Οδηγούμε το νέο Lexus LBX: Ταράζει τα νερά το premium B-SUV
Το νέο LBX είναι το μικρότερο και πιο οικονομικό SUV της Lexus, ένα αυτοκίνητο ραμμένο και φτιαγμένο για την ελληνική αγορά, που αλλάζει τα δεδομένα στην πιο δημοφιλή κατηγορία.
- -
- -
Η Lexus εισβάλλει στην κατηγορία των πολυτελών B-SUV με ένα ολοκαίνουριο μοντέλο, το οποίο έχει σχεδιαστεί για τις ανάγκες των ευρωπαίων οδηγών, προσφέροντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας, ποιότητα και οικονομία στις μετακινήσεις. Το περί ου ο λόγος LBX, περιγράφεται από την ιαπωνική εταιρεία ως ένα premium casual αυτοκίνητο, ένα μοντέρνας αισθητικής μοντέλο που απευθύνεται, κυρίως, σε πιο νεανικό κοινό, με έντονο το στοιχείο του lifestyle.
Το LBX θα είναι το βασικό μοντέλο της μάρκας στη Γηραιά Ήπειρο, ο πρωτεργάτης της προσπάθειας των Ιαπώνων να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους στην αγορά, προάγοντας συνάμα την απήχηση και το ξεχωριστό προφίλ του brand.
Αβανγκάρντ
Εξέλιξη και πρωτοπορία. Αυτές είναι οι δύο λέξεις που χαρακτηρίζουν το LBX, όπως ακριβώς και τη μόδα. Η Lexus φαίνεται πως εμπνεύστηκε από το αβανγκάρντ για τη νεότερη δημιουργία της, παρέχοντας στους απαιτητικούς ευρωπαίους ένα Hybrid Electric SUV που συνδυάζει τη σύγχρονη εμφάνιση, με την casual αίσθηση, την πολυτέλεια και τη δυναμική οδήγηση.
Η ξεχωριστή σιλουέτα του αμαξώματος, η εντυπωσιακή μάσκα με το σχήμα L των φώτων, το μακρύ καπό, τα φουσκωμένα φτερά με τις μεγάλες ζάντες, οι κοντοί πρόβολοι και τα έντονα χρώματα, τονίζουν τον δυναμισμό και το σπορ προφίλ του. Αναμφίβολα, το LBX είναι ευδιάκριτο και ιδιαίτερο, με το διακριτικό μοτίβο μεμβράνης που καλύπτει τις πίσω κολόνες, να δημιουργεί μια εντυπωσιακή ανάγλυφη υφή.
Το πιο ογκώδες πίσω τμήμα και το χαμηλό κέντρο βάρος προσελκύουν το βλέμμα, με τη Lexus να παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες της να εξατομικεύσουν το αυτοκίνητο με βάση τις επιθυμίες τους, χάρη στην πλειάδα χρωματικών επιλογών, φινιρισμάτων και διχρωμιών.
Εστιασμένο στον οδηγό
Το μήκος των 4.190 mm, το πλάτος (1.825 mm) και το ύψος (1.545 mm), προβάλλουν τον compact χαρακτήρα του LBX, αλλά και την ευχρηστία στις καθημερινές μετακινήσεις. Ανοίγοντας τις πόρτες μην περιμένετε τίποτα ρηξικέλευθο. Η Lexus βασίστηκε πάνω σε βασικές σχεδιαστικές νόρμες, δίνοντας περισσότερη έμφαση στην ποιότητα των υλικών και την οδηγική εμπειρία.
Εκλεπτυσμένη και δίχως φανφάρες, η σχεδίαση της καμπίνας δίνει μια αίσθηση μεγαλοπρέπειας. Κάθε ίντσα των επιφανειών έχει τοποθετηθεί με θαυμαστή ακρίβεια, με οδηγό και επιβάτες να νιώθουν την άνεση από την πρώτη στιγμή.
Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων σε διάσταση 7 ή 12,3 ιντσών ανάλογα την έκδοση, η κεντρική οθόνη αφής 9,8΄΄ του συστήματος Lexus Link Connect και τα κύρια χειριστήρια, είναι στραμμένα προς τον οδηγό. Ουσιαστικά, κάθε πηγή πληροφορίας έχει «χτιστεί» γύρω από τον άνθρωπο που κάθεται πίσω από το τιμόνι, ώστε ο χειρισμός του να απαιτεί ελάχιστες κινήσεις των χεριών. Το χαμηλό έδρανο του καθίσματος, αλλά και τα πλευρικά μαξιλαράκια προστασίας γονάτων με επένδυση, θα εκτιμηθούν δεόντως από τον οδηγό, και ειδικά τους πιο εύσωμους. Αντίθετα, τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένα ελαφρώς ψηλότερα σε σχέση με τα εμπρός, ώστε και οι 4 επιβάτες να απολαμβάνουν άψογη ορατότητα. Όσο για το πορτμπαγκάζ, ανέρχεται στα 402 lt, έχοντας επιπλέον χώρο για δύο μικρές αποσκευές κάτω από το πτυσσόμενο κάλυμμα.
Επιστρέφοντας στα της αισθητικής, υπάρχει πλειάδα επιλογών σε επενδύσεις και ταπετσαρίες, vegan δέρματα, ανθρακί ένθετα Tsuyusami, ακόμη και ατμοσφαιρικός φωτισμός 50 αποχρώσεων που χωρίζεται σε 14 ομάδες και πέντε διαφορετικά θέματα: Healing, Relaxing, Arousing, Focusing και Exhilarated. Αυτά μπορούν να επιλέγονται ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού, το ταξίδι ή την ώρα της ημέρας.
Οι ατμόσφαιρες του LBX
Η γκάμα εξοπλιστικών εκδόσεων του LBX αποτελείται από τέσσερις «ατμόσφαιρες», πέρα από τη βασική: τις Elegant και Relax που εστιάζουν σε μια εκλεπτυσμένη αίσθηση, και τις Emotion και Cool που έχουν έναν πιο σπορ και δυναμικό χαρακτήρα. Κάθε μία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα έναν διαφορετικό τύπο πελάτη.
Φυσικά, κάθε αυτοκίνητο εξοπλίζεται με μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας, που εντάσσεται στο Lexus Safety System + τελευταίας γενιάς. Οι over-the-air ενημερώσεις λογισμικού για τα συστήματα πολυμέσων και ασφάλειας είναι στάνταρ, με το LBX εκτός όλων των άλλων, να ενσωματώνει δύο πρωτοποριακά συστήματα για την κατηγορία: το «Vehicle Braking Posture Control» και το «Advanced Park» με «Remote Parking». Το πρώτο εξισορροπεί αυτόματα την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός και πίσω για την καταστολή των κλίσεων κατά τον διαμήκη άξονα και τη διατήρηση ενός γραμμικού και αξιόπιστου φρεναρίσματος. Βοηθά επίσης στη μείωση των κλίσεων του οχήματος στις στροφές, διατηρώντας το ιαπωνικό SUV άνετο και σταθερό και φιλτράροντας τους κραδασμούς.
Το δεύτερο χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων για να αποκτήσει ολόπλευρη κάλυψη του άμεσου περιβάλλοντος χώρου του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Αυτό βοηθά τον οδηγό να πραγματοποιεί αποτελεσματικούς και ομαλούς ελιγμούς αυτόματου παρκαρίσματος με λιγότερες διορθωτικές κινήσεις. Η λειτουργία Αυτόνομης Απομακρυσμένης Στάθμευσης (Remote Parking) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παράλληλο ή κάθετο παρκάρισμα με κίνηση προς τα εμπρός ή με όπισθεν, αλλά και για την έξοδο προς τα εμπρός από παράλληλη θέση. Διαχειρίζεται όλες τις απαραίτητες λειτουργίες ελέγχου του αυτοκινήτου - τιμόνι, πέδηση, γκάζι και αλλαγή σχέσεων.
Καίει 5 λτ. στα 100 km και έχει μηδενικά τέλη
Για την κίνηση του LBX φροντίζει το νέας γενιάς Hybrid Electric σύστημα, απόδοσης 136 ίππων και 185 Nm ροπή. Συνδυάζει τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου κι έναν νέο ηλεκτροκινητήρα, που εφοδιάζει τόσο τις δικίνητες όσο και τις τετρακίνητες εκδόσεις.
Στο προσθιοκίνητο LBX τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 9,2 sec και στο τετρακίνητο σε 9,6΄΄. Η μέση κατανάλωση καυσίμου διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα και οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 100 έως 115 g/km, απαλλάσσοντας τους ιδιοκτήτες από τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα.
Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με ένα νέο κιβώτιο CVT, το οποίο, εξασφαλίζει 17% υψηλότερη απόδοση και αθόρυβη λειτουργία. Όσο για την μπαταρία είναι υβριδική νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH) και βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Στην πράξη
Στη Βαλένθια, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Lexus LBX, τρία πράγματα μας έκαναν πολύ θετική εντύπωση. Το πρώτο ήταν ο αρχοντικός τρόπος με τον οποίο κινείται στην άσφαλτο. Ο ημιάκαμπτος στον πίσω άξονα, τα αυξημένα μεταξόνια, το άκαμπτο πλαίσιο και η ρύθμιση της ανάρτησης, παρέχουν εξαιρετική ευστάθεια, υψηλά περιθώρα πρόσφυσης, αλλά και εξαιρετική άνεση, φιλτράροντας με άνεση τις περισσότερος ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ο οδηγός νιώθει από τα πρώτα χιλιόμετρα πως έχει στα χέρια του ένα B-SUV που ανταποκρίνεται άμεσα και πιστά στις εντολές του. Επίσης, το κιβώτιο CVT έχει βελτιωθεί θεαματικά, με τους ενοχλητικούς θορύβους να έχουν περιοριστεί σημαντικά και την απόκρισή του να είναι σαφώς πιο άμεση και ζωηρή. Όσο για το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης (EPS) προσφέρει ομαλή αίσθηση και ευελιξία, κάνοντας τις μετακινήσεις, κυρίως μέσα στην πόλη, πιο βολικές και ξεκούραστες.
Δείτε ακόμη: Lexus LBX: Μάθαμε πότε έρχεται στην Ελλάδα
Το νέο, αυτοφορτιζόμενο Hybrid Electric σύστημα κίνησης 1.5 λίτρου, αναμφίβολα έχει ρυθμιστεί προς όφελος της οικονομίας. Δεν προσφέρει καταιγιστικές επιδόσεις, αλλά επιταχύνει γραμμικά και ομαλά, με την κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες να ανέρχεται περίπου στα 5 λίτρα ανά 100 km. Στοιχείο το οποίο επιζητά και απασχολεί το μεγαλύτερο κομμάτι των οδηγών.
Για όσους ενδιαφέρονται για την τετρακίνητη έκδοση, αξίζει να αναφέρουμε πως φέρει ένα έξυπνο σύστημα τετρακίνησης E-Four με πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που κατευθύνει αυτόματα το κατάλληλο επίπεδο κινητήριας ισχύος στους πίσω τροχούς. Η ροπή μεταβάλλεται στον εμπρός και πίσω άξονα σε μια αναλογία από 100:0 έως 20:80, ανάλογα τις συνθήκες. Δείτε εδώ όλες τις τιμές της Lexus
Πότε έρχεται Ελλάδα και με πόσο
Οι παραγγελίες για το νέο LBX έχουν ήδη ανοίξει, με τις τιμές να ξεκινούν από 31.300 ευρώ. Όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, η ζήτηση για το αυτοκίνητο στη χώρα μας ξεπερνά κάθε προσδοκία, με τα πρώτα αυτοκίνητα στους ιδιοκτήτες να παραδίδονται τέλη Φεβρουαρίου με Μάρτιο του 2024. Η κατασκευή του αυτοκινήτου πραγματοποιείται στο εργοστάσιo της Lexus στην Iwate της ανατολικής Ιαπωνίας.