Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο smart #5 Brabus των 646 ίππων! Πότε έρχεται Ελλάδα
Η γκάμα της smart ολοένα και διευρύνεται, με το #5 να αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο σε διαστάσεις μοντέλο της μάρκας. Το οδηγούμε στην Πορτογαλία, και μάλιστα στην έκδοση Brabus, και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
- -
- -
Η smart έχει ανοίξει μία νέα σελίδα στην ιστορία της, με τα νέα #1 και #3 να επιδεικνύουν τη στρατηγική και τη φιλοσοφία που θα διέπει τα μοντέλα της από εδώ και στο εξής. Σήμερα η δημοφιλής μάρκα δεν αποτελεί μία εταιρεία με περιορισμένη γκάμα που απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό, αφού πλέον διαθέτει δημιουργίες που τοποθετούνται στην καρδιά ανταγωνιστικών κατηγοριών. Διατηρώντας μέρος του DNA που διαχρονικά τη χαρακτηρίζει, όπως ο funky χαρακτήρας, η smart έχει χαράξει μία νέα και σαφώς πιο εμπορική πορεία. Το τελευταίο… «χτύπημα» της μάρκας είναι το #5. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό D-SUV, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο σε διαστάσεις μοντέλο που έχει βγει ποτέ από τη γραμμή παραγωγής της smart. Για να αποτελέσει μία δελεαστική πρόταση στην κατηγορία, οι τεχνικοί της μάρκας το έχουν εφοδιάσει με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτουν στη φαρέτρα τους, με κρυμμένο άσσο στο μανίκι του τη χρήση αρχιτεκτονικής 800V. Η παρουσία της εγγυάται υψηλή αυτονομία, αλλά και κορυφαίες ταχύτητες φόρτισης. Το GOCAR βρέθηκε στην Πορτογαλία, και συγκεκριμένα στην περιοχή Douro, όπου είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το νέο smart #5 στην εκρηκτική έκδοση με τον κωδικό Brabus των 646 ίππων!
Δική του ταυτότητα!
Σε αντίθεση με τα #1 και #3 που μοιράζονται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία, το #5 έχει τη δική του ταυτότητα. Ακολουθεί τη φιλοσοφία της smart «Love, Pure, Unexpected», αλλά την εκφράζει με διαφορετικό τρόπο. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις και η τετράγωνη λογική του αμαξώματος δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης της ταυτότητας του. Είναι ένα γνήσιο SUV, κάτι που αναδεικνύεται από τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, τις ράγες οροφής, αλλά και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 197 mm. Παρόλα αυτά, διατηρεί τον funky χαρακτήρα που διακρίνει όλα τα μοντέλα της smart. Για αυτό ευθύνη φέρουν τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία έχουν αντίστοιχη σχεδίαση, με μία ενιαία φωτεινή λωρίδα με μοτίβο παραλληλόγραμμων φωτών ημέρας, να ενώνει τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους. Σε κάθε περίπτωση δείχνει στιβαρό και συμπαγές, με την έκδοση Brabus να ξεχωρίζει από τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες με την πιο επιθετική προσέγγιση, αλλά και τις ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών.
Γνήσιο D-SUV!
Ακόμα και με γυμνό μάτι καταλαβαίνεις πως πρόκειται για ένα μεγάλο σε διαστάσεις SUV, το οποίο τοποθετείται στο άνω άκρο της μεσαίας κατηγορίας. Κάτι που αποδεικνύεται και από τις προδιαγραφές του. Το μήκος του #5 αγγίζει τα 4.695 mm, νούμερο που το καθιστά μεγαλύτερο από το Peugeot 3008, και ουσιαστικά το φέρνει πιο κοντά στο μέγεθος του Tesla Model Y. Το πλάτος των 1.920 mm προσθέτει πόντους στο επιβλητικό του εκτόπισμα, ενώ η περιπετειώδης προσέγγιση ενισχύεται από το ύψος των 1.705 mm. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι το μεγάλο μεταξόνιο των 2.900 mm, το οποίο σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι τροχοί είναι… «ακροβολισμένοι» στα άκρα του αμαξώματος, εκτοξεύει τις χωροταξικές του αρετές. Ακόμα και τρεις ενήλικες θα βολευτούν στην πίσω σειρά καθισμάτων, έχοντας άφθονο αέρα τόσο για τα γόνατα τους, όσο και για το κεφάλι τους, έχοντας τη δυνατότητα να καθίσουν μέχρι και σταυροπόδι! Στην άνεση όσων βρεθούν πίσω, συμβάλλει και το γεγονός ότι η πλάτη είναι ρυθμιζόμενη. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών των 630 lt υπόσχεται πως δεν θα χρειαστεί να αφήσεις απολύτως τίποτα πίσω, αν και θα λέγαμε πως η μέτρηση είναι κάπως… αισιόδοξη, αφού η μέτρηση έχει έως και την οροφή. Σε κάθε περίπτωση ο χώρος με το διπλό πάτωμα είναι άκρως ικανοποιητικός, ενώ μπορείς να αυξήσεις τη χωρητικότητα του έως και τα 1.530 lt αν αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα. Πόντους πρακτικότητας προσθέτει το frunk στο εμπρός μέρος, το οποίο προσφέρει 72 lt αποθήκευσης στις πισωκίνητες εκδόσεις και 47 lt στις εκδοχές με δύο ηλεκτροκινητήρες.
Step up!
Η νεότερη γενιά των μοντέλων της smart έχει υιοθετήσει μία μινιμαλιστική προσέγγιση όσον αφορά την καμπίνα των επιβατών. Στην περίπτωση του #5 οι βασικές αρχές παραμένουν οι ίδιες, αλλά ακολουθώντας τη λογική «bigger is better»! Η έκφραση: απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον, δικαιολογείται απόλυτα από τις τρεις οθόνες που γεμίζουν τη κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός έχει έναν μεγάλο σε διαστάσεις ψηφιακό πίνακα οργάνων Full HD σε διάσταση 10,15’’, ενώ δίπλα συνορεύουν δύο οθόνες OLED 13 ιντσών. Η πρώτη αφορά τη λειτουργία του συστήματος πολυμέσων, ενώ η δεύτερη βρίσκεται στην πλευρά του συνοδηγού. Το πανίσχυρο λογισμικό που το συνοδεύει, εκτός από τεράστιες δυνατότητες συνδεσιμότητας (απομακρυσμένες ενημερώσεις, live streaming, spotify, gaming), του χαρίζει ταχύτατη απόκριση και εικόνα υψηλής ευκρίνειας.
Σα να μην έφτασαν όλα αυτά, η φουτουριστική αισθητική του εσωτερικού παίρνει νέες διαστάσεις από το προηγμένο σύστημα Head-Up Display των 25,6 ιντσών, αλλά και τον εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό με συνδυασμούς 256 χρωμάτων. Το κορυφαίο #5 προσφέρει επιπλέον τεχνολογίας όπως φωνητικές εντολές, αλλά και κορυφαίο ηχοσύστημα της Sennheiser με 20 ηχεία υψηλής απόδοσης, μέγιστη ισχύ 1.190 Watt και ενσωματωμένα ηχεία που υποστηρίζουν πολλαπλές μορφές εισόδου, από Stereo και Surround έως την πλήρη διαμόρφωση 7.1.4 Dolby Atmos, αναβαθμίζει περαιτέρω την εμπειρία στο εσωτερικό του. Αντίστοιχα πληθωρική και τεχνολογικά προηγμένη είναι η σουίτα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.
Τεχνολογικό διαμάντι!
Ένα από τα σημαντικότερα προτερήματα του νέου #5 έρχεται από… την Κίνα μεριά. Το νέο SUV της smart βασίζεται στην πλατφόρμα SEA2 της Geely, που υιοθετεί αρχιτεκτονική 800V και μπορεί να υποστηρίξει ταχεία φόρτιση έως 400 kW! Σε σχετική επίδειξη, είδαμε το #5 να φορτίζει από το 7% έως το 80% σε μόλις 15 λεπτά, αλλά σε ιδανικές συνθήκες και με την μπαταρία σε κατάλληλη θερμοκρασία πριν τη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση, οι άνθρωποι της smart αναφέρουν πως το #5 χρειάζεται 18 λεπτά για το 10%-80%, ενώ σε πέντε λεπτά μπορεί να ανακτήσει αρκετή ενέργεια για 188 km, ενώ σε δέκα λεπτά «κερδίζει» έως και 318 km αυτονομίας!
Το #5 θα διατίθεται με δύο διαφορετικές μπαταρίες και σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις. Η βασική έκδοση έχει μπαταρία LFP χωρητικότητας 76 kWh, ισχύ 340 ίππων και αυτονομία 465 km. Οι υπόλοιπες εκδοχές εφοδιάζονται με τη μεγαλύτερη μπαταρία 100 kWh (NCM) και βασίζονται στην πλατφόρμα 800 Volt, προσφέροντας αυτονομία έως 590 km και υψηλή απόδοση φόρτισης. Οι εκδόσεις Pro+ και Premium προσφέρουν 363 ίππους, ενώ οι Pulse και Summit με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, έχουν απόδοση 587 ίππους με την χιλιομετρική ελευθερία να αγγίζει τα 540 km. Όσον αφορά την κορυφαία εκδοχή Brabus αποτελεί το ισχυρότερο smart που έχει κατασκευαστεί ποτέ, με 646 ίππους και 710 Nm ροπή! Μάλιστα, με τη χρήση Rocket Launch το 0-100 km/h πραγματοποιείται σε μόλις 3,8 sec!
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο smart #3 Brabus
Διχασμένη προσωπικότητα…
Όπως αναφέραμε και πιο πριν, η πρώτη μας επαφή με το νέο #5 έγινε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης Brabus. Περνώντας στο εσωτερικό του, το κάθισμα με την πληθώρα ρυθμίσεων σου επιτρέπει να βρεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης. Το τιμόνι με την επένδυση από αλκαντάρα έχει πολύ ωραία αίσθηση, ενώ το τύπου μπάκετ κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα. Βέβαια, λίγο αργότερα σε πιο γρήγορο ρυθμό, διαπιστώσαμε πως θα θέλαμε λίγο καλύτερη στήριξη τόσο για τα πόδια, όσο και πλευρική. Το στοιχείο που μας έκανε ιδιαίτερα θετική εντύπωση ήταν η ποιότητα των υλικών. Η χρήση μαλακών πλαστικών στο πάνω και κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, συνδυάζεται με σκληρά που περιστοιχίζουν τις δύο μεγάλες OLED οθόνες, προσφέροντας μία αίσθηση υψηλής ποιότητας στο εσωτερικό. Με εξαίρεση κάποια πλαστικά στους αεραγωγούς, το εσωτερικό του #5 είναι ποιοτικό και αποπνέει έναν αέρα πολυτέλειας.
Έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Comfort, το #5 θυμίζει… λύκο με μανδύα προβάτου. Όλα κυλούν απόλυτα ήρεμα, χωρίς καμία δόση εκρηκτικότητας, την ώρα που η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά. Παρά την απουσία ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αμορτισέρ, το Brabus αποδεικνύεται εξαιρετικά άνετο. Δεν αντιδρά ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, απορροφώντας ό,τι βρεθεί μπροστά του. Η ρύθμιση της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, σε καμία περίπτωση δεν είναι μαλακή και διαβάζει με λεπτομέρεια το ανάγλυφο του δρόμου, χωρίς όμως να μεταφέρει δυσάρεστη αίσθηση στην καμπίνα των οδηγών. Οι τεχνικοί της smartέχουν βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα σε άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά, με το #5 να ξεχωρίζει με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει.
Κρατηθείτε…
Η πολιτισμένη του συμπεριφορά, πάει… περίπατο από τη στιγμή που θα αποφασίσεις να επιλέξεις το πρόγραμμα Sport ή Brabus. Σε εκείνο το σημείο αποκαλύπτει το πραγματικό του πρόσωπο και τον εκρηκτικό χαρακτήρα του. Ξαφνικά θαρρείς πως τα 2.378 kg του αμαξώματος έχουν γίνει… 1.378 kgκαι οι 646 ίπποι διακτινίζουν το #5 από το ένα σημείο στο άλλο σε χρόνο dt. Κάνοντας χρήση του rocket launch (launch control) νομίζεις πως έχεις μπει σε μία χρονοδίνη με τις εικόνες στο πλάι να αλλάζουν με ασύλληπτο ρυθμό. Την ίδια ώρα τα άμεσα διαθέσιμα 710 Nm σηκώνουν το εμπρός μέρος με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού, εκμηδενίζοντας αποστάσεις και προσπεράσεις. Δεν είναι υπερβολή, πως με το #5 Brabus πρέπει να… επαναπροσδιορίσεις τις αποστάσεις ανάμεσα στις στροφές.
Παρά τον εκρηκτικό χαρακτήρα του, το πανίσχυρο SUV αποδεικνύεται ισορροπημένο στον επαρχιακό δρόμο. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες και σου εμπνέει σιγουριά να κινηθείς γρήγορα. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού έχει μία μικρή υστέρηση, με τη δύναμη να περνάει στο δρόμο αρχικά από τους πίσω τροχούς και τους μπροστινούς να «μπαίνουν» στο παιχνίδι μισό δευτερόλεπτο αργότερα, στοιχείο που συμβάλλει στην ισορροπία στο μέσο της στροφής. Στην πορτογαλική άσφαλτο, με τον υψηλό δείκτη πρόσφυσης, είναι ουδέτερο και μόνο αν το παρακάνεις θα υποστρέψει. Ακόμα και έτσι, παρατηρείς πως από κάποιο σημείο και έπειτα (και πριν παρέμβουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα) μεγαλύτερο μέρος της ισχύς περνάει στο δρόμο από τους πίσω τροχούς προκαλώντας ένα μικρό γλίστρημα στην έξοδο. Σίγουρα, στην ελληνική άσφαλτο θα είναι ακόμα πιο διασκεδαστικό. Σε κάθε περίπτωση, το #5 Brabus αποδεικνύεται πιο ευχάριστο από το αντίστοιχο #3 και σίγουρα πιο ισορροπημένο! Όσον αφορά την κατανάλωση, στο μικρό χρονικό διάστημα που προσπαθήσαμε να κινηθούμε στο πρόγραμμα comfort ή eco, είδαμε καταναλώσεις κοντά στις 14 kWh/100 km. Με το πρόγραμμα Sport, το οποίο μάλλον αποτελεί τη χρυσή τομή, και χωρίς να κινηθούμε οικονομικά, η κατανάλωση σκαρφάλωσε στις 22 – 23 kWh.
Η εγχείρηση πέτυχε!
Με το #5 η smart στοχεύει να κερδίσει σημαντικό μερίδιο σε μία συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Είναι ένα πολυχρηστικό D-SUV, το οποίο απευθύνεται σε όσους έχουν υψηλές χωροταξικές ανάγκες, αλλά αναζητούν ένα μοντέλο με χαρακτήρα. Και η πραγματικότητα είναι πως το #5 καταφέρνει και ξεχωρίζει. Η ευρυχωρία που το διακρίνει το τοποθετεί ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, με το υψηλό τεχνολογικό του υπόβαθρο να προσθέτει ένα επιπλέον όπλο στη φαρέτρα του. Την ίδια ώρα, η αυξημένη αυτονομία και η υψηλή ταχύτητα φόρτισης το φέρνουν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, με την αίσθηση στο δρόμο και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης να προσθέτουν ακόμα ένα ισχυρό ατού στη λίστα των χαρακτηριστικών του.
Το νέο smart #5 αναμένεται στην ελληνική αγορά μέσα στον Ιούνιο, με τις τιμές του να ανακοινώνονται το ίδιο διάστημα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι αρχικά θα λανσαριστεί η κορυφαία έκδοση Brabus, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες. Τέλος, οι άνθρωποι της smart αναφέρουν ότι ο πλούσιος εξοπλισμός από τη βασική έκδοση θα αποτελέσει ακόμα έναν άσσο κρυμμένο στο μανίκι του, προσθέτοντας στη συνταγή της επιτυχίας και τον πολύ καλό δείκτη τιμής/αξίας.