Οδηγούμε τα XPeng G6 & G9: Η Tesla της Κίνας ονομάζεται ΧPeng
Εάν η Tesla υπήρξε πρωτοπόρος στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, η XPeng, φιλοδοξεί να είναι το μέλλον...
- -
- -

Προχωρώ ευθύς αμέσως στις απαραίτητες συστάσεις γιατί υπάρχει σοβαρή πιθανότητα, οι περισσότεροι από εσάς, να ακούτε για πρώτη φορά το όνομα XPeng. Η XPeng λοιπόν, ιδρύθηκε το 2014 και παρά το νεαρό της ηλικίας της, έχει εξελιχθεί στην εξυπνότερη εταιρεία ηλεκτρικής κινητικότητας στην Κίνα.
Πολλοί, την έχουν χαρακτηρίσει μάλιστα ως την κινεζική Tesla και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό, τόσο στη φιλοσοφία του brand όσο και στο βιογραφικό του ιδρυτή της. Ο He Xiaopeng, είναι ένας business man με πολλά κοινά στοιχεία με τον Elon Musk. Ανδρώθηκε και ο ίδιος επιχειρηματικά στο χώρο της τεχνολογίας, δημιουργώντας «software» για εταιρείες κολοσσούς στην Κίνα, όπως την UCWeb, την Alibaba κ.α.
Όπως είχε κάνει και ο Musk, ο οποίος πήρε τα χρήματα από την πώληση του PayPal στο eBay για να τα επενδύσει -μεταξύ άλλων- σε μια άγνωστη τότε για το κοινό startup ηλεκτρικών οχημάτων, την Tesla (το 2004), έτσι και ο Xiaopeng αποφάσισε το 2014 να μπει στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας…
Ο He Xiaopeng, ακολουθώντας ξανά τα χνάρια του Elon, έχει αναπτύξει «τσιπάκια» για αυτόνομη οδήγηση και ποικίλες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, έχει κατασκευάσει ανθρωποειδές ρομπότ και ασχολείται επίσης πολύ «ζεστά» με την αεροναυπηγική. Ποια είναι όμως η διαφορά ανάμεσα στους δυο άντρες; Ότι η XPeng αντί για πυραύλους, παράγει ιπτάμενα αυτοκίνητα. Τα οποία δεν είναι κάποιο concept που βλέπουμε «στα χαρτιά» αλλά έτοιμα προϊόντα τα οποία θα παραδοθούν στους πελάτες τους. Ήδη, το 2026 είναι «κλεισμένα» 3.000 ιπτάμενα αυτοκίνητα καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής!
Δείτε ακόμη: Tο Xpeng P7 έλαβε 10.000 παραγγελίες σε 6 λεπτά
Ωστόσο, η XPeng λειτουργεί σε πολύ διαφορετικό επίπεδο από την Tesla όσον αφορά την κλίμακα και τον ανταγωνισμό. Η Tesla απολάμβανε ένα σχεδόν μονοπωλιακό καθεστώς για χρόνια στη Δύση, αντίθετα, η XPeng έπρεπε να αντιμετωπίσει μια υπερπλήρη κινεζική αγορά γεμάτη φιλόδοξους και πολύ δυνατούς αντιπάλους.
Η XPeng προφανώς δε συγκρίνεται ως «μέγεθος» και πωλήσεις με την Tesla. Παρόλα αυτά, η κινεζική φίρμα, έχει καταφέρει να βρίσκεται στην όγδοη θέση μεταξύ των νέων έξυπνων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα, έχοντας πουλήσει φέτος μέχρι στιγμής 800.000 μοντέλα (παγκοσμίως), δραστηριοποιείται ήδη σε 13 ευρωπαϊκές αγορές συν 8 ακόμα που είναι στα σκαριά πέραν της χώρας μας, ενώ σύντομα ετοιμάζεται και για τη μεγάλη απόβαση… στις Η.Π.Α.
Διαπραγματεύεται επίσης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και του Χονγκ Κονγκ αντλώντας σχεδόν 5 δις με την εισαγωγή της σε αυτά, έχει κέντρα σε Πεκίνο, Σαγκάη, Σίλικον Βάλεϊ και Άμστερνταμ, ενώ εταιρείες όπως η Didi Global και φυσικά η Volkswagen, έχουν επενδύσει κοντά στο 1 δις στην XPeng προκειμένου να είναι εταίροι, της νέας μεγάλης δύναμης στο χώρο των ευφυών οχημάτων ηλεκτρικής κινητικότητας, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα πρώτα δείγματα γραφής
Η XPeng δεν έχει «ανάγκη» επίσης «τρίτους» προμηθευτές καθώς κατασκευάζει σχεδόν τα πάντα in-house. Με όπλο της, την τεχνητή νοημοσύνη. Έχει ακόμα βέβαια μια μικρή γκάμα μοντέλων, ωστόσο, κάθε της δημιούργημα διακρίνεται για την ευφυία του, την κορυφαία τεχνολογία που διαθέτει και τους πρωτόγνωρους ρυθμούς φόρτισης του. Σε πρώτη φάση βέβαια στην ελληνική αγορά (η XPeng εκπροσωπείται στη χώρα μας από την Autohellas του ομίλου Βασιλάκη) από το Νοέμβριο και μετά συγκεκριμένα, θα πατήσουν τους τροχούς τους δυο SUV μοντέλα. Τα G6 και G9.
Στην μεν πρώτη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που φωνάζει από μακριά ότι θέλει να μετρήσει τις δυνάμεις του απέναντι στο Model Y της Tesla, στη δε δεύτερη, τα πράγματα είναι κομματάκι διαφορετικά, διότι η ναυαρχίδα της XPeng, το G9, δεν έχει αντίπαλο στη γκάμα της Tesla...
Τα G6 και G9 όμως, μοιράζονται και αρκετά κοινά χαρακτηριστικά. Αμφότερα, φορτίζουν από το 10 έως το 80% σε 12 λεπτά, φθάνουν έως τα 525 kW σε ταχύτητες φόρτισης, έχουν σύγχρονη αρχιτεκτονική 800V, χρησιμοποιούν μπαταρίες LFP, απαλλαγμένες από κοβάλτιο, νικέλιο, μαγγάνιο και διαθέτουν βεβαίως, έναν απίστευτα υψηλό αριθμό τεχνολογικών συστημάτων τα οποία με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης εξελίσσονται συνεχώς ώστε να «μαθαίνουν» τον οδηγό τους και να τον «βοηθούν» στη μετακίνηση του με το αυτοκίνητο.
Σε ότι αφορά το G6, τοποθετείται στην κατηγορία των κουπέ D-SUV (μήκος 4.758 mm), βασίζεται στην in–house πλατφόρμα SEPA 2.0 της XPeng, τροφοδοτείται από μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 80,8 kWh και μπορεί να «τραβήξει» έως 451 kW σε έναν ταχυφορτιστή! Προσφέρει επίσης μέγιστη αυτονομία 535 km, με τη δομή σάντουιτς «4-5-4» της μπαταρίας του να αντέχει έως και 80 τόνους (!) δύναμης σε πλευρική σύγκρουση!
Αισθητικά, το G6, μοιάζει πολύ με το ανανεωμένο Model Y της Tesla, με την λεπτή «φλοίδα» φωτός των 1.942 mm (Starlight LED light bar) να διατρέχει όλο το μήκος του καπό, με την εικόνα να διαφοροποιείται σημαντικά στο πίσω μέρος, όπου το κουπέ τελείωμα σε συνδυασμό με την «ducktail» αεροτομή, να χαρίζουν στο D-SUV της XPeng, ένα πιο σπορτίφ ύφος.
Υπάρχει επίσης στάνταρντ γυάλινη πανοραμική οροφή, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα για όλους τους επιβάτες (και με επιλογή μασάζ για αυτά οδηγού και συνοδηγού), ζάντες 20’’ με ελαστικά Michelin, 4 θύρες USB, δύο επιφάνειες επαγωγικής φόρτισης 50W για smartphones, ηχοσύστημα 960W με 18 ηχεία, αντλία θερμότητας για βελτίωση της απόδοσης το χειμώνα και δυνατότητα φόρτισης εξωτερικών συσκευών (V2L).
Οι επιβάτες του G6 αισθάνονται επίσης ότι βρίσκονται μέσα σε ένα ευήλιο και ποιοτικό θάλαμο. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι πραγματικά «τεράστιοι» για πόδια και κεφάλι, η εργονομία εξαιρετική, με το μοναδικό ίσως «ατόπημα» να εντοπίζεται στην έδρα του καθίσματος των δυο εμπρός επιβατών η οποία μάλλον είναι κατασκευασμένη για κινεζικά… σωματότυπα.
Το G6 χρησιμοποιεί λειτουργικό σύστημα Xmart OS που «τρέχει» στην κεντρική οθόνη των 15, 6”, το οποίο, μπορεί να μην είναι το πιο γρήγορο της αγοράς, σίγουρα όμως συγκαταλέγεται μεταξύ των ταχύτερων, όντας επίσης πανεύκολο στο χειρισμό του και με όμορφα και «καθαρά» γραφικά. Η απόκριση της οθόνης είναι επιπέδου κορυφαίου smartphone με την οθόνη των 10,2” εμπρός από τον οδηγό, να είναι παραμετροποιήσιμη προσφέροντας κορυφαία ενημέρωση.
Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, όπως ανέφερα, πέντε ενήλικες θα βολευτούν στην καμπίνα με χαρακτηριστική ευκολία έχοντας στη διάθεση τους 571 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, τα οποία δύναται με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, να εκτοξευτούν στα 1.374 λίτρα.
Το G6 θα διατίθεται τόσο σε δικίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις, με τη με την πρώτη να εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, απόδοσης 218 PS με 440 Nm ροπής, ενώ η κορυφαία τετρακίνητη version (AWD Performance), με τα δυο ηλεκτρομοτέρ, προσφέρει 487 ίππους με 660 Nm ροπής!
Αντίθετα, το G9 είναι… άλλο επίπεδο. Η ναυαρχίδα των SUV της XPeng (μήκος 4.891 mm), είναι ένα premium μοντέλο με όλη τη σημασία της λέξεως. Πολύ όμορφο σχεδιαστικά, κρύβει με πολλές έξυπνες αισθητικές πινελιές τον όγκο του, προσφέροντας στα ενδότερα του έναν θάλαμο επιβατών που πραγματικά, θέλεις να παραμείνεις σε αυτόν όσο περισσότερο μπορείς.
Και το G9 φέρει στάνταρντ γυάλινη πανοραμική οροφή (η XPeng υποστηρίζει ότι συγκρατεί το 99,9% της UV ακτινοβολίας), θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα για όλους τους επιβάτες, προσφέροντας επίσης για τους τρεις που θα φιλοξενηθούν πίσω και πλήθος επιλογών μασάζ καθώς και ανάκληση της πλάτης για επιπλέον… απόλαυση.
Τα τεχνολογικά συστήματα άνεσης, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας είναι «ατελείωτα», με την κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων καθώς και αυτή της ψυχαγωγίας στην πλευρά του οδηγού, να είναι piece of cake στο χειρισμό τους, γρήγορες σε απόκριση και με εξαιρετικά γραφικά.
Οι δε χώροι, χωρίς καμία δόση υπερβολής θυμίζουν… διαμέρισμα. Κάθεσαι σταυροπόδι στο πίσω κάθισμα, ένας επιβάτης αναστήματος 1,75 μέτρα έχει άλλο ένα «κεφάλι» αέρα έως την οροφή, ενώ υπάρχουν και 660 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο πορτπαγκάζ, ακόμα 71 lt στο εμπρός frunk, ενώ σε περίπτωση που αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ο όγκος απογειώνεται στα 1.576 λίτρα!
Για την κίνηση τώρα του G9 υπάρχουν οι εξής επιλογές: RWD Standard Range με 258 ίππους, 465 Nm ροπής, 6,6’’ για τα πρώτα 0-100 km/h, με 79άρα μπαταρία που προσφέρει 502 km αυτονομία (ταχύτητα φόρτισης 445KW), ακολουθεί η RWD Long Range version που διαφοροποιείται ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας (93,1 kWh), που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αυτονομία (585 km) και ταχύτερη φόρτιση (525 kW), με τη γκάμα να συμπληρώνει η κορυφαία επιλογή, η AWD Performance με τα δυο ηλεκτρομοτέρ, την 93άρα μπαταρία, τους 423 ίππους, τα 695 Nm ροπής και… τα μόλις 4,2’’ για το σπριντ του «0-100». Κρατήστε επίσης, ότι οι εκδόσεις με την μεγάλη μπαταρία, μέσα σε 10’ είναι σε θέση να προσφέρουν 450 km αυτονομίας στο όχημα, καθώς φορτίζουν με εξωφρενικές ταχύτητες της τάξεως των 525 kW.
Καθ’ οδόν…
Ανεξάρτητα εάν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του G6 ή του G9, τις εντυπώσεις κερδίζει η ποιότητα κύλισης. Στα πέριξ του Μονάχου όπου έλαβε χώρα η πανευρωπαϊκή παρουσίαση των δυο μοντέλων, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη, σύντομη πολύ είναι η αλήθεια, από τα δυο νέα SUV της XPeng.
Αμφότερα λοιπόν πέραν του εξαιρετικά αέρινου πατήματος που προσφέρουν στο δρόμο, χαρίζουν στο πλήρωμα κορυφαία ηχομόνωση και «σίγουρο» πάτημα στο δρόμο. Προφανώς δε χρειάζεται να αναφέρω ότι αρκεί να χαϊδέψει κανείς το πεντάλ και η επιτάχυνση έρχεται σα γροθιά στο στομάχι, θα εστιάσω όμως στον τρόπο με τον οποίο περνά αυτή η δύναμη στο δρόμο. Χωρίς απώλειες, χωρίς δονήσεις στο τιμόνι, χωρίς νευρικές αντιδράσεις στο αμάξωμα και πάντα με ασφάλεια, καθώς τόσο το σύστημα ανάκτησης όσο και οι τέσσερις μεγάλοι δίσκοι στους τροχούς, είναι πάντοτε εκεί ώστε εάν χρειαστεί να επιβραδύνουν γρήγορα το αμάξωμα.
Το πλαίσιο συνολικά και στα δυο μοντέλα είναι στιβαρό και το τιμόνι καλό σε πληροφόρηση χωρίς μάλιστα να ενοχλεί επ’ ουδενί η ηλεκτρική του αίσθηση. Η αλήθεια είναι, πως το G6 Performance με το πιο σφιχτό set up στην ανάρτηση του και την κάπως πιο «μικρή» διαδρομή, «ακούστηκε» ορισμένες φορές κυρίως σε κάποια σαμαράκια σε αστικό περιβάλλον, δίχως όμως να «επιφέρει» κραδασμούς στην καμπίνα.
Δείτε ακόμη: Η επένδυση των 13,8 δις της XPeng
Αντίθετα το G9 είναι μαγικό χαλί… Η αερανάρτηση του με τα ηλεκτρομαγνητικά αμορτισέρ, ισοπεδώνει στην κυριολεξία τα πάντα στο πέρασμα της, ενώ επιλέγοντας το Sport mode από το μενού (υπάρχουν επίσης τα ECO, Comfort, Individual, Launch και Escape) και τη χαμηλότερη ως προς το έδαφος απόσταση της αερανάρτησης, το G9 καταφέρνει όχι μόνο να κρύψει έντεχνα τα 2.200+ κιλά του αλλά σου προσφέρει και μια νότα σπορ χροιάς!
Η XPeng, που από το Νοέμβριο θα
ξεκινήσει την εμπορική της σταδιοδρομία με κάθε επισημότητα και στη
χώρα μας, δεν είναι μία ακόμα κινεζική φίρμα που κατασκευάζει
αυτοκίνητα. Θα μπορούσε κανείς να την χαρακτηρίσει ως ένα «κόμβο»
κινητικότητας, που με πυλώνες την τεχνητή νοημοσύνη και τον
ηλεκτρισμό, δημιουργεί ευφυή προϊόντα, είτε αυτά
ονομάζονται αυτοκίνητα, είτε ιπτάμενα μέσα είτε ανθρωποειδή
ρομπότ.