Πρώτη οδήγηση Mitsubishi L200: Η ώρα του εκσυγχρονισμού
Σαράντα χρόνια ζωής για το pick up της Mitsubishi, με την 6η γενιά L200 να επιστρέφει στην επικαιρότητα της εποχής
- -
- -
με μια ματιά
Κερδισμένο παντού, το L200 εκσυγχρονίζεται και ταυτόχρονα βελτιώνει τα δυνατά του σημεία
Παραπάνω από 4,7 εκ. πωλήσεων παγκοσμίως αρκούν ώστε το ελαφρύ
pick up της Mitsubishi Motors να χαρακτηρίζεται δικαίως
δημοφιλές και πετυχημένο στο σκοπό του. Η
6η γενιά L200 συνεχίζει το επαγγελματικό
λειτούργημα επιστρέφοντας ακόμα πιο σκληροτράχηλο και με
αναβαθμισμένο το καλάθι της επίκαιρης τεχνολογίας.
Τεχνολογική προίκα
Μπορεί η κατηγορία των pick up στην Ευρωπαϊκή αγορά να έχει μικρή απορρόφηση, όμως η παγκόσμια ζήτηση ωφελεί συνολικά την κλάση σε κάθε ανανέωση. Για την Mitsubishi για παράδειγμα, το L200 είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο και η επαφή του με την επικαιρότητα δίνει πάντα το έναυσμα για να το διατηρήσει ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού. Το «επαναφορτιζόμενο» υβριδικό Outlander PHEV είναι η μόδα στα επιβατικά αυτοκίνητα για την Ιαπωνική εταιρεία και το L200 το σίγουρο χαρτί με την σκληροτράχηλη παράδοση για κάθε επαγγελματία σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Στην 6η του γενια η ευρωπαϊκή αύρα κάνει το πέρασμά της τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο και προδιαγραφών, ενώ με αναβαθμίσεις της τάξεως του 51%, δηλαδή με παραπάνω από 2.400 τμήματα του αυτοκινήτου να είναι καινούργια, δικαιωματικά αλλάζει γενιά και δεν μένει στην ανανέωση.
Η σχεδιαστική έμπνευση προέρχεται από τα Outlander και Eclipse
Cross κάτι εμφανές οπτικά από το μοτίβο της μάσκας. Tο χρώμιο
βρίσκεται σε αφθονία τη στιγμή που καταφέρνει να ξεχωρίσει με
μοντέρνες γραμμές συνδυασμένες με έντονες ακμές. Τα μακρόστενα
φωτιστικά σώματα αποτελούν προέκταση του άνω τμήματος της μάσκας
και είναι τοποθετημένα ψηλότερα κατά 100 mm από το προγενέστερο
L200. Κάτι τέτοιο εξυπηρετεί εκτός από το στιλ και πρακτικούς
σκοπούς, όπως για παράδειγμα διελεύσεις υδάτινων σημείων όπου τώρα
με τα φωτιστικά στα 700 mm από το έδαφος, τα φώτα δεν παίρνουν με
το παραμικρό το μπανάκι τους. Νέα είναι τα πλαϊνά και πίσω πάνελ
στο αμάξωμα του pick up της Mitsubishi, ενώ και τα πίσω φώτα
μεγάλωσαν κερδίζοντας σε ελκυστικότητα. Συνολικά ο εκμοντερνισμός
στην οπτική του εικόνα είναι εμφανέστατος, ενώ το μήκος στην Double
Cab έκδοση της παρουσίασης παραμένει στα 5.305 mm, με το 1/3 να
καταλαμβάνει το χώρο φόρτωσης (μέγιστο μήκος 1.520 mm). Παρά τις
ενισχύσεις στο πλαίσιο, το βάρος εμφανίζεται μειωμένο και ανάλογα
με την έκδοση εκπροσωπείται από 1.935 έως 2.035 kg, ενώ το pick up
Mitsubishi μπορεί να ρυμουλκήσει φορτίο έως 3.100 kg, αν το τρέιλερ
διαθέτει φρένα.
Το εσωτερικό έχει κάνει ένα ακόμα βήμα προς τον πολιτισμό,
προσφέροντας αναβαθμισμένη σχεδιαστική εικόνα καθώς και ωφελημένη
οπτική και απτή ποιότητα, με μαλακότερες και ποιοτικότερες
επενδύσεις, αλλά και επαρκείς - λειτουργικούς χώρους για
μικροαντικείμενα. Στην αισθητική εξέλιξη της καμπίνας των επιβατών
ξεχωρίζουν επίσης οι νέες διαβαθμίσεις στον πίνακα οργάνων με νεα
οθόνη που τα πλαισιώνει για έξτρα πληροφόρηση. Μια επίσης νεα
έγχρωμη οθόνη αφής στην κορυφή της κονσόλας, σε εργονομική θέση,
δίνει το στίγμα εκσυγχρονισμού του L200 που αποκτά επίκαιρη
συνδεσιμότητα υποστηρίζοντας σύνδεση με Bluetooth, Apple Car Play
και Android Auto, ενώ τέσσερις θύρες USB καλύπτουν τις ανάγκες
οδηγού συνοδηγού, αλλά και των φιλοξενούμενων του πίσω
καθίσματος.
Χωροταξικά οι επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα ακόμα και αν η καμπίνα είναι σε πλήρη σύνθεση, με τους πίσω να αναγνωρίζουν τις ανέσεις. Η εξέλιξη φυσικά ωφελεί και την ασφάλεια με το L200 να συμπληρώνει σε ότι είχε έως τώρα, επιπλέον συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως αυτόματο φρενάρισμα, έλεγχο τυφλών σημείων και Rear Crossing Alert. Στον εκσυγχρονισμό του, οι τέσσερις κάμερες βοηθούν την πλήρη εποπτεία 360 μοιρών κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε στενές, εκτός δρόμου διαδρομές με πολλές παγίδες.
Άρωμα περιπέτειας
Ο 2.4 DI-D MIVECΗ πέρασε στην ιστορία για το L200 και στην θέση
του πέρασε ένας μικρότερος turbodiesel 2.2 λίτρων επίσης 4κύλινδρος
και με έμφαση στην πολιτισμένη - καθαρότερη λειτουργία. Με
ελαφρύτερα κινούμενα μέρη και ελαχιστοποιημένες τριβές χρησιμοποιεί
AdBlue για να περιορίσει τους ρύπους στα αυστηρότερα ευρωπαϊκά
πρότυπα. Αποδίδει 150 PS στις 3.500 rpm και 400 Nm μεταξύ 1.750 και
2.250 rpm ενώ στην πράξη μπορεί να έδειξε μια υστέρηση στο άρπαγμα
σε αρκετά χαμηλές στροφές, όμως είναι μακράν πιο πολιτισμένος και
αθόρυβος. Παράλληλα δεν έδειχνε διψασμένος σύμφωνα με την ένδειξη
του trip computer που δεν πάτησε σε διψήφιο νούμερο, ενώ το
αυτόματο 6άρι δείχνει να παντρεύεται καλύτερα με το μοτέρ και τον
χαρακτήρα του αυτοκίνητου. Σε ένα pick up, οι αλλαγές σε χρόνο dt
δεν αποτελούν προτεραιότητα, σημασία έχει η ομαλή μετάβαση από
σχέση σε σχέση και εδώ το αυτόματο της Mitsubishi τα καταφέρνει
περίφημα. Από την άλλη το manual 6άρι δεν συμπαθεί τις απότομες
αλλαγές, έχει μεγάλες διαδρομές και σκληρό κούμπωμα, κάτι που
δηλώνει εν ολίγοις χαρακτήρα παραδοσιακού αθραύστου σασμάν για
βαριά επαγγελματική χρήση. Την ευκολία και το ραφινάρισμα του
αυτόματου θα πληρώσεις λίγο παραπάνω, ενώ η υπόθεση Super Select
4WD-II είναι η τετρακίνηση υπόδειγμα για κάθε αυτοκίνητο του είδους
που ζει για το αποτέλεσμα στην περιπέτεια που συναντά. Το L200
μπορείς να το δουλεύεις μόνιμα πισωκίνητο ή μόνιμα τετρακίνητο σε
άσφαλτο και χώμα με την ροπή να κατανέμεται 40% εμπρός και 60%
πίσω. Κοντές σχέσεις μετάδοσης είναι φυσικά διαθέσιμες, το κεντρικό
διαφορικό κλειδώνει, ενώ όλα όσα θα έρθουν Ελλάδα θα είναι με
στάνταρ ηλεκτρομαγνητικό κλείδωμα στο πίσω διαφορικό. Το
αναβαθμισμένο software της Super Select 4WD-II και τα προγράμματα
Gravel, Mud/Snow, Sand και Rock δίνουν στο L200 ηγετικό ρόλο στον
τομέα της αναζήτησης με τα στοιχεία της φύσης.
Η σύντομη οδηγική εμπειρία που περιλάμβανε μικτές συνθήκες
ασφάλτινων και χωμάτινων διαδρομών με τις τελευταίες να προσφέρουν
μια υποψία των δυνατοτήτων του. Στο άνυδρο Ανδαλουσιανό τερέν, στο
βραχόκηπο της Sierra Gorda, το L200 δεν χρειάστηκε καν την ψαγμένη
του τετρακίνηση για να ανταπεξέλθει. Μόνο σε εκκινήσεις στα
ανηφορικά κομμάτια κρίθηκε απαραίτητη για να μην αναλώνεται σε
άσκοπο σπινάρισμα. Τα τραντάγματα της ελεύθερης από φορτίο καρότσας
αποδείχθηκαν καμουφλαρισμένα για αυτοκίνητο του είδους και αργότερα
μάθαμε ότι το tool box στο χώρο φόρτωσης δεν ήταν άδειο, κάτι που
ωφελεί την συμπεριφορά της ανάρτησης σε ένα pick up. Έτσι κι αλλιώς
όμως το επιπλέον φύλλο σούστας (6 στο σύνολο) που προστέθηκε στην
πίσω ανάρτηση και τα ενισχυμένα αμορτισέρ και ελατήρια κάνουν τα
διπλά ψαλίδια εμπρός και τον άκαμπτο πίσω να συνεργάζονται πιο
αποτελεσματικά.
Τα 205 mm από το έδαφος και οι μοίρες των 30, 22, 24 που αντιστοιχούν σε γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης εξασφαλίζουν τις σωστές προδιάγραφες για τα δύσκολα κάτι που διαπιστώσαμε αργότερα σε μια στημένη πίστα τραιαλ για αυτό το σκοπό. Στα υπέρ και το Hill Descent Control που διαθέτει πλέον το L200.
Συνολικά βελτιωμένο σε συμπεριφορά προσφέρει ένα ποιοτικό τρόπο
απόδοσης τόσο όσον αφορά την συμπεριφορά του για αυτοκίνητο του
είδους, όσο και τον τρόπο έκφρασης του νέου πολιτισμένου και
καθαρότερου κινητήρα. Το νέο L200 από τον Οκτώβριο θα κάνει το
εμπορικό του λανσάρισμα στην Ελλάδα και σύντομα θα ακολουθήσουν
επιπλέον εντυπώσεις και τιμές.