Οδηγούμε το νέο Renault Megane E-TECH Electric
Το νέο Renault Megane είναι αγνώριστο σε εμφάνιση και ουσία. Αποκλειστικά ηλεκτρικό, με εκλεπτυσμένη αισθητική, τεχνολογίες τελευταίας γενιάς και αυτονομία 470 km
- -
- -
Το Renault Megane δεν χρειάζεται συστάσεις. Με μια πλούσια κληρονομία 26 ετών, έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στην παγκόσμια αυτοκινητιστική σκηνή. Στη νέα γενιά του ωστόσο, η οποία αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο, αλλάζει τις ισορροπίες, τουλάχιστον στην γκάμα της γαλλικής φίρμας, καθώς έρχεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, και ονομάζεται Renault Megane E-TECH Electric.
Όπως και οι προκάτοχοί του, έτσι και το νέο Megane, ξεχωρίζει για το design του. Η Renault το περιγράφει ως ένα συμπαγές hatchback, ωστόσο, με βάση τις αναλογίες και το αμάξωμα δίνει περισσότερο την αίσθηση crossover με αρκετά νεωτεριστικά στοιχεία. Η αρθρωτή πλατφόρμα CMF-EV στην οποία βασίζεται έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο μήκους 4,21 m με πολύ μεγάλο μεταξόνιο: 2,7 m. Νούμερο που μόνο θετικό αντίκτυπο θα μπορούσε να έχει στη φιλοξενία των επιβατών. Οι ζάντες έως 20", όπως στο μοντέλο της δοκιμής, τα φαρδιά φτερά, το μυώδες πίσω τμήμα, τα LED φώτα και η φωτιστική υπογραφή στο κεντρικό λογότυπο της μάσκας, ολοκληρώνουν το εκλεπτυσμένο πακέτο του Megane E-TECH Electric.
Μόνο Megane δεν θυμίζει
Πλησιάζοντας στην πόρτα, οι «έξυπνες» χειρολαβές εκτείνονται από το αμάξωμα για να εισέλθεις στον εσωτερικό κόσμο. Μπαίνοντας στο σαλόνι, αντιλαμβάνεσαι πως οι Γάλλοι αποδείχθηκαν υπέρ του δέοντος γαλαντόμοι. Η ποιότητα κατασκευής δεν θυμίζει σε τίποτα Megane. Οι επιφάνειες, αναλόγως έκδοσης, καλύπτονται από εκλεπτυσμένα υφάσματα, δερμάτινες επενδύσεις, alcantara και διακριτικά φιλέτα πραγματικού ξύλου. Τα καθίσματα θυμίζουν premium προτάσεις και οι επιβάτες απολαμβάνουν τη μέγιστη ευρυχωρία, χάρη στην απουσία του τούνελ μετάδοσης. Τέσσερις ενήλικοι δεν πρόκειται να παραπονεθούν για τα πόδια και το κεφάλι τους, ούτε για το πώς θα χωρέσουν τις αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ.
Οι κλασικοί διακόπτες και τα παραδοσιακά κουμπιά λάμπουν δια της απουσίας τους, ελευθερώνοντας χώρο. Ακόμη και ο μοχλός ταχυτήτων δεν βρίσκεται στη γνωστή θέση, αλλά πίσω από το φουτουριστικό τιμόνι, θυμίζοντας το παράδειγμα της Mercedes. Στην καμπίνα του ηλεκτρικού Renault κυριαρχούν φυσικά οι οθόνες του νέου συστήματος infotainment OpenR. Πλήρως ψηφιακές, με συνολική διαγώνιο 24", κατασκευασμένες από ενισχυμένο γυαλί και με δυνατότητες διαμόρφωσης ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού, εκπλήσσουν με την ταχύτητα απόκρισης και το πλούσιο μενού.
Το ψηφιακό οικοσύστημα του αυτοκινήτου έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google και βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android Automotive, ενώ έρχεται εξοπλισμένο με Google Assistant, Google Maps και Google Play, για μία προσωποποιημένη εμπειρία οδήγησης. Ενσωματώνει αμέτρητες εφαρμογές και λειτουργίες, κάνοντας την οδήγηση πραγματικά απόλαυση. Βέβαια, για να συνηθίσεις όλα αυτά τα συστήματα απαιτείται ένα εύλογο χρονικό διάστημα, όσο εξοικειωμένος κι αν είσαι με την τεχνολογία.
Βάλτο στην πρίζα
Το νέο Renault Megane E-TECH Electric θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 96 kW (130 PS) και 250 Nm ροπή, και με 160 kW (218 PS) και 300 Nm. Η μικρότερη έκδοση φέρει μπαταρία ενεργειακού περιεχομένου 40 kWh και η ισχυρότερη 60 kWh. Αμφότερες φέρουν την υπογραφή της LG.
Στη Μάλαγα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μόνο την ισχυρότερη έκδοση, κι αυτό που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η ευελιξία του οχήματος. Η ελαφρύτερη μπαταρία, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού, και το άψογο ζύγισμα του πλαισίου, σε συνδυασμό με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, καθιστούν το Megane ένα από τα πιο ευχάριστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στους δρόμους της νότιας Ισπανίας με το ασύλληπτο οδόστρωμα, το Megane κινούνταν θαρρείς και πατά σε μαγικό χαλί. Τελείως αθόρυβα, με μια βελούδινη αίσθηση που ολοκληρώνονταν μόνο αφότου τελείωνε η ενέργεια της μπαταρίας, έπειτα από περίπου 380 με 400 km, με διαδρομές τόσο μέσα σε αστικό ιστό, όσο και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Στα ατού του γαλλικού μοντέλου συμπεριλαμβάνεται και το άμεσο τιμόνι με την εμπνευσμένη σχεδίαση. Οι επιδόσεις δεν θα μπορούσαν ποτέ να χαρακτηριστούν πυρίδρομες, αλλά στο προφίλ Sport – υπάρχουν επίσης τα Eco και Comfort - καλύπτουν και με το παραπάνω τις απαιτήσεις ενός ανήσυχου, καλύπτοντας τα 0-100 km/h σε 7,4 sec και αγγίζοντας τα 160 km/h τελικής ταχύτητας.
H ανάκτηση ενέργειας κάνει τρομερή δουλειά όπως απεδείχθη στην πράξη. Η κατανάλωση ενέργειας, όπως διαπιστώσαμε κατά τη σύντομη οδηγική δοκιμή, κυμαίνεται από 15 έως 16 kWh/100 km, τιμή άκρως ικανοποιητική. Η ευκολία χρήσης του νέου Megane E-TECH Electric ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τις πολλαπλές λύσεις φόρτισης. Υποστηρίζεται ταχεία φόρτιση DC έως 130 kW, και 22 kW σε φορτιστή AC, από αυτούς που είναι ευρέως διαθέσιμοι στην πόλη. Οι χρόνοι φόρτισης είναι από τους μικρότερους στην αγορά. Η πλήρης φόρτιση σε Wallbox 7,4 kW επιτυγχάνεται με μια ολονύχτια φόρτιση (8 ώρες). Μία ώρα σύνδεσης σε φορτιστή 22 kW εξασφαλίζει μέχρι 160 km αυτονομίας. Ενώ σε ταχυφορτιστή 130 kW, κερδίζεις μέχρι και 300 km αυτονομίας με φόρτιση 30 λεπτών.
Κατά την παρουσίαση του αυτοκινήτου, τα στελέχη της Renault έκαναν ειδική μνεία στα συστήματα του νέου τους δημιουργήματος. Η φαρέτρα του Megane αποτελείται από 26 τεχνολογίες υποβοήθησης άνεσης και ασφάλειας. Μεταξύ αυτών είναι η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 που αποκαλείται Active Driver Assist, η αποφυγή συγκρούσεων και εξόδου από τον δρόμο, το αυτόματο φρενάρισμα κατά την κίνηση με όπισθεν, η ασφαλής έξοδος επιβάτη, οι κάμερες 360 μοιρών τύπου 3D, καθώς και το καινοτόμο QR στο παρμπρίζ. Το τελευταίο προορίζεται για τις ομάδες διάσωσης οι οποίες, σκανάροντάς το σε περίπτωση ατυχήματος, μπορούν πολύ γρήγορα να αναγνωρίσουν ότι πρόκειται για ηλεκτρικό όχημα και να λάβουν τις κατάλληλες προφυλάξεις.
Η άποψή μας
Στην ερώτηση αν θα το αγοράζαμε, η απάντηση είναι καταφατική, αρκεί φυσικά η τιμή της έκδοσης με τη μεγάλη μπαταρία να είναι ανταγωνιστική. Μας άρεσε πολύ η σχεδίαση, το λεπτεπίλεπτο και στιλάτο εσωτερικό του, οι τεράστιες οθόνες, το ανάλαφρο και σταθερό πάτημά του στην άσφαλτο και το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείς για τον επόμενο σταθμό φόρτισης. Το ηλεκτρικό σύνολο διαχειρίζεται αποτελεσματικά την ενέργεια της μπαταρίας και η αυτονομία εύκολα φθάνει τον πολυπόθητο αριθμό των 400 km, ειδικά αν κινείσαι μέσα στην πόλη.
Το αναμένουμε με ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά, καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με έντονη προσωπικότητα, ξεχωριστή εμφάνιση και ένα πολύ προηγμένο τεχνολογικά ταμπλό. Δεν είναι GTi όπως υποστηρίζει η Renault, αλλά ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που ισορροπεί μαεστρικά μεταξύ hatchback και crossover, προτάσσοντας το έντονο lifestyle και την άνεση. Ό,τι δηλαδή αναζητεί ο σύγχρονος ευρωπαίος αγοραστής από τα τετράτροχα της νέας ηλεκτρικής εποχής.