Οδηγούμε το BYD Seal U DM-i: Το plug-in D-SUV με τα 1.100 km αυτονομίας!
Το νέο SUV της BYD εντυπωσιάζει με τη σχεδίαση, την ευρυχωρία, αλλά και την plug-in τεχνολογία που υπόσχεται κορυφαία αποδοτικότητα.
- -
- -
Η επεκτατική πολιτική της BYD στην ευρωπαϊκή αγορά βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την κινεζική μάρκα να έχει σήμερα εκπροσώπηση σε 22 χώρες στην Ευρώπη. Η μικρή εταιρεία κατασκευής μπαταριών που ξεκίνησε το 1995 με 20 εργαζόμενους, αριθμεί σήμερα 700.000 υπαλλήλους και είναι η 9η αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Η ραγδαία ανάπτυξη της BYD συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, με την κινεζική φίρμα να αποκαλύπτει το Seal U DM-i, το 7ο μοντέλο της, το οποίο έρχεται για να διευρύνει περαιτέρω τη γκάμα της. Ανήκει στην κατηγορία των D-SUV και είναι το πρώτο μη ηλεκτρικό μοντέλο της BYD που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά, αφού κάνει χρήση Plug-in hybrid τεχνολογίας. Σημειώστε, πως το Seal U είναι διαθέσιμο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία μέσα στον Ιούνιο θα προσφέρεται και στην ελληνική αγορά. Εμείς, ταξιδέψαμε στη γειτονική Ιταλία και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το εντυπωσιακό SUV με την καινοτόμα τεχνολογία, το οποίο υπόσχεται κορυφαίο επίπεδο αποδοτικότητας και χιλιομετρική ελευθερία που ξεπερνάει τα 1.000 km!
Η SUV εκδοχή…
Η οικογένεια Seal, στην οποία ανήκει και η σεντάν εκδοχή, ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Ocean Aesthetics. Αυτή η… «τεχνοτροπία» χαρακτηρίζει και το Seal U DM-i. Τα εμπρός λεπτά φωτιστικά σώματα και το καπό με τα ευδιάκριτα νεύρα αποτελούν το σήμα κατατεθέν. Τα βλέμματα κλέβει η μάσκα και ο προφυλακτήρας με τις λεπίδες, που του χαρίζουν μία επιβλητική εικόνα. Στο πλάι ξεχωρίζει η ρέουσα γραμμή κατά μήκος του αμαξώματος, ενώ το πίσω μέρος με τα φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μία διάφανη λωρίδα, ενισχύει την αίσθηση του πλάτους. Έχει τη δική του ταυτότητα και χωρίς εξεζητημένες λύσεις καταφέρνει και ξεχωρίζει. Βασίζεται στην πλατφόρμα πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD και οι διαστάσεις του το κατατάσσουν στα D-SUV. Τα νούμερα πιστοποιούν του λόγου το αληθές, αφού μήκος του αγγίζει τα 4.775 mm, την ώρα που το πλάτος φτάνει τα 1.890 mm και το ύψος τα 1.670 mm.
Προσιτή πολυτέλεια
Στόχος της BYD είναι η κατασκευή premium αυτοκινήτων, τα οποία θα είναι προσιτά σε μεγάλο εύρος του αγοραστικού κοινού. Έτσι, στην καμπίνα των επιβατών αναδύεται ένας αέρας πολυτέλειας. Όπως σε όλα τα μοντέλα της BYD που έχουμε οδηγήσει, έτσι και στην περίπτωση του Seal U DM-i, η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου. Το φινίρισμα και η συναρμογή των υλικών είναι πολύ καλή, με τους κινέζους τεχνικούς να έχουν κάνει χρήση μαλακών πλαστικών στα σημαντικότερα σημεία της καμπίνας. Οι δερμάτινες επενδύσεις στην κονσόλα, και όχι μόνο, προσθέτουν έναν αέρα πολυτέλειας, σε ένα περιβάλλον που αναμφίβολα είναι σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο.
Για αυτό ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό η εντυπωσιακή οθόνη αφής που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα, η οποία όπως σε όλα τα BYD διαθέτει δυνατότητα περιστροφής κατά 90 μοίρες. Έχει διάσταση 15,6’’ και μέσω αυτής γίνεται η λειτουργία του Intelligent Cockpit System, το οποίο προσφέρει μία απόλυτα συνδεδεμένη εμπειρία στους επιβάτες. Εκτός από τη συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay, διαθέτει έξυπνο φωνητικό έλεγχο, ενώ χρησιμοποιεί και απομακρυσμένες ενημερώσεις για να παραμένει πλήρως επικαιροποιημένο. Το κορυφαίο τεχνολογικό του υπόβαθρο, αναδεικνύεται περαιτέρω από την υπερπλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, αφού από τη σχετική λίστα ουσιαστικά δεν λείπει τίποτα! Σε τεχνολογικό επίπεδο, αξίζει να σημειώσουμε πως η μπαταρία του Seal U DM-i υποστηρίζει φόρτιση V2L (Vehicle-to-Load), κάτι που σημαίνει πως μπορεί φορτίσει μικρές ηλεκτρικές συσκευές!
Κορυφαία ευρυχωρία!
Κρυμμένος άσος στο μανίκι του Seal U DM-i είναι οι άφθονοι χώροι στην καμπίνα των επιβατών. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.765 mm έχει ευεργετικά αποτελέσματα στο εσωτερικό, με το κινεζικό SUV να μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενήλικες. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό πως στην ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων, μπορείς να κάτσεις και σταυροπόδι! Ο χώρος αποσκευών δεν ενθουσιάζει με τη χωρητικότητα του, αφού περιορίζεται στα 425 lt. Βέβαια, το γεγονός πως το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί σε αναλογία 60/40, μπορεί να αυξήσει τη χωρητικότητα από τα 425 στα 1.440 lt.
Dual Motor– Προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση
Η σημαντικότερη διαφοροποίηση στην περίπτωση του Seal U DM-i εντοπίζεται στα μηχανικά μέρη και την καινοτόμα τεχνολογία Super DM που έχει εξελίξει η BYD. Η βασική φιλοσοφία της εστιάζεται στην μέγιστη αποδοτικότητα, δίνοντας έμφαση στην κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα, ο οποίος και συνδυάζεται με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Κατά βάση, το ηλεκτρικό μοτέρ είναι αυτό που κινεί τους τροχούς, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να έχει το ρόλο γεννήτριας. Όμως, αν η ενέργεια στην μπαταρία δεν είναι αρκετή ή το απαιτούν οι συνθήκες, ο θερμικός κινητήρας μπορεί και αυτός να δώσει κίνηση στο αυτοκίνητο. Όλα τα παραπάνω διαχειρίζεται ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης, ενώ το κιβώτιο είναι μονής σχέσης.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το BYD Seal AWD
Το Plug-in SUV της BYD προσφέρεται σε τρεις εκδοχές. Στην πρώτη περίπτωση, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.500 cc που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και αποδίδει 98 ίππους, συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 198 ίππων και το αποτέλεσμα είναι 218 ίπποι συνδυαστικά και 300 Nm ροπή. Η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να συνδυαστεί με μπαταρία χωρητικότητας 18,3 kWhή 26,6 kWh! Η πρώτο μπορεί να προσφέρει έως και 80 km ηλεκτρικής αυτονομίας, ενώ η δεύτερη εκτοξεύει την χιλιομετρική ηλεκτρική απόσταση στα 125 km! Η τρίτη και κορυφαία εκδοχή της γκάμας είναι η έκδοση Design, η οποία εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 204 και 164 ίππων (εμπρός/πίσω), την ώρα που ο θερμικός κινητήρας των 1,5 λίτρων ενισχύεται από τη χρήση τούρμπο αποδίδοντας 131 ίππους. Το αποτέλεσμα είναι η μετάδοση της κίνησης να γίνεται και στους τέσσερις τροχούς, όταν η απόδοση έχει εκτοξευθεί στους 324 ίππους και η ροπή στα 550 Nm.
Στον τομέα των επιδόσεων, η έκδοση των 204 ίππων μπορεί να καλύψει τη διαδικασία του 0-100 km/h σε μόλις 8,9 sec, την ώρα που η ισχυρότερη εκδοχή χρειάζεται για την ίδια διαδικασία, μόλις 5,9 sec. Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα νούμερα που αφορούν την κατανάλωση, αφού η BYD αναφέρει ότι ανάλογα την έκδοση μπορεί να καλύψει από 870 km για την έκδοση των 324 ίππων, έως και 1.100 km για την εκδοχή με τη μεγαλύτερη μπαταρία. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως όλες οι εκδόσεις του BYD Seal U DM-i προσφέρουν τριφασική φόρτιση ΑC στα 11 kW και DC στα 18 kW, με το χρόνο φόρτισης σε ταχυφορτιστή DC (30-80%) να είναι μόλις 35 λεπτά.
Ηλεκτρική εμπειρία
Η πρώτη μας επαφή με το Seal U DM-i, έγινε με την ισχυρότερη έκδοση της σειράς, έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε σε μικτές συνθήκες. Περνώντας στο εσωτερικό, βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, με το σχετικά ψηλά τοποθετημένο κάθισμα να προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα. Πριν ξεκινήσουμε οι άνθρωποι της BYD μας είχαν αναφέρει πως το Seal U DM-i μπορεί να κινηθεί έως και 81% με χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Ουτοπία; Σε καμία περίπτωση, αφού από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώνεις πως το κινέζικο SUV κινείται ως επί το πλείστον ως ηλεκτρικό. Η εμπειρία οδήγησης είναι αντίστοιχη με αυτή ενός EV, ακόμα και αν επιλέξεις το πρόγραμμα HEV κατά το οποίο λειτουργεί σε hybrid mode.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το BYD Atto 3
Το υβριδικό σύστημα εντυπωσιάζει με την εύρυθμη και εξαιρετική λειτουργία του. Ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται μόνο στην περίπτωση που πατήσεις τέρμα το γκάζι ή αν το ποσοστό της μπαταρίας πέσει στο 25%. Από εκείνο το σημείο αναλαμβάνει πιο ενεργό ρόλο, κινώντας το Seal U, αλλά και αναλαμβάνοντας σε συνεργασία με το σύστημα ανάκτησης να φορτίσει την μπαταρία. Στο μεγαλύτερο μέρος διαδρομής κινείσαι με ηλεκτρική ενέργεια και αυτό έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην κατανάλωση καυσίμου. Είναι χαρακτηριστικό πως σε μικτές συνθήκες είδαμε κατανάλωση κοντά στα 3,5 lt/100 km. Νούμερο εντυπωσιακό, αν αναλογιστούμε πως βρεθήκαμε τόσο στον επαρχιακό, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Εξαιρετικό είναι το επίπεδο άνεσης, το οποίο είναι απόρροια της πολύ καλή ηχομόνωσης με τα διπλά κρύσταλλα για τα τζάμια, αλλά και της πολιτισμένης λειτουργίας του υβριδικού συνόλου. Ακόμα και όταν ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό και σε καμία περίπτωση ενοχλητικό. Η δομή της ανάρτησης περιλαμβάνει γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, επιλογή που συμβάλει στην καλή ποιότητα κύλισης. Η ρύθμιση της είναι μαλακή και προσανατολισμένη ως προς την βελτιστοποίηση της άνεσης, αν και κάποιες ανωμαλίες περνάνε στην καμπίνα των επιβατών, χωρίς όμως να διαπιστώνουμε ξερές αντιδράσεις.
Σε γρήγορο ρυθμό αναδεικνύει περισσότερο τον φιλικό του χαρακτήρα. Θα σου επιτρέψει να κινηθείς με ασφάλεια, ακόμα αν και σε συνθήκες πίεσης διαπιστώνεις πως θα πάρει κλίσεις. Ακόμα και έτσι, όμως, δεν σου προκαλεί άγχος, αφού είναι απόλυτα ασφαλές και προβλέψιμο. Όσον αφορά τις επιδόσεις του υβριδικού συνόλου, οι δύο ηλεκτροκινητήρες του χαρίζουν εξαιρετική απόκριση από χαμηλά, ενώ σίγουρα δεν του λείπει η δύναμη. Η λειτουργία του είναι περισσότερο πολιτισμένη και λιγότερο εκρηκτική, και σίγουρα καταφέρνει να κινήσει γρήγορα το αμάξωμα των 2,1 τόνων. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, αυτό είναι ελαφρύ και με μέτρια αίσθηση, κάτι που ισχύει και για το πεντάλ του φρένου, αν και το σύστημα πέδησης είναι αποτελεσματικό.
To Σεπτέμβριο στην Ελλάδα
Το πρώτο plug-in μοντέλο της BYD αναμένεται στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο. Ενδεικτικά, στη Γερμανία η έκδοση των 204 ίππων κοστίζει 38.900 €, όταν η τετρακίνητη και ισχυρότερη εκδοχή αγγίζει τα 44.500 €. Ιδιαίτερα σημαντικό, όμως, είναι πως από τη βασική έκδοση το Seal U DM-i θα προσφέρεται με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει στοιχεία όπως HUD, ηλεκτρικά καθίσματα και πολλά ακόμα που συνήθως συναντάμε σε υψηλότερα εξοπλιστικά πακέτα. Συνυπολογίζοντας το εξαιρετικά αποδοτικό υβριδικό σύνολο με τη χαμηλή κατανάλωση, αλλά και το πολύ καλό επίπεδο άνεσης και ευρυχωρίας που προσφέρει, το Seal U DM-i κάνει την είσοδο του στην ευρωπαϊκή αγορά με βλέψεις να «κλέψει» σημαντικό μερίδιο της αγοράς.