Οδηγούμε το limited edition Audi RS6 GT των 630 ίππων!

Κύκνειο άσμα; Αυλαία μίας ολόκληρης εποχής; Ό,τι και αν είχαν οι άνθρωποι της Audi στο μυαλό τους, η ουσία είναι πως το RS6 GT είναι ένα από καλύτερα μοντέλα που βγήκαν από το Ingolstadt…

  • -
  • -

Είδος προς εξαφάνιση. Αυτή είναι μία έκφραση που δεν αφορά μόνο το περιβάλλον και ό,τι αυτό περιλαμβάνει, αλλά και τα αυτοκίνητα. Και εν τέλει τους ανθρώπους. Έχοντας περάσει σε μία αποστειρωμένη εποχή, με την αυτοκίνηση να βιώνει τον πλέον βίαιο μετασχηματισμό της ιστορίας της, ελάχιστες φορές βλέπεις σήμερα μία κατασκευή που καταφέρνει να σου προκαλεί ρίγος… Όταν πριν από μερικά χρόνια δώδεκα νεαροί εκπαιδευόμενοι πέρναγαν την πόρτα της Audi, είχαν ένα όραμα. Να παντρέψουν το RS6 με την αγωνιστική παράδοση της γερμανικής φίρμας στους αγώνες, γιορτάζοντας τα 40 χρόνια του συστήματος τετρακίνησης Quattro. Αντλώντας έμπνευση από το Audi 90 Quattro IMSA GTO με το οποίο ο Hans Joachim Stuck διέσυρε το συναγωνισμό τις ΗΠΑ, δημιούργησαν το πρωτότυπο RS6 GTO.

Οι ενθουσιώδεις αντιδράσεις του κόσμου έβαλαν σε σοβαρές σκέψεις τους ανθρώπους της Audi. Και αντίθετα στο στρατηγικό τους πλάνο, που προτάσσει την προβολή της ηλεκτροκίνησης, αποφάσισαν να βγουν από το safe zone τους. Έστω και σε περιορισμένο αριθμό παραγωγής, σχεδίασαν το RS6 GT. Το τελευταίο γνήσιο, ανόθευτο, απόλυτα μηχανικό μοντέλο παλιάς κοπής που θα βγει από το Ingolstadt. Χωρίς υβριδική τεχνολογία, χωρίς… τακτ και ευγενικούς τρόπους. Απλά, μία δημιουργία που έχει στόχο να μας αφήσει με τις καλύτερες αναμνήσεις από το εκρηκτικό avant.

«Τσαμπουκάς»!

Την ημέρα που η Audi μας παραχώρησε το RS6 GT (όπως και το RS4 25 Years), στο Audi Forum στο Ingolstadt πραγματοποιούταν η επίσημη παρουσίαση του Q6 e-tron. Περισσότερα από 40 ολοκαίνουργια αμιγώς ηλεκτρικά SUV βρίσκονταν στον εξωτερικό χώρο, αλλά το πλήθος ήταν συγκεντρωμένο γύρω από ένα αυτοκίνητο. Το «άξεστο» και σε καμία περίπτωση politically correct avant, είχε συγκεντρώσει τους πάντες γύρω του. «Υπάρχει ακόμα ελπίδα», σκέφτεσαι και νιώθεις πως είσαι ο πιο τυχερός άνθρωπος του κόσμου έχοντας το… κλειδί του τέρατος στο χέρι σου.

Αν είσαι άνθρωπος που προτιμά να είναι διακριτικός και να περνάει απαρατήρητος είναι δεδομένο ότι το RS6 GT δεν είναι για σένα. Και πως να γίνει αυτό; Με αμάξωμα που ξεπερνάει τα 5 μέτρα μήκος (5.018 mm), πλάτος που αγγίζει τα δύο μέτρα (1.951 mm), αλλά και ύψος μόλις 1.437 mm είναι επιβλητικό και κτηνώδες. Οι πρησμένοι θόλοι που γεμίζουν με τους τεράστιους τροχούς των 22 ιντσών και η μειωμένη κατά 10 mm σε σχέση με το απλό RS6 απόσταση από το έδαφος, το κάνουν να μοιάζει με bodybuilder που σε κοιτάει συνοφρυωμένος. Και να ήταν μόνο αυτό… Το GT έχει διαφοροποιημένη μάσκα, νέο εμπρός splitter, αλλά και καπό κατασκευασμένο από carbon. Μάλιστα, το συγκεκριμένο πανάκριβο υλικό έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, αλλά και της καμπίνας, με τους ανθρώπους της Audi να αναφέρουν πως για πρώτη φορά γίνεται τόσο εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων σε μοντέλο παραγωγής της γερμανικής μάρκας!

Οι θόλοι που αναφέραμε παραπάνω είναι ανασχεδιασμένοι, ακόμα μεγαλύτεροι, κατασκευασμένοι -από τι άλλο;- carbon και φιλοξενούν εισαγωγές αέρα, οι οποίες φροντίζουν για την ψύξη των φρένων. Τα οποία, φυσικά, είναι κεραμικά… Στο πίσω μέρος, τελείως νέα είναι η μεγάλη διπλή αεροτομή, που σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα, αλλά και την αφαίρεση των ραγών οροφής, αυξάνουν ακόμα περισσότερο την κάθετη δύναμη. Η ουσία είναι πως είτε θα το λατρέψεις είτε θα το μισήσεις. Δεν υπάρχει ενδιάμεση κατάσταση. Ο συνειδητοποιημένος petrolhead θα ανατριχιάσει και θα νιώσει δέος, αφού γνωρίζει πως στοιχεία που άλλοι θα χαρακτήριζαν «καγκουριές» έχουν σχεδιαστεί στην παραμικρή λεπτομέρεια για να βελτιστοποιήσουν την απόδοση. Επί προσωπικού αναρωτιόμασταν πόσο πιο επιθετικό, mucho και brutal θα μπορούσε να γίνει το RS6, γενικότερα. Και οι Γερμανοί είχαν έτοιμη την απάντηση...

Πολιτισμικό σοκ

Και μάλιστα από νωρίς. Συγκεκριμένα, μόλις δώσεις ζωή στο 8κύλινδρο σύνολο που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Με την αφύπνιση του, η πλατεία στο Audi Forum πλημμύρισε από τον ήχο που βγήκε από τις δύο τεράστιες οβάλ εξατμίσεις και όσοι βρίσκονταν στο χώρο πάγωσαν. Καμία δόση διακριτικότητας και τα βλέμματα φθόνου όσων βρίσκονταν στον ίδιο χώρο για να δοκιμάσουν το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Audi ήταν διαπεραστικά. Με συνοδεία το μπάσο γουργουρητό του 4λιτρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα που χρησιμοποιούν επίσης οι Porsche και Lamborghini, βγήκαμε με γρήγορο ρυθμό προς τον επαρχιακό δρόμο έξω από το Ingolstadt, μακριά από την κίνηση και τον πολύ κόσμο.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Audi RS4 25 Years Edition

Σε αντίθεση με την άγρια αισθητική του αμαξώματος, η καμπίνα των επιβατών ξεχειλίζει από πολυτέλεια. Οι high gloss επιφάνειες αναδεικνύουν μία premium αισθητική, η οποία αποκτά την απαραίτητη για την περίσταση σπορ αύρα με τη χρήση αλκαντάρας στη κεντρική κονσόλα, στο τιμόνι, τον επιλογέα και στο εκπληκτικό μπάκετ κάθισμα. Μονοκόμματο, με την πλάτη από carbon σου προσφέρει ιδανική θέση οδήγησης και κορυφαία πλευρική στήριξη. Απλά, τέλειο! Φυσικά, σε επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει ό,τι μπορείς να φανταστείς, αλλά σε αυτή την περίπτωση η ουσία κρύβεται καλά κρυμμένη κάτω από επιβλητικό avant αμάξωμα. Στα μηχανικά μέρη, και όχι στα συστήματα πολυμέσων, ψυχαγωγίας και άνεσης…

Αδηφάγο τέρας!

Το GT έχει υποστεί εκτεταμένες αλλαγές σχεδόν παντού! Μοναδική εξαίρεση, αποτελεί ο κινητήρας, αφού οι τεχνικοί προτίμησαν να μην κάνουν την παραμικρή παρέμβαση. Και για ποιο λόγο άλλωστε, αφού οι 630 ίπποι και τα 850 Nm ροπή της έκδοσης Performance αρκούν για να του χαρίσουν εξωπραγματικές επιδόσεις. Σίγουρα, υπάρχουν διάφορα hypercar που επιταχύνουν από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 3,3 sec, όταν για το 0-200 km/h χρειάζονται μόλις 11,5 sec. Αλλά πόσα από αυτά έχουν βάρος 2,1 τόνους και προσφέρουν ένα avant αμάξωμα που μπορεί να μεταφέρει παιδιά, σκυλιά και την πεθερά για μία εκδρομή το Σαββατοκύριακο; Και όταν η απουσία του περιοριστή ταχύτητας, επιτρέπει στο GT να μη σταματάει να ανεβάζει χιλιόμετρα μέχρι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δείξει 305 km/h

Το μέγεθος της ωμής δύναμης του 8κύλινδρου συνόλου τη συνειδητοποιείς μόλις βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα. Γενικά, υπάρχουν πολλές λέξεις με τις οποίες μπορείς να περιγράψεις τον τρόπο που επιταχύνει ένα ισχυρό αυτοκίνητο. Στην περίπτωση του RS6 μία λέξη ταιριάζει απόλυτα: «Αστείος»! Ο 4λιτρος κινητήρας με τα δύο τούρμπο μοιάζει με αδηφάγο τέρας που καταπίνει χιλιόμετρα. Επιταχύνει με καταιγιστικό ρυθμό, χωρίς να τον απασχολεί καν το βάρος των 2 τόνων! Γεμάτος, με δύναμη από χαμηλά και σε πλήρη επιτάχυνση νιώθεις ότι η ισχύς είναι αστείρευτη. Πως δεν υπάρχουν όρια και όσο το πόδι σου μένει στο πάτωμα, τόσο περισσότερο θα αναπτύσσει ταχύτητα. Και όλα αυτά με εκπληκτική ηχητική υπόκρουση... Στην αποστειρωμένη εποχή που ζούμε, θέλεις να τον ηχογραφήσεις για να τον ακούς τις νύχτες που συνειδητοποιείς ότι τα περισσότερα μοντέλα που δοκιμάζεις σήμερα είναι ηλεκτρικά…

Δείτε ακόμη: Μάθε τα πάντα για το νέο Audi Q3! 

Σε αυτό το ρυθμό στον επαρχιακό δρόμο, οι ευθείες ανάμεσα από τις στροφές χάνουν το πραγματικό τους νόημα. Ουσιαστικά, πρέπει να επαναπροσδιορίσεις τον τρόπο που μετράς τις αποστάσεις. Απλά, προλαβαίνεις να πάρεις μία ανάσα, πριν συνειδητοποιήσεις ότι πρέπει να πέσεις στα φρένα για την επόμενη στροφή. Βέβαια, η επιβράδυνση με τους κεραμικούς δίσκους είναι μία ακόμα διαδικασία που οφείλεις να αναθεωρήσεις στο τιμόνι του RS6 GT. Όσο τρομακτικός είναι ο τρόπος με τον οποίο επιταχύνει, άλλο τόσο… εκφοβιστικός είναι αυτός με τον οποίο φρενάρει. Στην αρχή σκέφτεσαι το βάρος του αμαξώματος και είσαι διστακτικός, αλλά αμέσως συνειδητοποιείς ότι μπορείς να πατήσεις το πεντάλ του φρένου έναν… «αιώνα» αργότερα. Οπλίζεσαι με θάρρος, πατάς το πεντάλ αποφασιστικά και αισθάνεσαι πως μπορείς να φρενάρεις όλο και πιο βαθιά, κοντά στην είσοδο της στροφής. Και όσο και αν το προσπαθείς, κάθε φορά διαπιστώνεις ότι μπορείς να κερδίσεις μερικά μέτρα ακόμα, με την απόδοση τους να παραμένει ακριβώς ίδια!

Το πιο ευχάριστο RS!

Μπορεί ο κινητήρας να έμεινε ανέγγιχτος, αλλά οι τεχνικοί της Audi έδωσαν τα ρέστα τους όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης, την ανάρτηση και γενικότερα το στήσιμο του RS6 GT. Φυσικά, όπως σε κάθε ισχυρό μοντέλο της γερμανικής μάρκας, η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με το σύστημα all wheel drive Quattro, ενώ το κιβώτιο είναι μία αναβαθμισμένη εκδοχή του Tiptronic των οκτώ σχέσεων. Χρησιμοποιεί το κεντρικό διαφορικό της έκδοσης Performance, το οποίο είναι πιο ελαφρύ και κόμπατκ σε διαστάσεις σε σχέση με το παρελθόν. Κατανέμει την ισχύ ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 40:60, η οποία ανάλογα τις συνθήκες μπορεί να φτάσει το 70% μπροστά ή το 85% πίσω! Επιπλέον, ειδικά ρυθμισμένο είναι και το πίσω διαφορικό, με στόχο να αυξήσει το βαθμό της συμμετοχικότητας του οδηγού. Η ειδοποιός διαφορά στο ειδικό RS6 εντοπίζεται στο γεγονός ότι εφοδιάζεται για πρώτη με ρυθμιζόμενη coilover ανάρτηση! Έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη KW και συνοδεύεται με τα ειδικά εργαλεία για να ρυθμίσεις τα κλικ, έχοντας τη δυνατότητα να χαμηλώσεις το αμάξωμα κατά 10 mm επιπλέον. Τα αμορτισέρ τριών δρόμων, συνδυάζονται με πιο σφικτές κατά 30% εμπρός και 80% πίσω αντιστρεπτικές, αλλαγές που σύμφωνα με τους τεχνικούς της Audi έχουν καταφέρει να μειώσουν το φαινόμενο της υποστροφής και να αυξήσουν το βαθμό συμμετοχικότητας.

Και η αλήθεια είναι ότι το νιώθεις πιο ευέλικτο σε σχέση με το… απλό RS6, με το αμάξωμα να αντιδρά πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού. Αυτό που δύσκολα αντιλαμβάνεσαι στην αρχή είναι το… «διαστημικό» επίπεδο πρόσφυσης που προσφέρει. Σε γεμίζει εμπιστοσύνη και η αλήθεια είναι ότι προσπαθείς να κρατήσεις το σβέρκο σου σε ίσια θέση από τις πλευρικές επιταχύνσεις. Το turn in είναι εκπληκτικό, το εμπρός μέρος έχει εξαιρετική αμεσότητα και ουσιαστικά παρατηρείς τα διαφορικά και την τετρακίνηση να «ξεριζώνουν» την άσφαλτο πριν ακολουθήσει η εκτόξευση στην έξοδο της στροφής. Στους γερμανικούς δρόμους με την τραχεία άσφαλτο, το RS 6 είναι σχεδόν ακλόνητο. Γενικότερα, η υποστροφή είναι μία άγνωστη λέξη για το γερμανικό «όπλο», με το πίσω μέρος να είναι πιο συμμετοχικό από κάθε άλλη φορά. Στα πολλά χιλιόμετρα σου εμπνέει εμπιστοσύνη όσο ελάχιστα μοντέλα, ενώ στις πιο κλειστές στροφές νιώθεις τη στιγμή που μεγαλύτερο μέρος της δύναμης περνάει στους πίσω τροχούς. Θα γλιστρήσει ελάχιστα, όσο χρειάζεται για να διορθωθεί η πορεία του, και με ελάχιστες μικρές αναπηδήσεις της ουράς ενώ τα ελαστικά αφήνουν μεγάλο μέρος της γόμας τους άσφαλτο, θα εκτοξευθεί για ακόμα μία φορά στην ευθεία.

Σε βρεγμένο οδόστρωμα η συγκεκριμένη διαδικασία είναι ακόμα πιο ευδιάκριτη, αφού αν επιμείνεις στο γκάζι παραπάνω, ακόμα περισσότερη ροπή  περνάει πίσω για να εξαλειφθεί η υποστροφή, επιτρέποντας στο RS6 να ανοίξει ακόμα περισσότερο τη γωνία του και να γλιστρήσει προοδευτικά. Διαδικασία που μοιάζει περίτεχνη και ιδιαίτερη, αλλά με τα εξαιρετικά ρυθμισμένα διαφορικά του GT και την απίθανη coilover ανάρτηση που του χαρίζει μηδενικές κλίσεις και εξαιρετική διαχείριση του αμαξώματος, είναι απίστευτα ευχάριστη για τον μυημένο. Απίθανο είναι και το κοφτερό τιμόνι, αφού η κοντή κρεμαργιέρα στο πρόγραμμα RS έχει τέλειο βάρος και σε γεμίζει πληροφορία. Και όλα αυτά, την ώρα που κοιτάς τον πλαϊνό καθρέφτη, παρατηρείς το πίσω μέρος και συνειδητοποιείς ότι βρίσκεσαι σε ένα avant, που ξεπερνάει τους δύο τόνους…

To No 173…

Αυτό ήταν το νούμερο του «δικού μας» RS6 GT, από τα συνολικά 660 κομμάτια που θα παραχθούν. Όχι, στο Ingolstadt, αλλά στο Bollinger Hofe, δίπλα στα R8 και e-tron GT. Η κατασκευή του αποτελεί μία λεπτή διαδικασία που πραγματοποιείται από μόλις επτά άτομα, τα οποία στο χέρι θα συναρμολογούν μόλις ένα αυτοκίνητο την ημέρα. Αν τώρα σκέφτεστε την απόκτηση ενός, θα πρέπει να ξέρετε πως έχουν ήδη πωληθεί από το Φεβρουάριο του 2024… Βλέπετε, το RS6 GT δεν είναι απλά μία ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής. Είναι η τελευταία απόλυτα μηχανική δημιουργία της Audi, χωρίς την παρουσία εξηλεκτρισμένης υποβοήθησης ή υβριδικής τεχνολογίας. Και αναμφίβολα, μία από τις καλύτερες που σχεδίασαν ποτέ… Είναι ένα μοντέλο που σε μία αποστειρωμένη εποχή, μας θυμίζει τη γοητεία της ωμής δύναμης και της κορυφαίας μηχανολογικής τεχνογνωσίας, που έχουν ως αποτέλεσμα την οδηγική απόλαυση. Είναι ένα αυτοκίνητο για να μάθουν οι νεότεροι, αλλά και να καταλάβουν τους λόγους που εμείς οι μεγαλύτεροι έχουμε ακόμα και σήμερα λατρεία και τρέλα με το αυτοκίνητο. Ως εμπειρία οδήγησης και έννοια, και όχι απλά ως μεταφορικό μέσο…


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...