ΟΔΗΓΟΥΜΕ στην Ελλάδα το νέο DS 7 Crossback
Οι τιμές του το φέρνουν στα αντίπαλα premium compact SUV, όμως οι χώροι και ο εξοπλισμός του παραπέμπουν στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία
- -
- -
Η νέα εποχή της DS Automobiles στην Ελλάδα σηματοδοτείται από δύο γεγονότα: το πρώτο DS Store που ανοίγει τις πύλες του στη λεωφόρο Κηφισίας και το DS 7 Crossback, ένα SUV που θέλει να… ταράξει τα νερά στην κατηγορία των premium μεσαίων οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Η DS Automobiles λανσάρει ένα διαφορετικής αντίληψης SUV, αντιπαραθέτοντας τη γαλλική άποψη για την πολυτέλεια απέναντι στον γερμανικό κυνισμό.
Η ελληνική αντιπροσωπεία παρουσίασε το DS 7 Crossback σε εκδήλωση στην παραλιακή, δίνοντας μας παράλληλα την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στη διαδρομή έως το Ναό του Ποσειδώνα. Το αμάξωμα που βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 του Ομίλου PSA φθάνει σε μήκος τα 4,57 μέτρα, όμως τόσο το πλάτος (1,9 μ) όσο και το μεταξόνιο (2,74 μ) είναι αντίστοιχα ενός μεγαλύτερου μοντέλου και είναι αυτά που προσφέρουν μία εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα επιβατών για 5 επιβάτες. Στα ίδια επίπεδα και το πορτμπαγκάζ, το οποίο χάρη στον όγκο (555 lt) και το σχήμα του καλύπτουν τις ανάγκες μίας οικογένειας.
Εσωτερικό
Ποιοτικά υλικά σε κάθε επιφάνεια κάνουν την εμφάνισή τους στην
καμπίνα των επιβατών. Η DS έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε
λεπτομέρεια, ακόμη και στο μικρότερο μπουτόν, ώστε όλοι να
απολαμβάνουν τη συνολική αίσθηση πολυτέλειας. Παρατηρείται πάντως
σχεδιαστική… φλυαρία στην κεντρική κονσόλα όπου βρίσκεται πληθώρα
διακοπτών, ακόμη και αυτών των ηλεκτρικών παραθύρων. Οι πελάτες της
γαλλικής μάρκας μπορούν να διαμορφώσουν την εικόνα του εσωτερικού
από μία σειρά επενδύσεων του ταμπλό και του εσωτερικού των θυρών,
ανεξάρτητα από τον κινητήρα και το επίπεδο εξοπλισμού. Επίσης, η
εξοικείωση με την εντυπωσιακή 12άρα οθόνη αφής απαιτεί χρόνο.
Κινητήρες
Η DS Automobiles προσφέρει στο μεγάλο της SUV μία γκάμα κινητήρων με μεγάλο εύρος κυβισμού (1.200 – 2.000 cc) και ισχύος (130 – 225 PS). Σε συνδυασμό με τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο και το νέο αυτόματο EAT8 με 8 σχέσεις, το DS 7 Crossback έχει μία έκδοση για κάθε ανάγκη.
Βασικός κινητήρας βενζίνης είναι ο βραβευμένος 1.2 PureTech Turbo με 130 ίππους (με μηχανικό κιβώτιο), ενώ ο 1.6 turbo είναι διαθέσιμος τόσο με 180 όσο και με 225 ίππους (και στις δύο περιπτώσεις με το αυτόματο ΕΑΤ8). Στην πλευρά των diesel συναντάμε το νέο 1.5 BlueHDi με 130 PS (μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο) και το 2λιτρο με 180 PS (και αυτόματο κιβώτιο).
Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις νέες προδιαγραφές Euro 6.2 και συνδυάζονται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τετρακίνητη έκδοση του DS 7 Crossback θα είναι η υβριδική, η οποία θα κυκλοφορήσει το 2019.
Ηλεκτρονική ομπρέλα ασφαλείας
Το DS 7 Crossback εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που έχει στη διάθεσή του το Group PSA. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την ημι-αυτόνομη οδήγηση (DS Connected Pilot) που λειτουργεί έως τα 180 km/h και διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας και σε σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, την υπέρυθρη κάμερα για νυχτερινή οδήγηση (Night Vision) που ανιχνεύει πεζούς και ζώα σε απόσταση έως 100 μ, την προσαρμοζόμενη ανάρτηση (DS Active Scan Suspension) που χρησιμοποιεί κάμερα οδηγού (DS Driver Attention Monitoring) το οποίο σκανάρει το πρόσωπο και τα μάτια του οδηγού, το πλήρως αυτόνομο παρκάρισμα (DS Park Pilot) κ.α.
Στο δρόμο
Στη σύντομη γνωριμία με το DS 7 Crossback οδηγήσαμε στην
παραλιακή λεωφόρο μέχρι το Σούνιο τόσο την έκδοση με τον 1.6
PureTech 225 ίππων (και το πακέτο DS Performance Line που
περιλαμβάνει εσωτερικές επενδύσεις από αλκαντάρα) όσο και την πιο…
γήινη με τον 1.5 diesel. Και στις δύο περιπτώσεις εκτιμήσαμε την
ποιότητα κύλισης του SUV, την ασφαλή του συμπεριφορά ακόμη και σε
σημεία με χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης, καθώς και την άνεση που
προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες.
Ο δυνατός βενζινοκινητήρας χαρίζει το πολυτελές SUV επιδόσεις και συμπεριφορά στο δρόμο που παραπέμπουν σε σπορ αυτοκίνητο, όμως το αυτόματο κιβώτιο EAT8 διατηρεί συχνά ψηλά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, παράγοντας θόρυβο. Πιο αρμονική ήταν η συνύπαρξη του DS 7 Crossback με τον 1.5 diesel, για όσους θέλουν ένα άνετο SUV που διανύει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με υψηλή κατανάλωση. Ενδιαφέρουσα βέβαια επιλογή για την ελληνική αγορά είναι και αυτή με τον 1.2 PureTech 130 PS, την οποία θα έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το επόμενο διάστημα.
Τιμές - εξοπλισμοί
Η εμπορική πολιτική της αντιπροσωπείας της DS Automobiles μας εξέπληξε ευχάριστα, καθώς το DS 7 Crossback λανσάρεται με ιδιαίτερα χαμηλές τιμές που του δίνουν ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα απέναντι στους ανταγωνιστές του, οι οποίοι προέρχονται κυρίως από τη Γερμανία.
Έτσι οι τιμές αρχίζουν από μόλις 27.999 ευρώ με τον 1.2 PureTech και το επίπεδο εξοπλισμού Chic, το οποίο κάθε άλλο παρά φτωχό είναι. Ενδεικτικά περιλαμβάνει: πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων (π.χ. υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, αυτόνομο φρενάρισμα, ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας), όλες τις ανέσεις, οθόνη αφής 8 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Η έκδοση Be Chic (31.480 € με τον 1.2 και 33.600 € με τον 1.5 diesel) προσθέτει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, την ενεργή ανάρτηση, ζάντες 18 ιντσών. Στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση So Chic (από 34.600 με τον 1.2) με αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη αφής 12 ιντσών με σύστημα πλοήγησης, συστήματα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, επόπτευσης νεκρής γωνίας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας κ.α.
Αναλυτικά οι τιμές, στον πίνακα που ακολουθεί: