Toyota Auris Hybrid
Το νέο υβριδικό Auris τα βάζει στα ίσια με τα diesel μικρομεσαία χάτσμπακ, τόσο σε ρύπους και κατανάλωση όσο και σε τιμή
- -
- -
με μια ματιά
Το υβριδικό Auris 2ης γενιάς χρησιμοποιεί την τεχνολογία του Prius και τη σερβίρει με ακόμη καλύτερες green επιδόσεις και σε αισθητά χαμηλότερη τιμή.
Hybrid Synergy Drive
Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.798 κυβικών λειτουργεί με τις αρχές του κύκλου Atkinson, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων VVT-i και αποδίδει 99 ίππους και 142 Νm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας από την άλλη αποδίδει 60 kW και 207 Nm ροπής, ενώ η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 136 ίππους. Άλλο σημαντικό στοιχείο του Hybrid Synergy Drive είναι το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης E-CVT, που ελέγχεται ηλεκτρονικά από έναν επιλογέα-στικ στην κονσόλα με τεχνολογία shift-by-wire. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης: EV (ElectricDrive), ECO και POWER, τα οποία επιλέγει από τους αντίστοιχους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Η μπαταρία Νικελίου-υδριδίου μετάλλου φορτίζεται εν κινήσει, στο ρολάρισμα ή στο φρενάρισμα, ενώ πλέον βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα αντί στην πλάτη του, ωφελώντας σημαντικά το χώρο αποσκευών. Εκτός από χαμηλή κατανάλωση, το HSD επιτυγχάνει, σύμφωνα με την Toyota, εκπομπές CO2 και NOx (οξείδια του αζώτου) μικρότερες από αντίστοιχης απόδοσης diesel αυτοκίνητα.
γλυκά
- Κατανάλωση καυσίμου
- Ποιότητα κατασκευής
- Οδική συμπεριφορά
- Δοκιμασμένη αξιοπιστία
- 6ετής εγγύηση
ξινά
- Αδιάφορη σχεδίαση στο πλάι και πίσω
- Αίσθηση τιμονιού
Μπορεί η νέα τάση στη φουρτουνιασμένη ελληνική αγορά να ακούει στον όρο “diesel”, τα υβριδικά ωστόσο συνεχίζουν να κρατούν τον τίτλο της πλέον green επιλογής. Μάλιστα, στην Toyota πιστεύουν τόσο πολύ στην υβριδική τεχνολογία που προβλέπουν ότι το Auris Hybrid θα αποτελέσει το 1/3 των συνολικών πωλήσεων του ολοκαίνουργιου μικρομεσαίου τους.
Ούνα φάτσα, άλλη ράτσα
Σχεδιαστικά, το νέο Auris εξαντλεί τη δυναμικότητά του στο εξωστρεφές του ρύγχος, με το μεγάλο αεραγωγό στον προφυλακτήρα και τα σχιστά φανάρια. Στο πλαϊνό μέρος κυριαρχούν οι επίπεδες επιφάνειες, ενώ πίσω τα φώτα είναι αυτά που σπάνε την απλότητα της εμφάνισης. Είναι φανερό πως οι Ιάπωνες προτίμησαν να προσαρμόσουν το σχήμα του νέου μικρομεσαίου τους στις απαιτήσεις της αεροδυναμικής σήραγγας. Η επιλογή τους απέφερε τον ιδιαίτερα χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,27. Γενικά, το Auris δείχνει λιγότερο ψηλό συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο και υπάρχει εξήγηση γι’ αυτό - η προφανής: μεγάλωσε κατά 30 mm σε μήκος και χαμήλωσε κατά 55 mm.
Το Hybrid δύσκολα το ξεχωρίζεις εξωτερικά από τα υπόλοιπα Auris. Στην καμπίνα οι αλλαγές είναι περισσότερο αισθητές, με στοιχεία όπως το EcoDrive Support με τις ενδείξεις λειτουργίας του υβριδικού συστήματος στον πίνακα οργάνων, στη θέση του στροφόμετρου και τον ηλεκτρονικό επιλογέα shift-by-wire να αντικαθιστά τον λεβιέ ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα. Βολεύεσαι με ευκολία στο χαμηλότερα τοποθετημένο κάθισμα του οδηγού, μπροστά από το κάθετο, απλό σε πρώτη εντύπωση ταμπλό. Γρήγορα ωστόσο ανακαλύπτεις πως είναι ιδιαίτερα εργονομικό και πρακτικό και απολαμβάνεις τα αναβαθμισμένα σε ποιότητα υλικά, την προσεγμένη συναρμογή και την hi-tech αίσθηση, στην οποία συμβάλλει με τον τρόπο του ο μπλε φωτισμός. Οι θήκες για μικροαντικείμενα έχουν αυξηθεί, ενώ γενικά το εσωτερικό δεν στερείται χώρων. Μπορεί σε ευρυχωρία το νέο Auris να μην συναγωνίζεται τα κορυφαία της κατηγορίας, ικανοποιεί ωστόσο με άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας. Στα συν το σχεδόν επίπεδο δάπεδο που διευκολύνει τη μεταφορά τρίτου επιβάτη πίσω, καθώς και η μεταφορά της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα, ωφελώντας το χώρο αποσκευών: 360 λίτρα, έναντι 279 του προηγούμενου Auris HSD.
Οδηγική… nirvana
Αυτό που κυριαρχεί στην οδήγηση του Auris Hybrid είναι η ησυχία. Όλα γίνονται με τόση ηρεμία που σε παρασύρουν ασυνείδητα σε έναν χαλαρό ρυθμό, ο οποίος με τη σειρά του ευνοεί την οικονομία. Εύκολα λοιπόν βλέπεις τιμές μέσης κατανάλωσης κοντά στα 5,5 lt/100 km, ενώ ακόμη κι αν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα, δύσκολα θα σκαρφαλώσεις στην κλίμακα του 7 (εκπομπές CO2 μόλις 87 g/km και μέση κατανάλωση 3,8 lt/100 km ανακοινώνει η Toyota)! Κυρίαρχος του παιχνιδιού είναι το Hybrid Synergy Drive. Λειτουργώντας ανεξάρτητα ή συνδυαστικά, ο βενζινοκινητήρας 1.8 VVT-i και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδουν μέγιστη ισχύ 136 ίππους, επιταχύνοντας το Auris Hybrid από στάση στα 100 km/h σε 10,9 sec και μέχρι την τελική ταχύτητα των 180 km/h. Όχι κι άσχημα για ένα μικρό οικογενειακό που δίνει έμφαση στην οικονομία.
Σημείωσε πάντως ότι σε αστικές διαδρομές, το υβριδικό σύστημα HSD επιδιώκει την όσο δυνατόν λιγότερη χρήση του βενζινοκινητήρα. Το πλεονέκτημα οικονομίας που προσφέρει το HSD αυξάνει ανάλογα με το μποτιλιάρισμα. Όσο πιο χαλαρά κινείσαι στην πόλη, τόσο η κατανάλωση πέφτει κοντά στο 5 (lt/100 km). Όταν μάλιστα επιλέξεις το EV mode (κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα), το Auris Hybrid μπορεί να διανύσει μέχρι δύο χιλιόμετρα συνεχόμενα με ταχύτητα έως 50 km/h, ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας και τις οδηγικές συνθήκες.
Αντίθετα με τις απλές εκδόσεις του Auris που διαθέτουν ημιάκαμπτο άξονα, το Hybrid απολαμβάνει διάταξη διπλών ψαλιδιών στην πίσω ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός). Στην πράξη, και παρά τα ψηλοπρόφιλα ελαστικά που δίνουν έμφαση στην οικονομία, το υβριδικό Auris αντιμετωπίζει αξιοπρεπέστατα ευθείες, καμπές και στροφές κάθε είδους, όντας αξιοσημείωτα σταθερό, ασφαλές και άνετο. Σημαδεύεις την τροχιά σου με το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι και το καλοστημένο πλαίσιο φροντίζει να ακολουθήσει χωρίς δράματα. Όχι ότι το Auris Hybrid είναι αυτό που λέμε “fun-to-drive”, αλλά σίγουρα ούτε αγχώνεσαι, ούτε βαριέσαι όταν το οδηγείς. Τα φρένα συνεχίζουν να πιάνουν κάπως απότομα, σε αναντιστοιχία με την πίεση που εφαρμόζεις στο μεσαίο πεντάλ, αλλά χαρακτηρίζονται από πολύ καλή απόδοση.
Παράλληλα, η ανάρτηση προσφέρει εξαιρετική άνεση και η ποιότητα
κύλισης. Εκεί που παρατηρείται σημαντική βελτίωση, είναι στον
θόρυβο του μοτέρ κατά την πλήρη επιτάχυνση: οι αλλαγές στο e-CVT
και η καλύτερη ηχομόνωση μείωσαν αισθητά το βουητό, το οποίο πλέον
εμφανίζεται πιο απόμακρο και μόνο όταν σανιδώσεις το γκάζι. Ίσως
επίτηδες, για να σου θυμίζει πως καις βενζίνη, μάλλον άσκοπα…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΤΑΤΑΣ
συμπέρασμα
Με το Prius να αποτελεί πλέον ακριβό gadget για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, το νέο Auris Hybrid έχει προοπτική στα μικρομεσαία hatchback, σε μια κατηγορία όπου "υβριδικά" παίζει ουσιαστικά μόνο του, χάρη και στην τιμή που ούτε απαγορευτική είναι, ούτε πολύ μακριά από τις diesel επιλογές της γκάμας του Auris ή του ανταγωνισμού.