Οδηγούμε την BMW M440i xDrive Coupe - Χωρίς συντηρητικά
Κόντρα στο - ηλεκτρικό – κύμα, η BMW παρουσιάζει ένα μοντέλο με έντονη προσωπικότητα και δυναμισμό που δεν φοβάται να κάψει βενζίνη και αρκετό λάστιχο
- -
- -
Η νέα BMW Σειρά 4 Coupe κάνει πρεμιέρα με πιο μεγάλες διαστάσεις, ισχυρότερους κινητήρας, πιο σπορ χαρακτήρα και φυσικά εμφάνιση που δεν περνάει απαρατήρητη. Έκανε τα πρώτα της βήματα το 2013, ως η κουπέ εκδοχή της Σειράς 3, από την οποία εκτός του αμαξώματος δεν έπαιρνε σαφείς αποστάσεις. Στο διάστημα αυτό μέχρι και τον Αύγουστο του 2020, οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τις 800.000 μονάδες.
Αυτές μοιράστηκαν ανάμεσα σε τρεις τύπους αμαξώματος που ήταν διαθέσιμη η Σειρά 4: Coupe, Cabriolet και 4θυρη Gran Coupe, με τα ποσοστά να είναι 35%, 25% και 45% αντίστοιχα. Παράλληλα, τον πλουραλισμό των αμαξωμάτων συμπλήρωνε η πλούσια γκάμα κινητήρων, βενζίνης και πετρελαίου με τέσσερις ή έξι κυλίνδρους.
Σήμερα, η BMW επιλέγει μια πιο επιθετική προσέγγιση στη Σειρά 4,
δημιουργώντας μια διακριτή διαφορά από τη Σειρά 3. Ξεκινάει από το
πλαίσιο και τις ρυθμίσεις του και φτάνει στα προφανή που αφορούν τη
σχεδίαση. Η νέα 4άρα δεν είναι απλώς μια κουπέ 3άρα, αλλά ένα
αυτόνομο μοντέλο, με στοιχεία που το διαφοροποιούν σημαντικά.
Ακολουθεί νέα μονοπάτια, με το εμπρός μέρος να διαδραματίζει
πρωταγωνιστικό ρόλο.
Είναι αυτή η μάσκα, με τα μεγάλα νεφρά, για την οποία έχει χυθεί πολύ μελάνι, με τα σχόλια να είναι αντικρουόμενα. Στην πράξη ή καλύτερα, από κοντά δείχνει πιο αρμονική, προσδίδοντας τον απαιτούμενο δυναμισμό που επιδίωκε η εταιρεία και ο σχεδιαστής. Ο τελευταίος σε σχετική ερώτηση υπερασπίζεται την επιλογή του και μας προσκαλεί να τα ξαναπούμε σε λίγο καιρό, όπου πιστεύει ότι θα έχει γίνει αποδεκτή και θα έχει μάλιστα θέσει τα θεμέλια που θα πατήσει η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της BMW.
Σε κάθε περίπτωση, η μάσκα διατίθεται και σε μαύρη απόχρωση, που κρύβει τον όγκο της και ενσωματώνεται πιο διακριτικά με το εμπρός μέρος. Εκεί κυριαρχούν οι μεγάλες εισαγωγές αέρα, για καλύτερη ψύξη του κινητήρα, αλλά και των φρένων, για τα οποία φροντίζει η κάθετη στις άκρες του προφυλακτήρα εισαγωγή. Οι προβολείς full LED και τα λεπτά φωτιστικά σώματα Adaptive LED, τα οποία είναι διαθέσιμα και με τεχνολογία Laser, γλυκαίνουν την εικόνα.
Εκτείνονται μέχρι τους μυώδεις θόλους, οι οποίοι βρίσκονται πολύ εμπρός δημιουργώντας έτσι μικρούς προβόλους. Το προφίλ τονίζεται από τις έντονες γραμμές που ανεβαίνουν προς τα επάνω για να αγκαλιάσουν με τη σειρά τους, τους πίσω θόλους και να συναντήσουν το τελείωμα της οροφής που κατεβαίνει χαμηλά και δημιουργεί ένα τρίγωνο στη σχεδίαση του πίσω κρυστάλλου. Οι μεγάλες πόρτες με τα παράθυρα χωρίς πλαίσια κυριαρχούν, ενισχύοντας το προφίλ και την κουπέ αισθητική.
Το πίσω μέρος είναι το πλέον χαρακτηριστικό της νέας Σειράς 4 Coupe, με τα λεπτά φώτα full LED να χαρίζουν κομψότητα και τον σμιλεμένο προφυλακτήρα με τις διπλές εξατμίσεις, αλλά και τη σταθερή αεροτομή στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών να προσδίδουν δυναμισμό.
Ακόμα πιο μακριά από το μοντέλο που αντικαθιστά πηγαίνει η νέα 4άρα όσον αφορά και τις διαστάσεις. Πιο συγκεκριμένα είναι 128 mm πιο μακριά, φτάνοντας τώρα τα 4.768 mm συνολικού μήκους, ενώ είναι και κατά 27 mm πιο πλατιά αγγίζοντας τα 1.852 mm. Κέρδος έχει προκύψει και όσον αφορά το μήκος του μεταξονίου, το οποίο είναι 2.851 mm (+41 mm) κάτι που αντανακλάται σε μεγαλύτερη ευρυχωρία.
Επιπλέον, το ύψος της νέας Σειράς 4 Coupe είναι 1.383 mm, δηλαδή +6 mm ψηλότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, αλλά 57 mm πιο χαμηλό από τη Σειρά 3. Μεγαλύτερα είναι επίσης και τα μετατρόχια, κατά 28 και 18 mm, εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ενώ είναι 23 mm μεγαλύτερα από αυτά της Σειράς 3. Ωστόσο, παρά τη γενικότερη αύξηση των διαστάσεων, το κέντρο βάρος της νέας 4άρας έχει μειωθεί κατά 21 mm, με τον οδηγό να κάθεται πιο χαμηλά.
Ο τελευταίος έχει μπροστά του ένα οδηγοκεντρικό εσωτερικό, με το ταμπλό - παραδοσιακά – να είναι στραμμένο προς αυτόν. Η εργονομία είναι αψεγάδιαστη, όπως εξάλλου και η ποιότητα κατασκευής, με υλικά κορυφαίας ποιότητας και συναρμογή με προσοχή στη λεπτομέρεια. Τα σπορ, όμορφα καθίσματα, μπορεί να θυσιάζουν ένα μέρος της άνεσης, αλλά στηρίζουν καλά τον οδηγό και τον αποζημιώνουν με το παραπάνω σε δρόμο με στροφές.
Πίσω από το κομψό δερμάτινο τιμόνι βρίσκεται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, στον οποίο προβάλλονται όλες οι πληροφορίες. Ένα αναβαθμισμένο head-up display με μεγαλύτερη κατά 70% επιφάνεια, προβάλει περισσότερα στοιχεία, ακόμα και τον χάρτη πλοήγησης, ακριβώς εμπρός από βλέμμα του οδηγού, προσφέροντας παράλληλα μεγαλύτερη ασφάλεια. Νέο λογισμικό έχει χρησιμοποιηθεί για το σύστημα πολυμέσων, που το καθιστά, ευκολότερο, πιο χρηστικό και πιο αποτελεσματικό. Η οθόνη αφής έχει διάσταση 10,25’’ και πέρα από τις λειτουργίες αφής δέχεται και φωνητικές εντολές.
Όσον αφορά την τεχνολογία ασφάλειας, η νέα 4άρα διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και σημαντικά περισσότερα βοηθήματα για τον οδηγό, όπως, το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης με παρέμβαση πέδησης, το σύστημα Lane Departure Warning με επιστροφή στη λωρίδα και Speed Limit Info τα οποία περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional περιλαμβάνει νέες λειτουργίες όπως Steering & Lane Control Assistant με Active Navigation, που χρησιμοποιεί δεδομένα πλοήγησης για την ανίχνευση απαραίτητων αλλαγών λωρίδας.
Στο Μόναχο που ταξιδέψαμε εν μέσω κορονοϊού, οδηγήσαμε την κορυφαία σε αυτή τη φάση, M440i xDrive Coupe. Αυτή είναι η έκδοση με την οποία η νέα Σειρά 4 Coupe κάνει πρεμιέρα, άμεσα. Θα ακολουθήσουν, η ανοιχτή εκδοχή του μοντέλου και η 4θυρη Gran Coupe. Κάτω από το εμπρός αλουμινένιο καπό της M440i βρίσκουμε ένας νέος 6κύλινδρος κινητήρας τούρμπο βενζίνης TwinPower Turbo που διαθέτει και ήπια υβριδική τεχνολογία.
Αποδίδει 374 ίππους και 500 Nm ροπής, με τη μίζα-γεννήτρια να παρέχει επιπλέον 11 ίππους. Το σύστημα βοηθάει στην εκκίνηση και μειώνει δραστικά την υστέρηση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic 8 σχέσεων, με paddles αλλαγών πίσω από το τιμόνι, που στέλνει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, ενώ πίσω υπάρχει και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό M για καλύτερη κατανομή της ροπής.
Στο δρόμο δείχνει ιδιαίτερη προθυμία να ανεβάσει στροφές, με τη δύναμη να έρχεται ομαλά και το καλοδουλεμένο πλαίσιο να κρύβει την ταχύτητα. Η επιτάχυνση για το 0-100 km/h σε 4,5 sec, είναι ενδεικτική των δυνατοτήτων του μοντέλου, με τη μέγιστη ταχύτητα να είναι 250 km/h, που θα δεις χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Ας είναι καλά οι άνθρωποι της BMW και οι δρόμοι χωρίς όρια στη Γερμανία, που μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε ένα μέρος των δυνατοτήτων της νέας 4άρας.
Η δύναμη είναι αρκετή για να επιταχύνει από στάση, ενώ η ροπή των 500 Nm απίστευτη. Σε συνδυασμό μάλιστα με το καλό, γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι διαθέσιμη αν πάσα στιγμή. Ξεκινάει από τις 1.900 rpm και σκαρφαλώνει αμείωτη μέχρι τις 5.000 rpm. Υπάρχουν τρία βασικά προγράμματα οδήγησης: Comfort, Eco Pro και Sport, αλλά και ένα επιπλέον που σου επιτρέπει να προσαρμόσεις τις ρυθμίσεις ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες σου.
Στο Sport mode, πέρα από την απόλυτη απόδοση, ξεχωρίζει και ο ενισχυμένος ήχος από τις εξατμίσεις, ο οποίος περνάει στην καμπίνα και μέσω των ηχείων. Ενθουσιάζει σε κάθε περίπτωση, όχι ίσως στο βαθμό που μας έχουν συνηθίσει τα σπορ M, αλλά προσδίδει μια ξεχωριστή νότα. Όσον αφορά την ανάρτηση έχει ως βάση αυτή τη Σειράς 3, με στοιχεία αλουμινίου στα γόνατα McPherson εμπρός και ανεξάρτητη ανάρτηση πέντε συνδέσμων πίσω, αλλά με νέα γεωμετρία. Η M440i έχει μια μοναδική για αυτήν M Sport ανάρτηση, με ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ. Αυτά παρέχουν καλύτερη άνεση σε κανονικές συνθήκες, ενώ είναι πιο σπορ, σε συνθήκες πίεσης.
Η BMW M440i xDrive Coupe πατάει σε τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά της Michelin διαστάσεων 225/45 και 255/40 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Ο τρόπος που πατάει η νέα 4άρα είναι πιο αρχοντικός. Φαίνεται ότι οι μηχανικοί κατάφεραν να προσδώσουν ένα πιο άνετο χαρακτήρα, ενισχύοντας τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του μοντέλου. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις δεν επηρεάζουν την ευελιξία της, τουλάχιστον κατά την οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο. Το τιμόνι είναι γρήγορο και πιο επικοινωνιακό από αυτό της προηγούμενης γενιάς, παρέχοντας καλύτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.
Η τέλεια κατανομή του βάρους μαζί με το καλοδουλεμένο πλαίσιο αυξάνει τα όρια, παρέχοντας αυτοπεποίθηση στον οδηγό σε όλες τις συνθήκες. Τα χαμηλότερο κέντρο βάρους ενισχύει αυτή την αίσθηση. Μεμονωμένα η άνεση έχει βγει κερδισμένη, όπως εξάλλου και η σπορ διάσταση του μοντέλου, ενώ συνολικά η νέα 4άρα είναι σημαντικά βελτιωμένη και πιο ισορροπημένη.
Η νέα BMW M440i xDrive Coupe είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά με τιμή 77.397 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση 420i στοιχίζει 57.935 ευρώ.