BYD SEALION 7: Οδηγούμε στη Γερμανία το coupe D-SUV
Το νέο οικογενειακό SUV της BYD με την coupe αισθητική προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης (313 & 530 PS), αυτονομία έως 502 km και κορυφαία τεχνολογία, σε όλα τα επίπεδα.
- -
- -
Μετά τα πολύ δημοφιλή Dolphin, ATTO 3, SEAL και SEAL U, η BYD συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό την ανάπτυξη της γκάμας της και παρουσιάζει το νέο SEALION 7, ένα πανέμορφο coupe SUV με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και εξαιρετική θέση στην αγορά, καθώς καλύπτει τη συντριπτική πλειοψηφία των απαιτήσεων που έχουν οι συγκεκριμένοι αγοραστές. Πρόκειται για ένα μοντέλο της κατηγορίας D με μήκος 4.830 mm, πλάτος 1.925 mm και ύψος 1.620 mm, όμως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι το μεταξόνιο των 2.930 mm που προσφέρει πραγματικά πολύ μεγάλη ελευθερία στους σχεδιαστές προκειμένου να φτιάξουν μια άνετη καμπίνα. Η απόσταση από το έδαφος από την άλλη, είναι από 157 mm έως 163 mm, ανάλογα την έκδοση. Ταξιδέψαμε μέχρι την Φρανκφούρτη για να οδηγήσουμε την κορυφαία εκδοχή των 530 PS και… αναφέρουμε!
Ξεκάθαρο μέλος της οικογένειας
Αισθητικά το BYD SEALION 7 υιοθετεί έναν δυναμικό χαρακτήρα και αυτό αποτυπώνεται από όποια γωνία κι αν το κοιτάξεις. Στο πίσω μέρος η coupe γραμμή της οροφής, μαζί με τα πολύ εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα (εμπνέονται από το σχήμα μιας σταγόνας, όπως μας ενημέρωσε ο σχεδιαστής) δημιουργούν μια ελκυστική σιλουέτα. Τα LED φανάρια ενώνονται με μια λεπτή γραμμή στο κέντρο ενώ η τρισδιάστατη φωτεινή υπογραφή τους φτιάχνει μια εικόνα που τραβά το βλέμμα κατά τις βραδινές κυρίως ώρες. Στο εμπρός μέρος η επιρροή του σχεδίου από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας SEAL είναι εμφανής. Τα φώτα ημέρας, όπως και το σχήμα των σωμάτων δένουν αρμονικά με τους τονισμένους θόλους και τους μεγάλους τροχούς, οι οποίοι παρεμπιπτόντως είναι στις 19 ή 20 ίντσες.
Στην premium πλευρά
Εκτός από την κορυφαία τεχνολογία, που περιλαμβάνει μια μεγάλη περιστρεφόμενη οθόνη αφής των 15,6 ιντσών και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών, το εσωτερικό ξεχωρίζει για την κορυφαία φιλοξενία του. Για αρχή η ποιότητα κατασκευής εντυπωσιάζει, με τα υλικά να είναι πολύ καλά. Ακόμη και τα σκληρά πλαστικά στα χαμηλότερα τμήματα της καμπίνας είναι απίστευτα στιβαρά, ενώ οι επενδύσεις έχουν πολύ ωραία αίσθηση, δίνοντάς σου ένα πραγματικά προσεγμένο αποτέλεσμα που αγγίζει ή και ξεπερνά τον premium ανταγωνισμό. Στη συνέχεια έρχεται το κομμάτι των χώρων. Στο πίσω κάθισμα κάθονται άνετα ακόμη και ενήλικοι με ύψος 2 μέτρα, σταυροπόδι! Το περιθώριο για τα γόνατα είναι πολύ μεγάλο και το ίδιο ισχύει και για το κεφάλι, παρά την coupe γραμμή της οροφής. Μάλιστα ακόμη και πέμπτο άτομο δεν θα δυσκολέψει τόσο την κατάσταση, χάρη στο γενναιόδωρο πλάτος του καθίσματος και το flat δάπεδο. Τα μοναδικά παράπονά μας είναι η πολύ ψηλή θέση οδήγησης (οι ψηλότεροι οδηγοί ακουμπούν το κεφάλι στην οροφή) και ο ρηχός χώρος αποσκευών. Ο τελευταίος, έχει χωρητικότητα 520 lt που δεν είναι μικρή, όμως το διαθέσιμο ύψος είναι μάλλον λίγο. Την κατάσταση βοηθάει το frunk των 58 lt που χωράει μια χειραποσκευή.
Το BYD SEALION 7 επενδύει πολύ στην κορυφαία τεχνολογία άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Η μεγάλη περιστρεφόμενη οθόνη (από landscape σε portrait mode και ανάποδα) αποτελεί το «σήμα κατατεθέν» της εταιρείας, ενώ η ίδια η μονάδα εντυπωσιάζει με την ταχύτητα απόκρισης, τα όμορφα γραφικά και τις λειτουργίες, όπως το πολύ έξυπνο voice control και τα Apple CarPlay / Android Auto. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ηχοσύστημα της Dynaudio με τα 12 ηχεία αποδίδει εξαιρετικά και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, έχει 128 διαφορετικές αποχρώσεις. Φυσικά δεν υπάρχει τίποτα που να λείπει από τον εξοπλισμό, αφού στο standard πακέτο συναντάμε ανέσεις όπως θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα καθίσματα εμπρός, θερμαινόμενα πίσω, θερμαινόμενο τιμόνι, γυάλινη πανοραμική οροφή με ηλεκτρικό σκίαστρο, σύστημα εισόδου με ψηφιακό κλειδί στο smartphone (μέσω NFC) και πάρα πολλά ακόμη στοιχεία.
Σημείο υπεροχής
Όπως είπαμε, το BYD SEALION 7 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα που τοποθετείται στον πίσω άξονα, με ισχύ 313 PS και 380 Nm ροπή. Οι επιδόσεις είναι επαρκέστατες με 0-100 km/h σε 6,7 sec και τελική 215 km/h. Με την μπαταρία των 82,5 kWh η αυτονομία είναι στα 482 km σε μεικτό κύκλο (WLTP). Όποιος θέλει περισσότερη ισχύ, διατίθεται και σε τετρακίνητη version με δύο ηλεκτροκινητήρες, 530 PS και 690 Nm ροπή. Τα 0-100 km/h γίνονται ζήτημα μόλις 4,5 sec και η τελική ταχύτητα παραμένει στα 215 km/h. Ωστόσο ο συνδυασμός της μεγαλύτερης ισχύος με την ίδια μπαταρία των 82,5 kWh ρίχνει τη μεικτή αυτονομία στα 456 km. Το «πρόβλημα» διορθώνεται με την κορυφαία έκδοση που ρίχνει στο τραπέζι τους 530 PS και τα 690 Nm, με μια μεγαλύτερη μπαταρία των 91,3 kWh. Εκεί η αυτονομία φτάνει στα 502 km! Η ισχύς φόρτισης σε σταθμό DC συνεχούς ρεύματος είναι στα 150 kW για τη μικρή μπαταρία (10-80% σε 32’) και στα 230 kW για τη μεγάλη (10-80% σε 24’). Σε κάθε περίπτωση, η AC φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα είναι 11 kW.
Το αυτοκίνητο είναι χτισμένο στην εξελιγμένη in-house πλατφόρμα e-Platform 3.0 που προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα ευελιξίας και εντυπωσιακή στρεπτική ακαμψία. Η τελευταία, είναι στις 40.000 Nm / deg, με τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια να βοηθάει το αυτοκίνητο σε πάρα πολλούς τομείς. Μάλιστα η BYD δεν ενσωματώνει απλώς την μπαταρία στο πάτωμα του οχήματος αλλά τη χρησιμοποιεί ως μέρος του πλαισίου, για ακόμη καλύτερο «δέσιμο» του αμαξώματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τεχνολογίας LFP Blade Battery είναι απαλλαγμένη από κοβάλτιο και νικέλιο, ενώ έχει δοκιμαστεί σε ακραίες συνθήκες από τη μάρκα και αντέχει κάθε κακουχία που μπορεί να προκύψει, ακόμη και τρύπημα από αιχμηρό αντικείμενο χωρίς να τυλιχθεί στις φλόγες εν ριπή οφθαλμού. Συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση (ή 200.000 km) και η αποδοτικότητά της αυξάνεται ακόμη περισσότερο από την standard αντλία θερμότητας. Στα συν, υπολογίστε και την τεχνολογία V2L (Vehicle to Load) που μπορεί με έναν ειδικό αντάπτορα να τροφοδοτήσει με ρεύμα εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές με ισχύ έως 3,3 kW. Τέλος, μια ενδιαφέρουσα πληροφορία είναι ότι οι ηλεκτροκινητήρες φτάνουν έως τις 23.000 rpm, τις περισσότερες που έχουμε δει σε ηλεκτροκινητήρα μαζικής παραγωγής.
Δεν θες να κατέβεις
Στη διάρκεια εξέλιξης του BYD SEALION 7, οι τεχνικοί έδωσαν ξεκάθαρη προτεραιότητα στο ραφινάρισμα και την ποιότητα κύλισης. Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, με ελάχιστο θόρυβο και μηδενικές δονήσεις. Το NVH (Noise - Vibrations - Harshness) αποτελεί ένα από τα δυνατότερα χαρτιά του μοντέλου και τοποθετείται σαφώς ψηλότερα από την πλειοψηφία του ανταγωνισμού. Η σωστή ηχομόνωση με τα διπλά κρύσταλλα εμπρός περιορίζουν στο ελάχιστο τον αεροδυναμικό θόρυβο και τους ήχους της κύλισης, σε συνδυασμό και με τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά της Michelin. Η ανάρτηση αποτελείται από την… ακριβή λύση των διπλών ψαλιδιών εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, προσφέροντας άμεση αλλαγή κατεύθυνσης (χάρη και στο χαμηλό κέντρο βάρους με την μπαταρία στο πάτωμα) και σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στη γερμανική Autobahn κινηθήκαμε με ταχύτητες άνω των 200 km/h και το SEALION 7 ενέπνεε τρομερή εμπιστοσύνη. Να τονίσουμε ότι τα αμορτισέρ δεν είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, έχουν όμως τεχνολογία Frequency Variable Damping που σημαίνει ότι αντιλαμβάνονται το είδος του οδοστρώματος και αναλόγως προσαρμόζουν τη σκληρότητά τους. Πολύ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα, με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και ένα πολύ φυσικό σε αίσθηση πεντάλ, στοιχείο καθόλου αυτονόητο για ηλεκτρικό μοντέλο. Το παράπονό μας είναι η έλλειψη λειτουργίας one pedal. Η ανάκτηση ενέργειας ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα, όμως ακόμη και το ισχυρότερο, δεν προσφέρει τόσο έντονη επιβράδυνση. Να αναφέρουμε ότι το τιμόνι έχει θετική αίσθηση και η ανάρτηση δείχνει να μην είναι υπερβολικά σκληρή, ωστόσο για περισσότερες εντυπώσεις στο οδηγικό κομμάτι θα περιμένουμε να το οδηγήσουμε και στην Ελλάδα, για ασφαλέστερα συμπεράσματα.
Η σωστή προσέγγιση
Το νέο BYD SEALION 7 είναι ένα πολύ σωστά μελετημένο αυτοκίνητο που τοποθετείται με έξυπνο τρόπο στην κατηγορία του. Έχει έναν σπορ χαρακτήρα σε εμφάνιση και οδική συμπεριφορά, ο οποίος όμως δεν διαταράσσει καθόλου το ξεκάθαρα οικογενειακό προφίλ του. Με εξαιρετικούς χώρους, εντυπωσιακή ποιότητα στο εσωτερικό, αδιαμφισβήτητα κορυφαία τεχνολογία και πολύ καλές επιδόσεις, μπαίνει στην καρδιά της κατηγορίας. Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού; Η ποιότητα της καμπίνας, η ποιότητα κύλισης και η αίσθηση «κανονικού» αυτοκινήτου με αρκετά φυσικά χειριστήρια που δεν απαιτεί συνεχή διάδραση με την οθόνη, ακόμη και για βασικές ρυθμίσεις. Σίγουρα με τη δοκιμή μας στη χώρα μας θα έχουμε μια ακόμη πιο ολοκληρωμένη άποψη. Το περιμένουμε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025 και οι τιμές του δεν θα απέχουν πολύ από αυτές που ανακοινώθηκαν στη Γερμανία.