Οδηγούμε το νέο Volvo XC90 T8 στη Σουηδία!

Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής, η Volvo ανανεώνει την θερμική ναυαρχίδα της και το XC90 διατηρείται στο προσκήνιο στην κατηγορία των πολυτελών SUV.

  • -
  • -

Η Volvo αποτέλεσε μία από τις πρώτες εταιρείες που είχαν δηλώσει ξεκάθαρα τη στροφή τους προς την ηλεκτροκίνηση. Το φιλόδοξο πλάνο της σουηδικής μάρκας αναφέρει πως από το 2030 και έπειτα θα προσφέρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, υποστηρίζοντας τη συγκεκριμένη απόφαση από σήμερα κιόλας, με μία πλήρη γκάμα κατασκευών του είδους. Παρόλα αυτά, παρατηρώντας τις πωλήσεις και την τάση του αγοραστικού κοινού, η σουηδική εταιρεία αποφάσισε να συνεχίσει την παραγωγή και ανανέωση των μοντέλων που κάνουν χρήση θερμικών κινητήρων. Τουλάχιστον, μέχρι το 2030. Σύμφωνα με αυτή τη λογική, οι Σουηδοί τεχνικοί φρόντισαν να φρεσκάρουν σχεδιαστικά, αλλά και να επικαιροποιήσουν τη ναυαρχίδα της μάρκας, το επιβλητικό XC90. Το πολυτελές SUV αποτελεί μία σημαντική επιτυχία της Volvo, αφού μετράει περισσότερες από ένα εκατομμύριο πωλήσεις. Και διπλά στο αμιγώς ηλεκτρικό EX90 θα αποτελεί την εναλλακτική για όσους εξακολουθούν να προτιμούν την… παραδοσιακή λύση στην κατηγορία των πολυτελών SUV. To GOCAR βρέθηκε στη Σουηδία και οδηγήσαμε την plug-in hybrid εκδοχή του νέου XC90, έκδοση στην οποία θα διατίθεται αποκλειστικά στη χώρα μας, και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Με… ηλεκτρικό στιλ

Σχεδιαστικά οι αλλαγές δεν είναι… κοσμογονικές. Εξάλλου, το σχετικό τμήμα της Volvo δεν είχε λόγο να προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές. Το επιβλητικό και πολυτελές SUV των σχεδόν πέντε μέτρων, εξακολουθεί να παραμένει εντυπωσιακό και ελκυστικό, με τις γραμμές του αμαξώματος να χαρακτηρίζονται σήμερα διαχρονικές. Οι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, με σήμα κατατεθέν τα νέα φωτιστικά σώματα που υιοθετούν την ταυτότητα «Το σφυρί του Θωρ», τεχνοτροπία που γνωρίσαμε μέσα από την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της Volvo. Το σχήμα τους είναι πιο λεπτό, ενώ γίνεται και χρήση τεχνολογίας Matrix LED. Διαφοροποιημένη είναι η σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα, με νέες εισαγωγές αέρα, την ώρα που η μάσκα με τη διαγώνια γραμμή θυμίζει τα Volvo περασμένων δεκαετιών. Επιπλέον, οι τονισμένοι θόλοι που κρύβουν τους θηριώδεις τροχούς των 22 ιντσών, σε συνδυασμό με τα νεύρα στο εμπρός καπό, ενισχύουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του XC90.

Στο πίσω μέρος, έχει διατηρηθεί η ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, με τη μοναδική αλλαγή να εντοπίζεται στα φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν αποκτήσει μία πιο σκούρα απόχρωση. Μικρές λεπτομέρειες που θα εντοπίσουν μόνο οι πιο παρατηρητικοί, αποτελούν οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου σε διάσταση από 20 έως 22 ίντσες, η τετράγωνη αντί για κυκλική θύρα φόρτισης, αλλά και το νέο Mulberry Red που έχει προστεθεί στη χρωματική παλέτα του νέου ανανεωμένου XC90.

Δείτε ακόμη: Η μεγάλη προσφορά της Volvo έως 31 Δεκεμβρίου! 

Σουηδική πολυτέλεια…

Η καμπίνα των επιβατών ανέκαθεν αποτελούσε ένα από τα ισχυρά όπλα στη φαρέτρα του XC90. Η πολυτέλεια είναι διάχυτη στο εσωτερικό και αρκεί να αγγίξεις οποιοδήποτε σημείο για να διαπιστώσεις την προσεγμένη και ιδιαίτερα προσεκτική επιλογή των υλικών. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι αψεγάδιαστο και αντίστοιχο με αυτό που περιμένεις από ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Στο ανανεωμένο XC90 οι Σουηδοί τεχνικοί διατήρησαν τη σκανδιναβική μίνιμαλ φιλοσοφία, αλλά βελτιώνοντας συγκεκριμένα σημεία που αναβάθμισαν το βαθμό πρακτικότητας. Το κεντρικό τούνελ έχει νέα σχεδίαση για να φιλοξενεί τη θέση για την ασύρματη φόρτιση του κινητού, ενώ πλέον διαθέτει 2+1 ποτηροθήκες. Ακόμα, διαφοροποιημένη είναι και η σχεδίαση της κονσόλας, έχοντας γίνει παράλληλα χρήση νέων υλικών.

Βέβαια, η πιο αισθητή αλλαγή εντοπίζεται στη νέα οθόνη αφής σε διάσταση 11,2 ιντσών, αντί των 9’’ της προηγούμενης γενιάς του XC90. Σε αντίθεση με το παρελθόν, σήμερα είναι αιωρούμενη, στοιχείο που έχει σαν αποτέλεσμα να διαφοροποιηθεί και η σχεδίαση των αεραγωγών. Φυσικά, είναι υψηλής ευκρίνειας και ουσιαστικά υιοθετεί το νεότερο λογισμικό της μάρκας που γνωρίσαμε στο αμιγώς ηλεκτρικό ΕΧ90. H χρήση της ακόμα πιο εύκολη σε σχέση με το παρελθόν, τα γραφικά εξαιρετικά, ενώ ταχύτατη είναι και η απόκριση στις εντολές. Βεβαίως, εξακολουθεί να βασίζεται στο περιβάλλον της Google, ενσωματώνοντας όλες τις υπηρεσίες της, όπως τα Google Assistant, Google Maps και Google Play. Επιπλέον, το νέο XC90 μπορεί να είναι απόλυτα επικαιροποιημένο, αφού υπάρχει δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων. Τέλος, όπως κάθε μοντέλο της Volvo είναι εφοδιασμένο με την τελευταία εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού. Μάλιστα, τον Αύγουστο του 2024, το αμερικανικό ινστιτούτο IIHS απένειμε στη Volvo για το XC90 το βραβείο «Τop Safety Pick+»!  

Δοκιμασμένες λύσεις

Όλες οι αλλαγές στο νέο XC90 αφορούν τη σχεδίαση του αμαξώματος, της καμπίνας, αλλά και την αναβάθμιση του με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες που διαθέτει η Volvo στα ράφια της. Όλες, είπαμε; Σημειώστε, λάθος! Οι Σουηδοί τεχνικοί προχώρησαν σε διαφοροποιήσεις και στον τομέα της ανάρτησης, με το πολυτελές SUV να διαθέτει πλέον διπλά ψαλίδια μπροστά, ενώ πίσω προστέθηκε ένας επιπλέον σύνδεσμος, με στόχο τη βελτίωση της άνεσης, αλλά και της οδικής συμπεριφοράς. Το κινητήριο σύνολο, όμως, διατηρείται αυτούσιο, αφού προσφάτως δέχθηκε μία σημαντική ανανέωση. Η νεότερη γενιά του συστήματος plug-in hybrid της Volvo περιλαμβάνει έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού, έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 145 ίππων και μία μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 18,8 kWh. Η συνδυαστική τους λειτουργία έχει σαν αποτέλεσμα την εντυπωσιακή ισχύ των 455 ίππων, αλλά και της εξωφρενικής ροπής των 709 Nm! Αριθμοί που επιτρέπουν στο XC90 T8 να ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε μόλις 5,4 sec. Και αν το νούμερο δεν σας ακούγεται εντυπωσιακό, σημειώστε ότι πρόκειται για ένα SUV με βάρος που ξεπερνάει τους δύο τόνους… Την ίδια ώρα, η μεγαλύτερη μπαταρία υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνάει τα 70 km, τα οποία σύμφωνα με τους ανθρώπους της Volvo είναι πολύ περισσότερα από όσα καλύπτουν οι περισσότεροι από εμάς στην καθημερινότητα μας.

Σκανδιναβική ηρεμία…

Η αίσθηση πολυτέλειας που κυριαρχεί στην καμπίνα των επιβατών, συνδυάζεται με σημαντική ευρυχωρία, ενώ είναι διαθέσιμο και με 7θέσια διάταξη. Ακόμα και αν το ύψος του οδηγού ξεπερνάει το 1.90, η πίσω σειρά καθισμάτων είναι εξαιρετικά άνετη. Εύκολα θα βολευτούν τρεις ενήλικες, απολαμβάνοντας σημαντικό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους, με τον χώρο αποσκευών να είναι αχανής, αγγίζοντας τα 1.035 lt! Πίσω από το τιμόνι του, το πρώτο στοιχείο που διαπιστώνεις είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Η αερανάρτηση διαχειρίζεται με μαεστρία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αν και στους σκανδιναβικούς δρόμους πρέπει να καταβάλεις προσπάθεια για να τις εντοπίσεις… Σε κάθε περίπτωση η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και το επίπεδο θορύβου στη καμπίνα εξαιρετικά χαμηλό. Κάτι για το οποίο ευθύνονται τα νέα κρύσταλλα και τα καινούργια ηχομονωτικά υλικά στις κολώνες. Σε κάθε περίπτωση, η ηρεμία που επικρατεί στην καμπίνα του XC90 διαταράσσεται μόνο αν βυθίσεις το πόδι στο γκάζι και ανέβουν οι στροφές του δίλιτρου κινητήρα, αλλά όχι σε ενοχλητικό επίπεδο.

Το υβριδικό σύνολο έχει δύναμη, αν και πρωταγωνιστικό ρόλο στη λειτουργία του έχει η ροπή. Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα εγγυάται την άμεση απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές, επιταχύνοντας εντυπωσιακά το βαρύ αμάξωμα στην ευθεία. Βέβαια, δεν πρόκειται για σπορ κατασκευή και το συνειδητοποιείς από το σύστημα διεύθυνσης με τη σχετική ασάφεια, αλλά και τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων. Σε χαλαρό ρυθμό λειτουργεί υποδειγματικά, ενώ αν κινηθείς πιο σβέλτα είναι φανερό ότι βρίσκεται έξω από τα νερά του. Πάντως, το XC90 θα σε ταξιδέψει με εντυπωσιακές ταχύτητες στον προορισμό σου, και πάνω από όλα με απόλυτη ασφάλεια. Όσον αφορά την κατανάλωση, η ηλεκτρική αυτονομία των 73 km είναι εφικτή στην πόλη, ενώ σε μικτές συνθήκες μπορεί να ξεπεράσει τα 50 km. Με τη μπαταρία φορτισμένη στην υβριδική λειτουργία, χαμηλή είναι και η κατανάλωση καυσίμου, πλησιάζοντας τα 4 lt/100 km.

Από μέσα Γενάρη στην Ελλάδα

Το νέο XC90 αναμένεται στις αρχές του νέου έτους στη χώρα μας, αποκλειστικά διαθέσιμο στην Plug-in έκδοση, και σε δύο επίπεδο εξοπλισμού. Η Plus ξεκινάει από τα 104.710 €, ενώ Ultra κοστίζει 109.562 € περιλαμβάνοντας επιπλέον στοιχεία όπως η πανοραμική οροφή, η κάμερα των 360 μοιρών και το Head Up Display.

Το XC90 αποτελούσε μία ολοκληρωμένη plug-in hybrid πρόταση και με δεδομένο πως το αγοραστικό κοινό εξακολουθεί να δείχνει ενδιαφέρον για τις υβριδικές προτάσεις, η Volvo πολύ έξυπνα προχώρησε στην ανανέωση του. Με θελκτική και σύγχρονη σχεδίαση, κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο, έντονη αύρα πολυτέλειας και ένα αποδοτικό ισχυρό κινητήριο σύνολο, διατηρείται στο προσκήνιο της κατηγορίας.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...