Οδηγούμε το νέο Opel Corsa στη Γερμανία
Διαθέσιμο σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις, αλλά για πρώτη φορά και ως υβριδικό, το Opel Corsa δέχεται facelift και βελτιώνεται σημαντικά. Σύντομα έρχεται και στην Ελλάδα!
- -
- -
Μέσα από έξι συνολικά γενιές, το Opel Corsa είναι ένα άκρως επιτυχημένο αυτοκίνητο για τη γερμανική μάρκα, αλλά και ένας από τους διαχρονικούς πρωταγωνιστές στην κατηγορία των supermini. Νεανικό, καλά εξοπλισμένο και ποιοτικό, η επιτυχία του δεν σταμάτησε στη σημερινή γενιά του (Corsa F), όμως ένα facelift έρχεται για να τονώσει την παρουσία του και να ενισχύσει τη θέση του, ως προς όλους τους τομείς. Δύο από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του; Ότι διατίθεται σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις (Corsa Electric) με ισχύ έως 156 ίππους και ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του, προσφέρεται ως υβριδικό. Το οδηγούμε στους δρόμους της Γερμανίας και… αναφέρουμε!
Έχει πρόσωπο
O βασικός πυλώνας ανανέωσης για το Opel Corsa στηρίχθηκε γύρω από το εμπρός τμήμα του. Η μάσκα ανασχεδιάστηκε στα πρότυπα Opel Vizor που έχουν θέσει τα μεγαλύτερα Astra και Grandland με την ταυτότητα Bold & Pure, ενώ το ίδιο συνέβη και με τα φωτιστικά σώματα, που προσδίδουν μια πιο αιχμηρή ματιά στο επιτυχημένο supermini. Αξίζει να σημειωθεί ότι η «εμμονή» της Opel με τα εξελιγμένα συστήματα φωτισμού δεν έχει σταματήσει, για αυτό και προσφέρονται ως extra τα εξελιγμένα φανάρια τεχνολογίας IntelliLux LED Matrix με 14 στοιχεία LED (7 σε κάθε πλευρά) που εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα.
Στο πίσω μέρος οι διαφορές είναι ορατές αλλά πιο διακριτικές. Έχουμε το όνομα του μοντέλου γραμμένο στο κέντρο της πέμπτης πόρτας με μεγάλα γράμματα, και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, που δίνουν το στίγμα ότι πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση του Opel Corsa. Φυσικά, όλες οι παραπάνω αλλαγές πλαισιώνονται και από νέα χρωματική επιλογή στην παλέτα του μοντέλου (Grafik Grey), όπως και νέα σχέδια για τους τροχούς αλουμινίου, τόσο στις ηλεκτρικές εκδόσεις του, όσο και σε εκείνες με βενζινοκινητήρα ή τις υβριδικές.
Εσωτερική υπόθεση
Στην καμπίνα της facelift εκδοχής του Corsa, η Opel δεν… πείραξε πολλά πράγματα. Η σχεδίαση παραμένει η ίδια, όπως και ο βαθμός ποιότητας, πρακτικότητας και εργονομίας, «τριάδα» που εγγυάται απροβλημάτιστη συμβίωση στην καθημερινότητα. Στα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο συναντάμε τον νέο, minimal επιλογέα στην κεντρική κονσόλα που είναι όμορφος και δεν προβληματίζει με τη λειτουργικότητά του, ενώ η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στο σύστημα πολυμέσων.
Πλέον, η οθόνη αφής μπορεί να φτάσει έως και τις 10 ίντσες (προαιρετικά) και υποστηρίζεται ασύρματη σύνδεση με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto που χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους οδηγούς, καθημερινά. Η Opel τονίζει ότι η ενσωματωμένη πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies διαθέτει αναβαθμισμένα γραφικά, πολυμέσα και δυνατότητες απεικόνισης, προσφέροντας παράλληλα ένα πιο ολοκληρωμένο και ενημερωμένο περιεχόμενο. Φυσικά, με το όνομα Snapdragon -γνωστό από τον κόσμο της τεχνολογίας και των smartphones-, περιμένουμε και υψηλή ταχύτητα απόκρισης στις εντολές του χειριστή, τομέας που το συγκεκριμένο σύστημα infotainment τα καταφέρνει πολύ καλά.
Corsa με πρωτιές
Η facelift εκδοχή του Opel Corsa F φέρνει πολλά σημαντικά στοιχεία στην γκάμα του μοντέλου. Αρχικά, για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις, μια με ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και ακόμη μια ισχυρότερη, με τον χαρακτηρισμό “Long Range’ και 156 ίππους. Επίσης, το ανανεωμένο Corsa γίνεται το πρώτο Opel στην ιστορία που συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V! Για να τα πάρουμε με τη σειρά, το ηλεκτρικό Opel Corsa Electric (όχι πια Corsa-e) με τους 136 ίππους είναι επί της ουσίας το ίδιο σύνολο με το προηγούμενο Corsa-e, άρα εφοδιάζεται με τη γνωστή μπαταρία των 50 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία έως 357 km βάσει WLTP.
Η ισχυρότερη πρόταση με τους 156 ίππους ενσωματώνει το αναβαθμισμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του ομίλου Stellantis που συνδυάζει έναν βελτιωμένο σε απόδοση και κατανάλωση ηλεκτροκινητήρα, αλλά και μια ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία στις 51 kWh. Η διαφορά δείχνει μικρή, όμως η Opel ανακοινώνει αυτονομία έως 405 km, βάσει του ίδιου κύκλου μετρήσεων (WLTP). Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, έχουμε 0-100 km/h σε 8,7 sec ή σε 8,1 sec για την ισχυρότερη έκδοση, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h και στα δύο αυτοκίνητα.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Opel Astra GSe των 225 ίππων
Τώρα, η φόρτιση, διαρκεί περίπου 30 λεπτά (10-80%) σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC των 100 kW, ενώ ο στάνταρ On-Borad Charger για φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα AC είναι στα 7,4 kW, με δυνατότητα αναβάθμισης σε τριφασικό των 11 kW, προαιρετικά. Εδώ να τονίσουμε ότι η μπαταρία του Opel Corsa Electric Long Range των 51 kWh, είναι εντελώς νέα και έχει 102 κελιά (από 216 κελιά της μπαταρίας 50 kWh), 17 modules (από 18 modules) και ζυγίζει στο σύνολό στης 340 κιλά (από 345). Κοινός παρονομαστής των δύο μπαταριών είναι η ταχυφόρτιση στα 100 kW DC, αλλά και η εγγύηση 8 χρόνων ή 160.000 km που δίνει η Opel. Αναφορικά με την απόδοση του νέου ηλεκτροκινητήρα, φτάνει τους 156 ίππους στο πρόγραμμα Sport (με 260 Nm), τους 109 ίππους στο πρόγραμμα Normal (με 220 Nm) και τους 82 ίππους στο πρόγραμμα Eco (με 180 Nm).
Περνώντας στην υβριδική διάσταση του νέου Opel Corsa, το σύνολο που βρίσκεται κάτω από το καπό είναι και αυτό νέο για τον όμιλο Stellantis και χρησιμοποιεί τον γνωστό, τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα. Αποδίδει συνολικά 100 ίππους ή 136 ίππους στην ισχυρότερη εκδοχή του, με την τελευταία να συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Opel, η κατανάλωση εντός πόλης μπορεί να περιοριστεί κατά 15%, ενώ σε αστικές περιοχές, περίπου το 50% της οδήγησης καλύπτεται με ηλεκτρική ενέργεια, άρα και μηδενική κατανάλωση καυσίμου. Τέλος, στην γκάμα υπάρχουν και συμβατικές εκδόσεις βενζίνης σε τρία επίπεδα ισχύος: στους 75 ίππους, τους 100 και τους 130, με τον πρώτο να χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό 1.200άρη και τους δύο ισχυρότερους, τον turbo 1.2 PureTech.
Περισσότερη δύναμη, ίδια ουσία
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Opel Corsa στη Γερμανία, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το ηλεκτρικό Opel Corsa Electric στη νέα εκδοχή του με τους 156 ίππους. Συγκριτικά με τη λιγότερο ισχυρή έκδοση των 136 ίππων, η διαφορά στη δύναμη είναι εμφανής, ακόμη και χωρίς να εξαντληθεί η διαδρομή του δεξιού πεντάλ. Επιταχύνει πιο πρόθυμα, έχει πολύ καλή απόκριση και δείχνει πιο αποδοτική ως προς την κατανάλωση ενέργειας, αν και με τη σύντομη επαφή μας δεν είμαστε σε θέση να έχουμε ακριβή εικόνα σχετικά με την αυτονομία και το πόσο «καίει». Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) αλλάζει και η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, δίνοντας προτεραιότητα στη χαμηλή κατανάλωση ή τις επιδόσεις, ανάλογα την επιλογή του οδηγού.
Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, το facelift δεν άλλαξε την ταυτότητα του Opel Corsa, άρα παραμένει αρκούντως άνετο και με ποιότητα κύλισης που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Στην γενικά καλή γερμανική άσφαλτο η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και κλασικό ημιάκαμπτο άξονα πίσω έδειξε άριστη συμπεριφορά, με τις λιγοστές κακοτεχνίες να σιδερώνονται αποτελεσματικά χωρίς να μεταφέρονται ενοχλητικοί κραδασμοί στην καμπίνα. Το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ (βαραίνει λίγο στο Sport) αλλά με ικανοποιητική ακρίβεια, ενώ το πεντάλ των φρένων, -όπως και σε πολλά ακόμη ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω της ανάκτησης ενέργειας-, χρειάζεται συνήθεια.
Έρχεται σύντομα στην Ελλάδα, από το 2024 το υβριδικό
Το Opel Corsa στη facelift εκδοχή του θα φτάσει στην ελληνική αγορά στις αρχές Νοεμβρίου, με κινητήρες βενζίνης. Σύμφωνα με την ελληνική εισαγωγική εταιρεία, θα υπάρχει επαρκής διαθεσιμότητα με αρκετά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα για τους ενδιαφερόμενους. Τώρα, τα ηλεκτρικά Opel Corsa Electric, καθώς και οι υβριδικές εκδοχές του μοντέλου θα ακολουθήσουν σε δεύτερη φάση, με εκτίμηση ότι θα βρίσκονται στην Ελλάδα από τον Δεκέμβριο του 2023 για το ηλεκτρικό και από το πρώτο τρίμηνο του 2024, για το υβριδικό. Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, ωστόσο περιμένουμε ότι ο πρώτος τιμοκατάλογος θα δημοσιοποιηθεί σε λίγες ημέρες.