Chevrolet Trax

Το νέο κόμπακτ SUV έρχεται στην Ελλάδα τον Ιούλιο με 1.4 Turbo, 1.6 και 1.7 Diesel και τιμή από 19.900 ευρώ

  • -
  • -
με μια ματιά

Η Chevrolet βλέπει ψωμί στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV και ορμάει με στυλ, χώρους, έξυπνη γκάμα κινητήρων και σύγχρονη τεχνολογία επικοινωνίας και ψυχαγωγίας.

Chevrolet MyLink

Η Chevrolet ήταν η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτου που προσέφερε τη δεκαετία του 1920 την επιλογή ραδιόφωνου στα αυτοκίνητά της με κόστος $ 200, σημερινής αξίας 2.200 ευρώ. Σήμερα, εφοδιάζει τα μοντέλα της με την ασύρματη τεχνολογία Chevrolet MyLink, που δίνει πρόσβαση σε πολυμέσα και εφαρμογές από συμβατές φορητές συσκευές, π.χ. στους καταλόγους επαφών του κινητού σου τηλεφώνου, σε λίστες αναπαραγωγής μουσικής, σε συλλογές φωτογραφιών και σε βίντεο που έχεις αποθηκευμένα σε κάποια φορητή συσκευή. Άλλα στοιχεία του MyLink είναι η ενσωματωμένη πίσω κάμερα για εύκολο παρκάρισμα και η λειτουργία εφαρμογών όπως οι BringGo (πλοήγηση), Stitcher (μουσική) και TuneIn (web radio), μέσω του smartphone σου. Τέλος, όσοι διαθέτουν iPhone με λειτουργικό iOS 6 μπορούν να επιτελέσουν φωνητικές εντολές για διάφορες λειτουργίες, χάρη στο Siri, χωρίς να χρειαστεί πάρουν τα μάτια τους από το δρόμο και τα χέρια τους από το τιμόνι. Δες εδώ αναλυτικότερα τις δυνατότητες του Chevrolet MyLink.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι – πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Τετρακίνηση
ξινά
  • Ικανότητες off road
  • Αίσθηση τιμονιού και κιβωτίου
  • Τιμές εκδόσεων diesel

Όταν σε λένε Chevrolet και έχεις πίσω σου μια τόσο μεγάλη παράδοση στα 4x4/SUV, το να μυριστείς την τάση της αγοράς για μικρότερα τετρακίνητα και να εξελίξεις το κατάλληλο μοντέλο δεν είναι δα και δύσκολο πράγμα. Η πραγματική πρόκληση σκιαγραφείται στον ανταγωνισμό που έχει ήδη ανδρωθεί στην κατηγορία των κόμπακτ SUV, με μοντέλα όπως τα Nissan Qashqai & Juke, Mitsubishi ASX και Skoda Yeti. Το εντελώς νέο Trax υπόσχεται ευελιξία και οικονομία μικρού αυτοκινήτου συνδυασμένα με χώρους, τεχνολογία και επιδόσεις μεγαλύτερου. Την απάντηση στο αν τα καταφέρνει έδωσε ένα ταξίδι μέχρι την πρώην πρωτεύουσα της Δαλματίας, το Ζαντάρ της Κροατίας.

Πριν μπούμε στο ζουμί, να πούμε ότι η γκάμα του Trax περιλαμβάνει τετρακίνητες και δικίνητες εκδόσεις και τρεις διαφορετικούς κινητήρες: τον diesel 1.7 των 130 ίππων, τον τουρμπάτο βενζινοκινητήρα 1.4 με 140 ίππους και τον ατμοσφαιρικό 1.600άρη βενζίνης των 115 ίππων (αναλυτικοί πίνακες στο τέλος).

 

Βενζίνη ή Diesel; Ιδού η απορία

Το πρώτο κόμπακτ SUV στην ιστορία της Chevrolet σε κερδίζει με το καλημέρα. Έχει ξεχωριστή προσωπικότητα καταφέρνοντας με την όμορφη, δυναμική του σχεδίαση να κρύψει τη συγγένεια με το Opel Mokka, ενώ φροντίζει εξαρχής να σε κατατοπίσει για τον ξεκάθαρα ασφάλτινο προσανατολισμό του. Δεν ξέρω αν ο τόσο χαμηλός προφυλακτήρας οφείλεται στη σχεδίαση ή στην εσωτερική δομή του αμαξώματος, σίγουρα όμως εκτός δρόμου είναι το πρώτο που θα πει "ώπα". Στην άσφαλτο αντίθετα το Trax βρίσκεται στο στοιχείο του. Είναι σταθερό ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, δεν γέρνει πολύ στις στροφές, φρενάρει αποτελεσματικά και γενικά δεν σε φέρνει σε δύσκολη θέση εμπνέοντας αίσθημα ασφάλειας. Ακόμη κι αν το παρακάνεις, το ESP θα σε βοηθήσει διακριτικά πριν προλάβει η τετρακίνηση να επέμβει. Την ίδια στιγμή η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) περνάει ατάραχη πάνω από λακκούβες, αν και το diesel έχει εμφανώς πιο σφικτή ρύθμιση και το δείχνει στις συνεχείς μικρές ανωμαλίες με υψηλή ταχύτητα. Το μόνο που θα ζητούσα, είναι καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι και ένας πιο σαφής επιλογέας για το 6άρι κιβώτιο.

Στο δίλημμα βενζίνη ή diesel δεν κατάφερα να δώσω απάντηση. Πίσω από το τιμόνι, ο 1.7 diesel με τους 130 ίππους αποκτά σαφές προβάδισμα συνδυάζοντας πλούσια ροπή και καλύτερη κατανάλωση. Στο ταμείο όμως, ο 1.400άρης Turbo βενζίνης των 140 ίππων εξαργυρώνει το πλεονέκτημα της αρκετά χαμηλότερης τιμής (βλέπε παρακάτω) και ξαναφέρνει τη ζυγαριά στα ίσια, ενώ οδηγικά προσφέρει καλό τράβηγμα σε όλο σχεδόν το φάσμα των στροφών και πιο ήσυχη λειτουργία. Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις ικανοποιούν και οι απαιτήσεις σε καύσιμο είναι ανάλογες του ρυθμού που κινείσαι: αν π.χ. οδηγείς το 1.4Τ και ταξιδεύεις με 140-150 km/h στον αυτοκινητόδρομο, μην περιμένεις η μέση κατανάλωση στο trip computer να πέσει κάτω από τα 10 lt/100 km. Αν επιλέξεις πάντως να κινηθείς νορμάλ και με σύμμαχο πάντα το start/stop στην πόλη, υπολόγισε μια μέση κατανάλωση κοντά στα 8,5 lt/100 km. Το diesel από την άλλη παρουσιάζεται 1-2 lt/100 km πιο οικονομικό, χωρίς να υστερεί καθόλου σε επιδόσεις.

 

Ντόμπρος χαρακτήρας

Το Trax δεν είναι φτιαγμένο για τα βουνά και τα λαγκάδια, για δύσκολα εμπόδια και δύσβατα μονοπάτια. Δεν προσποιείται το off road animal. Θέλει δρόμο και στο δηλώνει στα ίσια, με τη χαμηλή απόσταση από το έδαφος και τα ασφάλτινα ελαστικά. Άλλωστε, πόσοι είναι αυτοί που θα επιχειρήσουν ποτέ να εξαντλήσουν τις δυνατότητες της τετρακίνησης; Η οποία, παρεμπιπτόντως, στο μικρό χωμάτινο κομμάτι της διαδρομής που οδηγήσαμε έξω από το Ζαντάρ, έδειξε καλά στοιχεία. Εμπλέκεται άμεσα και ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, στέλνει έως και 50% της ροπής στον πίσω άξονα, ενώ για δύσκολες καταβάσεις υπάρχει και το Hill Descent Control (HDC) που κρατά αυτόματα σταθερή ταχύτητα καθόδου χωρίς να χρειάζεται να φρενάρεις. Αντίστοιχα καλές είναι και οι εντυπώσεις από την ανάρτηση που απορροφά αποτελεσματικά τις πέτρες, αλλά και για το τιμόνι που δεν δυσανασχετεί με δυσάρεστους κραδασμούς. Με άλλα λόγια, το Trax δείχνει πως έχει τα φόντα να κινηθεί με αξιοπρέπεια σε συνθήκες όπως οι βατοί χωματόδρομοι και οι χιονισμένες διαδρομές. 

 

Ευρύχωρο και hi-tech

Το μοντέρνο ντιζάιν των σύγχρονων Chevrolet βρίσκει εφαρμογή και στο εσωτερικό του Trax, με κυρίαρχα στοιχεία τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων και το σύστημα MyLink με την έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ στην κεντρική κονσόλα. Τα ευανάγνωστα και πλήρη σε πληροφορία όργανα θυμίζουν καντράν μοτοσυκλέτας, αποτελούμενα από ψηφιακές ενδείξεις πλην του στροφόμετρου που είναι αναλογικό. Όσο για το MyLink που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής 1.6, μάλλον θα διχάσει. Οι νεαροί θα ενθουσιαστούν για την “προχώ” τεχνολογία με δυνατότητα σύνδεσης με smartphone ή άλλες συσκευές ήχου-εικόνας-video, την ύπαρξη εφαρμογών όπως οι BringGo και TuneIn και την ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορείας. Οι πιο παραδοσιακοί θα αναζητήσουν μάταια την είσοδο για CD και τα κουμπιά του ραδιοφώνου – ένα επιμορφωτικό σεμινάριο στις νέες τεχνολογίες είναι πέρα για πέρα επιβεβλημένο σε αυτή την περίπτωση.

Από εκεί και πέρα, παράπονα από την εργονομία δεν υπάρχουν. Τα υλικά έχουν σκληρή υφή αλλά συναρμογή χωρίς ψεγάδια, η θέση οδήγησης είναι (φυσικά) ψηλή και βολική, οι χώροι για μικροαντικείμενα επαρκούν και με το παραπάνω – χάρη και στο δεύτερο ντουλάπι στο ταμπλό – ενώ δεν λείπουν και κάποιες μικρές εκπλήξεις όπως η πρίζα 230 Volt στο τελείωμα της κεντρικής κονσόλας ή η πλήρως αναδιπλούμενη πλάτη του συνοδηγού που επιτρέπει τη μεταφορά μακριών αντικειμένων με μήκος έως και 2,3 μέτρα.

Παράπονο δεν έχεις ούτε από τους χώρους, χάρη και στις διαστάσεις που είναι κόμπακτ αλλά δεν θα τις έλεγες και μικρές: μήκος 4,2 m, πλάτος 1,7 m και ύψος 1,6 m. Πίσω βολεύονται χωρίς πρόβλημα δύο ενήλικες ύψους μέχρι 1,80 m, ενώ ακόμη κι ένας τρίτος δεν θα δυσανασχετήσει. Παράλληλα, το πορτμπαγκάζ των 356 λίτρων ικανοποιεί τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας, ενώ αν χρειαστεί υπάρχει πάντα η λύση του αναδιπλούμενου – διαιρούμενου πίσω καθίσματος που εκτοξεύει τη συνολική χωρητικότητα στα 782 λίτρα (1.370 μέχρι την οροφή). Συνολικά, το Trax εκπληρώνει απόλυτα την υπόσχεση συνδυασμού της ευελιξίας ενός σουπερμίνι με τους χώρους ενός μικρομεσαίου χατσμπακ.

 

 Chevrolet Trax – Η ΓΚΑΜΑ 

 TRAX ΒΕΝΖΙΝΗ  1.4 Turbo AWD 1.6 FWD  
Τιμή με απόσυρση από (ευρώ) 21.940 19.900  
Κινητήρας      
Κυβισμός (cc) 1364 1598  
Ισχύς (PS @ rpm) 140 @ 4900~6000 115 @ 6200  
Ροπή (Nm @ rpm) 200 @ 1850~4900 155 @ 4000  
Μετάδοση      
Κίνηση  4x4 (AWD) Εμπρός (FWD)  
Κιβώτιο (σχέσεις/ τύπος) 6/ μηχανικό 5/ μηχανικό  
Ανάρτηση      
Εμπρός άξονας γόνατα McPherson  
Πίσω άξονας Ημιάκαμπτος άξονας  
Διαστάσεις - Βάρη      
Μήκος (mm) 4248 4248  
Πλάτος (mm) 1766 1766  
Πλάτος με καθρέφτες (mm) 2035 2035  
Υψος (mm) 1674 1674  
Μεταξόνιο (mm) 2555 2555  
Απόσταση από το έδαφος (mm) 168 158  
Χώρος αποσκευών (lt)* 356/785/1370  
Διαθέσιμα ελαστικά-τροχοί 205/70R16, 6.5Jx16
215/55R18, 7.0Jx18
 
Βάρος (kg)** 1379/1876 1290/1787  
Ρυμουλκούμενο βάρος (χωρίς φρένα - kg) 500 500  
Ρυμουλκούμενο βάρος (με φρένα - kg) 1200 1200  
Ρεζερβουάρ καυσίμου (lt) 53 53  
Επιδόσεις      
Τελική ταχύτητα (km/h) 194 173  
0-100km/h (sec) 9,8 12,3  
60-100 km/h με 4η (sec) 9,7 11,6  
80-120 km/h με 5η (sec) 13,5 18,3  
Start / Stop ΣΤΑΝΤΑΡ ΣΤΑΝΤΑΡ  
Μέση κατανάλωση (lt/100 km) 6,4 6,5  
Εκπομπές CO2 (g/km) 149 153  
       
* Χώρος αποσκευών: κανονική διάταξη/ αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα/ μέχρι την οροφή  
** Βαρος: απόβαρο/ μέγιστο επιτρεπόμενο μικτό βάρος  
       
       
 TRAX DIESEL  1.7D FWD 1.7D AWD 1.7D FWD ΑUTO
Τιμή με απόσυρση από (ευρώ) 25.350 26.500 -
Κινητήρας      
Κυβισμός (cc) 1686 1686 1686
Ισχύς (PS @ rpm) 130 @ 4000 130 @ 4000 130 @ 4000
Ροπή (Nm @ rpm) 300 @ 2000-2500 300 @ 2000-2500 300 @ 2000-2500
Μετάδοση      
Κίνηση Εμπρός (FWD) 4x4 (AWD) Εμπρός (FWD)
Κιβώτιο (σχέσεις/ τύπος) 6/ μηχανικό 6/ μηχανικό 6/ αυτόματο
Ανάρτηση      
Εμπρός άξονας γόνατα McPherson
Πίσω άξονας Ημιάκαμπτος άξονας
Διαστάσεις - Βάρη      
Μήκος (mm) 4248 4248 4248
Πλάτος (mm) 1766 1766 1766
Πλάτος με καθρέφτες (mm) 2035 2035 2035
Υψος (mm) 1674 1674 1674
Μεταξόνιο (mm) 2555 2555 2555
Απόσταση από το έδαφος (mm) 158 168 168
Χώρος αποσκευών (lt)* 356/785/1370
Διαθέσιμα ελαστικά-τροχοί 205/70R16, 6.5Jx16
215/55R18, 7.0Jx18
Βάρος (kg)** 1383/1880 1429/1926 1395/1892
Ρυμουλκούμενο βάρος  (χωρίς φρένα - kg) 500 500 500
Ρυμουλκούμενο βάρος  (με φρένα - kg) 1200 1200 1200
Ρεζερβουάρ καυσίμου (lt) 52 52 52
Επιδόσεις      
Τελική ταχύτητα (km/h) 186 183 183
0 - 100km/h (sec) 9,6 9,4 10,5
60 - 100 km/h με 4η (sec) 7,1 6,5 5,6
80 - 120 km/h με 5η (sec) 10,0 10,1 7,5
Start / Stop ΣΤΑΝΤΑΡ ΣΤΑΝΤΑΡ -
Μέση κατανάλωση (lt/100 km) 4,5 4,9 5,3
Εκπομπές CO2 (g/km) 120 129 139
       
* Χώρος αποσκευών: κανονική διάταξη/ αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα/ μέχρι την οροφή
** Βαρος: απόβαρο/ μέγιστο επιτρεπόμενο μικτό βάρος


CHEVROLET TRAX

συμπέρασμα

Το Trax πραγματοποιεί σχεδόν όλα όσα υπόσχεται. Χωράει μια μικρή οικογένεια και μπορεί να τη μεταφέρει με άνεση, ταχύτητα και ασφάλεια, όσο το τερέν παραμένει ασφάλτινο ή βατό χώμα. Στα συν και η όμορφη σχεδίαση που αναμφίβολα θα αποτελέσει πόλο έλξης, βοηθώντας το μικρό SUV της Chevrolet να ξεπεράσει το σκόπελο της τιμής, η οποία ειδικά στις εκδόσεις diesel ξεφεύγει αρκετά προς τα πάνω.

VIDEOS

Chevrolet Trax World Premier

Chevrolet-MyLink

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...