Οδηγούμε το νέο Citroen C3 Aircross: Περισσότερο SUV

Το Aircross, είναι η εξέλιξη του Citroen C3 σε ένα αυτοκίνητο με ισχυρότερα SUV χαρακτηριστικά και δύο πρωτιές… Μία για τη μάρκα και μία για την κατηγορία γενικότερα.

  • -
  • -

Αυξημένες διαστάσεις, ισχυρότερο οπτικό εκτόπισμα, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, είναι τα βασικά στοιχεία διαφοροποίησης του Aircross σε σχέση με το απλό C3, καθιστώντας το σύμφωνα με τη Citroen ένα κλασικό SUV του B segment. Το οποίο φέρνει και δύο πρωτιές, μία για τη μάρκα και μία για την κατηγορία γενικότερα. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό B-SUV της Citroen, ενώ στην έκδοση με την 3η σειρά καθισμάτων είναι το μόνο 7θέσιο αυτοκίνητο της κατηγορίας

Οικογενειακός προσανατολισμός

Για μια στιγμή αναρωτιέσαι που ακριβώς βρίσκονται οι αλλαγές. Και αυτό γιατί το περίγραμμα και οι αναλογίες δεν διαφοροποιούνται δραματικά. Ωστόσο το αυτοκίνητο είναι και δείχνει μεγαλύτερο, με μακρύτερους πρόβολους και αυξημένη απόσταση από το έδαφος που ξεπερνά οριακά τα 200 mm. Το μήκος έχει αυξηθεί από τα 4 μέτρα στα 4,39, ενώ αντίστοιχα το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει από τα 2,54 στα 2,67 μέτρα, προς όφελος των εσωτερικών χώρων.

c3

Η νέα μάσκα ενσωματώνει το νέο σήμα της μάρκας και αισθητικά χαρακτηρίζεται από τις χρωματιστές λεπτομέρειες και τα τρεις φωτεινές LED μπάρες, μοτίβο που επαναλαμβάνεται και στο πίσω μέρος. Η σχεδίαση του εμπρός μέρους, με την οριζόντια γραμμή του καπό και τους ευμεγέθεις κάθετους αεραγωγούς του προφυλακτήρα, κάνει το αυτοκίνητο να μοιάζει ψηλότερο και πιο στιβαρό. Οπτική εντύπωση που ενισχύεται από τους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών και τα τονισμένα μαρσπιέ, αλλά και την αυστηρή, ευθεία γραμμή της οροφής σε ύψος 1,66 μέτρα και τις σαφείς γωνίες που διαχωρίζουν κάθετα τους όγκους.

c3

Στο εσωτερικό, οι πιο γενναιόδωρες εξωτερικές διαστάσεις μεταφράζονται σε χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών που χαρακτηρίζεται κορυφαίος για την κατηγορία, +8 cm σε σχέση με το μέσο όρο του ανταγωνισμού. Και πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 460 λίτρων. Στην 7θέσια έκδοση ο πάγκος των πίσω καθισμάτων είναι τοποθετημένος 6,5 cm πιο μπροστά, για να βολευτεί και η 3η σειρά καθισμάτων. Χρησιμοποιώντας και τις 7 θέσεις επιβατών, ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 40 λίτρα, αλλά αυτή με τις έρευνες να δείχνουν ότι το 93% των B-SUV οδηγούνται καθημερινά για αποστάσεις μικρότερες των 80 km, είναι μια εξυπηρετική λύση για μεγάλες οικογένειες που μπορούν να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις για αυτού του είδους τις διαδρομές. Με την τρίτη σειρά καθισμάτων διπλωμένη, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 330 λίτρα

Η πολυτέλεια της ηρεμίας

Αυτό ακριβώς είναι το συναίσθημα που θέλει να προσφέρει το C3 Aircross με τις σχεδιαστικές και τεχνολογικές επιλογές στην καμπίνα, σύμφωνα με το δόγμα C-Zen Lounge, για να το πούμε στη γλώσσα της μάρκας.

c3

Το ταμπλό ακολουθεί μια απλοποιημένη λογική στην εργονομία. Στην ουσία, δύο γραμμές από άκρη σε άκρη της καμπίνας, ενισχύοντας την αίσθηση του πλάτους. Στην ψηλότερη ενσωματώνεται χωρίς ξεχωριστό κάλυμμά ο πίνακας οργάνων. Μια διάταξη που παρόμοιας λογικής με το i-cockpit της Peugeot, αλλά καλύτερη υλοποίηση αφού εδώ η ορατότητα προς τα όργανα είναι απροβλημάτιστη ακόμη και για ψηλούς οδηγούς που θέλουν να οδηγούν με το κάθισμα στη χαμηλότερη δυνατή θέση. Ακριβώς από κάτω, η διακριτική αλουμινένια μπάρα που φιλοξενεί τους αεραγωγούς και στο κάτω μέρος ένα ράφι για μικροαντικείμενα να υπογραμμίζει την πρακτικότητα του μοντέλου. Συνδυασμός φυσικών πλήκτρων για τα βασικά και μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10,25 ιντσών με όμορφα γραφικά και εύκολο χειρισμό αφής κάνουν απλοποιούν τη διάδραση με το αυτοκίνητο.

c3

Τα καθίσματα είναι τεχνολογίας Advanced Comfort με 10-15 mm πιο παχύ αφρώδες υλικό ειδικά μελετημένο πλέον και για καλύτερη πλευρική στήριξη. Στη λογική της διασφάλισης της γαλήνης οδηγού και επιβατών σε κάθε ταξίδι, ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι προηγμένος και περιλαμβάνει από τη βασική έκδοση μια πληρέστατη σουίτα οκτώ ενεργών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως η ενεργή διατήρηση λωρίδας, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, η προειδοποίηση απώλειας προσοχής του οδηγού και η ανάγνωση των πινακίδων κυκλοφορίας και των ορίων ταχύτητας.

Πλουραλισμός

Το C3 Aircross κάνει χρήση της ευελιξίας της πλατφόρμας Smart Car, η οποία έχει εξελιχθεί για να δέχεται συμβατικούς και υβριδικούς κινητήρες αλλά και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Η γκάμα περιλαμβάνει έναν 3κύλινδρο τούρμπο 100 ίππων, έναν εξηλεκτρισμένο ήπια υβριδικό 3κύλινδρο τούρμπο 1.2 με 48βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

c3

Ξεκινώντας από το τέλος, το ηλεκτρικό Aircross κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων στους εμπρός τροχούς, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 44 kWh και υπόσχεται αυτονομία +300 Km. Μια έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία και αυτονομία που θα ξεπερνά τα 400 Km αναμένεται αργότερα μέσα στη χρονιά. Με δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC ως 100 kW, αρκούν 26 λεπτά για να φτάσει η στάθμη της μπαταρίας από το 20 στο 80%.

Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 145 km/h. Αλλά η ζωηρή αίσθηση της επιτάχυνσης σε συνδυασμό με την αθόρυβη λειτουργία είναι ένας συνδυασμός που ταιριάζει στον χαρακτήρα Zen του C3 Aircross. 

c3

Το κύριο κομμάτι της δοκιμής μας το αφιερώσαμε στην έκδοση με τον καλύτερο κινητήρα, που δεν είναι άλλος από τον ήπια υβριδικό 1.2 τούρμπο. Ο 3κύλινδρος που λειτουργεί σε κύκλο Miler είναι λίγο τραχύς όταν πιέζεται στις υψηλές στροφές. Αλλά αυτό είναι μάλλον και το μόνο του αρνητικό σημείο. Συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εξάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, για να προσφέρει έναν πολύ καλό συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας. Στην αστική μετακίνηση, οι αλλαγές είναι ομαλές και αρκετά άμεσες δίνοντας μια ευχάριστη σπιρτάδα στην κίνηση. Έχει και χειροκίνητη λειτουργία, αλλά δεν έχεις ιδιαίτερο λόγο να ασχολείσαι με τα paddles. Ο εκλεπτυσμένος χαρακτήρας του είναι άψογα εναρμονισμένος με τον εστιασμένο στην άνεση χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά δεν θα ανταποκριθεί με ιδιαίτερο ζήλο στη χειροκίνητη λειτουργία.

C3

Η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται εύκολα στη ζώνη των 6,5 lt/100 km ακόμη και με σβέλτη οδήγηση σε ανοιχτό δρόμο. Τα 8,8” που ανακοινώνει το εργοστάσιο για την επιτάχυνση 0-100 km/h και τα 198 km/h τελικής, είναι τιμές που συμβαδίζουν με την αίσθηση που το αυτοκίνητο δίνει στο δρόμο κάνοντας τον οδηγό να νιώθει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση. Στο αυτοκινητόδρομο διατηρεί εύκολα υψηλή μέση ωριαία, σε μια ορεινή διαδρομή δεν σε αγχώνει όταν χρειαστεί να προσπεράσεις, ενώ σε διαδρομή με στροφές θα κινηθεί σβέλτα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

C3

Η έμφαση βεβαίως έχει δοθεί στην άνεση. Το ζητούμενο για τη Citroen είναι να στρώνει ένα μαγικό χαλί για τους επιβάτες σε κάθε διαδρομή, και τηρουμένων των αναλογιών (για τα μέτρα της κατηγορίας δηλαδή) το καταφέρνει. Το C3 Aircross χρησιμοποιεί την ανάρτηση Advance Comfort με διπλά υβραυλικά προοδευτικά bump stops, ένα για τη συμπίεση και ένα για την επαναφορά. Για να το πούμε απλά, είναι σαν να υπάρχει ένα δεύτερο αμορτισέρ στο τέλος της διαδρομής του κύριου αμορτισέρ-ελατηρίου το οποίο στρογγυλεύει τις πιο οξείες αντιδράσεις στα πιο ακραία ερεθίσματα από το δρόμο. Πράγματι, το επίπεδο άνεσης είναι υψηλό, με λιγότερο θόρυβο από το δρόμο και την ίδια τη λειτουργία της ανάρτησης, αλλά και πιο αφράτο πέρασμα από κάθε είδους κακοτεχνίες της ασφάλτου.

Δείτε ακόμη: Citroen C3 Aircross: Πού κατασκευάζεται το νέο SUV; Δεν είναι στη Γαλλία

 

Μάλλον το τίμημα για αυτό είναι μια λίγο πιο βαριά του αναμενόμενου αίσθηση στις στροφές, με λίγο μεγαλύτερη κλίση του συνηθισμένου για αυτοκίνητα της κατηγορίας τα οποία συνήθως από επιλογή του κατασκευαστή τους θέλουν να προσφέρουν την ανάλαφρη σπορ αίσθηση του hatchback που αντικαθιστούν. Στην ίδια λογική, ενώ το τιμόνι είναι γρήγορο και ίσως λίγο πιο βαρύ από αυτό που περιμένεις, η αντίδραση του αυτοκινήτου στην εντολή έρχεται με μια ελαφρά υστέρηση. Το όριο είναι πολύ υψηλό και η συμπεριφορά πέρα από αυτό ελαφρά υποστροφική, εύκολα ελεγχόμενη και σε κάθε περίπτωση φιλική. 

Στην καρδιά της αγοράς

Το C3 Aircross διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις: YOU, PLUS & MAX. Στη βασική έκδοση με τον κινητήρα των 100 ίππων που ξεκινά από €18.900 με την προσφορά της εισαγωγικής εταιρείας δεν έχει την οθόνη 10,25 ιντσών, πατά σε σιδερένιους τροχούς 16 ιντσών. Η έκδοση PLUS εκκινεί από €22.000 με τον κινητήρα των 100 ίππων, με την οθόνη 10,25 ιντσών, με αλουμινένιες ζάντες 17”, αυτόματο air condition, ράγες οροφής και προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω. Το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού με τον υβριδικό κινητήρα των 136 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο φτάνει στα €25.000. Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά

C3

 

Στο επίπεδο εξοπλισμού MAX με την πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, 3D LED φώτα, navigation και ασύρματη φόρτιση κινητού μεταξύ άλλων η τιμή φτάνει στα €27.500. Η ηλεκτρική έκδοση ξεκινά από €29.500  χωρίς κρατική επιδότηση.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...