Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Toyota Corolla Cross

Η Toyota φρέσκαρε το Corolla Cross και το ανανέωσε στα σημεία, λανσάροντας μια συνολικά βελτιωμένη έκδοσή του χωρίς να το διαφοροποιεί σημαντικά.

  • -
  • -

Το όνομα Toyota Corolla, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει σημαδέψει την ιστορία των τεσσάρων τροχών, ως το πιο καλοπουλημένο μοντέλο ever σε όλο τον κόσμο, με περισσότερες από 50 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1966 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, μέχρι και σήμερα. Ανεξαρτήτως κατηγορίας, ηπείρου και εκδόσεων. Στην Ελλάδα, το Corolla έπαιξε τον ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου σε χιλιάδες σπίτια, ενώ εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ ψηλά στις πωλήσεις, με τον κόσμο να το εμπιστεύεται μέχρι και σήμερα. Ωστόσο, οι καιροί άλλαξαν και οι Ιάπωνες, πριν μερικά χρόνια, αποφάσισαν να παρουσιάσουν το Corolla Cross, την SUV έκδοση του θρυλικού μοντέλου τους.

Με διαστάσεις όχι πολύ μεγαλύτερες από του Toyota C-HR, το Corolla Cross ανέλαβε να διευρύνει τις προτάσεις του κατασκευαστή στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των C-SUV, πιάνοντας ουσιαστικά όλους τους τύπους αγοραστών. Όσοι θέλουν κάτι πιο μοντέρνο και lifestyle, επιλέγουν το C-HR, όσοι ζητούν αυξημένη πρακτικότητα, πιο «οικογενειακές» αναλογίες και καλύτερους χώρους, έχουν την επιλογή του CorollaCross. Και η έξυπνη τοποθέτηση του μοντέλου στην γκάμα εξασφάλισε ότι δεν θα «κλέψει» πελάτες από το C-HR, αλλά θα φέρει νέο κοινό που δεν θα καλυπτόταν από το στυλάτο crossover και ενδεχομένως θα στρεφόταν σε άλλη μάρκα, αφού το RAV4 που ακολουθεί βρίσκεται σε άλλη κατηγορία διαστάσεων και κόστους.

Διακριτικός τύπος

Έχοντας ήδη στην γκάμα το «έντονο» C-HR, η Toyota διάλεξε μια πιο ήπια σχεδιαστική προσέγγιση για το Corolla Cross. Στην ανανεωμένη εκδοχή του, το C-SUV της μάρκας διαφοροποιείται σε βασικά σημεία, όπως την κυψελοειδή μάσκα εμπρός, τα προσαρμοζόμενα φωτιστικά σώματα και τα νέας σχεδίασης πίσω φανάρια. Παράλληλα διατίθεται πλέον και έκδοση GR Sport που προσθέτει μια σπορ αισθητική στο σύνολο, έχοντας πινελιές στους προφυλακτήρες, το σκούρο κρύσταλλο των φωτιστικών σωμάτων, τις 19άρες ζάντες αλουμινίου και τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 10 mm. Τέλος, το μήκος του αμαξώματος διαμορφώνεται λίγο πάνω από τα 4,45 μέτρα και το μεταξόνιο ορίζεται στα 2.640 mm.

Μικρές παρεμβάσεις

Το εσωτερικό του ανανεωμένου Toyota Corolla Cross δεν έχει τόσες πολλές αλλαγές συγκριτικά με το μοντέλο προ αναβάθμισης. Συγκεκριμένα, διατηρείται η ίδια σχεδιαστική προσέγγιση, με τη μοναδική διαφορά να εντοπίζεται στην φαρδύτερη κονσόλα δαπέδου μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Η διάταξη των διακοπτών πάνω σε αυτή έχει διαφοροποιηθεί και επίσης, συναντάμε πλέον δύο θέσεις αποθήκευσης smartphone με ασύρματη φόρτιση. Πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και βέβαια, το κεντρικό υποβραχιόνιο με έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο. Η θέση οδήγησης αποσπά υψηλό βαθμό λειτουργικότητας καθώς τοποθετεί σωστά το σώμα του οδηγού και του εξασφαλίζει άριστη ορατότητα και προσεγμένη γεωμετρία με τα βασικά χειριστήρια (τιμόνι, πεντάλ).

Ωστόσο, οι χώροι στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, αν και είναι αρκετοί για τη φιλοξενία δύο ενήλικων επιβατών, δεν συγκαταλέγονται ανάμεσα στους κορυφαίους της κατηγορίας, ειδικά ο αέρας για τα γόνατα που είναι ελαφρώς περιορισμένος για τους ψηλότερους επιβάτες. Οι τελευταίοι πάντως δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα για το διαθέσιμο ύψος, αφού και αναστήματα άνω του 1,9 m θα καθίσουν χωρίς να ακουμπάει το κεφάλι τους στην οροφή. Ο χώρος αποσκευών των 471 lt επαρκεί για να καλύψει τις οικογενειακές ανάγκες και το σχήμα του είναι τετράγωνο, στοιχείο αρκετά βολικό για να εκμεταλλευτεί κάποιος όλο τον διαθέσιμο χώρο. Σε γενικές γραμμές η αίσθηση ευρυχωρίας και η άνεση βρίσκεται σε καλό επίπεδο, σαφώς υψηλότερο συγκριτικά με τον έτερο εκπρόσωπο της μάρκας στην κατηγορία, το C-HR.

Αναφορικά με τον ψηφιακό εξοπλισμό, το Toyota Corolla Cross εφοδιάζεται από τη βασική του έκδοση με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών που έχει όμορφα γραφικά, τα οποία αλλάζουν ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης. Η πληροφόρηση του οδηγού γίνεται αποτελεσματικά και το σύστημα δίνει αρκετές επιλογές εξατομίκευσης των στοιχείων που εμφανίζονται στο καντράν, ανάλογα με το είδος της πληροφορίας που θέλει να λαμβάνει. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας υπάρχει και μια οθόνη αφής των 10,5 ιντσών, η οποία φιλοξενεί ένα λειτουργικό, γρήγορο και εύκολο σύστημα πολυμέσων με πολλές δυνατότητες. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με AppleCarPlay και η οθόνη διακρίνεται για την ευκρίνειά της. Κλείνοντας, θα σταθούμε στην υψηλή ποιότητα κατασκευής, με τη μάρκα να χρησιμοποιεί περισσότερο αφρώδες πλαστικό στο ταμπλό και τις εμπρός πόρτες. Η συναρμογή είναι πολύ καλή και οι επενδύσεις όμορφες, συνθέτοντας ένα ωραίο περιβάλλον εντός της καμπίνας.

Πρωταθλητής οικονομίας

Το νέο Toyota Corolla Cross, όπως και το προηγούμενο, συνδυάζεται αποκλειστικά με full hybrid κινητήρια σύνολα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν τρεις επιλογές, μια με τον 1.8 Hybrid των 140 PS και κίνηση στους εμπρός τροχούς και δύο με τον 2.0 Hybrid των 180 PS με κίνηση είτε εμπρός, είτε τετρακίνηση. Σε κάθε περίπτωση, το κιβώτιο είναι ένα e-CVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Το αυτοκίνητο που μας παραχωρήθηκε για μια πρώτη γνωριμία επί ελληνικού εδάφους είχε τον μικρότερο (και πιο εμπορικό) κινητήρα 1.8 Hybrid με τους 140 PS. Το σύνολο αποδεικνύεται αρκετά ταιριαστό με το οικογενειακό SUV της Toyota καθώς χαρίζει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,9 sec) αλλά κυρίως, εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Κατά τη διάρκεια της σύντομης δοκιμής μας, η ένδειξη του trip computer στάθηκε στα 5,5 lt βενζίνης ανά 100 km, σε διαδρομές τόσο εντός πόλης, όσο και σε αυτοκινητόδρομο. Η επίδοση είναι άκρως εντυπωσιακή για ένα SUV σχεδόν 4,5 μέτρων, ωστόσο το αξιοσημείωτο, είναι το γεγονός ότι η κατανάλωση δύναται να περιοριστεί ακόμη περισσότερο σε συνθήκες αστικού ιστού (πόλη, μποτιλιάρισμα κλπ), κάτω από τα 5 lt ανά 100 km λόγω της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Η πέμπτη γενιά του Toyota Hybrid χρησιμοποιεί πολύ έξυπνα τους κινητήρες και δίνει προτεραιότητα στον ηλεκτροκινητήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πόλη, το ποσοστό ηλεκτρικής οδήγησης (επί του χρόνου της διαδρομής, όχι της απόστασης) μπορεί να ξεπεράσει το 70%. Γενικά, είναι… ασφαλές να πούμε ότι η Toyota δεν έχει αντίπαλο όταν η κουβέντα πάει στην κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες και όχι «στα χαρτιά».

Αλλάζει πρόσωπα

Στην παρουσίαση του νέου Toyota Corolla Cross, δόθηκε ιδιαίτερη βάση στην ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, με σαφείς αναφορές στην προσεγμένη ηχομόνωση. Η ανανεωμένη γενιά έρχεται πλέον με περισσότερο ηχοαπορροφητικό υλικό, ειδικά στην οροφή, ενώ το πάνελ της μόνωσης στον καθρέφτη του κινητήρα (μεταξύ του πίσω μέρους του μοτέρ και της καμπίνας) είναι παχύτερο στις εκδόσεις Style, GR Sport και Lounge, με αποτέλεσμα τον περιορισμό του ήχου από το θερμικό μοτέρ, όταν αυτό λειτουργεί. Στη διάρκεια της επαφής μας με το αυτοκίνητο πολύ γρήγορα διαπιστώσαμε ότι η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί και πολλές φορές, δεν καταλαβαίνεις πότε παίρνει μπροστά ο βενζινοκινητήρας, όταν αυτός λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, δηλαδή εντός πόλης.

Όμως, το κιβώτιο e-CVT δεν έχει… ξεχάσει τις παλιές του συνήθειες και συνεχίζει να σηκώνει ψηλά τις στροφές του βενζινοκινητήρα όταν ζητήσεις περισσότερη ισχύ, φέρνοντας έτσι αρκετό θόρυβο στην καμπίνα. Η συνεχόμενη αίσθηση «πατιναρίσματος» του συγκεκριμένου κιβωτίου είναι και το μοναδικό μελανό σημείο στην οδηγική εμπειρία που λαμβάνεις από το αυτοκίνητο. Μπορεί να εξασφαλίζει άριστη οικονομία καυσίμου και ομαλή λειτουργία, ωστόσο σε έναν ανηφορικό επαρχιακό δρόμο ή στο ταξίδι με ταχύτητα κοντά στο όριο ταχύτητας (130-140 km/h) θα κάνει αρκετή φασαρία. Φυσικά, η επιλογή της Toyota είναι συνειδητή, αφού οι περισσότεροι κινούμαστε κυρίως εντός πόλης και σπανιότερα στον αυτοκινητόδρομο.

Αν εξαιρέσουμε λοιπόν τα αυξημένα… ντεσιμπέλ λόγω του e-CVT, το Corolla Cross είναι πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση, λόγω του αγχολυτικού τρόπου με τον οποίο κινείται, την άνεση από την ανάρτηση και το σωστό φιλτράρισμα των κακοτεχνιών. Το αυτοκίνητο της δοκιμής με τους τροχούς των 18 ιντσών και τα ελαστικά της Dunlop (SP Sport MAXX 050 διάστασης 225/50) κυριολεκτικά «κατάπινε» τις λακκούβες της ασφάλτου και η ηρεμία στην καμπίνα πολύ δύσκολα διαταρασσόταν. Ευθύνη φέρει και η διάταξη της ανάρτησης με γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα, μια ιδιαίτερα ποιοτική επιλογή που αποτυπώνεται στην οδική συμπεριφορά του Corolla Cross.

Δείτε ακόμη: Το SUV που δεν χαλάει ποτέ - Είναι Toyota και κάνει 450.000 km χωρίς σοβαρή βλάβη

Από την άλλη, μην περιμένει κάποιος να βρει σπορ στοιχεία, αφού η στόχευση είναι ξεκάθαρα «οικογενειακή». Παρά τη σωστή ακρίβεια του τιμονιού, η αίσθηση είναι μέτρια και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν θα αργήσουν να εμφανιστούν, δίνοντας το στίγμα για την ταυτότητα του μοντέλου. Το Corolla Cross αισθάνεται καλύτερα στους χαλαρούς ρυθμούς μετακίνησης, είτε εντός πόλης, είτε σε επαρχιακούς ή στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί δίνει τον καλύτερό του εαυτό και αποδεικνύει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του. Προσφέρει σιγουριά ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, σου δίνει εμπιστοσύνη με τον τρόπο που φρενάρει και διαθέτει πάντα πολλή πρόσφυση, ακόμη και στην εμπροσθιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας.

Σωστή τοποθέτηση

Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, με το Corolla Cross η Toyota φιλοδοξεί να «πιάσει» τους αγοραστές που θέλουν ένα πιο πρακτικό και ευρύχωρο αυτοκίνητο από το C-HR, χωρίς να είναι διατεθειμένοι να αγγίξουν το κόστος και τις διαστάσεις του RAV4. Η κίνηση αυτή είναι η πιο έξυπνη για την ιαπωνική εταιρεία αφού ουσιαστικά «ξεκλειδώνει» ένα καινούργιο κοινό που αναγκαστικά θα στρεφόταν σε άλλη μάρκα, χωρίς να αποσπά πελάτες που έτσι κι αλλιώς θα είχε με το C-HR. Ο τρόπος λοιπόν που έχει υλοποιηθεί το Corolla Cross είναι απόλυτα εύστοχος, με σαφώς τονισμένα τα οικογενειακά του χαρακτηριστικά και ανταγωνιστικές τιμές. Στη νέα γενιά έγινε πιο όμορφο, πιο ραφιναρισμένο στον δρόμο και δεν έχασε την ανταγωνιστική σχέση τιμής-αξίας που έτσι κι αλλιώς είχε.

Η βασική έκδοση ξεκινάει από 30.970 ευρώ (Active Plus) αλλά περιλαμβάνει ένα ιδιαίτερα πλήρες πακέτο εξοπλισμού με στοιχεία όπως οθόνη infotainment 10,5 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτροχρωματικό κεντρικό καθρέπτη, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και μια πληρέστατη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Η δεύτερη έκδοση εξοπλισμού Style των 34.470 ευρώ, που είναι κατά τη γνώμη μας και το πιο ενδιαφέρον σημείο της γκάμας (βάσει τιμής-αξίας) προσθέτει προσαρμοζόμενα LED φώτα εμπρός, ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ, συρόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο πίσω, ηχομονωτικό υλικό στις οπές εξαερισμού της καμπίνας, ηχομονωτικό πάνελ οροφής, παχύτερο ηχομονωτικό υλικό στον «καθρέφτη» του μοτέρ,  σύστημα έξυπνης πέδησης με αυτόματο φρενάρισμα πίσω (για έξοδο από γκαράζ, κάθετες θέσεις στάθμευσης κλπ), εξωτερικούς καθρέπτες με ειδοποίηση ύπαρξης αυτοκινήτου στη νεκρή γωνία, θερμαινόμενο τιμόνι κλπ. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η στάνταρ εγγύηση είναι 6 χρόνια ή έως 200.000 χλμ. Με το πρόγραμμα Toyota Relax μπορεί να επεκταθεί στα 11 χρόνια ή 200.000 χλμ, ενώ η εγγύηση που αφορά την μπαταρία του υβριδικού συστήματος, είναι έως 11 χρόνια ή 1.000.000 χλμ! 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...