Οδηγούμε την αδάμαστη Ford Mustang Mach-E GT με τους 487 ίππους

Είναι δυνατόν μια Mustang να απαρνηθεί τις κλασικές αμερικανικές καταβολές της και να παραμείνει ποθητή; Να αφήσει κατά μέρος τους θηριώδεις κινητήρες εσωτερικής καύσης χωρίς να χάσει τη δύναμή της; Να απωλέσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της παράδοσής της, δίχως συνέπειες;

  • -
  • -

Κι όμως, στο νέο κόσμο που δημιουργεί η ηλεκτροκίνηση σε συνδυασμό με τους ανυπέρβλητους όπως αποδεικνύεται μύστες της Ford Performance, τα πάντα είναι δυνατά. Η «μπλε οβάλ» φίρμα, ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής μα καθόλου την πεπατημένη, δημιούργησε ένα νέας γενιάς τετράτροχο άτι, ένα εκπληκτικής ισχύος αυτοκίνητο, ένα όχημα με χαρακτηριστικά SUV και αρετές τόσο υπέρλαμπρες που μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι στα supercars. Τα 3,7 δευτερόλεπτα από στάση στα 100 χλμ./ώρα αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

mustang mach e gt 1

Κυρίες και κύριοι η ώρα της Ford Mustang Mach-E GT έφτασε. Την οδηγήσαμε στην Κροατία και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.


One
of kind

Η ολοκαίνουρια Mustang Mach-E GT κουβαλά πάνω της 2,273 kg και ατελώς διαμορφωμένους μύες, ακολουθώντας ευλαβικά την κατάλληλη σχεδίαση όσον αφορά στην αεροδυναμική απόδοση. Δεν εκπέμπει κάποια ουρανομήκη γοητεία, ωστόσο διατηρεί το πάθος που έκανε διάσημο το καλπάζων προς τα αριστερά αλογάκι.

mustang mach e gt 2

Για τη Ford είναι ένα είδος μοναδικό. Το ταχύτερο πενταθέσιο αυτοκίνητο που φέρει το σήμα της κι έχει πατήσει τους τροχούς του στην ευρωπαϊκή άσφαλτο. Μια θεσπέσια μηχανή με τη μεγαλύτερη ροπή που έχουν αντικρίσει ποτέ οι Ευρωπαίοι. Ένα άλογο που δεν πρόκειται να εξημερωθεί ποτέ.

Οι ξεχωριστές αποχρώσεις σε Grabber Blue και Cyber Orange στο αμάξωμα, η ανασχεδιασμένη μάσκα, τα μαύρα γυαλιστερά σπόιλερ στο πλάι και ο ελαφρώς διαφορετικός προφυλακτήρες με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στο πλάι για την ψύξη των φρένων, είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν την GT από τις απλές εκδόσεις.

mustang mach e gt 3

Αντικρίζοντας το αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο της Pula στην Κροατία, όπου είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση των δυνατοτήτων του στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, το βλέμμα έπεσε στους ευμεγέθεις τροχούς με τις ζάντες των 20 ιντσών, την μαύρη οροφή και τις έντονου χρωματισμού τετραπίστονες δαγκάνες των φρένων διαμέτρου 385 χλστ. εμπρός και 316 χλστ. πίσω με την υπογραφή της Brembo.

Τα ελαστικά διαστάσεων 245/45 R20 εξελίχθηκαν από την Pirelli αποκλειστικά για την Mustang Mach E-GT.


Επανάσταση εκ των έσω

Πατώντας το κουμπάκι πάνω στην πόρτα και τραβώντας τον διακριτικό μοχλό στο άκρο της κολόνας, ξεπροβάλλει εμπρός ένας χώρος που θυμίζει περισσότερο έκθεση ντιζάιν, με ελάχιστα αξεσουάρ τοποθετημένα όλα με τάξη, με λειτουργική αλλά και αισθητική αξία.

mustang mach e gt 4

Η ποιότητα των υλικών στην καμπίνα δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο μοντέλο της Ford. Η Mustang Mach-E GT χτίστηκε ως ένα premium ηλεκτροκίνητο SUV, ικανό να αντιπαρατεθεί επιτυχώς απέναντι στις γερμανικές κυρίως προτάσεις της κατηγορίας.

Εμπρός από το τιμόνι υπάρχει μια μικρή οθόνη όπου προβάλλονται οι βασικές ενδείξεις. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει ο υπερυπολογιστής του μοντέλου, μια οθόνη 15,5 ιντσών, τόσο απλή και γρήγορη στη λειτουργία της που θα μπορούσε να παρουσιάζεται σε σεμινάρια των κολοσσών των ηλεκτρονικών συσκευών. Από αυτήν την οθόνη, μπορείς να ελέγξεις κάθε εφαρμογή και σύστημα του οχήματος.

mustang mach e gt 5

Τα φουλ ηλεκτρικά καθίσματα έχουν σχεδιαστεί με λεπτομερή ακρίβεια, παρέχοντας την απαιτούμενη άνεση και στήριξη σε κάθε σωματότυπο ανεξαρτήτου όγκου. Η κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό που δείχνει να αιωρείται, φιλοξενεί τον περιστροφικό διακόπτη για τον κιβώτιο ταχυτήτων και τον διακόπτη του ηλεκτρονικού χειρόφρενου.  

Το περιβάλλον είναι εξαιρετικά άνετο με ένα στυλ που θυμίζει κάτι από college style αλλά και λίγο από business look. Ένας σοφιστικέ συνδυασμός που ταιριάζει απόλυτα στο lifestyle των μοντέρνων οδηγών. Όσο για τους χώρους αποθήκευσης ξεπερνούν τα 500 lt, ικανοποιώντας πλήρως τις απαιτήσεις μιας οικογένειας. Τα 402 βρίσκονται στο πίσω πορτμπαγκάζ και τα υπόλοιπα 100 στον εμπρός χώρο κάτω από το καπό.

Θεέ και Κύριε!

Η κορυφαία έκδοση της Mustang Mach-E με τα διακριτικά GT έχει να περηφανεύεται για πολλά. Κυρίως για την τρομερή ροπή, την «εκρηκτική» ταχύτητα με την οποία ξεπετάγεται προς τα εμπρός, έτοιμη να «καταπιεί» οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα της και τα εξαιρετικά φρένα που λειτουργούν ως… άγκυρες κάθε φορά που πιέζεις με ορμή το αριστερό πεντάλ.

mustang mach e gt 6

Πατώντας το γκάζι νιώθεις τη δύναμη από την επιτάχυνση, αντιλαμβάνεσαι πώς οι ηλεκτροκινητήρες ρουφούν με μανία ενέργεια από τις μπαταρίες και τη διοχετεύουν στους τέσσερις τροχούς, αλλά με έναν ομαλό τρόπο που προκαλεί έκπληξη. Η ορμή προς τα εμπρός δεν είναι σοκαριστική, όπως συμβαίνει στην περίπτωση ενός Tesla για παράδειγμα, γεγονός που προφανώς έχει επιλεγεί για την καλύτερη διαχείριση της ενέργειας της μπαταρίας και της αυτονομίας.

Φυσικά και όλα γίνονται με απίστευτη ταχύτητα. Οι 487 ίπποι των δύο ηλεκτροκινητήρων και κυρίως τα 860 Nm ροπής αποτελούν εχέγγυο της αίσθησης της δύναμης του αυτοκινήτου. Πριν προλάβεις να βγεις από τη μία στροφή έχει πλησιάσει η επόμενη. Οι ευθείες χάνονται υπό τον απόκοσμο ήχο των watts.

mustang mach e gt 7

Προσωπικά λάτρεψα το γεγονός ότι αισθάνεσαι τις δυνατότητες του οχήματος από τον πρώτο έως τον 487ο ίππο χωρίς ξεσπάσματα και εκρήξεις. Τα 3,7 στα 0-100 προκαλούν θαυμασμό, αλλά πιστέψτε με σε καμία περίπτωση δεν «τρως κλωτσιά στο στήθος» από την απότομη επιτάχυνση. Τα 0-200 έρχονται επίσης σε χρόνο – ρεκόρ αλλά χωρίς ακρότητες. Η βελόνα του κοντέρ ή καλύτερα το ψηφιακό ταχύμετρο μεταπηδά από το ένα δεκαδικό στο άλλο σαν τη ζυγαριά που μόλις πάτησε επάνω της ελέφαντας. Δύο-τρία βλεφαρίσματα και ο περιοριστής ταχύτητας βρίσκεται στα κόκκινα. "Τέρμα γκάζι και ολοκλήρωση" είναι ο ιδανικός τίτλος για να εκφράσεις πόσο σβέλτα κινείται.

Κι όμως, η επιδέξια και ταλαντούχα ομάδα εξέλιξης της Ford βρήκε τον τρόπο για να μην σε τρομάζει η ακραία επιτάχυνση που συναντάμε συνήθως στα ηλεκτρικά τέτοιας ισχύος. Τουλάχιστον, εσένα τον οδηγό. Διότι για τους υπόλοιπους… αυτούς που θα βρεθούν μπροστά σου, μόνο τον ήχο του ρεύματος και μια φαντασμαγορική φιγούρα να προσπερνά θα αντιληφθούν με τις αισθήσεις της ακοής και της όρασης.

mustang mach e gt 7

Την ίδια στιγμή το SUV των 4,8 μέτρων φρενάρει εντυπωσιακά αποτελεσματικά χάρη στο σύστημα πέδησης της Brembo. Η υπεροχή της επιβλητικής Mustang Mach-E GT είναι εμφανής σε κάθε τομέα.

Το ηλεκτρικό σύνολο είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να φθάνει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, προς τέρψιν των απανταχού λάτρεων των πισωκίνητων κατασκευών. Για την βέλτιστη αλληλεπίδραση με το οδόστρωμα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων (Whisper, Active και Untamed). Τα δύο πρώτα σέβονται και τηρούν κάθε νόμο. Αντίθετα, το τελευταίο με τον τεχνητό μπρουτάλ ήχο ενός V8, μετατρέπει την Mach-E GT σε μια αυθεντικά σπορ τετράτροχη μηχανή.

Το νέο δημιούργημα της Ford ισορροπεί μαεστρικά μεταξύ ενός φιλικού SUV και ενός υπερυψωμένου supercar. Το μοναδικό ψεγάδι το οποίο ωστόσο δεν είναι καθόλου αμελητέο εντοπίζεται στην ανάρτηση. Οι μηχανικοί πιθανότατα για να τονίσουν τη διαφορετικότητα της GT έχουν σφίξει τόσο πολύ την στάνταρ MagneRide ανάρτηση που οι αναπηδήσεις σε κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος περνούν σχεδόν αφιλτράριστες στην καμπίνα, κουράζοντας τόσο τον οδηγό όσο και τους συνεπιβάτες.

mustang mach e gt 8
Το βάρος του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τις 20άρες ζάντες και την τόσο σκληρή ανάρτηση, επηρεάζει αρνητικά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου και κατ΄επέκταση την άνεση

Όσον αφορά στην αυτονομία, η μπαταρία ενεργειακού περιεχομένου 88 kWh εξασφαλίζει κίνηση για 500 km. Όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της σύντομης αλλά άκρως ενδιαφέρουσας δοκιμής στο οδικό δίκτυο της Κροατίας, το ηλεκτρικό σύνολο κάνει άψογη διαχείριση και σε ρεαλιστικές συνθήκες μπορείς με μια φόρτιση να καλύψεις πάνω από 400 χλμ., ακόμη κι αν πιέζεις πάνω από το επιτρεπόμενο το γκάζι.

Η μπαταρία είναι συμβατή με δίκτυο ισχύος έως 150 kW παρέχοντας 100 χιλιόμετρα με μια φόρτιση μόλις 10 λεπτών.

Πότε έρχεται και με πόσο;

Τα βιβλία παραγγελιών για την πανίσχυρη Mach-E GT των 487 ίππων θα ανοίξουν στη χώρα μας περί τα μέσα Νοεμβρίου, οπότε και θα ανακοινωθούν οι τιμές. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στις αρχές του 2022.

mustang mach e gt 9

Αν μπορούσαμε να κάνουμε μια εκτίμηση, το κόστος θα ξεπερνά τα 73.000 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα περιλαμβάνεται ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, μεταξύ των οποίων βρίσκονται οι ζάντες 20 ιντσών με τα αποκλειστικά ελαστικά της Pirelli, η ανάρτηση MagneRide, το σύστημα πέδησης της Brembo, τα traction control και stability control, καθώς και οι τεχνολογίες υποβοήθησης «Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring», «Lane-Keeping System», «Blind Spot Assist», «Active Park Assist», «Pre Collision Assist», «Auto Emergency Braking», ακόμη και το ηχοσύστημα B&O με τα 10 ηχεία.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...