Πρώτη οδήγηση: HONDA X-ADV 750

Το σκούτερ που παντρεύει ανόμοιους μέχρι σήμερα κόσμους. Το λένε X-ADV και αδιαφορεί για το τερέν που θα βρεθεί από κάτω του

  • -
  • -
με μια ματιά

Ένα υβρίδιο που συνδυάζει χαρακτηριστικά μοτοσυκλέτας και πρακτικότητα αστικού μεταφορέα. Δεν τελειώσαμε όμως! Το X-ADV ταξιδεύει και ανακατεύεται με τα χώματα κάτι που αποτελεί προνόμιο αποκλειστικά δικό του, αν ψάχνεσαι για σκούτερ για όλες τις δουλειές.


Ένα για όλα! Πόσες φορές δεν έχει περάσει από το μυαλό του υποψήφιου αγοραστή και πόσες φορές διαπιστώνει στην πορεία ότι η αγορά έχει κενά. Ένα και μοναδικό μέσο  μετακίνησης που να συνδυάζει τα πάντα! Στο αυτοκίνητο ο ρόλος των crossover-SUV παίζει εν μέρει αυτό το σκοπό με επιτυχία, ενώ τώρα σκάει στο δίτροχο κόσμο μια φρέσκια αντίστοιχη ιδέα προϊόν γενετικής διασταύρωσης. Παντρεύει το On με το Off, το City με το Travel και κάπως έτσι προκύπτει το X-ADV που ξεκίνησε από μια ιδέα που γεννήθηκε στο μυαλό του Daniele Lucchesi ένα καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Από την πόλη έρχομαι…

Ή μάλλον από την Ίο και συγκεκριμένα το Μαγγανάρι μια δυσπρόσιτη παραλία του κυκλαδίτικου ελληνικού νησιού. Ο Ιταλός, υπεύθυνος σχεδιασμού στο τμήμα R&D της Honda στη Ρώμη, ταλαιπωρήθηκε να την προσεγγίσει με το νοικιάρικο σκούτερ που οδηγούσε στις διακοπές του και κάπως έτσι άναψε το λαμπάκι της ιδέας στο μυαλό του. Στόχος του να δημιουργήσει ένα σκούτερ που να αδιαφορεί για το έδαφος που κυλάει τους τροχούς του και με δεδομένο ότι η βάση θα ξεκινούσε από το Integra το επαναστατικό σχέδιο ξεκίνησε με σωστή προίκα την αποστολή του.

Το σκεπτικό ήταν να δημιουργηθεί ένα πάντρεμα χαρακτηριστικών μοτοσυκλέτας Adventure χωρίς την απώλεια της αγχολυτικής μετακίνησης και πρακτικότητας που είναι προικισμένα από τη φύση τους τα σκούτερ. Ταυτόχρονα έπρεπε να είναι απολαυστικό και αποδοτικό στην οδήγηση ώστε να δικαιολογεί την πρωτοποριακή ιδέα, που δημιουργεί νέα κατηγορία, χωρίς φυσικά να ξεχνά την οικονομία καυσίμου που ανέκαθεν ήταν κίνητρο αγοράς σε τέτοιου είδους κατασκευές.   

…αλλά παντού πηγαίνω!

Ντυμένο με ένα ελκυστικό και εξαιρετικά καλοφτιαγμένο κουστούμι δηλώνει με τον ξεχωριστό του τρόπο ότι διαφέρει από οτιδήποτε άλλο ανήκει στα σκούτερ. Οι ακτινωτοί τροχοί 17’’ εμπρός και 15’’ πίσω με την πλέξη που επιτρέπει τοποθέτηση tubeless ελαστικών, καθώς και το χρυσό ανεστραμμένο πιρούνι βγάζουν μάτι και δίνουν το στίγμα του εξερευνητικού χαρακτήρα. Η μεταλλική ποδιά προσφέρει μια στοιχειώδη προστασία και επιβεβαιώνει την παντός εδάφους πρόθεση. Τα 162 mm απόστασης από το έδαφος αλλά και οι μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση είναι ένα ακόμα προνόμιο σε σχέση με οποιοδήποτε σκούτερ της αγοράς. Το X-ADV προέρχεται από την οικογένεια NC και μοιράζεται πλαίσιο και κινητήρα. Ο γνωστός δικύλινδρος των 745 cc διαθέτει κυλίνδρους σε κλίση 67 μοιρών προς τα εμπρός, που εξυπηρετούν την χωροταξία και τις συγκεντρωμένες μάζες χαμηλά με μοναδικό κόστος την επιμήκυνση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 745 cc

Ισχύς: 54 PS

Ροπή: 68 Nm

Ρεζερβουάρ: 13,1 lt

Βάρος (πλήρες υγρών) : 238 kg

Τελική ταχύτητα: 171 km/h

Κατανάλωση: 3,8 lt/100 km

Μήκος: 2.245 mm

Πλάτος: 910 mm

Μεταξόνιο: 1.590 mm

Ύψος σέλας: 820 mm

Τιμή:  € 12.450 (€ 200 special χρώματα)

Ένα μακρύ αλουμινένιο ψαλίδι πίσω φροντίζει για το θεαματικό μεταξόνιο των 1.590 mm και ταυτόχρονα με την χρήση μικρότερου τροχού δημιουργεί προϋποθέσεις για καλύτερο αποθηκευτικό χώρο 21 λίτρων κάτω από τη σέλα. Φυσικά είναι επενδυμένος, φωτίζεται και διαθέτει 12V πρίζα φόρτισης, ενώ σύμφωνα με τη Honda επαρκεί για την φύλαξη ενός full face κράνος, ακόμα και αν έχει γείσο. Αν χρειαστεί επιπλέον χώρος θα τον βρείτε στην λίστα με τα προαιρετικά αξεσουάρ, όπου σχάρα και δυο είδη top case τον εξασφαλίζουν με το αζημίωτο. Η σέλα είναι αναπαυτική και ευρύχωρη για δυο επιβάτες με τα μασπιέ πίσω να δημιουργούν σωστή γωνία για μακρά παραμονή. Ο αναβάτης έχει μια εργονομική στάση που θυμίζει, καλύτερα από κάθε άλλο σκούτερ, μοτοσυκλέτα. Τα πόδια πατάνε στην ποδιά σε δυο θέσεις, ενώ για off road χρήση και όρθια στάση υπάρχουν προαιρετικά μασπιέ για αυτή τη δουλειά. Μπροστά του ένα φαρδύ τιμόνι πέφτει σωστά στα χέρια, κόβει αρκετά και το νιώθεις πολεμικό για να ορμήξεις στην περιπέτεια, είτε αυτή λέγεται πόλη, είτε οποιαδήποτε αγαπημένη σου διαδρομή.

Σύμμαχος του X-ADV και το εξελιγμένο DCT που πρακτικά είναι ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με πρόγραμμα D και S (Sport με τρία mode), ενώ προσφέρει και χειροκίνητη λειτουργία μέσω paddles στον αριστερό διακόπτη του τιμονιού. Ο εξοπλισμός του δεν σταματά εδώ. Κεντρικός διακόπτης Keyless για να οδηγείς με το κλειδί στην τσέπη, προστατευτικές χούφτες, LED φώτα, χειρόφρενο με έξτρα μηχανική δαγκάνα για να το βρίσκεις εκεί που το πάρκαρες, ABS (αλλά όχι Traction control). Προσφέρεται σε τέσσερις χρωματισμούς, δυο στάνταρ μονόχρωμους (Digital Silver Metallic, Matt Bullet Silver) και τις Pearl Glare White και Victory Red. Οι δυο τελευταίες ανεβάζουν € 200 την τιμή.

Στρίβει!

Με το καλημέρα πάνω στη σέλα, η πρώτη θετική εντύπωση είναι η συνολική αίσθηση. Που είναι τα σχεδόν 240 κιλά γεμάτο; Μόνο αν χρειαστεί να το μανουβράρεις επιστρέφουν, διαφορετικά εξαφανίζονται. Δεύτερη θετική εντύπωση, η ευκολία που πλαγιάζει και η ακλόνητη αίσθηση όταν μένει πλαγιασμένο. Κάτι το μακρύ μεταξόνιο, κάτι το σωστό στήσιμο (και τα Bridgestone Trailwing) και να πως απολαμβάνεις διαδρομές στριφτερές άσχετα αν το οδόστρωμα είναι γυαλόχαρτο. Οι 54 ίπποι μπορεί να ακούγονται λίγοι για συγκινήσεις, όμως είναι αρκετοί για τον χαρακτήρα της κατασκευής και το μεγάλο εύρος του κοινού που απευθύνεται. Μπορεί να έχει φλατ λειτουργία, είναι όπως βούτυρο και γεμάτος στην κάτω πλευρά του στροφόμετρου. Παρά την ευστροφία του δεν ξεσπάει πουθενά, μαζεύει όμως χιλιόμετρα όπως θα δεις και στον μίνιμαλ τύπου rally ψηφιακό πίνακα οργάνων με την πληθώρα πληροφοριών.

Τα 160 km/h δεν ήταν δύσκολη υπόθεση στα μικρά ανοίγματα που βρήκαμε στην σύντομη βόλτα μας, ενώ η ρυθμιζόμενη ζελατίνα κάνει σωστά τη δουλειά της με απλό τρόπο. Ξεκουμπώνεις και επιλέγεις τη θέση που σου ταιριάζει, ενώ ταυτόχρονα με το ύψος αλλάζει και η κλίση. Τα φρένα προοδευτικά και με δύναμη ούτε θα τρομάξουν τον φρέσκο αναβάτη ούτε θα προβληματίσουν τον απαιτητικό που γνωρίζει βεβαίως τι είναι αυτό που καβαλάει. Μια μικρή γεύση από χώμα εκδήλωσε τον παιχνιδιάρικο τρόπο που πλαγιολισθαίνει χωρίς να τρομάζει. Στην όρθια στάση αναζητάς τα έξτρα μασπιέ, όμως συνολικά σε κερδίζει για τον τρόπο που τα κάνει όλα τόσο καλά. Μέχρι να ξανασυναντηθούμε με το X-ADV, οι αναμνήσεις είναι με το μέρος του. Το τολμηρό εγχείρημα θεωρείται εύστοχο και μόνο η τιμή δείχνει να βάζει φρένο στην επιθυμία.

συμπέρασμα

Αυτή τη στιγμή η Honda μπορεί να πανηγυρίζει για το μονοπώλιο που διαθέτει στην κλάση των adventure scooter, αν μπορούμε να την πούμε έτσι. To X-ADV είναι ιδανικό για χώρες σαν την Ελλάδα, από την οποία άλλωστε οφείλει την έμπνευση και υλοποίηση του. Φιλικότατο, αποδοτικό και με απεριόριστο φιλότιμο να πραγματοποιήσει τις διαδρομές που συνήθως φαντάζεται ο αναβάτης, αλλά αδυνατεί γιατί καβαλάει ένα scooter. Διαπρέπει στην πόλη ως οφείλει σαν scooter, ταξιδεύει και δέχεται με άνεση συνεπιβάτη, στρίβει δαιμονισμένα στην ελληνική άσφαλτο και σε προκαλεί να την αφήσεις για να χωθείς σκονισμένος στην φύση, εκεί που δεν θα πήγαινες ποτέ με ένα scooter. Μπορεί να προσφέρεται σε τιμή Africa Twin, όμως εκτός του ότι μιμείται τον χαρακτήρα της, προσφέρει όλο το υπόλοιπο σύγχρονο πακέτο που αναζητάς από μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα που έχει βεβαίως ως σημαία του την καθημερινότητα χωρίς συμβιβασμούς.

VIDEOS

Honda X-ADV 2017 GR

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...