ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Suzuki Swift Sport

Η 3η γενιά βαδίζει στη δοκιμασμένη ''fun to drive'' συνταγή των προκατόχων της, προσθέτοντας ως νέο υλικό την υπερτροφοδότηση

  • -
  • -
με μια ματιά

Η 3η γενιά της κορυφαίας, σπορ έκδοσης του Swift, που πλέον προσφέρεται με υπερτροφοδότηση και αποκλειστικά ως 5-θυρο.

Από το 2005 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το Swift Sport ήταν συνώνυμο της προσιτής οδηγικής απόλαυσης. Προσέφερε χαμόγελα σε φιδίσιες διαδρομές χωρίς εξεζητημένες λύσεις σε μηχανικά μέρη και ηλεκτρονικά βοηθήματα. Γι’ αυτό και η τιμή ήταν ένα από τα μεγάλα του ατού. Στην τρίτη του γενιά, το hot hatch τσέπης συνεχίζει στις ρίζες του: χαμηλό βάρος, καλοστημένο πλαίσιο αλλά για πρώτη φορά βάζει στη συνταγή και το στοιχείο της υπερτροφοδότησης. Άλλωστε οι μηχανικοί της Suzuki είχαν έτοιμη “καρδιά” για μεταμόσχευση: τον εξαιρετικό 1.4 Boosterjet του Vitara S. Δίπλα του βρίσκεται το 6-άρι χειροκίνητο κιβώτιο του προηγούμενου μοντέλου, βελτιωμένο σε αίσθηση και λειτουργία.

Συγκριτικά με τον ατμοσφαιρικό 1.600άρη του απερχόμενου Swift Sport, ο νέος 1.400άρης Turbo δεν υπερέχει τόσο σε ισχύ (140 έναντι 136 PS) όσο σε ροπή (230 έναντι 160 Nm). Όπως μας είπαν οι Ιάπωνες στην επίσημη πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Ισπανία, στόχος ήταν το νέο μοντέλο να προσφέρει οδηγική απόλαυση αλλά παράλληλα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ρύπους.



Θα ήταν πολύ εύκολο να ανεβάσουν την ιπποδύναμη – άλλωστε το πλαίσιο αντέχει παραπάνω άλογα. Αντίθετα, προτίμησαν να επενδύσουν στην πολύ ελαφριά και στιβαρή πλατφόρμα HEARTECT του απλού Swift. Το βάρος έχει συγκρατηθεί κάτω από τον τόνο (975 kg), με το νέο μοντέλο και είναι 80 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο! Συγκριτικά με το απλό Swift, το πλαίσιο ενισχύθηκε με χαμηλότερη και πιο σφικτή ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), αμορτισέρ της Monroe, μεγαλύτερα μετατρόχια και τροχούς 17’’.

Οι 17άρες πανέμορφες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα Continental (195/45 R17) σε συνδυασμό με την αισθητά μεγαλύτερη μάσκα, τα αεροδυναμικά βοηθήματα σε στυλ ανθρακονήματος και τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, συνθέτουν ένα αγριεμένο στυλ. Και αν θες να τραβάς ακόμη περισσότερο την προσοχή, μπορείς από την παλέτα χρωμάτων να επιλέξεις το Champion Yellow που παραπέμπει στην πάλαι ποτέ δαφνοστεφανωμένη εμπλοκή της Suzuki στο Junior WRC.

Στο εσωτερικό ο όμορφος και πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων με το μεγάλο στροφόμετρο στα αριστερά, τα άνετα και αποτελεσματικά σε στήριξη τύπου μπάκετ καθίσματα, τα αλουμινένια πεντάλ, το δερμάτινο τιμόνι και οι κόκκινες πινελιές σε ταμπλό, πόρτες και ραφές, δίνουν τον απαραίτητο σπορ τόνο στο κατά τα άλλα απλό, εργονομικό κι ευχάριστο περιβάλλον. Τα πλαστικά δεν αλλάζουν σε σχέση με τα υπόλοιπα Swift και είναι παντού σκληρά με προσεγμένη συναρμογή. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η γνωστή οθόνη αφής 7’’ που φροντίζει για ενημέρωση, συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα πλούσιο πακέτο άνεσης και ασφάλειας με στοιχεία όπως οι 6 αερόσακοι, το ESP, ο αυτόματος κλιματισμός και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως:

  • Dual Sensor Brake Support που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο σε περίπτωση ενδεχόμενης σύγκρουσης,
  • Lane departure warning που ενημερώνει για ακούσια παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας,
  • High beam assist που ενεργοποιεί και απενεργοποιεί αυτόματα τους προβολείς και
  • Adaptive cruise control που διατηρεί αυτόματα την προεπιλεγμένη ταχύτητα ταξιδιού και την αυξομειώνει σε περίπτωση που βρεθεί άλλο όχημα εμπρός.




Δυναμικό σε εμφάνιση και με πολύ υποσχόμενες προδιαγραφές, το νέο Swift Sport δηλώνει άξιος συνεχιστής της παράδοσης των προκατόχων του. Και η πράξη το δικαιώνει. Τα πάντα πάνω του κινούνται γύρω από την έννοια της αρμονίας. Το μοτέρ εκμεταλλεύεται την πλούσια ροπή που κορυφώνεται μεταξύ 2.500-3.500 rpm, τραβάει από χαμηλά, έχει καλή απόκριση για turbo και κινεί με ζωηράδα το μικρό hot hatch. Κάτι που μαρτυρούν και οι επιδόσεις: 0-100 km/h σε 8,1 sec και τελική ταχύτητα 210 km/h. Βοηθά βέβαια και το καλό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο.

γλυκά
  • Κράτημα
  • Οδηγική ευχαρίστηση
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εμφάνιση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Θα θέλαμε λίγο πιο σπορ ήχο από το μοτέρ

Το πλαίσιο με τη σειρά του ακούει τις εντολές σου, δεν αντιδρά άτσαλα, δεν γέρνει και προσφέρει πολύ καλή πρόσφυση εμπνέοντάς σου εμπιστοσύνη να κινηθείς γρήγορα και να απολαύσεις σπορ οδήγηση. Το τιμόνι είναι ακριβές και γρήγορο όντας πολύτιμος σύμμαχός σου στο σημάδι της σωστής γραμμής, το πίσω μέρος είναι αρκετά δραστήριο για να σε βοηθά στην τοποθέτηση χωρίς ποτέ να παίρνει ανησυχητικές πρωτοβουλίες, ενώ και τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων όντας δυνατά, ανθεκτικά και με καλή αίσθηση. Το μόνο που θα θέλαμε, είναι λίγο πιο σπορ ήχο από το μοτέρ. Λίγο περισσότερη αγριάδα στο σανίδωμα του γκαζιού. Για να έρθει η όλη οδηγική εμπειρία που προσφέρει το hot hatch της Suzuki πιο κοντά στο τέλειο, στο εθιστικό. Από την άλλη, ποτέ το ταξίδι με ένα Swift Sport δεν ήταν τόσο ήσυχο και ξεκούραστο, χάρη και στην ανάρτηση που λειτουργεί υποδειγματικά στις ανωμαλίες και γενικά εξασφαλίζει άνεση που εκπλήσσει ευχάριστα. Στα θετικά και η κατανάλωση καυσίμου που σύμφωνα με τη Suzuki κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 5,6 lt/100 km μόλις!

συμπέρασμα

Τελικά, οι Ιάπωνες της Suzuki δημιούργησαν ένα ιδιαίτερα απολαυστικό και εξαιρετικά ισορροπημένο μικρό σπορ χάτσμπακ που νιώθει άνετα και δίνει τον καλύτερό του εαυτό, είτε ελίσσεται σε ασφάλτινες κορδέλες με υψηλή ταχύτητα, είτε στριμώχνεται στο καθημερινό σπίτι-δουλειά-σουπερμάρκετ-σπίτι. Στη χώρα μας το περιμένουμε πολύ σύντομα, περί τα τέλη Μαΐου, σε τιμή που αναμένεται κάτω από 20.000 €.

VIDEOS

Suzuki Swift Sport 2018 teaser

Suzuki Swift Sport 2018 Official Video

Suzuki SWIFT Sport 2018 clip

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...