελευταίο τομέα τον θόρυβο από την κύλιση των ελαστικών. Ακόμη και με το ESP εκτός λειτουργίας, το Rio γλιστρά γλυκά προς το εξωτερικό της στροφής όταν το πιέσεις πολύ, με τις όποιες αντιδράσεις να είναι προοδευτικές και εύκολα ελεγχόμενες. Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται τα φρένα με καλή αίσθηση και ικανοποιητική απόδοση.
Μέσα σε όλα
Περνώντας στα της καμπίνας, το πρώτο που σε εντυπωσιάζει είναι η
ευρωπαϊκή φινέτσα του ταμπλό με τη high-tech κεντρική κονσόλα και
τους σειριακά διατεταγμένους διακόπτες του κλιματισμού στο κάτω
μέρος. Στη δεύτερη, πιο προσεκτική ματιά εκτιμάς τα ποιοτικά υλικά
και τη γεροδεμένη κατασκευή. Μπορεί τα πλαστικά να είναι σκληρά,
ωστόσο σου δίνουν μια αίσθηση ανώτερης ποιότητας και σε πείθουν πως
θα διατηρήσουν τη συνοχή τους για πολλά χρόνια. Αυτό που
ολοκληρώνει την εξαιρετική εικόνα του εσωτερικού είναι η ευρυχωρία
για επιβάτες και αποσκευές. Εντύπωση μάλιστα προκαλεί το μεγάλο
φάρδος της καμπίνας. Το ευρύχωρο πορτμπαγκάζ των 288 lt τέλος έχει
τετράγωνο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Όσο για την ασφάλεια, οι
στάνταρ 6 αερόσακοι και το ESP δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα.
Το ίδιο ισχύει και για τον εξοπλισμό της έκδοσης Updown που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία
άνεσης.
συμπέρασμα
Το 1.400άρι πετρελαιοκίνητο Rio είναι ένα πολύ καλό πακέτο και αναμφίβολα αξίζει την προσοχή του υποψήφιου αγοραστή της κατηγορίας. Η μικρή διαφορά τιμής από το Rio 1.1 Diesel καθιστά εκ πρώτης όψεως το 1.4D ως την ιδανική επιλογή. Η αλήθεια ωστόσο είναι πως η μικρότερη έκδοση εντυπωσιάζει σε κάθε τομέα και είναι προτιμότερη για όποιον κινείται κυρίως εντός και γύρω από την πόλη, με το 1.4 να αποτελεί καλύτερη λύση για όσους ταξιδεύουν συχνά.