Οδηγούμε το νέο Lynk & Co 02 στη Σλοβενία
Με το αμιγώς ηλεκτρικό coupe crossover 02, η Lynk & Co κλείνει πονηρά το μάτι στον ανταγωνισμό, ο οποίος… έχει σοβαρούς λόγους να ανησυχεί.
- -
- -
![Οδηγούμε το νέο Lynk & Co 02 στη Σλοβενία](https://cdn.gcdata.gr/c3/ot1-49407_1920_v2.jpg)
Με το plug-in hybrid SUV «01», η Lynk & Co, «συστήθηκε» σε αρκετές αγορές της Γηραιάς ηπείρου (ιταλική, ισπανική, η γερμανική, η σουηδική, η βέλγικη και η ολλανδική), μεταξύ των οποίων και στην ελληνική.
Η Lynk & Co δε βιάστηκε. Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι έχοντας τις «πλάτες» του κινεζικού γίγαντα Geely (στον όμιλο ανήκουν επίσης Volvo, smart, Polestar, Lotus, Proton, Zeekr κ.α), είχε αυτήν… την «άνεση». Υπάρχει όμως και η άλλη οπτική. Που θέλει την Lynk & Co να μην επιθυμεί σε πρώτη φάση να κάνει ντόρο και φασαρία.
Το κινεζικό brand με… τις δυτικές ρίζες, χαρτογράφησε πρώτα τα ευρωπαϊκά νερά, έστησε το δίκτυο της σε επιλεγμένες αγορές (αναμένεται σύντομα να προσθέσει 12 ακόμη χώρες σύντομα), τοποθέτησε έξυπνα το παρθενικό της προϊόν (μπορεί κανείς να νοικιάσει το «01» για όσο χρονικό διάστημα επιθυμεί ή αν είναι κάτοχος του οχήματος να το υπενοικιάσει σε άλλον ενδιαφερόμενο χρησιμοποιώντας απλώς μια εφαρμογή από το κινητό του) και αφού μελέτησε φίλους και εχθρούς, αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να ανεβάσει τέμπο. Στην προϊοντική της γκάμα και κατ’ επέκταση και στον εμπορικό στίβο.
Με το brand new για την Ευρώπη, αμιγώς ηλεκτρικό «02» (στην Κίνα κυκλοφορεί ως Ζ20), να έχει τα απαραίτητα εφόδια ώστε να βάλει σε σκέψεις τους αντιπάλους του, ηλεκτρικούς και μη, στην κλάση των compact C-Crossover.
Με ευρωπαϊκή αύρα
Το νέο Lynk & Co 02 δημιουργήθηκε στο global design studio της εταιρείας στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Μάλιστα, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Lynk & Co «γεννήθηκε» μέσα από τη συνεργασία των πελατών του 01 plug-in hybrid SUV και των εσωτερικών ομάδων design και engineering της μάρκας. Οι πελάτες επηρέασαν σημαντικά τον χαρακτήρα του νέου αυτοκινήτου, συνεισφέροντας με πάνω από 6.000 μηνύματα σχετικά με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά που θα ήθελαν να δυο στο όχημα.
Το «02» βασίζεται στην πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Arhitecture) πάνω στην οποία έχουν χτιστεί ποικίλα μοντέλα του ομίλου Geely όπως και το Volvo EX30. Έχει μήκος που δεν ξεπερνά το άτυπο φράγμα των 4,5 m (4.460 mm για την ακρίβεια), μεταξόνιο 2,75 m και μια αισθητική ταυτότητα που αν μη τι άλλο δεν περνά απαρατήρητη.
Το βλέμμα αναμφίβολα «εστιάζει» πάνω στα λεπτά LED φωτιστικά σώματα, σήμα κατατεθέν της εταιρείας, στη μίνιμαλ μάσκα με την ενεργή γρίλια χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, μα κυρίως, στο γλυκό τελείωμα του πίσω μέρους, που θυμίζει έντονα κουπέ κατασκευή και αρκετά… Toyota C-HR. Στο όμορφο αυτό «σβήσιμο» του πίσω μέρους προσθέστε επίσης και την ιδιαίτερη αεροτομή, η οποία ενσωματώνει και τα φώτα LED. Κρατήστε επίσης, ότι την κουπέ λογική στη σχεδίαση του αμαξώματος ενισχύουν και οι πόρτες οι οποίες δεν έχουν πλαίσιο.
Την καμπίνα, χαρακτηρίζει η απλότητα και τα βιώσιμα υλικά. Η κεντρική οθόνη αφής έχει διαγώνιο 15,4’’ και μέσα σε αυτή θα βρει κανείς πλήθος εφαρμογών, λειτουργιών και ενημερώσεων, ενώ μπροστά από το τύπου flat bottom διάκτινο τιμόνι υπάρχει μία ακόμη ψηφιακή οθόνη, αυτή τη φορά όμως 10,2’’. Ο εσωτερικός κόσμος του 02 προσφέρει επίσης δύο θέματα, το «Downtown Vibe» με χρώματα Black Ocean και Stone Grey, τονισμένα με κίτρινα highlights και το «The Club» που χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά με χρώματα Ocean Black και Urban Blue, που τονίζονται από έντονες πορτοκαλί πινελιές.
Οι διαθέσιμοι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, ενώ στα ενδότερα του μοντέλου συναντά κανείς και αρκετές έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις όπως αυτή ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό χωρητικότητας 15 lt, με το πίσω πορτμπαγκάζ να προσφέρει 410 λίτρα αποθηκευτικού χώρου και το μπροστά (frunk) ακόμα 15 lt.
Με έως 445 km αυτονομίας
Για την κίνηση του νέου «02» της Lynk & Co φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος στον πίσω άξονα, ο οποίος προσφέρει 272 ίππους με 343 Nm ροπής, «τιμές» που χαρίζουν στο βάρους 1.820 kg αμάξωμα, επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε χρόνο 5,5’’ και τελική ταχύτητα, ηλεκτρονικά περιορισμένη, στα 180 km/h.
«Ζωή» στο Lynk & Co 02 δίνει μια μπαταρία υψηλής τάσης με χημεία NMC, η οποία έχει χωρητικότητα 66 kWh, προσφέροντας μέγιστη αυτονομία 435 km στην έκδοση Core και 445 km στην έκδοση More. Το «02» φέρει επίσης ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW στην έκδοση Core και «22άρη» στην More, με την εταιρεία να κάνει λόγο πως στην πρώτη περίπτωση η μπαταρία θα φορτίσει σε 7,5 ώρες, ενώ στη δεύτερη, σε 4,5 ώρες αντίστοιχα. Υπάρχει προφανώς και η δυνατότητα φόρτισης σε ένα DC φορτιστή, με το compacrt crossover της Lynk & Co να μπορεί να υποστηρίξει έως 150 kW, που το βοηθούν ώστε να ανακτήσει τις δυνάμεις της μπαταρίας του από το 10 έως το 80% σε maximum χρόνο 30 λεπτών.
Ένα coupe crossover εστιασμένο στην άνεση
Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Lynk & Co 02 έλαβε χώρα στη Σλοβενία και συγκεκριμένα πέριξ της πανέμορφης λίμνης Bled, περίπου 60 km μακριά από την πρωτεύουσα της χώρας Λιουμπλιάνα, για να έχετε μια πιο καλή εικόνα.
Η αλήθεια είναι βέβαια, πως η διαδρομή ήταν «περιορισμένη» χιλιομετρικά, πόσω μάλλον για ασφαλή συμπεράσματα, ωστόσο, από τη σύντομη αυτή «γεύση» με το αυτοκίνητο, δε μπορεί παρά να γίνει αμέσως αντιληπτό ότι έχουμε να κάνουμε με ένα C-Crossover (απόσταση από το έδαφος 191 mm) το οποίο ρίχνει το βάρος του κατά κύριο λόγο στην άνεση.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Lynk & Co 01
Είναι προφανώς «ήσυχο», όπως όλα τα ηλεκτρικά, επιπλέον όμως προσφέρει μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης αλλά κυρίως, υψηλού επιπέδου άνεση στο πλήρωμα του. Η ανάρτηση του (McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) φιλτράρει υποδειγματικά το όποιο ανάγλυφο του οδοστρώματος, εμφανίζοντας βέβαια και μια πιο χαλαρή «αίσθηση» σε γρήγορες εναλλαγές πορείας. Δεν πρόκειται για συνθήκη που προβληματίζει, καθώς πέραν της πληθώρας σύγχρονων ηλεκτρικών συστημάτων ασφαλείας που διαθέτει το όχημα, ο οδηγός έχει στα χέρια του και ένα πολύ καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, που «ακούει» γρήγορα και εκτελεί άμεσα κάθε εντολή. Εξυπακούεται επίσης, ότι υπάρχουν και τέσσερα διαθέσιμα προγράμματα στο μενού του αυτοκινήτου (ECO, Comfort, Sport και Individual) ώστε να επιλέξει ο οδηγός αυτό που επιθυμεί σύμφωνα με τις ανάγκες και… τις διαθέσεις του.
Οι τιμές του Lynk & Co 02 στην Ελλάδα
Το νέο «02» θα είναι διαθέσιμο άμεσα στη χώρα μας, εάν όχι μέχρι το τέλος του μήνα που διανύουμε σίγουρα από αρχές Μαρτίου, σε δυο πληρέστατες εκδόσεις, οι οποίες μεταξύ άλλων ενσωματώνουν 21 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και κάθε είδους ηλεκτρική ευκολία. Στη γλώσσα του χρήματος, η entry level έκδοση Core, τιμάται στα 38.990 ευρώ, ενώ η κορυφαία More στοιχίζει 42.990 ευρώ, δίχως στις προαναφερθείσες τιμές να συμπεριλαμβάνεται τυχόν κρατική επιδότηση από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3.
Σημειώστε επίσης, ότι μέχρι το 2030, η Lynk & Co στοχεύει όλα τα οχήματά της να ενσωματώνουν τουλάχιστον 50% βιώσιμα υλικά με γενικό στόχο να μειώσει το αποτύπωμα του κύκλου ζωής C02 των αυτοκινήτων της κατά 50%, με απώτερο σκοπό, τις καθαρές και μηδενικές εκπομπές σε όλη της τη γκάμα έως το 2040.