ΟΔΗΓΟΥΜΕ στην Ελλάδα το Nissan Micra 1.0 IG-T 100

Με νέους τούρμπο κινητήρες, καλύτερες επιδόσεις σε όλους του τομείς και αναβαθμισμένο εξοπλισμό, το Micra γίνεται πιο ολοκληρωμένο

  • -
  • -

Δύο χρόνια μετά την πρεμιέρα του, το Nissan Micra περνάει στην επόμενη φάση της ζωής του, εστιάζοντας ξεκάθαρα στην ουσία και όχι στο «φαίνεσθαι». Νέοι τούρμπο κινητήρες 1,0 λίτρου αναλαμβάνουν να αλλάξουν το τοπίο, χαρίζοντας καλύτερες επιδόσεις σε όλα τα επίπεδα, στο μικρό ιαπωνικό μοντέλο. Επιπλέον, διαθέσιμο είναι και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων X-TRONIC, αλλά και περισσότερες επιλογές όσον αφορά τον εξοπλισμό, αλλά και νέο σύστημα πολυμέσων NissanConnect.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ NISSAN MICRA

Αναλυτικότερα στη γκάμα του Micra προστέθηκαν δύο νέοι κινητήρες τούρμπο 1,0 λίτρου με απόδοση 100 ίππων για τον 1.0 IG-T και 117 ίππους με 180 Nm ροπής (200 Nm overboost) για τον 1.0 DIG-T. Παρά την κοινή χωρητικότητα 999 cc, δεν είναι ίδιοι, με τον πρώτο να αποτελεί προϊόν της συνεργασίας Nissan, Renault και Mitsubishi και τον δεύτερο να έχει εξελιχθεί με τη συμβολή και της Daimler, ενώ αμφότεροι πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-temp.

Ο 1.0 IG-T 100 ίππων αντικαθιστά το 0.9T από τον οποίο είναι κατά 10 PS ισχυρότερος και με 20 Nm περισσότερη ροπή (160 Nm), ενώ εκπέμπει 15 λιγότερα γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (103 gr/km) και έχει 0,7 lt/100 km χαμηλότερη κατανάλωση (4,5 lt/100 km). Όσον αφορά τις επιδόσεις, η επιτάχυνση από στάση ολοκληρώνεται σε 10,9 sec, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 184 km/h.

Για την επίτευξη αυτών των βελτιώσεων, χρησιμοποιείται ένα νέο κύκλωμα ψύξης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, με την επίστρωση των χιτωνίων των βαλβίδων να είναι plasma, τεχνολογία που προέρχεται κατευθείαν από το κορυφαίο Nissan GT-R. Επιπλέον, η κυλινδροκεφαλή ενσωματώνει την πολλαπλή εξαγωγής για αμεσότερη θέρμανση του καταλύτη και μείωση των εκπομπών ρύπων.

Προς τα τέλη Απριλίου αναμένεται η προσθήκη και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων X-TRONIC σε μια έκδοση που θα δίνει έμφαση στην άνεση και θα κάνει πιο διασκεδαστικές και εύκολες τις μετακινήσεις εντός πόλης. Σε αυτή την περίπτωση η ροπή παρουσιάζεται μικρότερη, στα 114 Nm αλλά αποδίδεται χαμηλότερα στις 2.000 rpm, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 13 sec, ενώ η μέση κατανάλωση είναι ελαφρώς αυξημένη στα 4,9 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 111 gr/km.

Από την άλλη η έκδοση 1.0 DIG-T με τους 117 ίππους προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, αφού τα 0-100 km/h έρχονται σε 9,9 sec και η μέγιστη ταχύτητα είναι 195 km/h, χωρίς όμως να στέκεται μόνο εκεί. Το Micra με αυτόν τον κινητήρα διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, με χαμηλότερο ύψος κατά 10 mm, αλλά και στο τιμόνι, το οποίο παρουσιάζεται, σύμφωνα με τη Nissan, πιο άμεσο. Επιπλέον, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο με έξι αντί για πέντε σχέσεις, ενώ δεν θα είναι διαθέσιμο ως αυτόματο.

Κατά την παρουσίαση που έγινε στην Αθήνα και είχε οδήγηση μέχρι τον Ισθμό της Κορίνθου, στη διάθεσή μας είχαμε μόνο το «μικρό» 1.000άρη με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Η οδήγηση ήταν σε ανοιχτό δρόμο όπου η δύναμη παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Εκεί το Micra με τον νέο κινητήρα αποδείχθηκε πιο πρόθυμο, με μεγαλύτερο βάθος και πιο άμεση απόκριση. Η ροπή των 160 Nm αποδίδεται σχετικά -για τούρμπο- ψηλά, αλλά αυτό δεν γίνεται αντιληπτό στον αυτοκινητόδρομο.

Το νέο τούρμπο Micra τραβάει δυνατά, ακόμα και σε ανηφόρες, με τον κινητήρα να δείχνει ομοιογένεια στη λειτουργία του χωρίς έντονα ξεσπάσματα και θυμίζοντας ατμοσφαιρικό μεγαλύτερης χωρητικότητας. Η 3κύλινδρη φιλοσοφία του κινητήρα δεν γίνεται αντιληπτή κατά την κίνηση, παρά μόνο όταν οι στροφές του κινητήρα πέσουν χαμηλά, κάτω από τις 2.000 rpm παρατηρούνται κάποιοι κραδασμοί, όπως εξάλλου συμβαίνει και στο ρελαντί.

Ο νέος κινητήρας δείχνει να είναι αυτό που έλειπε από το Micra, αφού ταιριάζει γάντι στη φιλοσοφία, αναδεικνύοντας τις αρετές του. Ταξιδιάρικο, διατηρεί τα χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο, με χαρακτηριστική ευκολία, χωρίς να απαιτεί κατεβάσματα στο καλό σε αίσθηση και ακρίβεια 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, επιδεικνύοντας επίσης αξιοσημείωτη σταθερότητα ακόμα και στους πλευρικούς ανέμους. Κατά το ταξίδι, ακολουθώντας τα όρια, με μια μικρή απόκλιση προς τα πάνω, αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικό, αφού το trip computer έδειξε κατανάλωση κοντά στα 6 lt/100 km.

Τέλος, όσον αφορά το εσωτερικό το νέο σύστημα πολυμέσων NissanConnect συνδυάζεται με οθόνη αφής επτά ιντσών, ίδιου μεγέθους με την προηγούμενη, αλλά με πιο μαλακά πλήκτρα και περισσότερες δυνατότητες. Παρέχει δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay και δυνατότητα ενημέρωσης του χάρτη και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

Επίσης, μέσω εφαρμογής υπάρχει η δυνατότητα πλοήγησης από «Πόρτα σε Πόρτα» και σε συνεργασία με την TomTom παρέχει ακριβή δεδομένα κίνησης. Επίσης, αναγνωρίζει φωνή, ενώ προσφέρει και μια ενδιαφέρουσα λειτουργία «Find My Car» που καταγράφει τη θέση στάθμευσης, χρήσιμο για αυτούς που ξεχνούν που πάρκαραν. Επιπλέον, διαθέσιμα είναι και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω (κάτι που δεν υπήρχε πριν), ενώ μικρής έκτασης αλλαγές συναντάμε και στη σχεδίαση του πίνακα οργάνων.

συμπέρασμα

Το Micra με αυτόν τον κινητήρα απόκτησε αυτό που του έλειπε. Επιδόσεις που συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση, αλλά και μειωμένες εκπομπές CO2. Πλέον αποκτά πιο ταξιδιάρικο χαρακτήρα, χωρίς να χάνει τον ευχάριστο χαρακτήρα του Η αναβάθμιση του συστήματος πολυμέσων το καθιστά και τεχνολογικά πιο ανταγωνιστικό, κίνηση που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι νέοι αγοραστές.

 

VIDEOS

Νέο Nissan Micra 1.0 turbo Dynamic B-roll

Νέο Nissan Micra 1.0 turbo εσωτερικό

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...