Οδηγούμε το νέο Dacia Duster – Είναι καλύτερο από ποτέ;
Με εμφάνιση που γοητεύει, σύγχρονες τεχνολογίες και γενικότερα εκμοντερνισμένη φιλοσοφία, το νέο Dacia Duster είναι στα καλύτερα του!
- -
- -
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, πως το Duster αποτελεί τη μεγαλύτερη επιτυχία της Dacia και ουσιαστικά σηματοδοτεί το μοντέλο που έβαλε τη ρουμάνικη εταιρεία -πάντα με τη συνδρομή των Γάλλων- στο χάρτη της αυτοκίνησης. Από το 2010 μέχρι και σήμερα, το Duster μετράει περισσότερες από 2,4 εκατομμύρια πωλήσεις, ενώ έχει αποσπάσει συνολικά περισσότερα από 40 βραβεία! Ο αυθεντικός του χαρακτήρας και η εξαιρετική σχέση τιμής-αξίας που προσφέρει, κέρδισαν το αγοραστικό κοινό και το καθιέρωσαν στην κατηγορία των SUV. Όσο υπερβολικό και αν ακούγεται, 1.000 Duster βγαίνουν κάθε μέρα από τη γραμμή παραγωγής της Dacia στη Ρουμανία! Σήμερα, η 3η γενιά του δημοφιλούς Duster δεν αποτελεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς, αλλά ένα τελείως καινούργιο και σύγχρονο μοντέλο. Ταξιδέψαμε στην Ισπανία, οδηγήσαμε το σκληροτράχηλο SUV και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!
Πιο όμορφο από ποτέ!
Το νέο Duster βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B της Dacia, στοιχείο που αποτελεί μέρος του στρατηγικού πλάνου της ρουμάνικης εταιρείας. Στο ίδιο πάτωμα βασίστηκαν τα Sandero, Logan, αλλά και προσφάτως το Jogger. Το total makeover είναι ευδιάκριτο με την πρώτη ματιά. Χωρίς καμία δόση υπερβολής είναι εντυπωσιακό και σίγουρα πιο όμορφο από ποτέ. Αμέσως αντιλαμβάνεσαι την παρουσία λεπτομερειών που έχουμε συναντήσει στο πολυαναμενόμενο Bigster, αλλά και στο πρωτότυπο Manifesto. Το εμπρός μέρος με τα λεπτά και χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, δένει ιδανικά με τη μάσκα που ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας.
Είναι ελάχιστα πιο μακρύ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με το συνολικό του μήκος να αγγίζει τα 4,34 m. Δείχνει συμπαγές και κόμπακτ, χωρίς δόσεις υπερβολής. Οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος και οι έντονες ακμές, δένουν απόλυτα με τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, αλλά και τους μεγάλους τροχούς που φιλοξενούνται στους τονισμένους θόλους, μη αφήνοντας περιθώριο αμφισβήτησης για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Το νέο Dacia είναι από τις περιπτώσεις των μοντέλων που χωρίς εξεζητημένες σχεδιαστικές λύσεις, καταφέρνουν και γοητεύουν.
Δείτε ακόμη: Aγόρασε τώρα το Dacia που σου ταιριάζει με έκπτωση έως 4.800 €!
Η απλότητα κερδίζει!
Η απλότητα που διακρίνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του αμαξώματος, συνεχίζεται και στην καμπίνα των επιβατών. Το εσωτερικό είναι σαφώς αναβαθμισμένο και μοντέρνο, αλλά διατηρώντας μία περιπετειώδη προσέγγιση, εναρμονισμένη με τις ψηφιακές απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Αμέσως το μάτι πέφτει στο λογότυπο Duster μπροστά από τον συνοδηγό και την κεντρική οθόνη αφής των 10,1’’. Μάλιστα, αυτή είναι κατά 10 μοίρες στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, χαρίζοντας έτσι μία πιο οδηγοκεντρική αίσθηση πίσω από το τιμόνι του. Το digital περιβάλλον, συμπληρώνει ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών μπροστά από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Για την κατασκευή της καμπίνας έχει γίνει ως επί το πλείστων χρήση σκληρών πλαστικών, με την ποιότητα τους να εγγυάται την αντοχή τους στο χρόνο. Το φινίρισμα και η συνολική αίσθηση που έχεις στην καμπίνα είναι πολύ καλή και σίγουρα αποτελεί μία τεράστια αναβάθμιση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
Το περιβάλλον είναι ευχάριστο και αποδεικνύεται με λεπτομέρειες όπως οι ιδιαίτερης σχεδίασης αεραγωγοί, με το χαρακτηριστικό σχήμα Υ που διακρίνει τα πίσω φωτιστικά σώματα, να εμφανίζεται σε διάφορα σημεία. Το τεχνολογικό του υπόβαθρο είναι απόλυτα σύμφωνο με τις ανάγκες της εποχής, κάτι που σημαίνει ότι το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση και είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ δεν λείπουν ανέσεις όπως σύστημα πλοήγησης με ζωντανή ενημέρωση, αλλά και ηχοσύστημα της Arkamys με έξι ηχεία. Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι και η λίστα με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Το νέο Duster εφοδιάζεται από τη βασική έκδοση με cruise control και περιοριστή ταχύτητας, αλλά και αυτόματα φώτα. Φυσικά, δεν απουσιάζουν συστήματα όπως αυτόματου φρεναρίσματος με εντοπισμό πεζού ή ποδηλάτη, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, διατήρησης λωρίδας, και ό,τι άλλο θεωρείται απαραίτητο στα σύγχρονα μοντέλα.
Επιπλέον, η χρήση της πλατφόρμας CMF-B έχει ευεργετικά αποτελέσματα σε χωροταξικό επίπεδο, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν επιπλέον 30 mmγια τα γόνατα τους. Την ίδια ώρα, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 15%, αγγίζοντας σήμερα τα 517 lt. Επιπλέον, το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ είναι ακόμα πιο πρακτικό, αφού το άνοιγμα είναι μεγαλύτερο σε πλάτος, ενώ το πάτωμα είναι χαμηλότερα τοποθετημένο. Πρακτικά, αυτό που διαπιστώνεις είναι πως άνετα μπορούν να φιλοξενηθούν τέσσερις ή και πέντε ενήλικες στο εσωτερικό του, έχοντας άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους.
Δείτε ακόμη: Dacia Sandero με κινητήρα που καίει 5 lt/100km!
Διατηρώντας τα κορυφαία off-road χαρακτηριστικά
Ένας από τα στοιχεία που καθιέρωσαν το Duster στη συνείδηση του κοινού, ήταν οι εκτός δρόμου ικανότητες του. Δεν είναι υπερβολή πως θεωρείται το κορυφαίο στο είδος του, και πιο συγκεκριμένα ανάμεσα σε όσα μοντέλα δεν διαθέτουν σύστημα μετάδοσης με κοντά διαφορικά. Το νέο Duster διαθέτει βελτιωμένες off-road δυνατότητες, με το σύστημα τετρακίνησης Terrain Control να περιλαμβάνει πέντε διαφορετικά προγράμματα, τα οποία ουσιαστικά αφορούν τις επιφάνειες κίνησης. Αυτά είναι τα Auto, Eco, Snow, Mud/Sand και Off-Road. Μάλιστα, η τετρακίνητη εκδοχή έχει απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 217 mm, η οποία είναι και η μεγαλύτερη στην κατηγορία του. Όσοι λάτρεις πιο ακραίων συνθηκών, θα πρέπει να γνωρίζουν πως οι γωνίες προσέγγισης και αποφυγής είναι 31 και 36 μοίρες, αντίστοιχα, εμπρός και πίσω. Σημειώστε, ότι για τις απότομες κατηφόρες υπάρχει το αυτόματο downhill speed control, ενώ η οθόνη αφής των 10’’ προσφέρει συγκεκριμένη απεικόνιση στο πρόγραμμα off-road, στην οποία και απεικονίζονται πληροφορίες όπως η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες για την τετρακίνητη έκδοση.
Σκληροτράχηλο, αλλά και βιώσιμο!
Το νέο Duster παραμένει σύμφωνα με τους ανθρώπους της Dacia ένα αυθεντικό SUV και γι' αυτό έχουν χρησιμοποιηθεί ανθεκτικά υλικά στην κατασκευή του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, τα οποία έχουν κατασκευαστεί από το υλικό Starkle που έχουν δημιουργήσει οι τεχνικοί της Dacia. Είναι άβαφο, ανθεκτικό και ουσιαστικά δεν μένουν γρατζουνιές πάνω του. Επιπλέον, το νέο Duster έχει και υψηλό οικολογικό φρόνημα, με το 20% των πλαστικών να προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά. Στην καμπίνα των επιβατών δεν γίνεται χρήση δέρματος, ενώ το πλήρες εγχειρίδιο του αυτοκινήτου είναι διαθέσιμο online έτσι ώστε να μη γίνεται άσκοπη χρήση χαρτιού.
Για πρώτη φορά υβριδικό!
Η σημαντικότερη αναβάθμιση με τη χρήση της πλατφόρμας CFM-B αφορά την τοποθέτηση σύγχρονων και εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων κάτω από το μυώδες αμάξωμα. Έτσι, στην κορυφή της γκάμας συναντάμε την έκδοση Hybrid, η οποία εφοδιάζεται με το γνωστό υβριδικό σύνολο της Renault, το οποίο αποδίδει 140 ίππους και ξεχωρίζει για την εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Το συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο, μπορεί να κινηθεί κατά 80% στον αστικό κύκλο αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας! Στο αμάξωμα του Duster τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia ο 3κύλινδρος 1.2000άρης υπερτροφοδοτούμενος TCe των 130 ίππων, ο οποίος και ενισχύεται από ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V. Το συγκεκριμένο σύνολο συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο στις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Φυσικά, ακολουθώντας την παράδοση της Dacia στους κινητήρες διπλού καυσίμου (υγραέριο – βενζίνη), το Duster θα προσφέρεται και στην έκδοση ECO-G 100, που προσφέρει μειωμένες κατά 10% εκπομπές ρύπων. Επιπλέον, η συγκεκριμένη εκδοχή του χαρίζει αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 1.400 km, λόγω των δύο δοχείων καυσίμου, χωρητικότητας 50 lt έκαστο!
Καμία σχέση με το παρελθόν…
Και το διαπιστώνεις σχεδόν αμέσως! Και συγκεκριμένα από την στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Η θέση οδήγησης είναι πιο χαμηλά τοποθετημένη, το τιμόνι σε πιο κάθετη θέση, με την εργονομία να είναι είναι άκρως ικανοποιητική. Πλέον, δεν αισθάνεσαι πως είσαι "κρεμασμένος" πάνω από το τιμόνι, όπως στην προηγούμενη γενιά. Η αμέσως επόμενη ευχάριστη αίσθηση, αφορά την ποιότητα κύλισης. Ο θόρυβος στην καμπίνα των επιβατών έχει μειωθεί κατά μέσο όρο 2db και η διαφορά είναι αισθητή από τα πρώτα μέτρα. Κοντά στα 120 km/h αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν την εμφάνιση τους, χωρίς όμως να ενοχλούν τους επιβάτες. Επιπλέον, οι τεχνικοί της Dacia έχουν δουλέψει εντατικά στον τομέα της ανάρτησης, η οποία έχει νέες ρυθμίσεις και προσφέρει σαφώς βελτιωμένα χαρακτηριστικά. Αποσβαίνει με χαρακτηριστική ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ αναβαθμισμένη είναι και η οδική του συμπεριφορά. Οι έντονες κλίσεις του αμαξώματος και οι ταλαντώσεις έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, εμπνέοντας σήμερα εμπιστοσύνη στον οδηγό. Φυσικά, δεν θα σε ενθουσιάσει με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αλλά είναι σαφώς πιο πολιτισμένο και ραφιναρισμένο σε σχέση με το παρελθόν.
Στη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά συμβάλλουν οι νέες
αντιστρεπτικές, οι οποίες έχουν μεγαλύτερο πάχος, ενώ είναι και πιο
σκληρές, την ώρα που νέος είναι και ο πίσω άξονας.
Βελτιωμένη αίσθηση προσφέρει και το αναβαθμισμένο σύστημα
διεύθυνσης, ενώ το κιβώτιο στην χειροκίνητη εκδοχή των
1.200 cc που οδηγήσαμε, είναι σαφές, αν και με μεγάλες διαδρομές.
Όσον αφορά τον κινητήρα των 130 ίππων, αυτός ξεχωρίζει για
την ελαστικότητα του, και γενικότερα την απόδοση του στις χαμηλές
και μεσαίες στροφές. Έχει καλή απόκριση και ικανοποιητική
λειτουργία στο μεγαλύτερο εύρος στροφών, ενώ χαμηλό είναι και το
επίπεδο θορύβου από το τρικύλυνδρο σύνολο. Σημειώστε, πως όσο
διήρκησε η πρώτη μας επαφή μαζί του, είδαμε κατανάλωση που άγγιξε
τα 6,4 lt/100 km. Όσον αφορά την υβριδική
εκδοχή, το κινητήριο σύνολο των 140 ίππων διατηρεί τις
αρετές που έχουμε διαπιστώσει και σε άλλα μοντέλα του Group,
έχοντας πολιτισμένη λειτουργία, καλή απόδοση, αλλά και εξαιρετική
κατανάλωση! Χωρίς να εστιάσουμε την προσοχή μας στην κατανάλωση,
είδαμε μία μέση τιμή κάτω από 6 lt/100 km.
Oι πρώτες μας εντυπώσεις από το νέο Dacia Duster είναι
άκρως θετικές, αφού είναι σήμερα είναι πιο πολιτισμένο από
ποτέ. Στην περίπτωση της 3ης γενιάς έχουμε να κάνουμε με
μία ολιστική αναβάθμιση σε κάθε επίπεδο, που έχει σαν αποτέλεσμα
την βελτίωση του σκληροτράχηλου SUV σε κάθε τομέα. Βέβαια, σημείο
κλείδι στην περίπτωση του Duster αποτελεί το κόστος κτήσης.
Αν διατηρήσει την αναλογία τιμής/αξίας που παραδοσιακά το
χαρακτηρίζει, τότε έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει
και στην ελληνική αγορά. Περισσότερα, όμως, θα μπορούμε να πούμε με
την έλευση του αυτοκινήτου στη χώρα μας στις αρχές
καλοκαιριού.