Οδηγούμε στην Ίμπιζα τα νέα SEAT Ibiza και Arona

Ταξιδέψαμε μέχρι το πανέμορφο νησί των Βαλεαρίδων για να γνωρίσουμε το νέο SEAT Ibiza, το εμβληματικό supermini της εταιρείας και το νεανικό SEAT Arona, το χαρισματικό B-SUV με τον άριστο δείκτη value-for-money.

  • -
  • -

Με ιστορία που ξεπερνά τα 40 χρόνια, καθώς παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1984, το SEAT Ibiza ανήκει σίγουρα στο hall of fame των supermini της ευρωπαϊκής αγοράς. Ο νεανικός χαρακτήρας του, η ζωντανή οδική συμπεριφορά και βέβαια, οι πάντα ανταγωνιστικές τιμές του, ήταν τρία από τα στοιχεία που έπαιξαν πολύ μεγάλο ρόλο στην επιτυχημένη πορεία του. Πλέον, έχοντας ωριμάσει και μετασχηματιστεί σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης με υψηλή τεχνολογία, συνεχίζει να διατηρεί τα παραδοσιακά του πλεονεκτήματα και να τα μοιράζεται με το «αδερφό» B-SUVSEATArona, καθώς τα δύο μοντέλα μοιράζονται πλαίσιο, κινητήρες, τεχνολογίες και πολλά ακόμη. Ταξιδέψαμε μέχρι την Ίμπιζα της Ισπανίας, το νησί που έδωσε το όνομά του στο πιο θρυλικό SEAT όλων των εποχών, για να γνωρίσουμε και τα δύο και να τα οδηγήσουμε.

Εύστοχες παρεμβάσεις

Έχοντας βρεθεί στην κατάλληλη στιγμή για ένα φρεσκάρισμα, τα SEAT Ibiza και Arona ανανεώνονται χωρίς να υιοθετούν δραματικές αλλαγές. Το ήδη επιτυχημένο σχήμα τους, μαζί με την όμορφη σχεδιαστική γλώσσα που τα συνοδεύει, μένουν ουσιαστικά ανέγγιχτα. Το facelift περιορίζεται σε ήπιο ανασχεδιασμό που εντοπίζεται στους προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, την εξαγωνική μάσκα, τους νέους προβολείς Full LED και πλαισιώνονται από μια ανανεωμένη παλέτα με ζωηρά χρώματα αμαξώματος, όπως και νέα γκάμα ζαντών αλουμινίου με διάσταση από 15 έως 18 ίντσες, ανάλογα την έκδοση. Στις σπορ εκδόσεις FR συναντάμε πλέον και ένα νέο λογότυπο FR στην κολόνα Β, χαραγμένο με laser, ενώ φυσικά συναντάμε διαφορές στο οπτικό κομμάτι προκειμένου να επιτευχθεί μια πιο δυναμική εικόνα.

Έντονο ψηφιακό στοιχείο

Στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις είναι επίσης ήπιας έκτασης. Τα νέα SEAT Ibiza και Arona διαθέτουν αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών, ενώ διαθέτουν και ένα πλούσιο ψηφιακό βιογραφικό με κύρια οθόνη αφής στις 8,25 ή τις 9,2 ίντσες. Το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, συνοδεύεται από ένα νέο ηχοσύστημα SEAT Sound System με έξι ηχεία, subwoofer και ενισχυτή 300W και λειτουργεί απρόσκοπτα, με γρήγορες αντιδράσεις στις εντολές. Ο πίνακας οργάνων στις στάνταρ εκδόσεις είναι 8 ιντσών, ωστόσο υπάρχει και το προαιρετικό Digital Cockpit των 10,25 ιντσών, όπως στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε στην Ίμπιζα. Το ψηφιακό καντράν επιτρέπει πλήρη παραμετροποίηση των πληροφοριών, έχει όμορφα γραφικά και προσφέρει πολλές δυνατότητες στον οδηγό, προκειμένου να το φέρει ακριβώς στα μέτρα του.

Πέρα από την τεχνολογία, τα SEAT Ibiza και Arona επενδύουν και στη λειτουργικότητα. Υπάρχουν πρακτικές ποτηροθήκες, πολλές θήκες αποθήκευσης αντικειμένων και επιφάνεια ασύρματης φόρτισης με τριπλάσια ισχύ συγκριτικά με το παρελθόν (στα 15W) και σύστημα ψύξης για να μην υπερθερμαίνεται η συσκευή. Οι χώροι στο εσωτερικό κυμαίνονται σε πολύ καλό επίπεδο για την κατηγορία, με τα δύο μοντέλα να έχουν τη δυνατότητα άνετης φιλοξενίας δύο ενηλίκων επιβατών στην πίσω σειρά καθισμάτων, χωρίς να αισθάνονται στριμωγμένοι. Στο Arona, το διαθέσιμο ύψος για το κεφάλι και τους ώμους των πίσω, είναι οριακά μεγαλύτερο. Κοινός παρονομαστής το πορτμπαγκάζ των 355 lt, μια πολύ καλή τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας, έχοντας παράλληλα διπλό πάτωμα και τέσσερα μεταλλικά άγκιστρα πρόσδεσης για την ασφάλιση των φορτίων.

Η γνωστή τριάδα…

Σε αντίθεση με τη σχεδίαση, όπου έχουμε εύστοχες αλλαγές, τα νέα SEAT Ibiza και Arona εμφανίζονται με το ίδιο «ρόστερ» κινητήρων. Συγκεκριμένα, τον ρόλο της βασικής έκδοσης αναλαμβάνει ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.0 MPI με 80 PS, με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ο οποίος όμως προσφέρεται αποκλειστικά για το Ibiza και δεν τον συναντάμε στην γκάμα του Arona. Ψηλότερα, υπάρχει ο τρικύλινδρος turbo 1.0 TSI με 95 ή 115 ίππους, τόσο για το Ibiza, όσο και για το Arona. Στο πρώτο επίπεδο ισχύος, το σασμάν είναι ένα χειροκίνητο 5άρι, ενώ στην περίπτωση των 115 PS προσφέρεται είτε με χειροκίνητο 6άρι, είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων. Τέλος, στην κορυφή συναντάμε τον 1.5 TSI με 150 PS, ο οποίος πάει «πακέτο» με το 7άρι DSG, δίχως δυνατότητα επιλογής μηχανικού κιβωτίου.

Στη διάρκεια της επαφής μας με τα δύο νέα SEAT, διαλέξαμε να οδηγήσουμε τον 1.0 TSI με το 7άρι DSG, μια έκδοση που σίγουρα, θα συγκεντρώσει μεγάλο μέρος του ενδιαφέροντος. Τα δύο μοντέλα συνδυάζονται εξαιρετικά με τον τρικύλινδρο turbo, ο οποίος διαθέτει επαρκέστατα αποθέματα ισχύος για να κινήσει πρόθυμα το σύνολο χωρίς κομπιάσματα. Δεν αισθάνεσαι ποτέ ότι σου λείπει η δύναμη και αυτό, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο κιβώτιο. Η κλιμάκωση των 7 σχέσεων έχει γίνει με έξυπνο τρόπο, ώστε το μοτέρ να διατηρείται πάντα στο ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας του. Παράλληλα, οι γρήγορες αλλαγές, αλλά κυρίως, οι άμεσες αντιδράσεις με γρήγορο κατέβασμα σχέσης όταν χρειαστεί, σε κάνουν να χρησιμοποιείς πολύ σπάνια τα paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι. Τέλος, η κατανάλωση και στα δύο αυτοκίνητα στη διάρκεια της επαφής μας, έμεινε μεταξύ των 5,5 και 6 lt ανά 100 km, κινούμενοι με σύνεση στους δρόμους του νησιού και σεβόμενοι τα όρια ταχύτητας.

Ώριμες προτάσεις

Σε επίπεδο οδηγικής αίσθησης, τα SEAT Ibiza και Arona διαπρέπουν, για τα δεδομένα της κατηγορίας τους. Η πλατφόρμα MQB A0 είναι ένα βασικό συστατικό της επιτυχίας, καθώς προσφέρει άκαμπτο πλαίσιο. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με σφιχτή ρύθμιση που βοηθά στην επίτευξη μιας ζωντανής οδικής συμπεριφοράς. Στις στροφές, το Ibiza αποδεικνύεται λίγο πιο συγκροτημένο, κάτι απόλυτα αναμενόμενο με βάση τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος και το ύψος του αμαξώματος. Αμφότερα έχουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, αν και οι ρυθμοί που ακολουθήσαμε κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ήταν φυσιολογικοί, χωρίς υψηλή πίεση.

Το τιμόνι διαθέτει σωστή αίσθηση και ακρίβεια, με το βάρος να μεταβάλλεται ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual). Εκτός από το σύστημα διεύθυνσης, τα Driving Profiles επεμβαίνουν και στην απόκριση του κινητήρα, αλλά και το κιβώτιο, αν μιλάμε για αυτόματο DSG. Φυσικά, όπως οφείλει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, τα δύο SEAT έχουν πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας. Συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control (ACC), το Automatic Emergency Braking και το Tiredness Recognition συνδυάζονται με ορισμένες από τις πιο προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, προσφέροντας έξυπνη υποστήριξη όποτε τη χρειάζεται, χωρίς να παρεμβαίνουν ή να αναλαμβάνουν τον έλεγχο της οδήγησης.

Με τα συστήματα Travel Assist ACC και Lane Assist, τα αυτοκίνητα προσφέρουν ημιαυτόνομη οδήγηση που συμβάλλει στη μείωση της κόπωσης, διατηρώντας την πορεία στο κέντρο της λωρίδας και προσαρμόζοντας την ταχύτητα στη ροή της κυκλοφορίας. Σε συνδυασμό με την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, γνωρίζει πάντα το τρέχον όριο ταχύτητας, καθιστώντας το ακόμα πιο ασφαλή συνοδοιπόρο στο ταξίδι.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 4DRIVE 333 PS 

Παράλληλα διαθέτουν το σύστημα Side Assist, με εμπρός και πίσω ραντάρ που παρακολουθούν τα τυφλά σημεία και ειδοποιούν σε περίπτωση που εντοπιστεί όχημα κοντά κατά την αλλαγή λωρίδας. Πέφτοντας το σκοτάδι, το High Beam Assist αναλαμβάνει τη ρύθμιση των φώτων, ανιχνεύοντας τα προπορευόμενα οχήματα και εναλλάσσοντας αυτόματα τη μεγάλη με τη μεσαία σκάλα. Χάρη στις εξελίξεις στην τεχνολογία φωτισμού και στην προηγμένη τεχνολογία Full LED της SEAT, το σύστημα προσφέρει πλέον μεγαλύτερη εμβέλεια και φωτεινότητα, έως και διπλάσια εμβέλεια στη μεσαία σκάλα και τριπλάσια φωτεινότητα στη μεγάλη σκάλα σε σύγκριση με το προηγούμενο σύστημα EcoLED, ένας ακόμα τρόπος για ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση, με πάνω από 900 lm στη μεσαία σκάλα και έως 1.510 lm στη μεγάλη σκάλα.

Με σαφή προσανατολισμό

Τα νέα SEAT Ibiza και Arona, έχουν ξεκάθαρη θέση στην αγορά, καθώς πρόκειται για ουσιώδη αυτοκίνητα που καλύπτουν πολύ σημαντικές ανάγκες. Αποτελούν ρεαλιστικές προτάσεις χάρη στους αποδεδειγμένα ικανούς κινητήρες, τη χρηστικότητα στην καθημερινότητα, τον πλήρη εξοπλισμό που ικανοποιεί ακόμη και στη βασική έκδοση, αλλά και τις απόλυτα ανταγωνιστικές τιμές, με βάση τα δεδομένα της αγοράς σήμερα. Για τη facelift εκδοχή των αυτοκινήτων δεν υπάρχουν ακόμη επίσημες τιμές στην Ελλάδα, ωστόσο οι όποιες διαφορές θα είναι μικρές και το πολύ σημαντικό προσόν του εξαιρετικού value for money, θα συνεχίσει να αποτελεί μέρος της φαρέτρας των δύο αυτοκινήτων. Τα SEAT Ibiza και Arona κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Martorell στη Βαρκελώνη και θα τα δούμε στην ελληνική αγορά από τον Ιανουάριο του 2026.

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...